Redacció | Actualitzat el 30/06/2011 a les 17:41h

El PSC votarà Salvador Esteve, de CiU, per la presidència de la Diputació de Barcelona

En principi, els socialistes no s'integraran a l'equip de govern de la Corporació, però ocuparan una de les vicepresidències

Salvador Esteve, en un acte de campanya de CiU. Foto: QS/ND

El candidat de Convergència i Unió a la presidència de la Diputació de Barcelona, alcalde de Martorell per CiU, Salvador Esteve, comptarà amb el vot favorable dels diputats del PSC a la seva investidura, el proper 15 de juliol, segons ha pogut saber Nació Digital.

Aquest apropament inesperat entre les dues principals forces polítiques ha estat possible gràcies al marcat perfil municipalista de Salvador Esteve, que fins ara és president de l'Associació Catalana de Municipis (ACM), des d'on ha mantingut una relació fluïda amb molts ajuntaments socialistes.

La vicepresidència cinquena de la Diputació recaurà en el qui fins ara és el president de la Corporació, el socialista Antoni Fogué, regidor de Santa Coloma de Gramenet. Aquest càrrec ha estat ocupat durant la darrera legislatura per Lluís Recoder, aleshores alcalde de Sant Cugat i ara conseller de Territori dins del govern de CiU a la Generalitat.

Tot i que el PSC no s'integrarà a l'equip de govern de la Diputació, que estarà integrat per CiU i el Partit Popular, aquesta picada d'ullet entre convergents i socialistes sí que comportaria una predisposició dels socialistes a una probable política de "mà estesa" per afrontar conjuntament determinats temes al llarg de la legislatura.

Justament aquest matí, Foguè i Esteve s'ha reunit a la seu de la Diputació per tractar d'aspectes relacionats amb el traspàs de poders. Segons ha informat la Diputació,  "la trobada ha transcorregut en un ambient de cooperació i cordialitat, i ha servit per començar el procés de traspàs. Pel que fa a aquest, s’han establert les bases per fer un procés ordenat i rigorós amb l’objectiu de salvaguardar el bon funcionament de la institució".

El president en funcions, Antoni Fogué, ha manifestat al futur president, Salvador Esteve, la seva voluntat de cooperar i col·laborar lleialment des de l’oposició amb la nova presidència "per tal de garantir el manteniment de serveis als ajuntaments". Així mateix, també, ha manifestat la seva voluntat d’impulsar una actitud constructiva en el desenvolupament de l’acció política del grup socialista de la Diputació durant el proper mandat.


 

Referències a Internet

Salvador Esteve

COMENTARIS

+1
-0
Sr. Fogué
Anònim, 05/07/2011 a les 18:12
A continuar vivint del "cuento"
+1
-0
SONT TOTS DESPOTAS
Anònim, 01/07/2011 a les 20:18
Contradiccions:
1) L'Euro Deputat de CyU: "PSC = complice del franquisme
2) El PSC votarà CiU, a la Diputació de Barcelona

PPSOE = NAZIONAL-EXPANSIONIME = COLONIALISME HISPANIOL
CyU, esGuerra = COLLABORACIONISME REGIONAL-CATALANISTA

AUTO DETERMINACION DEL POPLE NOSTRAT!
+0
-0
Als bibidors
Anònim, 01/07/2011 a les 16:25
Sa andollan a las Dipotacions
+2
-0
Ara si, avants no.
Isidre - Valls, 01/07/2011 a les 10:33
Sempre he dit que s'haurien d'eliminar les diputacions, el que ja és sospitós, és que justament ara, els P$OElerrouxistes que les han ocupat durant dècades sense dir ni bèstia ni ase tambè parlin d'eliminar-les.

Com tambè parlin ARA!...de privatitzar BTv. i COM ràdio.

Serà perqué ells ja no ho controlen?.
+5
-1
Si volem estalviar, prou Diputacions.
El patriota, 30/06/2011 a les 21:50
I se deixem que les Diputacions no serveixin per res, i trespassem tots els calers a la Generalitat. A la Diputació només el Diputat president, la resta dependencies de la Generalitat amb control i gestió del govern català. Acabariem amb una remora del passat i amb la fàbrica de col.locació dels partits, seria tot un detall.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: