Salvador Cot | Actualitzat el 28/08/2011 a les 23:59h

Joan Tardà vol plantar Bono

El diputat republicà plantejarà avui a l'executiva que els diputats i senadors d'ERC abandonin l'escó quan cridin a votar la reforma de la Constitució que han pactat PSOE i PP

Joan Tardà Foto: Adrià Costa

Joan Tardà vol aixecar-se de l'escó i marxar quan es comenci a tramitar, aquesta mateixa setmana, la reforma de la Constitució que han pactat PSOE i PP al marge de la resta de grups parlamentaris. És amb aquesta intenció que el diputat al Congrés portarà aquest matí a l'executiva d'ERC la proposta d'aquesta acció contundent, pensada com a crida d'atenció a la resta dels partits d'obediència catalana i, sobretot, a l'opinió pública.

La proposta de Tardà és extensible, explícitament, als altres dos grups que tenen representació pròpia al Congrés dels Diputats. El diputat republicà pensa que CiU intenta "despistar fent veure que l'eliminació de les xifres concretes de dèficit són una concessió del PSOE a Duran Lleida quan, en realitat, són producte d'una tàctica de Rubalcaba per poder negociar alguna cosa".

Joan Tardà tampoc no comparteix la posició d'ICV, que reclama un referèndum que "trasllada mimèticament una proposta de l'esquerra espanyola" i, al seu parer, dóna legitimitat a l'àmbit de decisió espanyol. L'absència dels diputats republicans s'hauria de produir "en el precís moment que Bono cridi a votar", amb la intenció de generar "tensió democràtica". Aquesta iniciativa simbòlica, a més, es faria extensible al Senat.

COMENTARIS

+5
-0
Cal ser-hi?
Cagondena, 29/08/2011 a les 21:56
Gent, fa poc era de l'opinió que els independentistes no hauriem d'anar a votar a les espanyoles i els partits independentistes no hi haurien de concórrer. Després vaig sentir l'Alfred Bosch dir que s'hi ha d'anar a dir-los que volem fotre el camp i com. Ara no ho tinc tan clar. Què creieu?
+11
-14
Anacronismes del país
Linda, 29/08/2011 a les 10:20
Aquestes propostes i aquests personatges són anacrònics.
+11
-14
Es que Tardà
Anònim, 29/08/2011 a les 10:05
ES que es de ser Inunil !!!!!!!!!
Plegaaaaaaaaaaaaaaaaa no et trobara a faltar ningu
Alguuuuuuuuuuu avia de dirrrrrrrrrrrrrrrr
+10
-6
Referèndum
Josep Brâut, 29/08/2011 a les 10:04
Doncs jo crec que cal aconseguir els 35 diputats o 26 senadors per a forçar el referèndum.
Els partidaris de la Democràcia així ho volem.
+13
-14
PLEGA
Anònim, 29/08/2011 a les 09:26
Tarda: plega, ta passat el temps.
+12
-6
Plantarse
Rural, 29/08/2011 a les 09:19
Lo mes coerent es planta aquesta colla de reformistes cuan els hi combe, per demostrar quies mes fundamanteliste
+19
-16
Plega
Anònim, 29/08/2011 a les 09:00
plega i deixa lloc als que tenen q venir, ja has tingut la teva oportunitat i no l'has aprofitat quan tocava, ara et venen les presses no?
+12
-16
Aquest tio quina credibilitat té?
Anònim, 29/08/2011 a les 08:41
O sigui, que no comparteix l'opinió de ningú i n'ha de buscar una d'alternativa. Doncs molt bé, així els hi va als del seu partit, sempre han d'estar en desacord amb tot i matitzar qualsevol cosa per ser més purs!

Sort que ja se li acabava, cap a casa i a buscar un ofici!

http://vaderiure.blogspot.com/2011/08/el-sant-pare-em-va-confessar.html

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: