Catalunya ha de tornar a Espanya 788 milions d'euros en dos anys

| 11/07/2011 a les 11:15h
Especial: Concert econòmic
Arxivat a: Política, concert, andreu mas-colell
Aquesta notícia es va publicar originalment el 11/07/2011 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Andreu Mas-Colell aquest matí en l'obertura del curs d'estiu de la UIMP des d'on ha criticat el finançament autonòmic espanyol. Foto: Q.S./ND

En ple debat sobre el pacte fiscal amb el Regne d'Espanya, el conseller d'Economia de la Generalitat, Andreu Mas-Colell, ha anunciat aquest matí que Catalunya haurà de tornar a Espanya 788 milions d'euros en dos anys. Segons ha explicat Mas-Colell en els cursos d'estiu de la Universitat Menéndez y Pelayo a Barcelona, enguany la Generalitat ha de tornar 138 milions d'euros i l'exercici vinent, 650 milions d'euros. Unes quantitats que corresponen als diners que l'Estat espanyol va avançar a Catalunya durant el 2008 i 2009 en concepte de les previsions d'ingressos calculades des de la hisenda espanyola en concepte d'IVA i d'IRPF.

Per Mas-Colell això demostra que l'actual sistema de finançament "està obert a una discrecionalitat que genera incertesa respecte els ingressos". Pel titular d'Economia, dos són els efectes perversos de l'actual sistema de finançament: les transferències de diners cap a la Generalitat en funció de les estimacions d'ingressos - no sobre els ingressos reals- i la "reserva de discrecionalitat del govern espanyol pel que fa als fons asimètrics".

"A Madrid, algú va ser massa optimista"

Segons el conseller d'Economia, el fet que el govern espanyol faci transferències en base a estimacions i no a ingressos reals provoca un "efecte que patirem molts anys". De fet, ha posat com exemple la situació dels propers exercicis fiscals que la Generalitat haurà de tornar 788 milions d'euros - enguany 138 MEU i 650MEU el 2012-, perquè "algú es va equivocar i va fer una previsió d'ingressos bestial durant el 2008 i el 2009 d'IVA i IRPF, quan ja ens trobàvem immersos en plena crisi". Per Mas-Colell aquest sistema de pagament de bestretes que provoca "dependència" s'ha de canviar aplicant un nou paradigma: "que un mateix recapti els seus impostos".

"Incertesa regulativa dels fons asimètrics"


"Les actes del Consell de Política Fiscal i Financera demostren la reserva de discrecionalitat per part del govern espanyol pel que fa als fons asimètrics com el fons de competitivitat". Amb aquesta frase, Mas-Colell ha explicat "el virus que es va inocular en el famós fons de competitivitat, per si anaven mal dades no tenir l'obligació de pagar bestretes dels fons asimètrics".

La solució: sobirania fiscal

Pel conseller d'Economia "l'única solució passa per la sobirania fiscal, recaptar tots els impostos des de la Generalitat i no dependre d'una agència espanyola". En cas contrari, Mas-Colell augura que "les autonomies i, en concret, Catalunya acabi gestionant més d'una sisena part del seu pressupost - com és ara- en concepte de despesa finalista, una despesa dirigida des de Madrid". "Hi ha el perill real d'esdevenir una diputació", ha sentenciat Mas-Colell.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SócNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

aném tard
Anònim, 11/07/2011 a les 11:45
+50
-5
INDEPENDÈNCIA JA!
Estem en fallida
Fart d'espanya, 11/07/2011 a les 11:45
+41
-6
L'espoli = crisi i atur.
sobirania fiscal
Anònim, 11/07/2011 a les 11:46
+30
-4
Sr. Mas-Colell a madrid a paert de pendren's el pèl en prenen els calers, ja va veure el seu predecessor en el càrrec, va perdre el pèl va tornar amb la butxaca buida, i a més amés va perdre pès (físic i de talla intelectual); espero que vostè no tingui la mateixa "sort".
Dies enrera ja li demanaven perquè es conformava amb ser un "conseller" d'economia quan podia ser un "ministre" d'economia, però veig que ja ha assumit que serà un "delegat" d'economia que administri els pagaments (que no cobraments) de la despesa que fa l'estat a Catalunya.
Llàstima, ha pres (juntament amb els seus companys de partit) una mala decisió.
SR. MAS, PROCLAMI L'ESTAT CATALA JA !!!!!!!!!!!!!
VAGA FISCAL, NO TRNEM RES, 11/07/2011 a les 11:49
+33
-5
NO TORNEM RES PERQUE NO SON D'ELLS DINO NOSTRES.
ELS DEDUIM DELS 22.000 QUE ENS ROBEN CADA ANY I VIA FORA.
RES DE TORNAR-LOS, CATALUNYA ELS NECESSITA I AIXI TOTS ELS IMPOSTOS.
A VEURE QUINA CARA SE'LS POSA A AQUESTS COLONITZADORS XDE MERDA. ELS INDIS VAN FER EL MATEIX AMB ANGLATERRA I OBTENIREN L'INDEPENDENCIA EN MENYS DE 3 MESOS. TOTES LES COLONIES DEL MON HAN FET EL MATEIX. PERQUE CATALUNYA HA DE SUPORTAR AQUESTA AGONIA ABSURDA. QUE ALGU M'HO EXPLIQUI. TENIM MNASSA PRESENTS ELS FANTASMES DEL FRANQUISME I NO ENS DEIXEN DECIDIR,. SR. MAS FACI EL FAVOR JA DE PROCLAMAR L'ESTAT CATALA SENSE CAP MES ESPERA. NOMES AMB ELS IMPOSTOS NO PAGATS A ESPANYA DURANT 1 ANYS, CATALUNYA TINDRA TOTA MENA DE RECUPERACIONS DE L'ECONOMIA. CAL SER FORTS I PORTAR-HO AL DAVANT.

RES DE TORNAR ELS DINERS QUE ENS ROBEN. NI SE US OCORREIXI, ABANS S'HAN DE PAGAR ELS 22.000 MILIONS QUE CADA ANYA ENS ROBEN LITERALMENT.

Montilla,sabia que pagaria CIU.
gat escaldat, 11/07/2011 a les 11:49
+16
-9
Els tripas, sabien que ells gastarien molt i que En Mas hauria de pagar i quedar escanyat.

Els triputs aquests encara faran campanya contra les retallades.pocavergones.
RES DE ROBAMENTS A CATALUNYA
VAGA FISCAL, NO TORNEM RES, 11/07/2011 a les 11:50
+29
-5
ELS DINERS ES QUEDEN A CASA QUE ESTAN MOLT MILLOR !!!
FEU EL QUE TOCA, ARA SI QUE TOCA COLLONS !!!!!!!!!!!
VAGA FISCAL, NO TORNEM RES, 11/07/2011 a les 11:53
+25
-5
PUTA ESPANYA SUCIATA O PEPERA. LLIUREM-NOS D'ELLA ARA QUE PODEM , EN AQUESTS MOMENTS ES ON ES PRENEN LES DECISSIONS DIFICILS I CAL FOTRE EL GRAN COP DE PUNYA LA TAULA. SRS. MAS I MAS COLLELL, FEU EL FOTUT FAVOR DE PROCLAMAR LA SOBIRANIA ECONOMICA CATALANA SI Ò SI, NO HI HA ALTRE CAMI. VALENTIA, DECISSIO I IMPOSICIO DE CATALUNYA. FEU-HO JA !!!!! COLLONS !!!!!!!!!
independencia
independencia, 11/07/2011 a les 11:58
+26
-6
A un proveidor que et deu diners ( 1400 milios Euros), li pagaries una factura a favor seu de 680 miliond d'euros?...aquesta resposta, que un nen de EGB la respondria clarament amb un no...el nostre govern que fara? Pagara? O no pagara?...en fi la resposta a la propera noticia...

Independencia ja I deixem-nos de cullonades
PROU
Anònim, 11/07/2011 a les 12:00
+20
-5
PROU, PROU, PROU,

Sols Estat Català
Tramuntana, 11/07/2011 a les 12:01
+23
-6
Ni pactes fiscals, ni concerts amb mùsica i sense lletre, tot es una enfanyifa pels catalans i pel Pais. Seguirà l'espoli com RECORD GUITNESS A EUROPA.
VOLEM ESTAT CATALA
Barrio Sesamo capítol 1r.
Anònim, 11/07/2011 a les 12:26
+13
-8
Traducció a llenguatge normal:
La Generalitat de Catalunya ha de retornat a la Administració central de l'Estat 788 milions.

"Catalunya" no paga a "Espanya" de la mateixa manera que "Gandesa" no paga a "Tarragona".
La Vergonya Catalana
Oriol (Montreux), 11/07/2011 a les 12:28
+27
-4
No hi ha pas perill d'esdevenir una Diputació. La Generalitat ni tan sols hi arriba.

Ho va definir en Carretero en un mot espanyol: "Xorrada".

I jo afegiré que els Catalans tenen un greu problema psicològic que podríem anomenar-lo "cretinisme del Meditarrani".

Quan els primers turistes anglesos vingueren al Léman i sobretot al Valais, s'adonaren que hi havia un fotiment de gent ximple. Descobrien el Cretinisme dels Alps que tenia l'origen en la manca de iode a l'alimentació.

Els Catalans tenen un munt de iode però hi ha quelcom que els manca al cervell car és impossible a explicar que continuïn votant gent que té la Xorrada per Menjadora i que encara llepen el cul dels Espanyols i pidolen i es planyen del mal tracte que reben dels Amos Espanyols.

Caldria que els científics catalans no afectats pel Cretinisme, esmercin temps i energia a esbrinar la causa d'aquest cretinisme generalitzat.

El Cretinisme Català
Oriol (Montreux), 11/07/2011 a les 12:33
+25
-5
Després de generacions de submissió als Amos Espanyols, els Cretins Catalans - una majoria - continuen pensant que encara hi ha esperança que els Amos facin bondat i siguin generosos.

Com als Cretins Catalans s'hi ha afegit un fotiment del pitjor que tenien els Amos Espanyols a ca seva, el còctel resultant és esfereïdor.

Les èlits cretines catalanes no són pas tan cretines, car saben que si arrisquen massa enfrontant-se a l'Amo Espanyol, poden perdre bous i esquelles, altrament dit, la Menjadora.

La Menjadora dels Cretins dón de viure a un munt de gent: polítics, periodistes, funcionaris, amics, parents i saludats. Forma part d'allò que se'n diu Clientelisme i que amb un parell de generacions enfonsa el país en un Cretinisme congènit i sense eixida.
Els Còmplices de l'Espoli... a la Presó !
Anònim, 11/07/2011 a les 12:36
+22
-6
Espanya no podria espoliar fiscalment Catalunya sense l'ajut dels col·laboracionistes catalans.

Els que col·laboren, amaguen o toleren l'Espoli Fiscal espanyol contra Catalunya, han d'anar a la presó !
Fins quan?
Josep-Maria, 11/07/2011 a les 12:47
+15
-5
La burla constant que l'estat espanyol –controlat pel partit que sigui– fa de Catalunya és perfectament comparable a la burla que CiU fa dels independentistes. Tot això que ara denuncia el sr. Mas-Colell és així perquè el PSC-PSOE, CiU, ERC ho han admès. Perquè per Catalunya cap dels partits d'aquí està disposat a plantar-se arriscant-hi res. Només sabem bordar. I això ho saben perfectament, a Madrid. Som corruptes i estem sanats.
La losa que nos oprime
Eduardo González Palomar (Manlleu), 11/07/2011 a les 12:49
+9
-20
Toda materialización que pueda hacerse, tras casi tres décadas derrochando miles de millones de euros desde nuestras instituciones públicas en Catalunya en abstracciones ideológicas, no pesa lo que el más humilde de quienes viven entre nosotros.
PROU !!!
Anònim, 11/07/2011 a les 12:51
+24
-4
Amb un sol acte s'arreglarien els nostres problemes economics i culturals: INDEPENDÈNCIA ! A què esperem??
Molt encertat el comentari de l'Oriol (12:33h)
olodelbages, 11/07/2011 a les 12:53
+22
-5
A Catalunya, entre els catalans "cretins" i llepaculs i els xarnegos aquests espanyolistes que mai s'integraran, estem ben llestos... falta gent amb collons i que s'estimi la terra... com ho hem de fer??

Anant a manifestant-nos cada setmana?? per a mi que encara no les passem prou putes, perquè si no això no ho podria aguantar ningú!!

Salut i Independència!!!
Trileros
Anònim, 11/07/2011 a les 12:55
+10
-28
Que alguien pruebe a votar en la opción "censurable"
Y verá que lo que pasa es que le da 2 votos a la contraria.
Viva la democracia de ND
perversió lingüística_
Anònim, 11/07/2011 a les 13:10
+9
-22
Titular del tot tendenciós marcat pels típics arguments falaços pel simple "consum intern" del nacionalisme de carmanyola i cigaló de soberano.

Espanya ni cobra ni paga de Catalunya. Són dos administracions, no dos països.
seria com dir:

Puigcerdà ha de tornar a la Cerdanya 12.000 euros.

Un tastet de realitat
Anònim, 11/07/2011 a les 13:10
+10
-28
Independentistes i simpatitzants, us han ben aixecat la camisa. Us han hipnotitzat amb la cantarella de l'expoli i resulta que és Catalunya qui deu diners. Menys mal que no s'administren tots els calers des-de aquí perque s'els haurien fós tots i encara estariem més endeutats.
Independència amb aquest personal, no gràcies.
¿Quién miente?
Anònim, 11/07/2011 a les 13:15
+10
-27
Vaya vaya, y ahora qué pasa con esta noticia ¿quién expolia a quién?. El día que enviemos a la mierda a la Gabancho, el Mathew Tree, Joel Joan, el Mora, el Laporta, la Muriel y pongamos en orden TV3 esto se arregla.
Encara ens en fan poques
Catalunya, país de covards, 11/07/2011 a les 13:18
+19
-4
Fort ! Ens les foten per totes bandes i, mentre, aquí escrivim llibres, articles, fem enquestes d'opinió, ens ho mirem del dret, del revés... i no movem ni un dit. Catalunya deu ser el país que ha generat més paperassa inútil al voltant de la seva independència. Nacions molt més petites ens han passat la mà per la cara sense donar-li tantes voltes. Actuant amb valentia, que és el que cal fer. Si nosaltres mateixos no ens respectem, ningú no ho farà per nosaltres. I no podem confiar amb la colla d'inútils benpagats que se suposa que ens representen.
tu digues independéncia, home...
Anònim, 11/07/2011 a les 13:20
+17
-7
In, inde, inde-penden-cia; in, inde, inde-penden-cia; in, inde, inde-penden-cia.

Welcome to Catalonia-Super3.
CIU Butiflers!!
Javier Gonzalez, 11/07/2011 a les 13:22
+18
-3
Orgullos de haver votat SI a les autonomiques i ajuntament, el meu pla "B" era CIU, finalment veig que també son uns maleits venuts, ni notari ni compromis, els ha faltat temps per pactar amb els FP del PP Espanyolitzador.
Llibertat = progrès
no soy catalan
aquiuno, 11/07/2011 a les 13:37
+8
-20
la noticia esta un poco tergiversada...
se tiene que devolver un anticipo de capital, no se tiene que devolver unos ingresos propios.
potser hauria de fer una mica de pedagogia del que es els ingressos d'un territori, no solament basar-lo en conceptes puntuals "fiscals". La *alança de pagaments catalunya/estat espanyol es netament superior en favor de la economia catalana. això genera uns ingressos al territori, que desgraciadament estan *sent gaudits? por la famosa burguesia d'aquest territori.
quizas se deberia centrar cortijo la protesta al intentar conseguir que esos "beneficios" no *reviertan en la hacienda estatal y si en el sistema social catalan. y en eso *tienen que ser solidarios los burgueses catalanas.
no soy catalan
aquiuno, 11/07/2011 a les 13:42
+12
-20
la noticia esta un poco tergiversada...
se tiene que devolver un anticipo de capital, no se tiene que devolver unos ingresos propios.
potser hauria de fer una mica de pedagogia del que es els ingressos d'un territori, no solament basar-lo en conceptes puntuals "fiscals". La *alança de pagaments catalunya/estat espanyol es netament superior en favor de la economia catalana. això genera uns ingressos al territori, que desgraciadament estan *sent gaudits? por la famosa burguesia d'aquest territori.
quizas se deberia centrar cortijo la protesta al intentar conseguir que esos "beneficios" no *reviertan en la hacienda estatal y si en el sistema social catalan. y en eso *tienen que ser solidarios los burgueses catalanas.
Espanya, miseria eterna!!!
Anònim, 11/07/2011 a les 13:56
+26
-6
Donar de menjar als miserables espanyols per que ho diu una cosntitució feta pels franquistes, es un acte de bogeria, que els catalans aguantarem, fins quan? Sr. Mas, si espanya es un estat de gent amb gana, per que els hi em de fer caritat obligada? España no té cap altre futur que el de Grècia, i com més dies estiguiem lligats, pitjor per Catalunya
joanot
Anònim, 11/07/2011 a les 14:00
+26
-6
Pagueu, pagueu! que cal pagar el PER i contruir l'AVE a Lugo!
NOS NE SORTIREM, HARVI
Anònim, 11/07/2011 a les 14:23
+13
-5
VEJAM AQUEST CONCERT ECONOMIC… ZZz

PPSOE = COLONIALISME NACIONALISTA HISPANIOL
CYU, ESGUERRA = COLLABORACION REGIONAL CATALANA
No ho entenc.
Vicenç Ramoneda i Ullar, 11/07/2011 a les 14:26
+45
-5
(Catalunya ha de tornar a Espanya 788 milions d'euros en dos anys)

Ho sia, que ens roben 22.000.000.000 d'euros i els hi hem de pagar, a sobre 800.000.000?

Catalunya, país de covards (13:18)
Anònim, 11/07/2011 a les 14:32
+10
-13
Sempre ha estat així, plé de bocamolls i cantamanyanas, teixint complots i lluitant contra molins de vent. Menys mal que Espanya encara ens vol i ens protegeix.
la fi s'acosta, italia abans q castella ???
anunnaki, 11/07/2011 a les 14:52
+10
-4
que fa el doctor bacteriu en una peli dels germans marx ???

aquessts del ppcyu PAGARAN, I TANT QUE PAGARAN... MENTRES APUJEN L'AIGUA ALTRE COP I RETALLEN AMBULANCIES I SANITAT A SAC... AMB LA DE MORTS QUE HI AHURA PER AQUESTES RETALLADES EL SEU ESTIMAT ESTAT CASTELLA S'ESTALVIARA UN FOTIME DE PENSIONS PQ ELS SEUS AMICS DE LA TELEFONICA AND C. POGUIN FOTRE UN MUNT DE CURRANTES AL CARRER AMB 45 ANYS I COBRANT PLENES PENSIONS... HEU VIST QUE NO HAN FET CAP RETALLADA A LES SECCIONS D'INSEMINACIO ARTIFICIAL I TAL ??? I DONCS, PQ ??? PQ LA BESTIA CAPITALISTA NECESSITA CARN FRESCA CONTINUAMENT!!! (treballadors i consum)
Contra todas las censuras (cosa siempre de manipuladores)
Anònim, 11/07/2011 a les 14:57
+10
-21
HE RECUPERADO ESTE COMENTARIO PORQUE ME PARECE QUE TIENE TANTO DERECHO A FIGURAR COMO CUALQUIER OTRO:

Independentistes i simpatitzants, us han ben aixecat la camisa. Us han hipnotitzat amb la cantarella de l'expoli i resulta que és Catalunya qui deu diners. Menys mal que no s'administren tots els calers des-de aquí perque s'els haurien fós tots i encara estariem més endeutats.
Independència amb aquest personal, no gràcies.
Sociates fills de p.
Anònim, 11/07/2011 a les 15:06
+24
-4
Que ho paguin els malparits del Iceta, Castells, Montilla i d'altres desgraciats sociates
FULL DE RUTA
Anònim, 11/07/2011 a les 15:11
+17
-6
Fins cuan podrem aguantarem aixó
FULL DE RUTA
ELECCIONS GENERALS A ESPANYA NOVEMBRE 2011
GUANYA PP
GENERALITAT DE CATALUNYA DEMANA EL PACTE FISCAL
EL GOVERN ESPAÑOL DIU QUE NO
REFERENDUM AUTODETERMINACIO
SI ARA ES UN 43% L'ANY QUE VE, 60% QUE SI A LA INDEPENDENCIA
PROPOSTA A NACIONS UNIDES
PROCLAMACIO DEL ESTAT CATALÁ
SR. MAS BUSQUI FORATS A L'AGENDA LI VE FEINA
VISCA EL NOU ESTAT: CATALUNYA
JA TOCA
Anònim, 11/07/2011 a les 15:12
+16
-6
cada dia surten noticies negatives per Catalunya
Sr. Mas diu que tenim que ser pacients, no li sembla molta paciencia 300 anys, ja toca
STOP CENSURA INTERESADA
Anònim, 11/07/2011 a les 15:27
+5
-4
STOP CENSURA INTERESADA
cyu robots terminators procastella
anunnaki, 11/07/2011 a les 15:46
+10
-3
"algú es va equivocar quan va fer les previsions d'ingressos"

tanta candidesa es possible ???

i alerta del “perill real d'esdevenir una diputació”

que diu a la porta del palau de la xene ??? DIPUTACION PROVINCIAL, aixo es el q diu pobre home

aqui van dirigides aquestes soflames ??? a la Moreneta ??? doncs nen dubto molt q la M. s'aixequi de la cadira i faci el q els de cyu (govern de CATALUNYA actual, I NO DE CASTELLA una grande i libre, ahurieu de fer... I SI PACTEU QUELCOM AMB SI I ELS SUPOSATS INDEPENDENTISTES D'E ??? SIGUI EL Q SIGUI I DEMANIN EL QUE DEMANIN NO CREUS QUE SERA MOLT MILLOR QUE AGUANTAR L'EXPOLI I LA BURLA, INSULTS... CONSTANTS DELS CASTELLANOTS ??? A PERO, JA VEIG Q VOSALTRES PREFERIU ANAR FENT AMB ELS DEL PP, OI ???
Prendre la independència.
Anònim, 11/07/2011 a les 15:53
+11
-2
La independència se pren.
Lo millor que se pot fer, ès fer igual que els
indignants, prendre i ocupar centenars de llocs públics emblemàtics.
Grups de 10, 20, 30 persones poden ocupar un lloc declarant
la independència i no abandonar fins que la força pública
actuï amb contundència i els mitjans de comunicació ho publiquin.
Com podem tornar el que és nostre
jocar, 11/07/2011 a les 15:59
+10
-2
Per definició es tornen les coses que no són teves al seu posseïdor o propietari. Així doncs, com podem tornar a l'estat espanyol el que és nostre? Perquè els hem de tornar el que ells ens van avançar quan són ells els que ens deuen una quantitat molt superior en concepte de dèficit fiscal de Cataluny envers l'estat espanyol? Com pot dir el que ha dit i quedar-se tant tranquil el Sr. conseller d'economia? No anem bé amb declaracions frívoles com aquestes, no anem bé amb consellers tecnòcrates com aquest, no anem bé amb un govern de la Generalitat tant poc esmolat.
Fora!!
Anònim, 11/07/2011 a les 16:14
+9
-1
Que els hi tornin, i amb ells els seus paisans que han vingut a casa nostra a fer el vago i viure del cuento, Ara bé, a canvi que ells que ens deixin de robar els nostres estalvis, ja ens ho farem nosaltres solets (Independència)
Ara ens faran arrosegar els AVE's amb una corda, per estalviar?
qvic, 11/07/2011 a les 16:19
+12
-2
El govern central ha de pagar l'AVE a Extremadura i l'AVE a Lugo, desprès ha de mantenir la major xarxa d'AVE's del món mundial i un munt d'autopistes i autovies per on passa un cotxe cada quart d'hora, desprès també ha de pagar un exèrcit de funcionaris ociosos que es passen el dia caçant mosques, més tots els PER's, més tot el sòl industrial gratuït, més les operacions de canvi de sexe, més els ordinadors i els llibres de tots els escolars espanyols, més tots els paradors, museus, centres culturals, parcs temàtics...més tots els subsidis i subvencions imaginables (inclosa la de la Fundación Francisco Franco) per mantenir contents als votants del partit corresponent o aconseguir els vots de l'altre partit...I a sobre ara s'acabaran les ajudes europees. Com volen que els pobres puguin pagar aquesta Espanya tan "reeixida" amb només els 22.000 milions anuals de l'espoli català? No entenen que no arriben? Per tant, hem de fer un esforç i anar caminant i en espardenyes tots els catalans i catalanes i menjar només un cop al dia i frugalment i de vacances ni pensaments...que primer és l'AVE al desert d'Extremadura.
...
Anònim, 11/07/2011 a les 16:27
+11
-0
Ja veureu com, a diferència del fons de compensació, aquests diners sí que canviaran de mans, euro per euro. Aquí, quien manda manda. Toca molt els collons, però fins que no marxem, la cosa continuarà així. Pels segles dels segles.
EL DÈFICIT FISCAL AUGMENTA
Jordi B, 11/07/2011 a les 16:27
+14
-1
1- Catalunya ha de retornar a Espanya 788 milions d'euros anticipats en dos anys, a compte de la recaptació d'impostos que ha baixat.
2- La recaptació ha baixat 394 € /any
3_ Les inversions han baixat prop de 4.000 M€ /any.
4_ Afegim a això les retallades de despesa de la Generalitat del 10% d'un pressupost de 37.000 M€.
CONCLUSIÓ : Això vol dir que en comptes de 22.500 M de € de dèficit fiscal (fins 2007), aquest ha augmentat en els últims anys, i pot ser de l'ordre de 30.000 MILIONS D'EUROS L'ANY, aquest 2011!!!!
A veure quan tindran collons de publicar les xifres finals.
FORA BOTIFLERS
Anònim, 11/07/2011 a les 16:31
+11
-0
CIU = DRETA CATALANA

PP = DRETA ESPANYOLA

CIU ESTIMA AL PP

Como dicen en España:
Son los mismos perros con distintos collares
paganos
un senyor antic, 11/07/2011 a les 17:00
+9
-2
A España fan una pel.licula qque te molt exit, intitulada "Catalanes, nacidos para pagar", tothom riu quan veu un poble de "Ilotas", dominat pels senyors que treuen d'ell el que volen, quina vergonya.
Com estic disfrutant...
Anònim, 11/07/2011 a les 17:35
+20
-4
La borsa italiana i espanyola en perill inminent. DEFCON 5 li diuen alguns? Així es diu no?

Que espanya s'enfonsa, que necessiten calés aquests lladres espanyols? A la caixa catalana no hi queda res, oi? No poden salvar als amics castellanets?

Au Sr. Mas-Colell, faci el refotut favor de dir-ho clar. Avui ja ha sortit en MAS dient que amb un 4,5% d'expoli en té suficient. L'ultimantum ha arribat a Madrid ja? Què els hi han respòs?
Va va! Que el temps és or! 55.000.000 €/dia.

I què tal es planteja els bons de la Generositat de Catalunya? Ara ja no és la Generalitat. I demà passat ja no serà la Generositat de Catalunya serà la Morositat de Catalunya. Podran pagar els interessos? Ja no demano retornar els calés millor, oi?

Tot per no tenir collons oi Sr. Mas-Colell i Sr. Mas?

No inflin més els ous. Ni 4,5%, ni 4% ni òsties. 0% i independència! Després ja els hi podran donar algun incentiu a Castella i als seus amics de Madrid per a què construeixin algun monument a Catalunya o per contruir la nostra ambaixada.

Au convenients! A veure què feu, llestos!

Borsa going down, Spain is falling!

_______________________________________________________

El meu anterior missatge:

Que diguin la punyetera veritat!

Les borses están sent mantingudes. Seran eliminades.

El deute d'espanya és degut als bancs, tot hi haver rebut mils de milions fa 2 anys. En segón lloc el deute estatal és superior al de comunitats, diputacions, consells comarcals i ajuntaments junts, i de llarg, de molt llarg.

Moltes empreses estan endeutades (segon deute més gran de l'estat). Les grans companyies del motor han de tancar i s'ha de parar amb les negociacions amb els sindicats. La indústria automobilística, tot i ser el principal motor industrial del país és inútil a llarg plaç. La bola que produeixen es va fent més gran i acabarà petant igual que el "totxo". S'ha acabat tenir un cotxe per persona i això ho sap el señor Rubalcabra. No es pot mantenir l'indústria automovilística com a motor del país i menys amb consum intern, quan la gent ja no es pot endeutar més, ni els bancs tampoc. NO HI HAURÀ PROU PETROLI NI CAP ALTRE FONT D'ENERGIA PER SUBSTITUIR EL TRANSPORT. I SI NO ES FA EL REFOTUT "EIX MEDITERRANI" ENCARA MENYS!

Espanya s'en va a la merda. Ho sap tothom que estigui informat. Els plans de rescat seràn imposats i seran totalment necesaris. Però no es pot seguir retallant en algunes zones (Cat és una, pel tema del PIB necessari per no fer fallida-> +3.6% aprox) Les zones no rendibles de l'estat espanyol hauran de baixar del burro i acceptar el que són: ZONES POBRES. Les zones riques necesiten ingresos o això encara enfonsarà més el país en general.

Madrid si no fos la capital de l'estat escanyol i no tingués subvencions especials, ni museus nacionals, i es mirés el deute real de Madrid capital, ens fariem un fart de riure. La comunitat de Madrid serà desmantellada. Això ho sap la gent entesa. Quan des de Madrid diuen "hem d'eliminar diputacions" o "eliminem les comunitats", no va per Catalunya per molt que alguns mitjans ho vulguin fer veure. Siguin catalans per posar-nos la por al cos o espanyols per fotrens a nosaltres. NO! El que volen dir és "Madrid no pot seguir sent la capital i desgravar i tenir més ingresos per aquest motiu". Madrid no havia sigut mai res, i mai més tornarà a ser res. Es toranarà a formar l'Espanya anterior. GALICIA - EUSKADI/NAVARRA - CASTILLA - ANDALUSIA -PAÍSOS CATALANS.

Ara el que intentaran es que els Països catalans no siguin lliures. Voldran que Catalunya renunciï a la capitaneitat ja que València no ho acceptarà! Llavors i només llavors els catalans tindrem la GRAN OPORTUNITAT DE FOTRE EL CAMP PER SEMPRE MÉS D'AQUESTA PUTA MISÈRIA!

I els de CiU ho saben. OI TAN QUE HO SABEN! Ara faltarà veure quin sector de CiU guanya. Si els independentístes o els unionístes/reformístes. I Mas està al ben mitj del "fregao".

APA SENYORS! Al 2012 comença la veritable deballada econòmica, i ben bé dins el 2016! Ah i el 2014 els fons europeus, "tururut del tot".

PER AQUEST REFOTUT MOTIU CIU FA TEMPS QUE JUGA A LA PUTA I LA RAMONETA!
US HO EXPLICARÉ D'UNA ALTRA MANERA:
O INDEPENDENTS RÀPIDAMENT I AMB MENYS DEUTE I SORTINT DE LA CRISI ABANS. PERÒ AMB TRENCAMENT SOCIAL.
O DEPENENTS UNS ANYS, AMB MÉS DEUTE, PERÒ AMB UNA SOCIETAT PROCLIVA A LA INDEPENDÈNCIA DESPRÉS DE TOT EL SHOW ESPANYOL.

I de moment na fent temps amb el putu concert/pacte/putamareelvaparir econòmic. La gran maniobra de la gent que mou els fils. Atontament general, dosis de morfina i fent volar perdals. No ens el donaràn, després ens faran creure que Espanya ha canviat i torna a començar durant un curt temps. TAMPOC ELS HI FUNCIONARÀ. ESPANYA ESTÀ MORTA EN 3 O 15 ANYS.

I ara si no em creieu temps al temps.
__________________________________________________________
Segrestada
Tramuntana, 11/07/2011 a les 17:46
+15
-3
Catalunya està segrestada, i la majoria del parlament amb el sindrome de Stokolm, començan pel president Mas.
Record Guinnes d'Europa en espoliació i humiliació.El govern cec i sord i no fan res.
FRONT NACIONAL
Anònim, 11/07/2011 a les 17:59
+10
-5
CATALUNYA VA IRREVERSIBLEMENT DE CAP A LA INDEPENDENCIA
NO PAREM FEM ACTES, CONCERTS, CONCENTRACIONS ETC. NI QE SIGUIN ACTES MODESTOS.
ELS INDEPENDENTISTES FEM MOURE ALS MES TRANQUILS (CIU)
TOTS JUNTS HO CONSEGUIREM
TENIM QUE CONSEGUIR QUE ELS DE CIU FAGIN EL GIR DEFINITIU
I ALESHORES CATALUNYA SERA INDEPENDENT
CIU NO SON EL NOSTRES ENEMIGS, SI NO VAN A UN ALTRE RITME PRO VOLEN EL MATEIX, LA INDEPENDENCIA
VIVA ESPAÑA
Anònim, 11/07/2011 a les 18:21
+6
-18
VIVA ESPAÑA Y ABAJO LA CENSURA ,

UN AÑO DEL DIA GLORIOSO DE VUESTRA SELECCION BORREGUITOS INDEPES , YO SE QUE ESE DIA SALTASTEIS DE ALEGRIA Y LLORASTEIS CON EL GOL DE IÑESTA



VIVA VIVA ESPAÑA
proposta
Anònim, 11/07/2011 a les 19:16
+8
-1
Per a pagar això s'hauria d'agafar calés dels impostos de la gent que vota CiU, PSOE, PP i C's. Ells són els que volen formar part d'Epaña, oi? Dons que ho paguin i als altres que ens deixin en pau.
El que faltava
Anònim, 11/07/2011 a les 22:11
+5
-1
Que ens descomptin els 788 milions dels 22000 que ens roben i que ens tornin la diferència.
Mira que sou d'insolidaris
Llesques, 11/07/2011 a les 22:52
+8
-0
Vinga home a pagar com a bons catalans, que l'imperi s'enfonsa!!! El Rei del nostre Regne necessita pagar-se les operacions. Els polítics d'arreu el territori estan molestos perque han de dissimular a l'hora de fotre's uns bons apats a costa nostre mentre decideixen com desviar pasta als seus amics i familiars! Aixo es insostenible!! Catalans haurem de fer un ultim esforç i ficar el cul un altre cop. I per aixo en tenim al Sr.Mas, capità del gran vaixell "dels millors"!! Que ens recordarà cada día, qué hem de fer per ser bons catalans i quina es la manera més idonea d'estendre's la vaselina abans de la gran envestida Imperial!!

Si senyor, els catalans som experiments de laboratori, som una raça creada per no parar de pagar i ficar el cul en quant veiem l'ombra del toro d'Osborne bufant!!!



A les nostres mans
Avalon, 11/07/2011 a les 23:40
+5
-0
"A les vostres mans hi ha el destí del nostre poble; compliu amb el vostre deure.
Volem una llibertat absoluta per vies de la democràcia i de la república formant un nou Estat. Un nou Estat que ens doni una independència absoluta."
Manuel Carrasco i Formiguera (1890 – 1938)
Merescut
Anònim, 12/07/2011 a les 12:29
+2
-0
Sí, merescut ho tenim els catalans per covards. No volem la independència perquè si no els espanyols no ens compraran productes, oi? Perquè mirar de buscar clients ARREU DEL MÓN és massa feina i l'empresari vol calé ràpid i fàcil, oi? Doncs apa, seguim com fins ara: contractant immigrants per 4 duros per vendre a Espanya i a aguantar tot el que ens vulguin fer i més.
Per a fer millors productes i vendre'ls a qualsevol país a base d'innovació i esforç ja hi han els "tontos" alemanys, suecs o japonesos.
I com que no volen admetre que som uns dropos i uns covards, ens enganyem pensant que aquest cop sí CiU farà el que cal o que, màgicament, un dia despertarem i Espanya serà un país democràtic i avançat.
Tenim el que mereixem! Els espanyols(i ara els immigrants) fan bé d'aprofitar-se de nosaltres, prquè ho demanem a crits
Propera parada: la pàtria alliberada
Jordi Valls Capdevila, 12/07/2011 a les 13:50
+1
-0
Oh, que avingut estic amb la meva
petita, esclava, poc sortosa terra,
i com em recaria d’allunyar-me’n,
sud avall,
on sembla que la gent és bruta
i pobra, ,accidiosa ,resignada, insolvent!
Aleshores, a la taverna nova, els companys dirien
fotent-se’n: “Com qui s’agrada de la lletja,
així el lluç que pica un ham sense esquer”,
mentre jo, encara prop, pensaria
en les velles fretures i confiances
d’aquest meu tossut poble.
I, ja tot sospesat, recularia
per restar aquí fins a la mort.
Car, fet i fet, tampoc no sóc tan ase
i estimo a més amb un
irrevocable amor
aquesta meva i -nostra-
bastant neta, envejada, bonica pàtria.

Pere Quart
el mon capgirat
XCF, 13/07/2011 a les 02:38
+1
-0
jo, la veritat no entenc res!!!!