Quico Sallés | Actualitzat el 23/03/2011 a les 14:06h

SI exigeix que Catalunya no sigui l'abocador dels residus nuclears espanyols

Tena: «No hem d’assumir els riscos d’una energia que els espanyols aprofiten»

 López Tena durant la seva interpel·lació al Govern. Foto: Parlament

El diputat de Solidaritat Catalana per la Independència, Alfons López Tena, ha demanat en la sessió de control al govern quines accions "concretes" s’han dut a terme durant aquests tres mesos de mandat per evitar la instal·lació del cementiri de residus nuclears a Ascó.

La rèplica li ha vingut per part del Conseller d’Empresa i Ocupació, Francesc Xavier Mena, passant la pilota al govern de l’estat. El conseller d'Ocupació ha insistit en explicar que ha fet saber a l'estat central que el Parlament ha aprovat resolucions contra la instal·lació del cementiri a la Ribera d'Ebre.

 López Tena ha reiterat a preguntar-li les accions “concretes” que ha pres i que prendrà el govern per impedir la instal·lació per tal de complir “la voluntat del Parlament de Catalunya”. I ha recordat a la cambra que, a Catalunya, "només tenim els perills de l’energia nuclear però no els beneficis”.  Per tant, com que en el cas del magatzem residus nuclears la situació seria la mateixa: “no hem d’assumir els riscos d’una energia que els espanyols aprofiten”, ha afirmat.

COMENTARIS

+4
-0
No tens raó Furi
Anònim, 24/03/2011 a les 12:16
El senyor Duran va fer unes insinuacions i el senyor Tena li va contestar que en camp de les insinuacions tot és possible i clar no és necessari presentar proves, doncs no acuses, però obres les portes per aquells que les puguin tenir, a lo vist el tema és força conegut en cercles polítics, segons declaracions d'altres que s'han donat en diferents mitjans.

El Senyor Tena no ha fet cap acusació (cas de fer-la si hauria d'anar als tribunals) va transmetre un missatge clar a un contrincant polític, insinuar no és bon mètode doncs tots podem i saber fer-ho.

Fins i tot tu en el teu escrit fas unes insinuacions de les que tinc clar no tens proves:

"4. Han canviat cromos amb CiU, aquests cromos poden ser de tipus variats però ja sabem tots per on poden anar els trets."

És que tu pots insinuar i els altres no? estàs tu lliure de mostrar proves i els altres no?

Tu acuses a qualsevol que no combregue amb tu de tot el que vols (fins i tot ho has fet amb un altre comentarista al que has dit mentider, per el sol fet d'haver escrit "altra" per altre, fet que a mi no em passa, jo no use "altra" ni parlat).

La gent que ve per aquest fòrum, ja coneix les teves obsessions, però no és una qüestió personal contra tu, és que cansen les perbocades contra independentistes que damunt estan treballant, malgrat que la teva ment s'hi negue a veureu.
+1
-4
De tot
Josep Fourier, 24/03/2011 a les 11:23
De tot excepte demostrar que no tinc raó. Insults, desqualificacions, mentides, avatars ... de tot i força excepte una cosa, rebatre (o com a mínim intentar-ho) els arguments de l'altre. Us els tornaré a repetir a veure si aquest cop ho aconseguim.

En López va dir que en Duràn havia fet coses mal fetes, si això fos veritat havia d'anar als jutjats i denunciar-ho.

Els de CiU fan una trucada a en López i aquest calla, no crec que calguin demostracions, de cop i volta no se n'ha sentit res més.

Quines possibles explicacions hi ha per aquesta conducta tan estranya?

1. Està ple de merda fins dalt, els de CiU li han dit que si segueix parlant també ho faran ells.

2. Les acusacions eren falses.

3. És un pusilànime i s'ha cagat a les calces només en rebre la trucada

4. Han canviat cromos amb CiU, aquests cromos poden ser de tipus variats però ja sabem tots per on poden anar els trets.

Si en veieu alguna altra us prego que ho comentem, de moment no ho he aconseguit i l'únic que feu és marejar la perdiu, el que sembla provar que la cosa va per aquí.
+4
-0
Furi
Anònim, 24/03/2011 a les 11:17
A més confons faltes d'ortografia amb errors gramaticals, molt normals en gent que és autodidacta de la seva llengua, que vius en un país lingüísticament normalitzat? au milhomes.
+3
-0
generació de residus
Anton, 24/03/2011 a les 11:08
Catalunya ens agradi o no, som un país que genera residus nuclears, degut a les nostres centrals, per tant quedar-se amb els nodtres pròpis residus no tindria de ser tema de debat, un altre cosa es que a més, tinguem de quedar-nos amb els residus generats per altres comunitats, aquí si que i tenim debat.
+4
-0
Cap
Anònim, 24/03/2011 a les 10:53
Veus Furi com no n'endevines cap.
+1
-4
Un 'altra' lector
Josep Fourier, 24/03/2011 a les 10:34
Que fa les mateixes faltes d'ortografia. A qui vols enganyar?
+4
-1
Com és de cec l'odi
Anònim, 24/03/2011 a les 09:55
Furi ho sent per tu però no n'endevines cap ni per casualitat, ni políticament, ni socialment.

Ni soc el que dius, ni passa el que dius i per suposat no t'he insultat, malgrat que les veritats ofenen.
+5
-1
Pobre home
Anònim, 24/03/2011 a les 09:46
Pobre senyor Fourier, de debò que fa pena, amb la rancúnia que es gasta ( jo sóc un altra lector que passava per aquí).
+4
-7
Insults
Josep Fourier, 24/03/2011 a les 08:35
M'han vingut ganes de rebaixar-me al teu nivell i dir-te'n un parell de gruixudes, te les mereixes. Llavors he pensat que jo només t'he d'aguantar en alguns comentaris i fins i tot puc lliurar-me completament de tu no entrant al ND. Tu en canvi t'has d'aguantar cada dia del món, això m'ha fet sentir compassió i he canviat de parer.

En Tena s'ha cagat a les calces, primer va obrir una bocota de pam amb el tema Duràn, només va caler una trucada de CiU per fer-lo callar. O bé n'ha fet de l'alçada d'un campanar o bé és un pusilànime. Com que no m'agraden ni l'un ni l'altre ho dic. Entenc que els seus acòlits intenteu llençar terra sobre l'assumpte però els que estimem aquesta terra i veiem la xacra que representa estem obligats a dir-ho clar i fort. Ho sento nen, tots els teus brams només han servit perquè torni a explicar-ho.
+4
-1
Seguiu així
Anònim, 24/03/2011 a les 06:30
Bé, SI. Endavant!
Em reconforta haver-vos votat.
+9
-1
Passant
Anònim, 23/03/2011 a les 21:40
Home m'he vist Tena, i m'he dit segur que Furi n'està dient alguna de les seves, au si no ha parat.

Ets un pobre miserable fanàtic,còmic i les intervencions cada cop som més lamentables, res, tu a la teva, tic, tac, tic, tac, va que pot ser algú encara no et coneix i picarà.

Ara crida fugida en davant, fugida en davant, no doneu arguments i ataqueu al missatger, hahahaha.

Que és el que fas tu atacar, insultar i intentar desprestigiar, amb coses tan poc serioses que ja foten pena.

Ara que toca? s'ha cagat amb les calces, 'ha cagat amb les calces, probablement ets incapaç de veure totes les baixades d'orelles del senyor Duran d'aquesta setmana, clar que això deu ser gràcies al comentari Esquerrà de l vox populi, hahahaha.

Lamentable, molt lamentable.

Però pots continuar la teva creuada contra els independentistes que treuen resultats, a més atacs de gent com tu, més gent creu en el projecte.

Bona nit.
+2
-12
Feina i no comèdia
Josep Fourier, 23/03/2011 a les 21:11
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+27
-5
Massa ensopits.
Festus, 23/03/2011 a les 16:38
En Carretero i en Laporta, tots dos. No han tingut prou empenta ni prou compromís. En canvi, en López Tena s'ho està guanyant a pols, no el que fa ara, sinó també tot el que ja ha fet en els últims quatre o cinc anys. I els altres de SI, també. No hi ha un munt "d'"independentistes", hi ha una sola opció política que treballa activament i seriosa, i estic segur que consolidarà la seva posició i creixerà.
+18
-2
Fourier no ploris
Anastasi, 23/03/2011 a les 16:29
Josep Fourier: segurament tens raó en això de la còpia de l'ideari, però la convicció d'en Carretero amb aquelles idees ja l'hem vista: carregar-se les llistes obertes i la radicalitat democràtica amb què s'omplia la boca, i tornar a la vora d'una Esquerra de la qual es va escindir i que no ha canviat ni un milímetre. Com a mínim Solidaritat ens ha portat allò que molts esperàvem: fermesa independentista al Parlament.
+4
-17
Feinada?
Josep Fourier, 23/03/2011 a les 16:21
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+16
-3
PSOEsquerra
Anastasi, 23/03/2011 a les 16:14
Josep Fourier: qui va callar va ser en Duran, que anava d'"informadíssim" per la vida i quan en Tena també va suggerir certes coses aleshores sí, va callar. Per altra banda, si això és amb el que et quedes de la feinada de Solidaritat (llei de declaració d'independència, de referèndums sense el permís d'Espanya, de dació d'hipoteca...) ja demostres el teu nivell. Apa, continua votant PSOE, vull dir Esquerra.
+4
-18
Ja no ho recordeu?
Josep Fourier, 23/03/2011 a les 15:50
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+23
-2
Som-hi ja ||*||
Caba, 23/03/2011 a les 15:39
Felip, és cert que el 50 % de l'energia que consumin té origen nuclear, però aquest magatzem seria per deixar els residus de les centrals catalanes i de tota la resta espanyoles, per tant no tenim que enmagatzxemar usn residus d'una energia que han consumit els espanyols.
+17
-2
Quin riure!
Anastasi, 23/03/2011 a les 15:37
Josep Fourier: de quina abaixada de pantalons parles? D'abaixades de pantalons glorioses en podem recordar la d'en Mas amb en ZP a la Moncloa i les d'en Puigcercós amb la bandera espanyola i el finançament "megagalàctic" del PSOE.
+12
-15
Felip P.
Anònim, 23/03/2011 a les 15:34
Un pot ser tot l'independentista que vulgui, però no falsejar la realitat: a Catalunya el 50% de l'energia que consumim és energia nuclear. Del total del consum energètic espanyol, l'energia nuclear és el 20%. Aleshores no sé qui s'aprofita més de l'energia nuclear, senyor Tena? El que podeu fer és promoure mesures per fer baixar la dependència que té catalunya vers l'energia nuclear, ja que de seguir així, si un dia som independents potser el primer que haurem de fer serà construir-nos un magatzem de residus nuclears.

Com diu en josep, la claca pot seguir aplaudint.
+4
-17
La claca
Josep Fourier, 23/03/2011 a les 15:28
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+25
-4
X SI
Anònim, 23/03/2011 a les 15:18
SI multiplica el valor dels vots, els altres sols multipliquen el valor dels sous que cobren.
+25
-7
Molt bé SI!
Albert2011, 23/03/2011 a les 15:05
SI un cop més donant exemple del que ha de fer un bon polític. A veure si a ERC n'aprenen.
+27
-6
Bona feina!
Miquel44, 23/03/2011 a les 14:49
Fa més feina Solidaritat amb un grapat d'escons que uns pretesos "independentistes" que abans en tenien més de 20 (i, precisament a causa d'aquesta inacció, ara en tenen menys de la meitat).

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: