José Montilla. Foto: Adrià Costa
El primer secretari del PSC, José Montilla, ha qualificat aquest dissabte "d'audaç i valent" el discurs que el candidat del PSOE a les generals, Alfredo Pérez Rubalcaba, ha ofert davant el Comitè Federal dels socialistes espanyols, i ha assegurat que el PSC se sent "plenament identificat" amb els seus eixos. Segons Montilla, el PSC "contribuirà amb totes les seves forces" a la victòria de Rubalcaba a les eleccions i Carme Chacón estarà "a primera fila" a la llista dels socialistes catalans per al Congrés, com ja ho va fer al 2008 encapçalant la candidatura. Montilla no ha trobat a faltar referències de Rubalcaba a Catalunya en el primer aniversari del 10-J.
Montilla ha fet aquestes manifestacions al Palau de Congressos de Madrid on Rubalcaba ha desgranat els principis del seu programa electoral. El primer secretari del PSC ha afirmat que el de Rubalcaba ha estat un discurs "ben construït" i amb un "profund sentit socialdemòcrata" on ha fet referència a unes polítiques de l'Estat del benestar "que sempre hem defensat els socialistes".
A més ha recordat que Rubalcaba recull un compromís sobre les prioritats del país: "lluitar contra l'atur, contribuït tots, cadascú des de les seves competències a fer una economia més sana, i reforçar els elements identificatius de l'estat del benestar i estar atents a escoltar la ciutadania i les persones que en aquests moments tenen desafecció cap a la política".
En aquest sentit ha recordat que a Catalunya ja s'està debatent la reforma de la Llei electoral i que la seva posició és "buscar una forma que lligui proporcionalitat i representació territorial amb una sistema semblant a l'alemany".
Montilla també ha afirmat que Chacón contribuirà a aquest esforç estant "a primera fila" a les llistes del PSC a les generals, com va fer el 2008. "El context del 2008 i l'actual són diferents però estic convençut que la ministra contribuirà com la primera a una victòria socialista a Catalunya i com sempre a aportar una part important del suport popular i dels diputats per formular una majoria d'esquerres al Congrés", ha sentenciat.
Montilla no ha trobat a faltar referències a Catalunya en el primer aniversari del 10-J. "Avui el que tocava era fer un discurs com el que ha fet i ja hi haurà temps de parlar del model d'Estat i de l'encaix de Catalunya i Espanya", ha dit.