| Actualitzat el 08/09/2011 a les 14:37h

Blanco demana a Rajoy que no empri el català com a arma

José Blanco en una imtage d'arxiu Foto: Arxiu ND/ACN

El portaveu del govern espanyol, José Blanco, ha atribuït aquest dijous el "soroll" sobre la immersió lingüística dels últims dies a la proximitat dels comicis del 20-N i ha demanat al PP que no utilitzi la llengua com a "instrument de confrontació i divisió". Blanco ha recordat que la immersió lingüística "ha funcionat molt bé com a vehicle d'integració al llarg de tots aquests anys" i té l'aval del Tribunal Constitucional (TC). "La diversitat lingüística d'Espanya és un orgull i ho ha de continuar essent", ha dit.

Blanco ha fet aquestes manifestacions a la roda de premsa posterior al Consell de Ministres on ha rebut dues preguntes per aquesta qüestió i per la resposta del president de la Generalitat a la sentència del Tribunal superior de Justícia de Catalunya que donava dos mesos al Govern per actuar.

El ministre de Foment ha recordat que el model català de normalització lingüística"compta amb l'aval del TC" i va néixer per una llei aprovada el 1983 sense cap vot en contra que després va inspirar la llei gallega promoguda per Manuel Fraga. En aquest sentit, ha destacat que les llengües "són un vehicle de comunicació i convivència, no de divisió" i ha assegurat que la diversitat lingüística és una mostra de la "riquesa cultural" de l'Estat que cal "protegir i preservar".

"El govern com sempre és respectuós amb totes les decisions però he reiterat que hi ha un pronunciament del TC precisament sobre les normes de Catalunya i una altra quan es va pronunciar sobre l'Estatut, i a partir del que ha dit el Tribunal Constitucional el que hem de fer és treballar en una direcció, que és no utilitzar les llengües com un instrument de confrontació i divisió, i menys com un instrument polític en temps electoral".

Malgrat la insistència de les preguntes Blanco no ha volgut fer cap mena de pronunciament instant el Govern a complir la sentència del TSJC. Segons el portaveu de l'executiu espanyol, el "soroll" que se sent aquests dies a l'entorn de la llengua "no és nou" perquè "sempre que s'apropa un període electoral s'utilitza la llengua com a instrument de confrontació i divisió, malgrat que després alguns si ho necessiten acabin parlant català a la intimitat".

Navega per les etiquetes

ImmersióJosé Blanco

COMENTARIS

+0
-0
calla
Anònim, 09/09/2011 a les 10:48
CALLA! CALLAAAAAAA! gallec renegat de la teua terra. No has de dir res tu sobre el català, ministre d'un govern opressor i ocupant.
+0
-0
Mesetaris
Osona, 09/09/2011 a les 10:01
Els del PSOEZ haurien d'estar muts i a la gàbia.Son enemics de Catalunya, espoliadors,espanyolistes, antidemòcrates amb un president estafador per Catalunya. Millor que no parlin de Catalunya i es quedin a la seva castella la millor meseta del mon.
+1
-0
A pastar fang!
Despertaferro, 08/09/2011 a les 23:10
Aquests polítics espanyols es deuen pensar que ens mamem el dit.

A pastar fang cínic de m...
+2
-0
Ai Pipin, como eres....
Anònim, 08/09/2011 a les 22:56
Ai Pipin, ara vols fer teatre i tu fer de poli bueno.

En el paper de "2 tontos muy tontos", ja us va a la perfecció, no us mogueu, i no aspireu a més.
+7
-1
Sobretot!
Anònim, 08/09/2011 a les 19:01
Que no es donés el cas que els catalans obrissin els ulls, es revoltessin i ens veiéssim obligats a treballar.
+2
-12
uhhhhhhhhhhhhhh PARA LOS IMPOSITORES DEL CATALAN
Anònim, 08/09/2011 a les 17:53
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+13
-4
Espanyols genocides
Anònim, 08/09/2011 a les 16:18
La demagògia castelladre fa vomitar.
+5
-15
libertad
Anònim, 08/09/2011 a les 16:03
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+14
-4
Heil!! Ciudadanos
Anònim, 08/09/2011 a les 15:57
CIUDADANOS I PP= GENOCIDES CULTURALS
+10
-4
Au a cagar a la via
Anònim, 08/09/2011 a les 15:57
En Blanco és un hipòcrita i un cínic, puix aquest atac era només qüestió de temps a partir de la retallada de l'Estatut en passar per Madrid, via Congrés, i via TC, dos òrgans dominats pel PPSOE.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: