ACN | Actualitzat el 03/04/2011 a les 15:15h

Puigcercós creu que per Catalunya Chacón és el mateix que Bono, Rubalcaba o Rajoy

El president d'ERC assegura que la ministra és una ciutadana espanyola d'origen català que no coneix la realitat del país

Joan Puigcercós. Foto: P.Francesch

El president d'ERC, Joan Puigcercós, ha assegurat que per als interessos de Catalunya, la ministra de Defensa, Carme Chacón, és el mateix que Bono, Rubalcaba o Rajoy al capdavant del govern espanyol.  "La ministra ha estat massa anys a Madrid i està induïda del discurs que es fa als ministeris", ha destacat. El president de la formació republicana ha afegit que el Zapatero que va prometre un estat espanyol plural ha acabat fent seves les tesis del PP, on Catalunya està sempre a "segona línia", i des del seu punt de vista, Chacón "no tombaria" aquesta situació.

Després de l'anunci de Zapatero de no presentar-se a la reelecció, continuen les reaccions però ara sobre els seus possibles substituts. La possibilitat que una catalana, com Carme Chacón, pugui substituir el president espanyol no ha despertat entusiasme entre el líder d'ERC. Puigcercós ha assegurat que per als interessos de Catalunya veu Chacón "tan malament" com si ho fos Bono, Rubalcaba o Rajoy.

El líder de la formació republicana ha assegurat que Chacón "és una ciutadana espanyola d'origen català" que no té contacte amb la realitat de Catalunya. Puigcercós ha explicat que no han sentit ni una sola paraula "seriosa" i "responsable" de la ministra de Defesa sobre l'eix mediterrani, o sobre el dèficit fiscal, del que aporta Catalunya i del "poc" que rep. "No hem sentit mai Chacón parlar de la discriminació sistemàtica de Catalunya envers Madrid", ha dit.

"Estem a baix de tot, com sempre, on estaríem amb Bono i on hem estat als últims sis anys amb Zapatero", ha assegurat Puigcercós. El president d'ERC, però, ha destacat que la política de l'actual president espanyol va tenir un "bienni progressista", on va arribar a pensar que hi havia un estat espanyol "democràtic que obria els braços i tenia ganes de canviar les coses". Puigcercós ha recordat que va ser el moment en què Zapatero va assegurar que donaria suport a l'Estatut que aprovés el Parlament de Catalunya. "Va ser quan Zapatero feia aquells acords en matèries social i de drets civils que eren canvis radicals en la dinàmics més casposa del PSOE de Felipe González", ha remarcat.

Puigcercós ha afegit, però, que aquesta època progressista va durar dos anys i, segons ha dit, "es va acabar la festa i Zapatero va tornar al corral del PSOE". El president de la formació republicana ha assegurat que el Zapatero que va prometre un estat espanyol plural ha acabat fent seves les tesis del PP. "El PSOE i el PP no seran mai el mateix, però en el fons hi ha un interès compartit: que Catalunya estigui sempre en una segona línia", ha destacat Puigcercós, que també ha assegurat que no creu que Chacón sigui més valenta que Zapatero per "tombar" aquesta situació.

Navega per les etiquetes

PuigcercósChaconBonoERC

COMENTARIS

+0
-0
Quinta columnista
postfederalista, 04/04/2011 a les 14:11
Pitjor . Es l'abandarada del neolerrouxime. Al temps....Sab que ha de trencar la cohesió social i fer frontisme a Catalunya.
+1
-0
Totalment d´acord !!
TITO, 04/04/2011 a les 13:26
Cert,aquesta vivilla es una catalana d´escreguda.O sigui, de catalana res de res,què més voldría,ahhh!!...Que s´hen vagi a cagar i no torni ...home!!
+2
-2
chacon ?
ratapatxets, 04/04/2011 a les 13:04
Ha qui has donat suport durant anys a Catalunya i a Espanya ? Puigcercós, no tens cap mena de credibilitat ni dret a fer declaracions estúpides. El que has de fer, es dimitir !!!
+1
-2
Dignitat política
Jordi Berrio, 04/04/2011 a les 12:51
Jo no donaria ni cinc cèntims per la senyora Chacón, però vostè el que hauria de fer és callar i plegar. On s'és vist que després de la catàstrofe electoral que va patir el partit republicà, els seus dirigents continuïn com si res no hagués passat. Si té dignitat, senyor Puicercós dimiteixi.
+0
-0
Eiii Joan pere de Vic
Anònim, 04/04/2011 a les 12:49
Doncs jo si, segurament com a ciutada hi vaig guanyar mes que si hi fos el Mas de president, de totes maneres Erc a la oposicio segurament ara tindria mes diputats pero el nivell de vida digna a ancians i persones necessitades d'ajut ha valgut la pena, centres de dia , hospitals, residencies, etc, moltes i bones, tot aixo que tenim, a la oposicio cridant com fa ara Si , segur que els catalans no hi guanyarem res fins que d'una vegada tinguem majoria al parlament, esperem que aixo sigui aviat, i quan arribi aquest moment segurament no sera gracies a SI.
+1
-5
vic
joan pere, 03/04/2011 a les 23:58
erc=psoe no perdonarem que erc fes president a montilla.
+1
-4
Ell, no
Anònim, 03/04/2011 a les 23:29
Puigcercós, en canvi, no és el mateix que Montilla, Saura o Carod. Ells almenys tenen vergonya i, generalment, mengen i callen.
+3
-4
PSOEcercós
Miquel44, 03/04/2011 a les 22:49
...i en Montilla què era, quan tu Puigcercós vas fer-lo president? I encara espero que el critiquis per totes les criminalitzacions de l'independentisme que va fer essent president i encara fa ara.
+3
-1
D'ON ETS? QUÈ PENSES?
Anònim, 03/04/2011 a les 21:35
Ciutadana espanyola d’origen català, no és el mateix que ciutadà espanyol d¡origen espanyo, ni ciutadà català d’origen català, ni ciutadà català d’origen espanyol, ni...
Deixem-nos d’analitzar orígens i ciutadanies i COMENCEM A PREGUNTAR QUE PENSEN!!!!
+6
-7
Hipocresia a l'enèsima potència
Joan Vaicaure, 03/04/2011 a les 20:15
Chacón, Montilla, De Madre, Iceta, Corbacho, Zaragoza,...tots són el mateix espanyolisme disfressat de catalanisme i vostès (Esquerra ex-ERC)van firmar amb ells un pacte estratègic de llarg abast...!!! Vol fer-nos creure que abans eren bons i ara són dolents? I, desprès, tornar-hi a pactar i tornaran a ésser bons? Quanta hipocresia senyors d'esquerra!!
+6
-6
SR Puigcercós
Anònim, 03/04/2011 a les 20:11
Sr Puigcercós: doncs a mi m'agrada més la Chacon que el Montilla, a qui vostè va fer president i reia totes les gràcies, entre altres la d'enlairar la sacrosanta bandera espnyola "en menys d'un minut". Per què no li agrada la Chacon si és una de les noies predilectes del seu estimat sr Montilla?
+4
-7
vigila
Anònim, 03/04/2011 a les 20:06
Vigila, Puigcercós. Aviat podria ser la teva nova quefa. Suposo que la critiques per a dissimular, oi? Mira que n'ets de pinta!
+6
-9
Fart de la farsa d'ERC
Lluís del Vallès, 03/04/2011 a les 18:34
Molts catalans no oblidem el nefast tripartit, amb un president del PSOE, gràcies a l'"independentista" ERC.
Que falsa que és aquesta ERC!
A les eleccions municipals vinents ERC és mereix, per dignitat una espectacular patacada electoral.
I que la cúpula d'ERC acabi DIMITINT!
+10
-9
Ciutadana espanyola
Josep Mª Miquel, 03/04/2011 a les 18:11
Exactament, Puxi. Com en José Montilla, ciutadà espanyol d'origen andalús al sevei d'Espanya. A qui tu vas fer President de Catalunya. Ho recordes? Molts si ho recordem
+11
-8
Chacón
Josep Mª Miquel, 03/04/2011 a les 18:06
Exactament, Puxi.Con en José Montilla: ciutadà espanyol d'origen andalús, afincat en Catalunya però al servei d'Espanya. A qui tu vas fer President de Catalunya. Ho has oblidat? Molts no
+9
-9
Chacón
Josep Mª Miquel, 03/04/2011 a les 17:16
Cert, Puxi. Exactament com José Montilla, "un ciutadà espanyol d'origen català". I tu el vas fer President de Catalunya, o no t'en recordes? Molta gent,si ens en recordem.
+8
-1
I AM CATALAN
No et limitis a contemplar..., 03/04/2011 a les 16:55
No et limitis a contemplar aquestes hores que ara vénen, baixa al carrer i participa.
VINGA ANIM CATALANS QUE ELS PRESIDENTS VOTEN SI A LA INDEPENDENCIA DE LA NACIO CATALANA !!
ELS GOSSOS FEIXISTES BORDEN I BORDEN !! AIXÒ VOL DIR KE ANEM FORTS I PER FEINA, VIA FORA !!!
SOM´HI TOTS, VINGA LA FALÇ AL PUNY !!! INDEPENDENCIA!!!
Omple aquest formulari i demana als 135 diputat del Parlament que votin a favor de la llei de declaració d’independència.


Http://declaracioindependencia.cat/declaracio


Properament el Ple del Parlament de Catalunya debatrà i votarà la Llei de Declaració d’Independència presentada per Solidaritat Catalana per la Independència (SI). Serà un moment històric perquè per primera vegada la independència de la nació catalana es debatrà i es votarà al si del Parlament de Catalunya per part de vostès, els diputats i diputades que són els representants legítims del poble català.

+17
-0
té raó
manalet, 03/04/2011 a les 15:30
Senzillament té tota la raó.. i pitjor la Chacón, que haurà de demostrar més que altres i per tant donar pel sac a Catalunya.. és la única manera de poder alguna cosa a Espanya...

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: