Canal Digital | Actualitzat el 10/06/2011 a les 17:13h

L'accés a Internet, un dret humà segons les Nacions Unides

"L'única i canviant naturalesa d'Internet no només permet als individus exercir el seu dret d'opinió i expressió, sinó que també forma part dels seus drets humans i promou el progrés de la societat en el seu conjunt", indica el ponent de l'ONU Frank La Rue en un document presentat a la 17a sessió del Consell de Drets Humans. El text insta els governs a esforçar-se "per fer Internet àmpliament disponible, accessible i assequible per a tots", per la qual cosa "assegurar l'accés universal" a la xarxa "ha de ser una prioritat per a tots els estats". L'ONU també assenyala alguna de les violacions del dret a accés a Internet com filtrar o bloquejar contingut o fer 'ciberatacs'.

En el document sobre l'accés a la xarxa presentat a las sessió del Consell de Drets Humans que se celebra fins el 17 de juny a Ginebra. La Rue considera que una de les violacions del dret a accés Internet és filtrar o bloquejar certs continguts. En aquest punt insta els intermediaris a revelar qualsevol de les demandes que puguin rebre en aquest sentit.

Una altra de les violacions, segons el document, és tallar l'accés a la xarxa com es va fer, per exemple, durant les revoltes d'Egipte. L'ONU afirma que l'accés al WWW s'ha de mantenir i és especialment valuós "en moments política clau com eleccions, temps d'intranquil·litat social o adversaris històrics i polítics".

Els atacs de pirates informàtics a algunes empreses violen, segons apunta eol document, l'article 12 de la Declaració Universal dels Drets Humans. L'ONU diu que els estats han de tenir polítiques clares sobre la regulació i càstig per l'ús indegut d'aquestes dades.

L'informe conclou dient que "Internet com un mitjà per exercir el dret a la llibertat d'expressió només pot servir a aquests propòsits si els estats assumeixen el seu compromís per desenvolupar polítiques efectives per aconseguir l'accés universal".

Navega per les etiquetes

InternetNacions Unides

COMENTARIS

+1
-0
Los dreits, pagant!
Anònim, 30/07/2011 a les 23:21
Dret a l'accés a internet: pagant, es clar…
Es com ser hispaniol o francès, i tenes tot lo dreit: mas es pagant, es car, et i ets obligat!

Es curiós, lo concept de democràcia, segons Hispània et França...
+2
-2
Dets humans.
Antònim, 11/06/2011 a les 09:15
L'accés potser, però la conexió que se la paguin de la seva butxaca. Que se'ls veu a venir!
+4
-0
la lengua materna
venan, 10/06/2011 a les 18:58
me haceis gracia o sea que yo podria por esa regla de tres escolarizar a mi hijo en su lengua materna o sea el catalán
en valladolit o en sevilla no y voy y me lo creo en catalunya se habla catalán y eso es lo que hay innegociable
+1
-5
los pobres siempre recibimos
Anònim, 10/06/2011 a les 18:04
ya la educacion en la lengua materna para niños menores de 8 años y miren lo que hacen desde la generalitat que dicen que eso es innegociable!!!!!!!!!!!!!!!!

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: