Redacció | Actualitzat el 05/09/2011 a les 12:06h

SI veu l'Estat espanyol empresonant membres del Govern pel català

Uriel Bertran, secretari general de Solidaritat. Foto: ACN

Solidaritat tem que l'Estat espanyol i el seu sistema judicial puguin acabar portant davant els tribunals i fins i tot enviar a la presó a membres del Govern de la Generalitat si es desobeeix la sentència del TSJC sobre la immersió lingüística a l'escola catalana. És per això que el secretari general de la formació, Uriel Bertran, ha demanat aquest dilluns a l'executiu d'Artur Mas i al mateix president que "encapçalin" el desacatament del mandat judicial i "assumeixin" les conseqüències que se'n derivin, "fins i tot la presó". I és que per Bertran, l'Estat "no ha abandonat el franquisme sociològic i quan es planta cara a l'Estat poden activar determinats mecanismes com aquests".

Bertran ha reaccionat així aquest dilluns al matí després de conèixer les postures de diferents membres del Govern arran de la sentència del TSJC que divendres passat demanava a la Generalitat incloure el castellà com a llengua vehicular al sistema educatiu de Catalunya. En aquest sentit, el líder de SI ha reclamat a l'Executiu que "aclareixi la seva postura". I és que per Bertran, la reacció del Govern és "contradictòria". "Mas diu que el país s'ha de posar en peus, però Bozal i Duran diuen que el Govern pensa acatar la sentència en els casos concrets que ho han portat al jutjat", ha destacat el líder independentista.



Per això, el diputat de Solidaritat ha explicat que la seva formació estarà "al costat" del Govern si Mas està disposat a "desobeir la sentència i acceptar-ne les conseqüències que se'n derivin, fins i tot la presó si cal". Per Bertran, "és evident que l'Estat espanyol està disposat a això i a més" i ha posat com a exemples l'enjudiciament que es va fer de la mesa del Parlament Basc per no dissoldre el grup parlamentari dels 'abertzales' o el judici contra el lehendakari Patxi López. "L'Estat va estar diposat a jutjar-los a ells i també està disposat a fer-ho amb un govern de la Generalitat per no acatar una sentència", ha alertat, tot apuntat que Espanya manté un sistema "autoritari, que no ha abandonat el franquisme sociològic i que quan es planta cara a l'Estat, poden activar determinats mecanismes". "No ens ha de tremolar el pols i hem d'estar disposats a acceptar-ho", ha sentenciat.



Per últim, el secretari general ha explicat que la seva formació està ultimant una proposta de resolució "perquè Parlament aprovi que el català sigui la única llengua vehicular a l'escola catalana, i que no s'obri la porta en cap cas a acatar la sentència".

Navega per les etiquetes

catalàSolidaritatUriel Bertranimmersió

Referències a Internet

immersió

COMENTARIS

+0
-0
obediencia
Anònim, 06/09/2011 a les 12:53
Si el govern no acata les lleis, jo per què tinc de pagar els impostos i seguir les normes. A passar pel tub com tothom i si no multa i que paguien els polítics.
+0
-0
No tant.
Anònim, 06/09/2011 a les 12:05
El procés judicial era contra la mesa del parlament basc, i se'ls va absoldre. Espanya no empresonaria tres-cents alcaldes que no tornen els calés, ni mil mestres amb la consellera d'ensenyament, ni dos-cents mil contribuents que no presenten la declaració de renda. Tampoc fa falta deixar-se empresonar, si es vol hi ha maneres d'el.ludir-ho. Per exemple, no és delicte presentar la declaració de renda i després no pagar, per més gran que sigui la quantitat que no s'ingressa. Per evitar que es detinguin els caps visibles es poden prendre les decisions en assemblea i coordinar-les per missatges al mòbil, per exemple.No s'ateriviran a empresonar una quantiat massiva de gent perquè el resultat els seria contraproduent. Recordeu els escarafalls matussers que va fer Espanya per la consulta d'Arenys? La participació va ser massiva. Recordeu l'oposició més sibil.lina quan es van fer les d'Osona (segona tongada de consultes)? Doncs Espanya no actuarà amb presons ni coses així si es fa una oposició ferma. Faria la volta al món i tothom veuria de quina manera reacciona Espanya contra una nació que no té ni exèrcit. Això sí, cal un mínim de participants ben organitzats en aquesta desobediència civil. Si no reaccionem aviat ens encolomaran aquestes sentències i ja les haurem entomat sense remei. Parlant de Roma, algú sap on és en Mas?
+1
-1
MOBILITZACIÓ
Anònim, 06/09/2011 a les 10:11
MOBILITZACIÓ, TOTS PER LA INDEPENDENCIA, ES LA UNICA SOLUCIÓ , NO ESPEREM MÉS, PARLEM CLAR, NO MES IMPOSICIONS, CATALUNYA PELS CATALANS I PEL QUE VULGUI SER-HO.
ESTEM A UN MOMENT DELICAT, SI NO ENS POSEM FORTS PERDEREM LO QUE TENIM I MOLT MÉS, PINTEN BASTOS
LA SOCIETAT CIVIL TE QUE PRESIONAR ALS PARTITS CATALANS, SI TENIM QUE FER 10 MANIFESTACIO DE UN MILLIO DE PERSONES LA FEM

POBLE CATALÁ CAP L'INDEPENDENCIA
+3
-1
EL PACTE PP-CiU
Anònim, 06/09/2011 a les 00:02
Comporta sempre la escola en castellà o idioma de España!
+3
-1
SI VAL PER A TRES...
Anònim, 05/09/2011 a les 23:57
Si s'accepta una sentencia per a tres s'ha d'acceptar per a tots. I NO FER TEATRE!!!!
+8
-1
No acatar
Serenor, 05/09/2011 a les 21:11
El govern s'ha de plantar i estar disposats juntament amb altres partits al que sigui. El que haurien de dir és "no acatarem, si ens voleu detenir aquí estem". Segur que molta gent estrá disposada a plantar-se al voltant del Palau de la Generalitat i el Parlament. Que ens detinguin a tots si poden.
+20
-4
SI i l'Uriel són els únics que estan dient la veritat
Anònim, 05/09/2011 a les 18:32
I si no al temps. Als convergentets se'ls està posant el cul molt apretat i estan mentint sobre l'abast de la sentència del TS i la interlocutòria del TSJC.
+6
-23
fanes de figurar
oprimir, 05/09/2011 a les 16:48
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+16
-2
Pròxima estació : ressorgiment de la consciència nacionali ESTAT PROPI ja !
Jordi Valls ( Barcelona), 05/09/2011 a les 15:10
El genocidi cultural és un tipus de extermini que consisteix a l'eliminació, substitució o inutilització de la cultura d'un grup humà sense necessitat d'eliminar físicament a les persones que practiquen aquesta cultura. Aquest és un procés d'agressió en el qual s'imposa una nova cultura aliena (la dels agents agressors) en anar eliminant, substituint o inutilitzant els lligams socials que permetien les manifestacions culturals que el grup tenia inicialment, de forma tal que la llengua originària, l'art, les tradicions musicals, la literatura oral o escrita, les conviccions religioses, les conviccions morals, les institucions polítiques tradicionals i altri són extingides o absorbides dins de la nova cultura aliena. Aquest procés duu implementat la substitució d'una identitat cultural per una altra, però el fet que a la majoria dels casos no comporti una agressió física, fa que, sovint, no sigui percebuda com a tal pels membres de la cultura agredida.
+20
-1
per escampar-ho internacionalment
Petrus, 05/09/2011 a les 14:51
Al món, perquè ho entengui, se'ls hi hauria d'explicar així:

"Espanya sempre pressiona i pressionarà per matar el català i imposar el castellà.
Actualment l'ensenyament a l'escola es fa majoritàriament en català, ja que malgrar això, l'alumnat acaba coneixent el castellà millor que el català. I el nivell de castellà dels alumnes catalans és similar o superior al nivell que tenen els madrilenys o andalusos.
Els espanyols, però, no en tenen prou. Ells volen fer tot el què puguin per fer desaparèixer el català. Ara volen que les clases siguin en castellà pels castellanoparlants. D'aquesta manera, la meitat de la població quasi no sabria el català. És una estratègia més per matar el català."

+8
-42
pobre noi
Anònim, 05/09/2011 a les 14:02
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+22
-1
No passarà res
Anònim, 05/09/2011 a les 13:49
Malgrat que ho podem evitar si ens hi posem, vistos els precedents amb CiU, això anirà més o menys així: èl Govern farà un recurs, la justícia espanyola farà una sentència ambígua que satisfarà totes dues parts, la situació jurídica del català serà encara més anrevessada i precària, fins que els espanyols hi tornin d'aquí uns anys per donar el cop final. Els espanyols no tenen cap necessitat de forçar un desenllaç que arribarà per sí sol en unes quantes dècades, ni CiU està disposada a enfrontar-se a Espanya i inquietar els interessos de la Caixa i altres poders econòmics als qui no interessa fer gaire soroll i rebre boicots de totes les bandes. La responsabilitat és nostra i de ningú més i està al nostre abast evitar-ho.
+18
-2
President Mas
Un, 05/09/2011 a les 13:43
Tota la meva força amb l'Honorable Consellera Rigau, amb el President de Catalunya i amb la Generalitat de Catalunya. No passaran!
+21
-2
Digueu-m'ho
Anònim, 05/09/2011 a les 13:38
Com us puc donar suport? Us dono gràcies per la vostra fermesa. Fareu la volta al món. Els patriotes a la presó, com delinqüents!? Jo no crec que els espanyols siguin tan burros de caure en una trampa com aquesta. Van aprendre que la barroeria no els funciona, com va passar amb els falangistes que van enviar contra la consulta d'Arenys.
+4
-23
CiU farà la vista grossa
Anònim, 05/09/2011 a les 13:35
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+18
-2
Digueu-m'ho
Anònim, 05/09/2011 a les 13:29
Com us puc donar suport? Us dono gràcies per la vostra fermesa. Fareu la volta al món. Els patriotes a la presó, com delinqüents!? Jo no crec que els espanyols siguin tan burros de caure en una trampa com aquesta. Van aprendre que la barroeria no els funciona, com va passar amb els falangistes que van enviar contra la consulta d'Arenys.
+9
-5
Ampresonats
Rural, 05/09/2011 a les 13:24
No crec que arribin a sacrificarssa tant.
+30
-3
Que s'hi atreveixin!!!
Anònim, 05/09/2011 a les 13:11
Hauran de passar per sobre de dos milions de catalans abans de tocar un pèl al nostre President!!!
+32
-1
Diguem NO.
Carles Viñals Casado, 05/09/2011 a les 13:05
L'esclau esdevé LLIURE el moment mateix que s'alça en lluita per la seva llibertat. La llibertat no cau del cel; la llibertat es conquereix. La independència no es demana; la independència es pren. Els catalans volem viure; com sigui i al preu que sigui, però viure. I ens forcem a oblidar dues veritats:

1.- Que la mort és l'unica cosa que tots tenim garantida abans o després.

2.- Que a partir d'un preu determinat la vida ja no mereix aquest nom i no és altra cosa que un fenòmen purament biològic, com la dels animals.

Alcem orgullosament el cap; inspirem profundament, mirem fit a fit els ulls de l'enemic i, amb veu clara i ferma, etzibem-li un NO que ens conjurem a mantenir per damunt de totes les proves. I sabeu què passarà llavors? Doncs que serem feliços i començarem a fer realitat un somni llargament acaronat:

El goig inigualable d'una vida en llibertat
+63
-1
Tots a la presó!
Anònim, 05/09/2011 a les 13:04
Jo sóc mestre de secundària en un institut del Baix Llobregat. Als meus quasi 55 anys no tinc cap inconvenient a anar a Can Brians una temporada per negar-me a fer les meves classes en català, com sempre les he fet. M'anirà perfecte, perquè així em mantindran i de passada podré escriure una novel.la llarga que fa temps que porto al cap. La publicitat que generarà el meu cas sens dubte m'anirà molt bé per promoure el llibre i també la causa catalana arreu, fins i tot en l'àmbit internaciona. Estic esperant amb delit tenir ocasió de desacatar la llei espanyola i anar a la presó per aquesta causa. I com jo, infinitat més de companys. Aquesta guerra Espanya no la guanyarà perquè ja s'ha decidit no acatar. Espanya ha s'ha embolicat en un problema que no serà capaç de solucionar sense pagar-ne les conseqüències, que seran molt greus a nivell d'imatge exterior. S'ha acabat, ja, tanta tonteria espanyolista. Prou!
+28
-2
...
Anònim, 05/09/2011 a les 12:55
Tot allò que suposi traslladar a l'ambit internacional la causa catalana, ben fet estarà. El dia que la comunitat internacional s'adoni que a les Espanyes s'empresona gent per defensar la llengua pròpia del país, aquell dia les coses potser començaran a ser d'una altra manera. Espanya sempre ha anat pel món presumint d'haver fet una transició exemplar; el que cal demostrar és que aquella transició potser no va ser tan exemplar ni exemplaritzant, perquè a la llarga s'ha demostrat que Espanya no sintonitza gaire amb la democràcia. Qui hi té més a perdre, en tot això, és Espanya, que perdrà cada cop més i més prestigi internacional.
+12
-41
SI que m'en fot
Aurea, 05/09/2011 a les 12:43
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+22
-3
Ara és l´hora catalans!
Manelic, 05/09/2011 a les 12:37
Està clar i ben demostrat que intentar entendres amb els nostre veïns espanyols és pura utopia. Arribada és ja l´hora que el President Mas foti un cop de puny sobre la taula i d´una vegada per totes porti al Parlament una proposta per declarar de forma unilateral la cobejada independència del la nostra Nació.

VISCA CATALUNYA LLIURE!
+26
-3
Pais petit orgullòs
Català, 05/09/2011 a les 12:20
Encara que som un poble petit, no podem deixar-nos trepitjar, tenim un patrimoni cultural i llingüistic fantàstic i únic al mon civilitzat que es el català.
Ens tenim de sentir molt orgullosos se ser catalans, i hem de denunciar internacionalment els atacs genocides contra el català on faci falta. !!VISCA CATALUNYA ESTAT CATALÀ !!
+33
-3
I les relacions amb el PP?
Anònim, 05/09/2011 a les 12:17
Potser que CiU també talli les relacions amb el PP. Que faci mocions de censura allà on el PP té alcaldies per acció o omissió de CiU, que els tregui de la Diputació i busqui suport pels pressupostos a un altra banda.

Cal pensar que l'origen del merder del català en l'educació està en la sentència del TC sobre l'Estatut a instàncies del PP. I que el PP demana bilingüisme generalitzat a l'escola, no només pels casos particulars que han fet denúnices al TS.

No seria això més coherent , votants de CiU???
+44
-3
A JUDICI ELLS PER INCOMPLIR EL CATALA A LA UNIO EUROPEA!!!
Anònim, 05/09/2011 a les 12:11
ADEU ECSPANYA!!!!

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: