Redacció Barcelona | Actualitzat el 07/04/2011 a les 13:26h

Miguel Duran també vol decidir

Miguel Duran, també vol decidir
Miguel Duran, l'empresari, advocat i reconegut tertulià en diversos mitjans -habitual dels debats de la cadena espanyolista Intereconomia-, aposta per celebrar una consulta sobiranista vinculant.

En el programa Per a llogar-hi cadires de Canal Català, emès aquest dimarts, Duran, assegurava que "l'error de l'Estat espanyol és no organitzar un referèndum vinculant sobre la independència a Catalunya".

De fet, pel tertulià defensor de la integritat d'Espanya, la votació s'hauria de circumscriure a Catalunya i hauria de ser organitzada i bastida pel govern de l'Estat. Segons els càlculs de Duran, fos quin fos el resultat,"quedaria tot aclarit". En cas que guanyés el "no", "romandríem tranquils com a mínim per una generació", reblava.

COMENTARIS

+2
-0
Manera menys costosa d'assolir l'Estat català
Manel M., 09/04/2011 a les 04:34
No estic del tot d'acord amb el Sr. Duran.
Per aconseguir la independència, veig més factible una declaració unilateral des del Parlament de Catalunya, que no pas un referendum orquestrat des dels tripijocs i manipulacions de l'Estat espanyol, a on l'Espanya jugaria "en camp propi", amb la paella pel mànec i amb tots els poders, instruments i mitjans a favor del "no".

Per tant, com diu el Sr. Carretero, la independència és més possible amb declaració unilateral des del Parlament, amb una majoria de diputats.

I què caram, si l'Estat espanyol mai no organitzarà (ni permetrà) un referendum d'autodeterminació.

En tots els casos, la solució és la Declaració Unilateral parlamentària.
+1
-2
tandebò hi haguessin molts Durans
Marcuss555, 08/04/2011 a les 20:49
Totalment d'acord amb el gran gran gran Duran!!! Jo vull la independència i tanmateix m'encanta aquest home!!! Tandebò la majoria d'unionistes penséssin com ell!!!
+3
-0
CONFUSIONS
Anònim, 08/04/2011 a les 19:44
No confondre en Duran amb en Duran
+15
-2
CATALUNYA ÉS MI TIERRA I DE MIS HIJOS, VISCA CATALUNYA LLIURE
J FERNANDEZ, 08/04/2011 a les 13:07
JUAN
Yo nací en Andalucia, y ya estoy hasta la coronilla de que nos roben la pasta a los catalanes para pagar a los andaluces que solo trabajan 25 dias al año, hipotecando su vejez en la puta miseria, los pobres no saben la que les espera. Pero los politicos del pp i psoe (abc, PERIODICO) van ganando votos de esta manera. Son unos miserables !
Donde esta la igualdad? i encima vas a Adalucia y te insultan, "catalanes solo pensais en la pela"; seran estupidos, encima del atraco, i vivir del cuento: anar tirant de la rifeta...

VOTARÉ INDEPENDÈNCIA PORQUE ESTOY HASTALOSUEVOSDESPAÑÑÑA !
SE NOS MEAN EN LA CAMISA I NOS INSULTAN!
VAYA ATROPELLO!!!

VISCA CATALUNYA LLIURE !!!
+13
-2
Bravo
Xevi Mató, 08/04/2011 a les 10:17
L'únic espanyol que hi veu clar és cec.
+5
-2
Catalans i catalanes.. INDIGNEUVOS!!!
Javier Gonzalez, 08/04/2011 a les 10:04
No et limitis a contemplar aquestes hores que ara vénen, baixa al carrer i participa.
Cada generació ha tingut la seva pròpia lluita, els seus motius per enfrontar-se a determinades realitats. Sembla que la globalització ha adormit els instints d’indignació. Abans era fàcil saber qui eren els enemics: la distinció entre bons i dolents era molt més precisa. Avui, aquesta distinció ja no és tan clara. Molt sovint hi ha aspectes que ens indignen, però ens costa canalitzar la nostra lluita cap a persones, ideals o institucions concretes. Podríem dir que els dolents han aprofitat la globalització per difuminar-se. Per sort, nosaltres encara sabem a qui hem de dirigir la nostra indignació.
Els nostres avis van defensar la República, els nostres pares clamaren per la Transició a la democràcia, ara ens toca a nosaltres demostrar que volem la Independència. Sabem on ens dirigim, i sabem perquè ho fem. Ara l’únic que ens cal és combatre la indiferència dels nostres conciutadans, amb bones raons. Amb la millor manera de resistència no violenta: apel•lant a la democràcia. A la capacitat lliure i sobirana del poble de Catalunya de decidir el seu futur. La millor manera de fer progressar el nostre projecte és fent córrer la indignació. Aquesta és la nostra raó de ser.
Catalans, apel•lem a la indignació!
Endavant SOLIDARITAT CATALANA
VINGA ANIM CATALANS QUE ELS PRESIDENTS VOTEN SI A LA INDEPENDENCIA DE LA NACIO CATALANA !!

http://www.youtube.com/watch?v=_5dlCY-TFTk

+8
-2
ES quan tanco els ulls que hi veig clar
Anònim, 08/04/2011 a les 06:05
I tant
+5
-3
Molt bé sr Duran !
Anònim, 08/04/2011 a les 00:23
Molt bé Sr Duran ! Amb demòcrates com vosté no caldria ni parlar de politica. El que vosté pensa i decideix és la veritat absoluta , doncs no, som molts els que, com els presidents de la generalitat , votem per la independència perquè hi tenim dret , igual que vosté defensa les seves idees , nosaltres defensem les nostres sense excloure'l ni tant sols a vosté, tot i els mèrits i l'anticatalanisme que vomita per les televisions del País veí.
Espero que el dia 10 sigui un èxit de participació i que tothom voti !
+10
-3
Doncs no caldria...
pepet grill, 07/04/2011 a les 19:15
si els diputats de CyU, IC, ERC i SI votessin la Declaració Unilateral d'INDEPENDÈNCIA (DUI) al Parlament de la Nació.
CyU = 62 diputats
IC = 10
ERC = 10
SI = 4

Si aquest 4 grups votessin "sí" a la declaració, hi hauria 86 vots a favor de la DUI que representarien un 63,7% del total de 135 diputats (100%)

Així que, amb una majoria qualificada al Parlament, la INDEPENDÈNCIA és possible.

Altra cosa seria que hi hagués una escissió a CyU i IC s'abstingués...
+2
-6
Perque no fa el referendum
Charly Brown, 07/04/2011 a les 18:55
Espanya no fa el referendum perque fins i tot si l'independentisme assolís un modest 30%, es desmontaria la teoria de que som una única nació i tots tan contents de ser-ho.

Hauria de recoeixer que Espanya només és un estat i que nacions n'hi han varies.
Per altre banda tan si guanya el si com el no sempre es pot fer una altre consulta per decidir com volem organitzar-nos.
Si guanya el no i seguim sense estar bé a Espanya potser al cap de 5 o 10 anys tornarem a fer un altre referendum i el guanyarem, i si guanya el Si i no som capaços d'organitzar un estat en el que la gran majoria se senti a gust tard o d'hora s'aixequerien veus que demanarien tornar a l'estat espanyol i es podria tornar a decidir.
+4
-4
Ens volen ensarronar!!!1
Cartanya, 07/04/2011 a les 18:45
Esteu equivocats, si es fa per vot individual sortirà el NO, per que pocs dies avanç, poden fer empadronar a varius autocars , de aquells de viatge+ bocata+bebida, por la costa, totalment grati. Mentre que si es fa per Diputats, podria ser mes factible. No ens deixem ensarronar!!!, que sembla que no coneguem amb qui ens juguem els “quartos” i sempre els amb perdut a lo llar de mes de 300 anys!!.

+5
-3
Això ja és millor
Anònim, 07/04/2011 a les 17:17
Mira que estic en total desacord en general amb aquest paio, pero com a minim aqui s'ha de reconeixer que aposta per la democracia, com fa anys que diem cada cop més catalans. Qui guanyaria, el SI o el NO, això malauradament no ho sap encara ningu. Si tanta por tenen a fer aquesta pregunta es que potser temen emportar-se un ensurt.

Visca Catalunya Independent!
+13
-5
ben trist
Anònim, 07/04/2011 a les 16:07
ell creu que guanyaria el NO...
pobre home! amb aquesta questió, tampoc hi veu clar.
+15
-2
Ni rioja ni oli andalus
Anònim, 07/04/2011 a les 16:02
I si guanyes el "si" romandriem tranquils per sempre mes.
+14
-5
...
Anònim, 07/04/2011 a les 14:25
Aquest home te els collons que molts espanyols no tenen. Aquest deixaria jugar el partit encara que pot ser que el perdés.

També és menys intel.ligent que la resta d'espanyols que saben si juguen partit, el perden per golejada. I és que quan la llibertat del teu país depèn del simple gest de ficar un paperet a una urna és molt fàcil ser valent.

Temps interessants ens han tocat viure. I ràpid que corren.
+23
-3
Si guanya el NO
Anònim, 07/04/2011 a les 14:17
Si guanya el NO els que apostem per la independència seguirem fent pedagogía, més faltaria! I seguirem insistint, i la consulta es tornarà a fer al cap d'un temps. Oi que no fem eleccions un cop cada generació? Les fem cada 4 anys. Doncs això igual.
+27
-3
Aviat ho serem
jordi catot, 07/04/2011 a les 14:01
Molt bé. Però si guanya el sí a callar eh noiet? I a qui no li estigui bé ja pot fotre el camp que així reduirem l' atur.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: