Quico Sallés | Actualitzat el 16/03/2011 a les 14:55h

Tripartit «occidental» contra la consulta de Barcelona

Aliança PSC-ICV-PP contra el referèndum del 10-A



Aquest matí,  la Comissió de Presidència, Territori i Funció pública de l’Ajuntament de Barcelona ha rebutjat la proposició presentada pel Grup municipal d’Esquerra perquè el govern s’impliqués en la millora de la participació ciutadana a la consulta del 10-A.

Segons un comunicat d'ERC, el PSC s’ha unit al PP per votar en contra de la proposició, mentre que ICV ha optat per l’abstenció. Així, els vots a favor de CiU i ERC no han sumat prou per tirar endavant, una proposta que, en paraules de la portaveu d’Esquerra, Ester Capella, “vol donar suport a les activitats del teixit associatiu barceloní, entitats que tenen un paper clau com agents vertebradors de la societat i com afavoridors de la cohesió social”.

Esquerra sol·licitava, també,  que el Consell de Ciutat elaborés un dictamen sobre l’oportunitat de l’Ajuntament de Barcelona de cedir espais o equipaments públics, sempre que no impliqués lesió del principi d’eficàcia de l’actuació administrativa i respectant el correcte desenvolupament de consultes ciutadanes.

D’aquesta manera, ERC entèn que "el govern municipal ha rebutjat fer una crida a tots els barcelonins perquè participin en la consulta ciutadana sobre la independència de Catalunya que ha estat organitzada pel teixit associatiu, veïnal i per milers de voluntaris de Barcelona i que tindrà lloc el proper 10 d’abril".

Navega per les etiquetes

consultes sobiranistesbarcelona decideix

COMENTARIS

+0
-0
Inexacte 3
Anònim, 17/03/2011 a les 17:33
QUATRIPARTIT ARA. AMB UNIÓ. HA,HA,HA!

TRET D'AQUEST MATEIX LLOC WEB DOS DITS MES AVALL:

El cap de files Unió Democràtica de Catalunya continua la seva croada contra la independència de Catalunya. Una convicció que s'incrementa en el panorama preelectoral a Madrid i per la voluntat de diferenciar-se del seu company de viatge, el president de la Generalitat, Artur Mas. Aquest dimarts en va donar un altre exemple al programa de televisió "La Vuelta al Mundo" de Pedro J. Ramírez on va repetir per activa i per passiva que ell "no era independentista".

En aquest sentit i investit com a portaveu de la comissió d'Exteriors del Congrés espanyol, va afirmar que ell "és conscient que la Unió Europea no reconeixeria la independència de Catalunya respecte Espanya". "Fa falta algú amb autoritat que ho digui" va sentenciar.

Duran i Lleida va anar més enllà i va emfatitzar que a "Catalunya no hi ha un sentiment majoritari independentista; hi ha gent que sent Espanya com la seva nació i amb la independència només dividiríem el país" va argüir el líder socialcristià. Així mateix va marcar diferències amb la política oficial de CiU amb les consultes, "donem suport, però no participem".
+0
-0
Inexacte 2
Anònim, 17/03/2011 a les 17:29
Definitivament, ni el que va redactar el titular ni la majoria dels comentaristes semblen saber llegir. Votar en contra NO, repeteixo NO, és el mateix que abstenir-se. El fanatisme i el prejudici inhabilita la capacitat de veure la realitat. I canviar-la.

D'altra banda, no recordava que CiU fos idependentista. Em dec haver perdut 30 anys de llegir els diaris. O no: "Pujol, español del año" crec que va dir l'ABC.

Petonets, fanàtics!
+1
-0
Increïble!
Tomppa, 17/03/2011 a les 14:47
ICV partit d'imbècils!! :( Sou pitjors que feixistes!
+4
-0
molt be
Anònim, 17/03/2011 a les 13:42
La veritat no m'esperava pas aquesta postura d'iniciativa, potser es que tampoc m'interessa massa la politica. El que em fot es que el seu jovent, majoritariament cumbaia de casa bona pel que jo he vist, sempre donen suport a les causes independentistes d'altres paisos. Potser no queda tan "guai" o modern donar suport a la nostra causa, tant justa com la que mes.
+1
-2
Endevant ERC
Anònim, 17/03/2011 a les 09:55
ERC va fer el que habia de fer, obrir finestres i ventilar, ara el aire es torna a viciar. Ahhh si ERC va fer president a Montilla va ser perque nomes tenia 21 diputats i va fer posar alPsc entre espanya i la paret, Ciu no va fer res i segur que no aconseguira ni la mitat del que va aconseguir ERC socialment, per la gent de catalunya, etc etc.
+4
-4
ERC es ESPAÑA PROFUNDA, ES PSC-ICV-PP
Anònim, 17/03/2011 a les 08:57
I erc-españa va regalar als neo-nazis del PSC-PP la presidencia de Catalunya, per insultar als catalans; Puigcercos, ets el Caudillo del PSOE-PP, i poca cosa més,
hispanic! Puigcercos, EL PSC ES PP i tu no ho saps encara?
+5
-2
brutícia
Anònim, 17/03/2011 a les 00:25
Partit dels Sussialistes de Catalunya

sussialistes, ... de sussietat

i sussietat, dit en bell catalanesc: brutícia

la brutícia unida: PP + PSC

ben aviat, Catalunya els hi passarà pel damunt
+3
-1
ICV és PSOE
Anònim, 16/03/2011 a les 23:50
ICV no serveix per a res. Seria millor tenir els vots repartits entre ERC i PSOE. Fins que això no passi la seva existència només servira per garantir la majoria del PSOE on no hi arriba. La seva activitat és submissa al PSOE o com en aquest cas passota.
+9
-1
Manipulació
Decebut, 16/03/2011 a les 23:22
Estic decebut amb el vot d'IC i és d'una hipocresia cínica que un partit com Iniciativa vagi contra la consulta més important mai organitzada al nostre país per la societat civil, però estic d'acord que el titular és manipulador i no deixa gaire ben parat el nom del diari.

INICIATIVA, RECTIFICA!

NACIÓ DIGITAL, RECTIFICA!
+11
-2
IC
Decebut, 16/03/2011 a les 23:17
Iniciativa, com heu pogut fer això? Cada cop m'ho poseu més difícil perquè us segueixi votant!
+8
-1
Iniciativa fent el ridícul
Oriolix, 16/03/2011 a les 22:41
Ja hi estem acostumats, Iniciativa fa el ridícul quan es parla de la independència. A la Generalitat tenia tota una direcció general per afavorir la participació ciutadana, i quan es munta una consulta a tot el país, comença a xiular i a mirar cap a una altra banda
+12
-1
No us confongueu, és fàcil
Anònim, 16/03/2011 a les 19:53
Abans de votar a les eleccions, a totes, asabenteu-vos si l'opció que voteu és unionista, i si voteu una opció unionista, després no us queixeu. Hom ha d'ésser coherent.

A més cada vegada resta més clar qui és independentista i qui és unionista, ja ho sabem que a totes les opccions polítiques del nostre país hi ha independentistes, fins i tot diuen al PP, però, a l'hora de la veritat el que compta és si el partit o coalició escollits ho són o no ho són. Ja n'hi prou de putes i ramonetes!
+10
-1
Les coses són clares
Anònim, 16/03/2011 a les 19:44
Anònims, 16/03/2011 de les 19:09 i de les 15:18

Formen un "tripartit" perquè són els que no han votat sí al suport a les consultes, vet ací.

ICV sempre fuig d'estudi quan es debat la independència del nostre país. En canvi admeten l'autodeterminació de nacions llunyanes.
Encara que a títol individual hi hagi algun independentista, ICV és una formació unionista, això tots ho sabem llegint una mica els diaris cada dia. És així.
Si no fos així no hi haurien les CUP.
+14
-1
Els ecoverds....
Anònim, 16/03/2011 a les 19:17
En Saura no va crear una conselleria de PARTICIPACIÓ CIUTADANA? Quina colla d'hipòcrites.

No sé que més posar d'aquesta xusma mentidera i que a sobre es pensa que està per sobre del bé i del mal.

+3
-10
NACIO DIGITAL CONFON
Anònim, 16/03/2011 a les 19:09
No és el mateix votar A FAVOR que ABSTENIR-SE!! Més seriositat a la REDACCIO-DIRECCIO
+15
-1
No té sentit
Anònim, 16/03/2011 a les 17:18
Però si ICV va votar a favor de la llei segons la qual el Parlament dóna suport a les Consultes!!! Per què s'hi oposen ara? Que no estan bé del cap? De fet, mai no m'ha agradat gens ni mica aquest partit.
+5
-2
Carai!
Montse Folgueres, 16/03/2011 a les 16:52
Pacte ERC SI a Argentona? Els han deixat als de SI? A Canoves volem fer el mateix i no els deixen...
+5
-2
ERC + SI A ARGENTONA
Anònim, 16/03/2011 a les 16:51
A ARGENTONA PACTE ERC SI...
I NO PASSA RES...

PERQUÈ NO EN FEU NOTICIA?
+21
-4
Per l'anónim de les 15,57
Anònim, 16/03/2011 a les 16:40
T'equivoques dient que els comunistes (ICV) són igual que els fatxes. Són molt pitjor ja que els fatxes no enganyen a ningú i aquests d'ICV sempre fan la puta i la ramoneta...
+15
-2
Ells i nosaltres
Manifestat, 16/03/2011 a les 16:37
Fa goig veure com cauen les màscares i s’esvaeixen les ambigüitats i com per força de la màgia miraculosa l’anticatalanisme uneix als espanyols de tots els colors :-)

Total, que els espanyols de color vermell així com els espanyols de color blau ja tenen el nou títol de la campanya: SI TU NO VAS - VA CATALUNYA!!!
+5
-19
-Tengo el pálpito-
Eduardo González Palomar (Manlleu), 16/03/2011 a les 16:13
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+17
-7
Iguals
Anònim, 16/03/2011 a les 15:57
Els comunistes són iguals que els fatxes, es disfressen de verds o de demòcrates.
+14
-4
Felicitats a ICV...
Carles Viñals Casado, 16/03/2011 a les 15:51
... que de comunistes rojos han passat a comunistes verds. C's, PPC, PSC (perdó, vull dir PSOE de Catalunya) i... ICV.
+28
-3
amb el pp?
Anònim, 16/03/2011 a les 15:24
Em pensava que els del psc creien que pactar qualsevol cosa amb el PP estava prohibit... ai, no, que només ho està si hi pacta ciu.
+10
-9
JA HO VEIEU
Jofre, 16/03/2011 a les 15:19
Els babaus que van votar i els ja definitivament perduts per tota dignitat que encara diuen que seguiran votant ERC ja veuen quina mena de socis han mantingut en el poder durant set anys a la Generalitat, i segueixen mantenint en el poder a molts i molts ajuntaments, entre ells el de Barcelona. Quan els españolistes no tenen al PP, foten mà d'ERC, que fan la mateixa feina que el PP i, com que són uns pringats, es conformen amb menys càrrecs.
+10
-11
Inexacte
Anònim, 16/03/2011 a les 15:18
El titular d'aquesta notícia és inexacte, deshonest i manipulador. ICV NO ha votat el mateix que PSC i PP. Per tant, no hi ha "tripartit" que valgui. Informació i opinió són coses diferents, ho recordeu? Ho haurieu de canviar per respecte als usuaris.
+8
-2
Psc
Gelet, 16/03/2011 a les 15:11
Doncs ja sabem...

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: