Q.S./Agències | Actualitzat el 22/08/2011 a les 23:07h

Junqueras para l'orella a Carretero

El virtual president d'ERC, disposat a parlar amb Reagrupament per formar una coalició de cara al 20-N

Junqueras, disposat a enraonar amb Carretero. Foto: ACN

L'acostament de les eleccions espanyoles fa bullir l'olla del clima preelectoral en un mes d'agost que ja ensuma el final. I la candencial vida d'ERC comença a bellugar-se amb més ritme i velocitat. El futur president d'ERC, Oriol Junqueras, ha contestat l'enèsim oferiment emès per Joan Carretero aquest diumenge d'articular una coalició electoral de cara al 20N. Junqueras ha parat l'orella al cap de files de Reagrupament.

El candidat a presidir ERC ha reiterat aquest dilluns la voluntat de parlar i establir mecanismes de col·laboració amb tots aquells que defensin els grans objectius de la formació. Segons ha exposat el mateix líder republicà, aquests es concreten en la defensa del país, dels valors republicans i de l'estat del benestar. "Estem contents que hi hagi gent que vulgui treballar en aquest sentit", ha afegit. També ha afirmat que fa setmanes que la formació està en converses en aquesta direcció amb la societat civil, el món universitari i empresarial i l'entorn social.

D'altra banda, ha demanat a la resta de partits que aclareixin què entenen per pacte fiscal. En aquest sentit, el candidat a la presidència d'ERC ha indicat que la seva formació defensa la independència fiscal i el concert econòmic "a la basca" i ha afirmat que l'única garantia definitiva és la independència.

COMENTARIS

+2
-5
Junts sí
Anònim, 24/08/2011 a les 11:15
...però sense els de Solidaritat. Aquests fora de tot pacte i acord.
+3
-5
Molts independentistes ignorem SI
Anònim, 23/08/2011 a les 22:34
Pot ser Junqueras no ignora SI, però SI és per ignorar-los, perquè s'han dedicat a dinamitar el moviment independentista!
+3
-1
Per anar junts tots
Idea, 23/08/2011 a les 16:27
La millor cosa que podrien fer en Junqueres, Lopez Tena, Carretero, Laporta, Alfred Bosch, per a veure qui lidera aquesta unitat, es fer-s'ho a les "palletes", a veure qui la treu més llarga, i establir l'ordre per sort, o per sorteig.Tot el que no sigui això, ja hi tornarem a ser un altre vagada.
+7
-7
agraiment
Anònim, 23/08/2011 a les 15:52
No podem confiar en Junqueras com a polític si no ho podem fer com a persona. Hi vaig confiar molt. Parò no crec que sigui l'única persona decebuda. No està bé utilitzar la gent només quan se la necessita. Hi ha un valor que es diu agraiment Sr. Junqueras.
+13
-7
Per què?
Anònim, 23/08/2011 a les 13:33
No sé si en Junqueras ignora SI, però si ho fa, rentinuat deixar enredaralment no li falten raons. Les "figures" visibles de SI, que no les seves bases s'ho han guanyat a pols. Van començar un projecte quan ja n'hi havia un altre. Van mentir, van menysprear, van plagiar sense cap mirament i van posar al davant en Laporta que es va deixar entabanar... I així li ha anat. Reagrupament ha continuat amb la seva feina, amb seriositat, amb rigor i ho continuarem fent.

I prou de mentides, una altra vegada. Nosaltres no tornem enlloc. Nosaltres només treballem amb l'objectiu del bé de Catalunya. I el bé de Catalunya passa per la unitat dels independentistes. Sense protagonismes, sense manipulacions. Ara ja sabem tots qui som, de qui ens podem fiar. I les coses aniran d'una altra manera.






+11
-0
No sigueu tant negatius...
olodelbages, 23/08/2011 a les 13:31
Una entesa d'aquest tipus no és gens fàcil, però jo tinc clar que és l'únic camí possible... amb coalició, ningú ha de sotmetre a ningú... amb algú que lideri la coalició de manera forta i sobra tot amb molta il·lusió, deixant de banda els interessos del partit i pensar en gran, de manera nacional i en els objectius a aconseguir... una vegada siguem independents, que es trenqui la coalició i que cadasqú faci el que vulgui...

ERC + RCAT + SI + CUP ... INDEPENDÈNCIA!!!
+11
-11
junqueras
Anònim, 23/08/2011 a les 12:45
Unió d'independentistes, sí, però liderada per Carretero. El veig un polític amb més experiència i en aquest moment cal gent preparada. Junqueras és un bon professor d'universitat i és bo en altres camps però en la política no se'n surt, li ve gran i per això s'ajunta amb gent que no li fan bé. Anant amb ERC s'equivoca
+6
-12
Fourier..
Pepet el Grill, 23/08/2011 a les 12:05
ja et trobava a faltar a tu i els teus continus atacs a SI.. bé, et deu coure molt perquè et molestis a rabiar durant l'agost.
Les cadires se les assegura el grup del Carretero pactant amb ERC, un partit que encara no ha demostrat el seu canvi de full de ruta. Avui mateix Bosch deia a la ràdio que els 2 tripartits eren necessaris (el 2n inclòs) i el teu estimat Carretero hi vol pactar. Això és claudiació, perdona.
I d'unitat ben poca, retorn a casa després d'una aventureta que no ha durat ni una legislatura.
A Espanya no s'hi ha d'anar a fer res, i d'unitat independentista no se'n pot parlar fins que ERC no es desacomplexi i s'acosti a SI i les CUP. Malgrat tot, i fora retrets, sempre és bo que les organitzacions s'avinguin (que no uneixin, i menys per cadires).
+11
-4
Decebuda
Montserrat, 23/08/2011 a les 11:31
Molt decebuda dels polítics independentistes...acabes pensant que veritablement els fa pànic que pugui arribar la independència
+10
-19
I de què ens servirà?
Anònim, 23/08/2011 a les 10:33
Siguem realistes. A hores d'ara Reagrupament no és políticament rellevant, no aporta vots. Ara que si es vol escenificar una imatge (ficticia) d'unitat independentista... endavant amb la comèdia! Vigileu, però,perquè tenir tractes amb segons quina mena de gent pot portar problemes i fer més mal que bé al projecte. No oblidem el tarannà dictatorial i prepotent del líder suprem que suposa inevitablement baralles i disgustos allà on va.
+9
-2
Mala sort
Anònim, 23/08/2011 a les 10:07
La nova de "Conan el bàrbar" ja l'han estrenat.
+13
-10
Interessos
Josep Fourier, 23/08/2011 a les 09:57
A qui no interessa la unitat? És evident que als defensors de l'imperi, però també a tots els que van comprar que un partit fet a corre-cuita a base de robar l'ideari a un altre partit i la presentació a les consultes seria capaç d'enderrocar [sic] els partits ja existents i proporcionar un 'lloquet' als seus acòlits. Faríeu bé de buscar feina en comptes de confiar en que en López us donarà un raconet a la menjadora.
+24
-6
O junts o res
Anònim, 23/08/2011 a les 08:09
Ja comença a ser hora que anem tots plegats si volem fotre alguna cosa. Al Dr Carretero l'honora el gest, i demostra intel·ligència.
Què es pensen aquests que opinen que els uns sí i els altres no. Són molt curts de mires i d'enteniment, perquè estem condemnats a anar junts si volem la independència.
Quan siguem lliures, llavors ja camparem cadascú on es trobi més còmode.
+23
-9
Apestats
Anònima, 23/08/2011 a les 07:38
Una cosa hauria de quedar clara: cal desmarcar-se del passat tripartiter. Tothom hi és venvingut però els qui han tingut qualsevol mena de responsabilitat en els nefastos tristspartits haurien de tenir la decència i la humilitat dels verament penadits DE RETIRAR-SE A UN SEGON PLA i deixar pas a gent no apestada per aquesta plaga.
+12
-24
El camí a l'extraparlamentarisme
Eudald, 23/08/2011 a les 04:52
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+27
-13
Bona idea
Mortadelo, 23/08/2011 a les 00:40
La marca Esquerra (ERC), gràcies al pacte amb el PSOE, esta tocada, conec un munt d'independentistes que encara estant emprenyats amb ERC i no els votaràn.

No només s'haurian d'agrupar amb Reagrupament i SI i qui calgui, però a més s'haurien de presentar sota el nom Plataforma Unida per a que quedi clar que és ERC, quant més amaguin el seu nom, millor els hi anirà, perque fins a que no rodin caps i deixin clar que és van equivocar, de renovació res de res.
+21
-33
Més que l'orella
Anònim, 23/08/2011 a les 00:31
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+11
-31
Junqueras
Anònim, 22/08/2011 a les 23:41
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+36
-13
Entrevista de ràdio a Carretero
Anònim, 22/08/2011 a les 23:33
No us perdeu la magistral entrevista a la ràdio a Carretero, a Catalunya Informació. Entreu a wwww.reagrupament.cat
I quan dic magistral em refereixo, és clar, a les respostes de Carretero a la tòtila, per variar, de l'entrevistadora.
+35
-8
cc
Anònim, 22/08/2011 a les 23:27
ENDAVANT, JUNTS PER LA INDEPENDENCIA!
+28
-35
Junqueras ignora constantment SI?
Ex-votant d'ERC, 22/08/2011 a les 23:27
Estic fart que en Junqueras ignori SI en totes les seves declaracions. Per quin motiu? Té por de perdre protagonisme?
+19
-43
Buffff
Anònim, 22/08/2011 a les 23:24
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+41
-30
Necessària entesa
Anònim, 22/08/2011 a les 23:18
Farà bé en Junqueras d'escoltar en Carretero. Del que no hi ha dubte és que no haurà d'escoltar en López Tena. Aquest no vol saber res de ningú tret d'ell mateix i la seva funesta tasca de divisió de l'independentisme. A part de cops d'efecte espectaculars de cara a la parròquia, què ha aconseguit realment per a l'independentisme que no sigui dividir-lo?

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: