Q.S./ACN | Actualitzat el 15/09/2011 a les 23:29h

L'estelada onejant i el retrat del rei a l'armari per acord de ple

Una imatge d'Alfés. Foto: Salvador Miret

Sí a l'estelada, no al retrat del rei espanyol. Així ho ha decidit l'Ajuntament d'Alfés (Segrià) que va aprovar en el ple celebrat aquest dimecres retirar la fotografia del Rei Joan Carles de la sala de plens municipal així com que l'estelada onegi a la façana del consistori en dates locals i nacionals assenyalades, arran de dues mocions presentades per la CUP. La moció per retirar el retrat del Rei es va aprovar amb els vots a favor de CiU (2), ERC (2) i la CUP (3), i cap en contra. La fotografia que presideix la sala de plens però, encara no ha estat retirada i l'Ajuntament no ha concretat cap data per fer-ho. A Alfés governa CiU amb minoria i va aconseguir l'alcaldia gràcies als vots a favor d'ERC.

La CUP considera l'aprovació de la moció per retirar la imatge del rei com un "gest de normalitat, maduresa i higiene democràtica". El portaveu de la CUP de Lleida, Ferran Dalmau, ha justificat la moció al·legant que el monarca "és una figura que no és democràtica perquè no ha estat escollida i a més representa una institució aliena" i per això ha rebutjat que "una persona que no ha estat votada presideixi els ajuntaments democràtics del país". "Hi ha molts ajuntaments d'arreu del país que no tenen el retrat del rei però han optat per altres vies com retirar-lo directament i no fer-ho a través d'un acord al ple municipal, mentre a l'Ajuntament d'Alfés s'ha optat per aquesta via", segons Dalmau.

COMENTARIS

+1
-0
ENHORABONA!!!!!
Marisol PA, 18/09/2011 a les 15:08
Enhorabona per la decisió!

És bonic veure com pot existir unanimitat en un poble per un motiu com aquest, tot i les diferències que hi ha entre els 3 diferents partits. És un bon exemple a seguir pel govern català quan s'actuï davant del govern de l'Estat.
+5
-1
fora simbols espanyols
Anònim, 16/09/2011 a les 12:55
A PART DEL CONTAINERS GROC VERD I BLAU, POSAREM UN CONTAINER AMB LA BANDERA DE L'ESTANC PER LENÇAR TOTS EL SIMBOLS ESPANYOLS.

CAMPANYA CATALUNYA NETA, RESPIREM LLIBERTAT
+1
-5
Armari plé
Anònim, 16/09/2011 a les 12:29
Segur que en aquest poble ni ha uns quants dins el armari. Son tant valents que la seva lluita consisteix en amagar banderes i retrats. I al sou, ja hi han renunciat?
+5
-2
Bona decisió
Català, 16/09/2011 a les 12:15
Ja tenim molts ajuntaments exclusos moralment de la "constitución", també està en marxa la associació de Municipis per la independència. Molt bona iniciativa d'aquest poble que reflexa i representa el sentiment democràtic i identitari dels catalans, contra els simbolismes imposats sempre per lleis, decrets,ordenançes etc. de la nació opresora, colonitzadora i espoliadora. Enhorabona, hem de donar-los el nostra suport.
+5
-1
República Francesa
Barbamec, 16/09/2011 a les 11:46
Ei!! capitá canalla.
Nosaltres hi estavem molt bé al sud de França.
Foren els teus estimats "borbones" que es repartiren el pastis, i a nosaltres ens va tocar la pitjor part.

De pobles catalans agermanats amb Libia o Montenegro ja n'hi ha mes d'un, per altra part com que ja tenim embaixades en aquets dos païssos le relacions son molt bones i fluides.
+1
-9
Tercio de Flandes
capita canalla, 16/09/2011 a les 10:58
Para Barbamec, 16/09/2011 a les 09:14
Ei!! capitá canalla.
"En Flandes se ha puesto el sol"
Quina sort ...

La misma suerte que tendremos nosotros cuando os marcheis al sur de Francia que es de donde procedeis (catalanes invasores de la tarraco imperial (provintiae hispania citerior).
De paso os hermanais con Libia o con Montenegro.
+10
-0
llibertat
ferran de gracia, 16/09/2011 a les 10:17
La llibertat no es demana, es el nostre dret
+13
-1
Tercio de Flandes
Barbamec, 16/09/2011 a les 09:14
Ei!! capitá canalla.
"En Flandes se ha puesto el sol"
Quina sort que van tenir aquella bona gent, que marxesiu la xusma xulesca española.
Ara son els països mes avançats d'Europa.
Aviat ens podrem agermanar amb ells.
+19
-1
La Simbologia espanyola s'ha de tornar a Espanya
Anònim, 16/09/2011 a les 08:48
La Simbologia espanyola s'ha de tornar a Espanya. sencera, i a la vista de la comunitat internacional.

Adéu Espanya, adéu Espoli !
+19
-1
Alfés és un exemple per a tots
Josep Fourier, 16/09/2011 a les 08:26
Felicito els regidors d'Alfés i els encoratjo que duguin la teoria a la pràctica i llencin la foto del borbó tan aviat com puguin. M'agradarà fer una sortida per veure la nostra bandera de combat a la façana de l'ajuntament.

Quan respongueu els pocapena no cal que ho feu en castellà. De fet no cal que els respongueu en cap llengua.
+9
-1
Ells són així
Anònim, 16/09/2011 a les 08:24
Fixeu-vos quina mena de comentaris fan els espanyolots. Sempre es basen en les mateixes dues coses: l'amenaça per crear por, o l'insult barroer amb pretès sarcasme que mira de desacreditar l'independentisme. Són els típics recursos irracionals dels febles, dels impotents mancats d'arguments. Així de patètica i troglodita és Espanya. Fotem el camp ara, collons, fotem el camp...
+1
-24
Para el inutil del anónimo
Para capita canalla, 16/09/2011 a les 01:13
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+16
-8
Para capita canalla
Anònim, 16/09/2011 a les 01:07
Capita canalla, aqui lo unico que huele a orines y estiercol es el coño de tu madre,
que mientras en Alfés izan la bandera de la libertad a pecho descubierto tu no eres mas que un pobretón cobardica escribiendo anonimo en un teclado oculto desde tu domicilio porque sabes que sin pistolas no sois nada, solo bazofia española fascista, anda ya, vuelvete al bar.
+5
-25
Cuando las barbas del vecino veas quemar...
Anònim, 16/09/2011 a les 00:26
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+30
-3
mantingueu neta Catalunya
Anònim, 16/09/2011 a les 00:12
per què a l'armari? al container!
+28
-2
Perfecte
Anònim, 16/09/2011 a les 00:10
independència
+30
-1
Lleida
Mauri, 15/09/2011 a les 23:58
Moltes felicitats als 3 regidors de la CUP d'Alfés. Llàstima que l'ercvergència pactés a canvi d'una cadireta i un souet al Consell Comarcal per evitar que ells, la llista més votada, poguessin governar el poble
+35
-1
Recollia selectiva de retrats
Anònim, 15/09/2011 a les 23:57
Els ajuntaments de Catalunya podrien anar treient el retrat del momiu aquest i tornar-los col·lectivament a la Zarzuela. Un a manera com qualsevol altra de dir-li als seus inquil·lins que Catalunya ni en té, ni vol Corona (menys encara si es espanyola)
+3
-39
basura nacionalista
capita canalla, 15/09/2011 a les 23:53
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+47
-1
Sí senyors!
Anònim, 15/09/2011 a les 23:41
Alfés, capital de Catalunya!

Una suggerència senyors regidors: el retrat del monarca el fiqueu dintre d'una bossa, a les escombraries i avall!

Em sembla que un dia d'aquests faré una volta per aquest magnific poblet!

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: