Q.S/Redacció | Actualitzat el 14/03/2011 a les 23:04h

Un de cada 4 catalans, «molt contrari» a la immigració

El 49,3% dels ciutadans considera que el nombre d'immigrants és excessiu

Un de cada quatre catalans és «molt contrari» a la immigració. Foto: Adrià Costa

El 49,3% dels ciutadans considera que el nombre d'immigrants que hi ha a Catalunya és excessiu, i un 25% es mostra molt contrari a la immigració. És una de les conclusions de l'enquesta d'opinió que ha elaborat el Centre d'Estudis d'Opinió (CEO). La immigració ocupa la tercera preocupació dels catalans, només per darrera de l'atur i de la situació econòmica actual.

De fet, la majoria dels enquestats opina que la presència d'immigrants durant la crisi agreuja la mala dinàmica econòmica del Principat. Segons l'enquesta, els 'avantatges socials' dels immigrants en sanitat i educació entre d'altres, són la principal queixa contra aquest col·lectiu i, per això, la majoria dels enquestats demana canvis en les polítiques públiques.

El 78% opina que les lleis que regulen l'entrada i permanència d'estrangers a l'Estat Espanyol són tolerants o massa tolerants i els percentatges són similars quan es demana qui rep més ajudes sanitàries (66%) i qui rep més ajudes escolars (70%) en cas d'igualtat d'ingressos entre un català i una persona d'origen estranger. 'Contrasta la diferència entre el col·lectiu que, segons l'opinió general, rep més protecció de l'Estat, els immigrants, i el que menys, les persones grans que viuen soles a casa', explica el director del CEO, Jordi Argelaguet. Més de la meitat dels catalans opina, a més, que la qualitat dels serveis públics empitjora en zones de molta immigració.

L'opinió dels enquestats difereix però si es refereixen a immigrants regularitzats. 'Dos terços de la gent donaria fins i tot la nacionalitat espanyola als immigrants que tenen la seva situació regularitzada', assegura Argelaguet. Els resultats de l'enquesta xifren en un 85% les persones que opinen que els immigrants amb papers cobrin el subsidi d'atur, en un 76% els que creuen que haurien de poder repatriar a la família, o el 61% els que els donaria la possibilitat de votar a les eleccions generals.

La percepció de la majoria de la població és que la major part dels immigrants són llatinoamericans (68,1%) o magrebins (67,5%) i que són aquests últims, juntament amb la comunitat àrab, els que menys s'integren en la societat.

Un 25% de la població és molt contrària a la immigració

El director del CEO parla d'un grup especialment contrari a la immigració, que engloba aproximadament el 25% de la població autòctona: 'Son persones amb posicions molt contràries als immigrants, amb tolerància zero quan cometen delictes o amb predisposició perquè s'expulsi a totes aquelles persones que es quedin a l'atur'.

El percentatge de persones que estaria d'acord amb l'expulsió d'un immigrant legalment instal·lat que cometi qualsevol delicte és superior al 75%. Pel que fa a les expulsions dels il·legals, un 27% dels enquestats estaria d'acord amb què es fes de manera immediata in 40% opina que només s'hauria de regularitzar els que tenen feina actualment. De l'altra banda, el 9,6% creu que tots haurien de ser regularitzats.

Navega per les etiquetes

ceoimmigració

COMENTARIS

+2
-0
COINCIDENCIES?
Anònim, 15/03/2011 a les 19:49
I quines COINCIDENCIES: Enquesta, decret de CiU, entrevista de Garcia Albiol a TV3. Dir que és "excessiu" és semblant a dir que sobren. "Quan se'ls necessita: si. I quan no, utilitzem l'eufemisme sobren". Racisme o altre, és la paraula utilitzada. Però el concepte o sentiment és el llenguatge del sistema capitalista que s'ha inculcat a "les classes mitges" i aquestes ho han assumit. Classes mitges que paradójicament són o procedeixen dels obrers i molts emigrats!! Altra versió "Qui sobra a l'atur".
Bé, a Hitler també el van portar al poder democràticament molts obrers.
+3
-1
¡Y sanseacabó!
Eduardo González Palomar (Manlleu), 15/03/2011 a les 17:26

Hay políticos, tanto en el área metropolitana de Barcelona como en la “Catalunya Profunda”, que intentan capitalizar un abultado rendimiento electoral con el término “integración” cuando deberían limitarse simplemente a exigir la aplicación del código legal vigente del que nos hemos dotado todos en Democracia para paliar los problemas de incivismo que soporta todo ciudadano de pro. Pero el cumplimiento de la Ley, en Catalunya puede fácilmente apreciarse con descarnada naturalidad, parece no ser empresa fácil de alcanzar ni entre el ramo de nuestros “instruidos”, “correctos” e “integrados” representantes políticos. Que haya ciudadanos que se expresen habitualmente en un determinado idioma no oficial, invoquen a un determinado dios, vistan, compren, se diviertan, se relacionen… según usos y costumbres muy distintos a los nuestros, siempre que estén en consonancia con las leyes en vigor, no sólo nos enriquece humana y culturalmente sino que, además, es inevitable de acuerdo a la Declaración Universal de Derechos Humanos.
+4
-2
SI..PERO...
Anònim, 15/03/2011 a les 14:28
Doncs jo estic a favor de l´inmigracio, pero es clar controlada, normalitzada i legislada per la Generalitat de Catalunya, el que pasa ara es que aquesta inmigracio masiva es converteix en colonitzacio com va pasar als anys 60 o 70 am els espanyols, l´bjetiu final de l´estat espanyol es diluir la catalanitat cada 30 anys amb un milio de persones de fora.
+3
-0
Independència! Intel·ligència també!
Anònim, 15/03/2011 a les 13:21
Tenim a casa nostra funcionaris espanyols que ens han espnyolitzat, "sin que se note el cuydado", des de fa 300 anys i ara per a alguns la destrucció de la nostra identitat és cosa dels immigrats recents del segle XXI...

Hi ha molta gent amb la sindrome d'Estocolm, i no se n'assabenta. Quina tristesa foten els que viuen en la ignorància, en el menyspreu i en la simplificació ridícula dels esdeveniments, a la manera que ens han inculcat els espanyols.
+6
-3
Ja passa de mida!
superfart, 15/03/2011 a les 12:37
Prou, no volem més estrangers inadaptats! No volem continuar sentint-nos estrangers al territori del que va ser el nostre (ex) país. Ni català ni res, ells van a la seva, i que no ens vulguin fer combregar amb rodes de molí. Això és una farsa, senyors poiliticastres professionals, i ja no enredeu ningú. I si no hi ha més remei, perquè ningú hi fa res votarem PxC, siguin del color que siguin, per culpa de la ineptitud dels altres politics.
+4
-7
estrany
Anònim, 15/03/2011 a les 12:26
Sense voler entrar en polémiques... no s'entén els ánims dels independentistes, quan sabem que l'any 2050 la majoria de catalans seràn musulmans; per qüestions de natalitat. Quin es l'objectiu... aconseguir que ballin sardanes? això us satisfaria? Penseu que es posible? Penseu que un musulmà ballant sardana es o serà un descendent nostre? Només voleu l'independencia per a disfrutar-la vosaltres?
+9
-4
Res de bo.
Anònim, 15/03/2011 a les 11:54
Quan l'onada espanyola d'immigració a casa nostra, les coses van quedar al 50% (meitat catalans, meitat espanyols), encara bo que alguns s'han acabat integrant. Ara però, amb els moros, i sudamericans quedarem ja en inferioritat i aquests nouvinguts en cas d'integrar-se o faran abans amb els espanyols garulos i "mantas" abans que amb nosaltres, per tant el millor seria que no es quedèssin, no ens aportaran res de bo, els haurem d'acabar mantenint com als espanyols.
+5
-3
la cosa esta xunga
kamakus killer, 15/03/2011 a les 11:47
be, bon rotllo i tal pero la realitat es esclatara a la carona...


http://www.youtube.com/embed/A3YQANdvvbY


ple de barris hon no entra ni la pasma...
+5
-5
La ignorància és la mare de la ciència
Anònim, 15/03/2011 a les 11:44
Gerard de Mataró, ahir 14/03/2011 a les 23:43 hores

L'únic indignant, és el teu cervell de la mida d'una nou, o ho sembla pel què dius.

Si no fossis tan ignorant i t'informessis una mica millor, Sabries que:

El món cada cop és més global, i no solament les mercaderies van d'un lloc a l'altre del món, "curiosament" les persones també.

La majoria de persones que arriben per fer feines que els "natius" no volen fer, són les més vulnerables i les primeres que reben quan hi ha qualsevol canvi. Les prestacions en qualsevol país assenyat les reben els més necessitats, i ves per on les darrers en arribar, sempre que no siguin esportistes d'èlit o especuladors i mafiosos, solen ésser pobres i necessitats d'ajut.

Als anys 50, 60, 70 del segle passat, vàren arribar als Països Catalans molts espanyols pobres i s'instal·laven en barris sencers de barraques. Molts descendents d'aquests barraquistes espanyols són ara alguns dels quals els hi fan "nosa" els nous arribats, molt curiòs també aquest fet.

Insinuar que votaràs el Sr Anglada (a Mataró (?), però, si és de Vic!) és que potser ignores la veritable identitat d'aquest personatge o potser tu ets també com ell, un ultra feixista espanyol camuflat. Si fossis un pèl més curiòs i no tant ignorat no escriuries tants disbarartats en tant poc espai.

Els únics que se'n pixen a sobre són els nostres colonitzadors, que també ho són dels arribats més recentment. Però, a alguns com a tu us sembla que plou...

+7
-1
Ai, ai, ai.
Pirineus, 15/03/2011 a les 11:29
Dispenseu, la cosa més curiosa, però, seria saber què volen dir quan diuen la paraula immigrant.

No ho sé, jo diria que només en consideren tots aquells que tenen la residència a un municipi català i que no siguin espanyols. Per la qual cosa, els residents espanyols acabats d'arribar i amb tots els drets no en són considerats. I tots aquells que viuen com a colons, des de fa anys o dècades, per grat o per força, tampoc.

És l'acudit aquell on una dona vestida de folklòrica andalusa li diu en castellà a una altra dona de raça negra, que ha d'integrar-se a Catalunya.

Sense tenir estructures d'estat, qui són catalans a més a més dels que ho volen ser?
+9
-3
Immigrants
AliBay, 15/03/2011 a les 11:14
És curiós que aquests 49,3% i 25% dels catalans que blasmen la immigració molt probablement són immigrants dels anys 50, 60 o 70.

Quina poca memòria tenim!

Ah, i no em digueu que els immigrants andalusos o extremenys són de més bon integrar perquè la Fira d'Abril no és un signe d'integració, precisament.

Apa, ja podeu puntuar-me negativament, que les veritats ofenen.
+2
-1
Prou collonades; si es posible.
Anònim, 15/03/2011 a les 11:08
No estaria de més que es deixésin d'estúpides ideologies dualistes, i per una vegada s'apliqués el sentit comú: ni fer el borinot regalant pisos als inmigrants, ni voler utilitzar-los com a clínex. Clar, això suposaria major exigéncia intel·lectual i la mort política de la majoria dels ciutadans; difícil, abans ens mataràn a nosaltres.
+9
-7
Real
Anònim, 15/03/2011 a les 09:31
Qui no treballa a Catalunya sen Inmigrant i no vulgui integrarse,i saprofiti de totes les ajudes sense aporta res de profit, avui fora, no espera dema

+13
-6
Cansament
Mateu, 15/03/2011 a les 01:31
La gent està cansada de tanta pressió.
Anirà a més.
+11
-14
Benvinguts immigrants
Anònim, 15/03/2011 a les 01:09
Quan Espanya anava "bien" els feiem passar per a que treballessin a dojo per quatre rals. Ara molesten. Sabeu què: Quan un forani ve amb les butxaques plenes de diners li diem turista, quan un forani ve a treballar amb les butxaques buides i fam li diem immigrant. Aquest món és molt injust. A Catalunya hem rebut immigrants i turistes sempre i no ens ha anat malament. Exclourel's o estigmatitzar-los anirà en contra nostra a la llarga. Integrem-los, hem d'aprendre moltes coses d'ells, que han tingut els ous de venir en "pateres" infrahumanes, resistint epidèmies i fam. Com a mínim els hi hem de tenir un gran respecte. Perquè alguns polítics populistes s'omplen la boca de racisme que acaben impregnant la gent? No us deixeu engatussar per xenòfobs encoberts.
+13
-12
Com hi ha món!
Anònim, 15/03/2011 a les 00:28
Un de cada quatre catalans, «molt contrari» a la immigració, ep!, sempre que no siga un futbolista o un àrab mil·lionari.

Quina barra tenen alguns catalsns!

Volem la independència, no volem xenofòbia, xovinisme ni poca-soltes demagogs.
+12
-3
Independència!
Anònim, 15/03/2011 a les 00:25
Un de cada quatre catalans, «molt originari» d'alguna onada d'immigració.

Com podeu ésser tan xitxarel·los?
+13
-11
33
Anònim, 15/03/2011 a les 00:00
FORA DE CASA NOSTRA!!
CATALUNYA CATALANA
+12
-9
Vota a qui vulguis
Josep Fourier, 14/03/2011 a les 23:54
Ja ho sabem que de feixistes sempre n'hi ha hagut. Espero però que cada cop n'hi hagi menys.

Els vam acceptar quan eren ma d'obra barata i ara ens fan nosa. Només us recordo que són tan persones com nosaltres i tenen els mateixos drets i mereixen el mateix respecte.
+14
-16
Catalunya necessita Ordre
Anònim, 14/03/2011 a les 23:52
Fora xurma musulmana de Catalunya, aquests en primer lloc, i la púrria sudaca després, d’aquests només deixaría els que parlessin en català, als moros ni així, són els enemics de la nostra Civilització Occidental i ens volen destruir, als musulmans ni aigua.
+14
-14
Almenys el 77% dels beneficiats per les prestacions permanents per al pagament del lloguer són musulmans o sud-americans
Anònim, 14/03/2011 a les 23:48
+12
-19
Al final m'he decidit,votaré l'Anglada a Mataró
Gerard Mataró, 14/03/2011 a les 23:43

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: