Quico Sallés/Palau de la Generalitat | Actualitzat el 15/03/2011 a les 15:32h

El català certificarà la integració dels immigrants a Catalunya

"Serà un factor determinant". El Govern retreu al tripartit el "bonisme" amb la immigració

Francesc Homs ha assegurat que pel Govern el català ha de ser la llengua d'acollida de la immigració. Foto: QS/ND

L'enquesta publicada aquest dilluns pel CEO, que mostrava que la meitat dels catalans considera que la immigració  és "excessiva", ha servit al Govern per engegar màquines i, de retruc, estirar les orelles al tripartit per la seva política sobre aquesta qüestió.

En la roda de premsa de després de la reunió de l'executiu celebrada aquest matí, el portaveu del Govern, Francesc Homs, ha carregat els neulers al tripartit per "no tenir una idea clara, definida i única sobre la seva  gestió". "Van practicar el bonisme i això ha neutralitzat les iniciatives", ha assegurat el portaveu. En aquest sentit, Homs ha contraposat la política que enceta ara el Govern, que "reforçarà els drets, però sobretot els deures".

Entre aquests deures, pel Govern serà "determinant" el coneixement del català. El Govern aprofitarà la competència delegada des de la Llei d'Estrangeria estatal que atorga a la Generalitat el poder per emetre el certificat d'esforç d'integració necessari per tramitar els processos d'arrelament,reagrupament familiar i renovació de residència.

Per a Homs "només s'aplica el que està previst a la Llei d'Acollida aprovada la legislatura passada", que preveia aquest control per part de la Generalitat i de la resta de comunitats autònomes.

La resposta del Govern a l'enquesta és un intent de demostrar que alguna cosa s'està fent. És més, pel portaveu  el "capteniment del Govern és reforçar l'acollida i el català com a llengua vehicular".

Per acreditar aquest reflex, el Govern ha aprovat aquest matí un pla pilot per promoure la convivència als barris de l'Hospitalet de Llobregatamb més immigració estrangera, dotat amb 580.000 euros, i que s'ampliarà fins als 2,5 Meur per cobrir les ciutats de Terrassa, Salt, el Vendrell i Badalona.

Navega per les etiquetes

catalàimmigració

COMENTARIS

+0
-0
Em sap greu
Anònim, 16/03/2011 a les 16:27
Doncs a mi em sap greu pel Messi. Crec que el Barça s'afeblirà molt, sense Messi, ni Abidal, ni Alves, ni Milito, ni Mascherano, ni Adriano,...I tampoc es podran quedar el alemanys de Calella o d'Empuriabrava, ni els alts directius nord-americans o japonesos. És molt possible que també marxin les seves empreses...Bé però tot sigui per la pàtria!!!
+1
-0
Parlar per parlar
Anònim, 16/03/2011 a les 13:50
CiU ahir es va carregar aquest programa per ensenyar català als imigrants que treballen a la restauració:

Programa profit.


http://www.gencat.cat/diue/departament/premsa/hemeroteca/turisme/fullturisme/fullturisme1/7/index.html


+1
-0
Hi ha un concepte pitjor que "immigrant"
Anònim, 16/03/2011 a les 10:28
i és el de "pied-noir"...ja ens entenem.
+1
-0
Integracio
Rural, 16/03/2011 a les 09:31
El catala certifica l'integracio del inmigrans?.
Els ciutadans de Catalunya ni an mols que la seba integracio es exclusivament espanyola.
Perque? hian Alcaldes que cuan san de dirigi ha un grup nombros de veins as dirigegen amb castella.(per guanya vots?)
Conec un cas concret que l'Alcalda es de Convergencia.
+2
-0
Molt bé si la mesura s'aplica a tothom
sigui espanyol o no, 16/03/2011 a les 09:07
Només es demanarà coneixement de la llengua catalana als recol·lectors de fruita marroquins, senegalesos o romanesos, o la mesura es farà extensiva als espanyols que fa dècades que viuen a Catalunya i no diuen ni "bon dia" en català? s'estendrà també als funcionaris espanyols, jutges inclosos que, estant de cara al públic, haurien de garantir l'atenció en qualsevulla de les llengües oficials? Jo tinc una petita empresa i, evidentment, abans contractaré algú que parli català i castellà que algú que no parli català, però crec que la Generalitat, com sempre, es vol fer la forta amb els febles.
+2
-1
España, pais de miserales
Anònim, 16/03/2011 a les 07:01
Polèmika, com espanyol amb cap calent, no saps res de res; jo sòc emigrant de Pobla de Segur a Barcelona, però tu ets d'espanya o del planeta mart, i vas venir aqui per la senzilla raó que com espanyol vivies a la miseria pròpia d'espanya, pais de miserables que passen gana i tenen el cervell curt; segurament per aixó espanya la tuya, es el pais mes tercermundista d'Europa, si treiem els PPCC de la franquista españa imperial de la PSOE-PP-FASCIO
+1
-6
Inmigrantes españoles?
Polémika, 16/03/2011 a les 03:48
Cómo que inmigrantes españoles? Recordar el significado de inmigración, por ai a alguno se le ha olvidado, o no lo sabe: inmigrar.(Del lat. immigrāre).
1. intr. Dicho del natural de un país: Llegar a otro para establecerse en él.
Pese a quien le pese, Cataluña es una comunidad de España, así que dejar de decir tonterías, que un gallego, andaluz o madrileño en cataluña no es ningún inmigrante, ya que pertenecen al mismo país.Me encanta Barcelona, pero me apena ver como algunos fanáticos y catalanistas empedernidos dan la imagen de catetos y retrógrados al resto del país con la absurda idea de independizarte y renegar de España.Coge fama y échate a andar.
+2
-1
COINCIDENCIES?
Anònim, 15/03/2011 a les 20:59
Quines COINCIDENCIES: Enquesta, decret de CiU, entrevista de Garcia Albiol a TV3! Dir que n'hi ha “massa” és semblant a dir que sobren. "Quan se'ls necessita: si. I quan no, utilitzem l'eufemisme sobren". Racisme o altre, és la paraula utilitzada. Però el concepte o sentiment és el llenguatge del sistema capitalista que s'ha inculcat a "les classes mitges" i aquestes ho han assumit. Classes mitges que paradójicament són o procedeixen dels obrers i molts emigrats!! Altre versió: “qui sobra a l’atur”
Bé, a Hitler també el van portar al poder democràticament molts obrers.

+3
-0
al españoles lo somos todos
Anònim, 15/03/2011 a les 20:22
El caudillo ha muerto.INDEPENDENCIA JA...
+3
-6
Virgen de Rocio, fes un miracle!
Anònim, 15/03/2011 a les 20:21
Home, que un espanyol aprengui el català, es com a un ruc fer.li aprovar unes oposicions a Jutge; nomes la virgen del rocio y la borratxera pot fer el miracle de catalanitzar les mules iberiques
+1
-1
certificats
un senyor antic, 15/03/2011 a les 17:52
Dons ha veure si els certificats son signats per "formats/des en psicologia", s'haura de vigilar...hi ha molt intrusisme professional...
+8
-13
Tonterias
Anònim, 15/03/2011 a les 17:26
Estas manifestaciones son vanas y supérfluas ya que la Generalitat no tiene competencias para imponer ninguna de las lenguas oficiales de Cataluña en las leyes y reglamentos de extranjería, ya que afectan a derechos fundamentales protegidos por la Constitución. Así que menos lobos y dejen de practicar el engaño ya QUE CARECEN DE C O M P T E N C I A S.
+14
-1
Ja era hora!
En Jordi Pich, 15/03/2011 a les 16:55
Ara esperem que no quedi en paper mullat. I sobretot pensem que "els que ja coneixem" ens diran que com que hi ha ciutadanms espanyols que fan la vida en castellà a Catalunya -alguns des de fa 59 anys- no cal que "imoposem" el català als nouvinguts en nom de la "libertaz". Davant aquesta falàcia els diria que fan la vida en castellà perquè tenen un Estat al seu favor i els protegeix mentre que els catalans no podem fer respectar el català a la nostra terra, tot i que hem d'arribar a tenir el poder per poder-ho fer... Mentrestant, però, no podem permetre que passi el mateix amb els nouvinguts, sobretot si pensem que no tenen al darrera un estat opressor vers nosaltres; per tant tenim tot el dret a imposar i exigir el català a la nostra terra als nouvinguts no estatals, com a primer pas, i com a segon pas no hem de renunciar a imposar-lo i exigir-lo als no catalans estatals, juntament amb la substitució en la mida del possible de l' espanyol per l'anglès, la veritable llengua internacional. Així sia!
+6
-10
Molt bé, però...
Núria, 15/03/2011 a les 16:21
Completament d'acord amb el comentari d'en Jaume (16:05). Malauradament, la resposta a la seva pregunta la sabem tots.

Pel que fa als immigrants paquistanesos, marroquins, etc: Totalment d'acord amb exigir un nivell de català, però tinguem en compte que calen altres exigències també; probablement una de crucial sigui el respecte als nostres costums i institucions democràtiques i, SOBRETOT, la voluntat d'adaptar-s'hi. Ja n'hi ha prou de permetre, sota l'excusa de la multiculturalitat, retrocessos en les nostres llibertats més essencials i preuades, sobretot per a les dones musulmanes que, perversament, moltes vegades donen suport a aquesta religió opressora que les sotmet.

Recordeu què va dir l'imam de Lleida, símbol de moderació i ideals democràtics (ho dic amb ironia): si el fet d'abraçar la "causa catalana" servia per a fer avançar l'Islam, aleshores tots a abraçar la causa catalana. Anem amb compte amb deixar-nos enlluernar per dos paquistanesos que parlen català, perquè sí que poden ser dos models d'integració, per descomptat... però també pot ser que no.
+15
-13
I els espanyols?
Jaume (Gràcia), 15/03/2011 a les 16:05
I pel que fa als immigrants espanyols? Aquests també hauran de saber català? O és que els de cYu només són valents amb els pakis o africans? El problema de delinqüència, sobreocupació de pisos i atur ve donat per l'excessiva quantitat d'espanyols que tenim. Pq no demana que se'ls apliqui a aquests també el règim d'immigrants? Suposo que és pq no tenen pebrots.
+4
-2
Efectiu.
gat escaldat, 15/03/2011 a les 15:57
Ahir uns paquistanesos em van demanar una adreça en catala.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: