ACN | Actualitzat el 04/07/2011 a les 14:51h

El PSOE s'exculpa de l'augment de l'independentisme

El nou secretari d'Organització del PSOE, Marcel·lí Iglesias. Foto: M.Codolar/ACN

L'augment de l'independentisme a Catalunya "no és culpa del govern d'Espanya". Així ho ha assegurat aquest dilluns el secretari d'Organització del PSOE, Marcel·lí Iglesias, després d'avaluar el sondeig del Centre d'Estudis d'Opinió (CEO) que apunta que un 42,9% dels catalans diria "sí" a la independència, mentre que un 28,2% votaria en contra i un 23,3% s'abstindria. Segons Iglesias, les responsabilitats d'aquest creixement no s'han de buscar en les actuacions del govern de Zapatero, que ha mantingut una actituds "oberta i de col·laboració" amb Catalunya, sinó en la sentència de l'Estatut dictada per un TC que és "independent". "Responsabilitzar d'això el govern és bastant injust", ha sentenciat.

Iglesias ha restat transcendència a l'estudi i ha apuntat que al final l'únic que té valor sobre aquesta qüestió és el que reflecteixen les urnes. "Veurem com es manifesten els catalans no només en les enquestes, sinó en llibertat, que és a les eleccions" perquè "fins ara no s'han manifestat en aquest sentit", ha dit.

En tot cas ha afirmat que a les eleccions autonòmiques i municipals del 22-M els catalans no s'han pronunciat en aquesta direcció, perquè "hi ha alguns partits clarament independentistes que han tingut pocs diputats" i "altres partits nacionalistes que no està clar quin percentatge d'independentisme tenen".

Per tant, segons Iglesias, "cal veure-ho quan facin una proposta electoral, si la fan en aquest sentit, i quants ciutadans la segueixen perquè aquestes coses quan millor es mesuren és quan la gent es manifesta a les urnes". "Com que en els pròxims mesos tindrem eleccions podrem mesurar-ho".

Segons Iglesias els "problemes" que hi ha hagut respecte a Catalunya en aquests últims anys no són culpa del govern espanyol sinó "d'una sentència sobre l'Estatut" dictada per un Tribunal Constitucional que és "independent". "És veritat que aquest ha estat un dels elements més difícils que s'han pogut utilitzar més però responsabilitzar d'això el govern és bastant injust", ha sentenciat.

Navega per les etiquetes

PSOEMarcel·lí IglesiasIndependentisme

COMENTARIS

+1
-3
CATeto
Anònim, 05/07/2011 a les 17:26
Salvo en reductos como este, el independentismo es cada día más residual.
Las urnas hablan.
+1
-0
El govern és un de molts.
Anònim, 05/07/2011 a les 04:21
+5
-1
benvolgut:
Anònima, 05/07/2011 a les 04:09
Benvolgut anònim 22:23: podries explicar-me perquè alguns partidaris de la unitat d'espanya, com tu, comenceu amb el bla, bla i acabeu sempre parlant de guerra? Us fa por la democràcia? Com ha dit Iglesias, que en el fons es diu Marcel.li, com se'n diu dels Marcel.lins sense complexes a Bonansa, ja es veurà. Respecte a la guerra et quedaràs amb les ganes.
+8
-1
Ensarronada amb el silenci dels col·laboracionistes de sempre
Josep-Maria, 04/07/2011 a les 18:13
Zapatero sabia que el Constitucional que hi havia no deixaria passar l'estatut. També ho sabien els de CiU, ERC, PSC...¿Podia fer alguna cosa Zapatero per canviar la correlació de forces d'aquell tribunal? Si no podia ens va enganyar animant-nos a fer una cosa que sabia que no acabaria bé; si podia, ens va enredar més, és clar.
D'altra banda, això que diu Iglesias, que el Constitucional "es independiente" sembla discutible, i no perquè els partits participin en la tria dels jutges, sinó perquè el tribunal no pot fer complir al govern les normes que hi ha sobre el Constitucional.
+7
-2
l'Exercit ?
Anònim, 04/07/2011 a les 18:11
Anònim de les 16.56, ho veus com tens por, que has de citar i confiar amb el teu exercit, si realment fossis demòcrata i lliberal no et feria por un referèndum vinculant, que no veus que Europa no pot haver-hi mes gerres no ho permetran mai.Apa siau.
+10
-4
Totalment d'acord!!
olodelbages, 04/07/2011 a les 17:35
Estic totalment d'acord amb el què diu aquest senyor... potser que en treguem també nosaltres les mateixes conclusions i si de debò volem mostrar el nostre suport cap a l'independentisme, votem d'una vegada partits CLARAMENT INDEPENDENTISTES!! tot el demés son tonteries (fins hi tot ho veuen ells!!)

Els que volen que Catalunya sigui realment independent son només els que voten per ERC, SI, RCat, CUP, ... tot el demés, repeteixo, son tonteries.

Salut i Independència!!
+7
-5
Iglesias...còmplice de l´OPUS, falsos i lladregots!!
Anònim, 04/07/2011 a les 17:19
L´augment de l´independentisme deu ser de la tieta Pepis..no?
+8
-5
INDEPENDENCIA
Anònim, 04/07/2011 a les 17:12
HI HA VARIES RAONS DEL INDEPENTISME I NO ES CULPA DE UNA COSA SOLA, UN LA INCOMPRENSIÓ EN GENERAL DESDE ESPAÑA DE
LO QUE ES REFEREIX A CATALUNYA, EL TEMA ECONOMIC ES INSOSTENIBLE PER AMBES PARTS CATALUNYA I ESPANYA, I ALTE PEL SENTIMENT DE MOLTS CATALANS QUE NO SE SENTEN ESPANYOLS, ES AIXI I QUI NO VULGUI VEURE, S'HA EQUIVOCA
NO TENIM QUE ALLARGAR AQUESTA SITUACIO PERQUE S'AHA ANIRÁ DETERIORAN MÉS LA RELACIÓ CATALUNYA-ESPANYA

INDEPENDENCIA, PER CATALUNYA
+9
-5
INDEPENDENCIA
Anònim, 04/07/2011 a les 17:06
DIUEN QUE LES RAONS DE QUE ESPANYA NO ES PREOCUPA DEL L'INDEPENDENTISME ES PER QUE EN EN LAS ELECCIONS NO TENEN VOTS EL PARTITS INDEPENDENTISTES, PRO TENEN QUE TINDRE EN CONTE I ES REFLEXA A LA CONSULTA DE (CEO) QUE A CIU HI HA MOLT INDEPENDENTISTE TAMBÉ EN ICV, PSC, INCLÓS EN EL PP.
JO MATEIX NO VOTO INDEPENDISTES I VULL LA INDEPENDENCIA PER CATALUNYA
SI SEGUIM AIXI L'INDEPENDENCIA ES IRREVERSIBLE
ELS ESPANYOLS NO VOLEN VEURE AIXI
+8
-4
És la civilització
Anònim, 04/07/2011 a les 17:04
Després de segles de submissió violenta ens consideren ja incapacitat per a poder prendre la decisió més trascendent com a poble. Ens consideren xaiets sempre a punt per a entrar, cap cots, a l'escroxador. Ara s'equivoquen, però. El terror que ens han inoculat durant segles a la ment es va dil.luint amb la medecina de la democràcia i els drets dels pobles. La marxa pacífica cap a la independència és inevitable. Es la mateixa marxa que compartim amb la civilització i el veritable progrès de la humanitat.
+5
-9
Quina por han de tenir..
Anònim, 04/07/2011 a les 16:56
..si tenen l´exercit espanyol com a garant de la "UNIDAD INDESTRUCTIBLE DE ESPAÑA".
Nosaltres, els catalans si em de tenir por d´ells.
Apa, siau.
+8
-2
Memòria d'elefant
Reagupat , 04/07/2011 a les 16:52
Només son la pota "buena" del mateix poli. El Pp és l'altra. I la dignitat dels catalns on queda després de tota aquesta demostració ?. Heus ací les raons independència a més a més dels diners. Recolzada per tantS avantpassat que van patir i morir per el país DE FElI V fins avui. Mai no els oblidarem que ni tan sols ho reconeixen ni s'han disculpat.
+9
-3
Es la via natural
Anònim, 04/07/2011 a les 16:49
En el context actual, de segle XXI, democràtic i europeu, la situació natural per a Catalunya és esdevenir estat lliure independent en condicions de plena igualtat, en el si de la comunitat europea. Algú hi veu alguna altre possibilitat digna, és a dir, que no es sostenti en la negació de Catalunya?
+11
-4
Les llàgrimes de cocodril dels espanyolistes
Anònim, 04/07/2011 a les 16:22
I per acabar de reblar el clau. Els sociates voten conjuntament amb el PP per tal que el català sigui una llengua testimonial de portes endins. SEnse cap possibilitat de projecció a Europa
Cada dia feu més independentistes els del PSOE. No us en queixeu després
És clat que venint del Sr Iglesias, un català de la Franja que li sembla bé que a seva llengua no icupi cap lloc a Aragó tret de la categoria de xapurreau.
+13
-3
tot dit
Anònim, 04/07/2011 a les 16:22
Totalment d'acord amb l'Anònim de 04/07/2011 a les 15:18.

Afegiria que Espanya no ho entendrà mai: sempre veuran l'independentisme com a un fenomen negatiu contra Espanya, quan el plantejament majoritari és positiu a favor de Catalunya. No és una revenja, són ànsies de ser, de poder ser sense barreres.
+17
-4
Els impostos dels catalans per als catalans
Anònim, 04/07/2011 a les 15:59
Guillem López Casasnovas: “Amb el pacte fiscal, Catalunya tindria un superàvit de 2.000 milions d'euros en sanitat”

Guillem López Casasnovas: Catedràtic d'economia aplicada i assessor del banc d'espanya.
+10
-2
patètic
Tomppa, 04/07/2011 a les 15:54
Separatisme ? Espanya esta separat de centenars d'altres països. Independència només vol dir a on es decidit a on i qui té dret a fer decisions per la gent que forma part d'estat. No té res a veure amb separatisme o unionisme perquè tothom som humans però seria absurd que Espanyols o Xinesos tindria dret a dir si català es llengua oficial d'unió europea o quines llengües catalans han de parlar etc. unionistes, totes són feixistes. No es normal a defensar unitat d'estat espanyol amb una llengua comú sense que la gent que hi forma part no tenen dret a decidir si ho volen o no. Separatistes sembla que són democrats i la gent que lluita per unitat són feixistes, per tristesa sembla que es això de missatge.
+16
-4
Emprenyat
Osona, 04/07/2011 a les 15:46
El tribunal Prostitucional NO ES INDEPENDENT
+12
-3
la por
Anònim, 04/07/2011 a les 15:36
La por ja el arriba els talons, si no n'hi en parlarien d'independència " estos de la meseta ",però si tant valents son perquè no ho pregunten?. poden fer dues preguntes, qui vol estar dintre d'un estat espanyol opressor i amb decadència, o un estat lliure i emergent com pot ser Catalunya el 2014 .
+27
-4
El PSOE té raó
Anònim, 04/07/2011 a les 15:18
Iglesias com a bon socialista obrero español és un triler. Però té raó en una cosa: el creixement de l'independentisme no és culpa del govern d'Espanya. L'independentisme creix per la recuperació i consolidació del sentiment nacional català i la consciència que quan sigem independents no haurem d'aguantar gentota com l'Iglesias, la Pajín, la Chacón, el Ibarra, el Bono, la Cospedal, el Gallardón...
+11
-4
No els fem por.
gat escaldat, 04/07/2011 a les 15:17
Devem ser uns incompetents, no ens fan el mínim cas.
+20
-3
Malaudarament no s'han de preocupar gairè
Mortadelo, 04/07/2011 a les 15:12
Que no és preocupin que l'augment de l'independentisme al que és refereixen a tingut coma resultat el nombre de diputats independentistes al Parlament més baix dels últims anys.

Jo personalment seguirè votant als independentistes perquè és la meva obligació i no hem donaré per vençut, però amb la realitat a la mà, dos menys dos són zero.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: