Salvador Cot | Actualitzat el 03/03/2011 a les 23:59h

Joan Laporta: «M'he sentit força utilitzat, darrerament»

El fins ara líder de Solidaritat està disposat a integrar-se en una gran coalició independentista que sigui decisiva a Barcelona

Joan Laporta: «M'he sentit força utilitzat, darrerament» Foto: Adrià Costa


Joan Laporta (Barcelona, 1962) va liderar la irrupció d'una nova formació política al Parlament de Catalunya, ara fa tres mesos. Tot i això, no es considera un polític i està disposat a exercir la seva llibertat de criteri, fins i tot a costa del projecte de Solidaritat Catalana per la Independència.

- Vostè anirà a les llistes d'ERC a Barcelona?

-"Jo, el que tinc clar, és que Solidaritat Catalana per la Independència (SCI) no ha d'anar sola a les eleccions municipals a Barcelona. Porto un temps explicant-ho als que ara són excompanys de coalició i en veure que no ho acceptaven jo he pres la decisió que Democràcia Catalana no anirà en coalició amb els altres partits de SCI".

- SCI, per tant, haurà durat només uns mesos...

-"Amb Democràcia Catalana com a component, sí. En les eleccions al Parlament vam anar junts i van obtenir un bon resultat, però ara veig que el que cal és anar a les municipals a Barcelona dins d'una gran coalició de tots els partits independentistes".

- Alfons López Tena preveu que si vostè manté aquesta posició acabarà expulsat i, per tant, com a únic diputat no adscrit del Parlament.

-"La veritat és que aquest és un plantejament absolutament intolerant. Hi ha una discrepància d'opinions i jo continuaré com a diputat al Parlament de Catalunya perquè crec que m'he guanyat l'escó. Si veig que els meus companys de subgrup pensen d'una manera molt diferent a la meva doncs, mira, més val sol que mal acompanyat".

- També l'acusen d'haver-se desentès de la feina parlamentària.

-"Ara surten aquestes misèries per justificar determinades actituds. M'he sentit força utilitzat darrerament. Hi ha persones que han intentat imposar-me la seva voluntat i la seva forma d'actuar i jo no vull que es faci servir el meu nom per a aventures que no veig clares".

- Curiosament, si vostè acaba anant a la candidatura de Jordi Portabella coincidirà amb Reagrupament, que també forma part de la coalició.

-"Jo no tinc cap problema en anar amb cap partit que sigui independentista. Per a mi, abans que l'independentisme està la independència, abans que fer polítiques de partidet endogàmic està el fer política de país i veure la manera com podem avançar per a què Catalunya sigui un estat de la Unió Europea. I això s'aconseguirà unint la gent de Convergència, d'ERC, de Reagrupament, de Solidaritat, de Democràcia Catalana... De tots els que pensem que aquest país ha de tenir un estat. Hi ha partits que potser en el passat no han estat a l'altura, però ara estem en el present i de cara al futur. Hem de deixar-nos de lluites de clans. És un moment històric i l'independentisme podria tenir la clau de l'Ajuntament de Barcelona. I la ciutat de Barcelona, juntament amb el Barça, són els instruments més potents que tenim per projectar Catalunya al món".

- Això no és pot fer anant en solitari?

-No entenc l'altre plantejament, sembla que no els preocupa quedar-se sense representació. M'ha donat la sensació que el que es vol és restar vots a alguna altra formació independentista i jo no vull això, sinó, al contrari, una gran coalició, sota una marca que ens aglutini a tots i que engresqui la gent. Els votants s'il·lusionen quan veuen que vas a guanyar, no a perdre.

- Es pot donar la paradoxa de trobar-se vostè fent campanya contra el candidat de Solidaritat.

-No sé com m'implicaré jo dins d'aquesta coalició àmplia, ni si faré campanya. Però a mi m'agrada mullar-me.

COMENTARIS

+0
-0
Tots els que creiem
Anònim, 05/03/2011 a les 10:31
Que aquesta farsa de partits sense cap representació individual es maligna,corrupta i anti-democràtica ens alegrem que surti de tant en tant algú que embesteixi contra les regles.N´hagut algún altre abans,pocs, com per exemple Xirinacs.Segurament que Laporta també s´hi trencarà les banyes,tant de bó no sigui així però qualsevol projecte que es vulgui tirar endavant haurà de contar amb diputats que representin circunscripcions i no el poti-poti que ara tenim
+3
-1
catalunya
jeronimus stilton, 05/03/2011 a les 09:49
laporta ets un cabró,he perdut molt de temps defensan-t'ha,però ara tinc molt clar quina mena de persona ets,i ara em crec totes les coses que es diuen de tú....a caigut la vena...força SI,sempre endavant
+3
-1
Algú ho avia de dir
Anònim, 05/03/2011 a les 09:44
LAPORTA BOTIFLER
+1
-0
quina gansada
groucho marx, 05/03/2011 a les 06:01
mai oblido una cara, pero amb la teva fare una excepcio.
+2
-1
el lideratge defineix, l'olla de grills i les estretègies de pa sucat amb oli dissipa.
Guerau, 05/03/2011 a les 00:55
esteu molt equivocats tots, un sol líder pot dur la independència, o la dependèncoa. Pujol va ser un líder de l'unionisme espanyol, i ell solet va encarrilar Catalunya cap a l'espanyolisme...
+4
-4
aleeeerta
Anònim, 04/03/2011 a les 23:04
el sr. laporta ja ha desmostrat que per l´independentisme català es una bomba de rellotgeria, primer va fer descarrilar reagrupament, despres ha fet descarrilar solidaritat hi ara anirà per esquerra. no vull dir que aquest es un cas pero els independentistas catalans no podem ser tan ilusos com per creure que no hi ha gent infriltrada pagada per madrid.
+9
-5
L'independentisme d'ERC és una eslògan comercial fals com els bio
Anònim, 04/03/2011 a les 22:35
L'independentisme d'ERC és per vestir i mostrar paquet res més és tan útil com el catalanisme de CIU o siga gens ni mica.
+8
-6
A parer meu
Anònim, 04/03/2011 a les 19:10
Una cosa que no comprenc.

El Sr Laporta va ésser escollit diputat al Parlament no fa ni tres mesos, molt bé. Però, aleshores per què es presenta de número 2 a les eleccions al municipi de Barcelona? I a sobre per una candidatura diferent. Està bé i cal que hom tingui certa ambició, però, en cal tanta?

Aquest fet dóna la imatge que els independentistes som poca gent i que no hi ha prou candidats per a fer les llistes(?)

A més a més normalment molts dels que s'interessen per la política escalen posicions primer presentant-se a llistes municipals, sovint allunyades de Barcelona, i desprès nacionals, no pas a l'inrevès. D'això se'n diu arribar i moldre.

Si no vol sentir-se tan utilitzat, pot fer altres feines per la indepedència, això sí potser no tan lluïdes de cara al personal, és clar, però, necessàries per al projecte d'alliberament nacional amb cara i ulls.

És el meu parer. Salut i independència!
+1
-0
1,2,3
Anònim, 04/03/2011 a les 18:23
Hem de ser capaços, principalment les generacions més grans, de donar-nos conte que hem fracassat perquè no tenim voluntat d'anar junt. Personalment, penso que actualment, hem de centrar els nostres esforços en donar suport a la CUPO per diversos motius: 1.És l'esperança de la tant enyorada regenaració democràtica, 2.estan obertes a qualsevol persona, associació o col·lectiu.3. perquè, ara per ara, han demostrat que són els que tenen les coses més clares.

Sort i endavant ambn la unitat popular
+2
-6
meravellós
Anònim, 04/03/2011 a les 17:53
Aixó als unionistes ens va de conya; doncs hi havia un cert perill en l'aguda intel·ligéncia d'en Tena... SI feia cosas, millor o pitjor, pero feia.

Desactiven SI per a retornar a ERC. Perque aquesta unitat que proclameu es tornar a la mare ERC(botiflers deieu)... Que es justament el que ja tenieu i despreciáveu... colla de babaus!!

El conglomerat de base ERC ja pot recuperar els 21 escons o guanyarne 10... els unionistes podem dormir tranquils; com a mínim uns mesos clar, doncs sou uns torracollons de consideració; a veure amb quina sortiu demá pasat. En tot cas aquesta bogeria tampoc ens desagrada... HAHAHA; BABAUS!!

España es suicida, no té cap projecte de nació... i no obstanat sou incapaços d'organitzar-vos... es evident que això del catalanisme es una moda surgida del no-res.
+12
-9
si laporta
Anònim, 04/03/2011 a les 16:52
endavant jan clarifica el panorama d´una vegada, tu ets el lider que necessitem.
+10
-3
Tal faràs...
Carles Viñals Casado, 04/03/2011 a les 16:52
T'has sentit utilitzat? Doncs sí, molt probablement així hagi estat i en el pecat hi dus la penitència. Recordes quan ens enganyaves i ens donaves allargues tot dient 'em sento moralment reagrupat'? Volíes el primer lloc de la llista? Doncs Carretero te'l va estar oferint mesos sencers sense condicions, en una organització ja creada i en marxa des de feia gairebé dos anys, i tú ho refusares afavorint la creació d'un partit copiat de Reagrupament i dividint l'incipient independentisme extraparlamentari.

Explica'm com haig d'entendre que la unitat independentista sigui ara tan important en unes eleccions municipals -fins el punt de trencar la teva pròpia formació- i en canvi la menystingueres olímpicament abans del 28-N, quan es tractava de fer entrar l'independentisme amb la màxima força al Parlament. Penses potser proclamar la independència des dels ajuntaments?

Sense rancúnia, Joan, perquè vull creure tanmateix que hi anaves de bona fe: El que has aconseguit és repartir els vots independentistes catalans en raó inversa a la voluntat independentista dels partits on han anat a parar: Quaranta mil per a Reagrupament que, tot i ser comandat per l'home més disposat a jugàrse-la per Catalunya, no ha pogut entrar al Parlament. Cent mil per a SI i quatre minsos diputats que, tot just tres mesos després -tot un récord- es barallen entre ells i trenquen la coalició. I finalment, nou-cents mil vots independentistes a un partit que l'últim que pensa fer és donar un sol pas en direcció a la independència. Enhorabona.
+10
-0
Declaració d'independència
Anònim, 04/03/2011 a les 16:00
Demana als 135 diputats del Parlament de Catalunya que votin a favor de la Llei de Declaració d'independència



http://declaracioindependencia.cat/declaracio


Alliberem Catalunya. Alliberem-nos
+11
-8
POLTRONISME?
Anònim, 04/03/2011 a les 15:05
Poltronisme? Càrrecs? Pero estem boijos o què? Hom pensa que en Jan Laporta no és milionari? Algú té la més mínima idea del patrimoni del sr Laporta? Jo us dic que no li cal ni els 4000€ al mes que dona el ser diputat, ni els 3000€ que dona el ser regidor. No ho necessita, perque té un bufet d'advocats que funciona molt bé i la pasta li sobra. A més, ¿qui us penseu que va financiar la campanya de solidaritat? Els afiliats? NO. Va ser en Jan Laporta. I perque? Perque pot. I perque el seu gran projecte personal, n'estic convençuda, és un projecte de país, i no un projecte de poltronisme i mafieta de passadís, com els seus dos ex-socis de partit, que no han tardat ni 100 díes en començar a pactar coses de les que us en estíraríeu els cabells tots aquells que díeu que la política ha de ser neta, o que solidaritat és diferent. Si sabessiu els diners que mou la política als passadissos, no gosaríeu criticar Laporta.
Sr Laporta, esculli millor els seus socis en endavant, i vagi amb compte amb aquells que, tocant-li el cor amb el sentiment nacional, s'en aprofitin de la seva imatge i persona, per aconseguir més poder.
Visca Catalunya lliure.
laia
+9
-8
Penòs
Anònim, 04/03/2011 a les 14:51
Hosti tú,t'envien a negociar una colició amb ERC, lligues ser el número dos i te'n vas.Com tinguessis que negociar la independència amb Espanya ho portavem clar.
+2
-7
entreu al PP,home!
Anònim, 04/03/2011 a les 14:40
Un país on al Parlament hi ha un grupet de -fins ara- 4 diputats d'un partit com SI, és un país que fa vergonya. A cap dels països que han de ser mirall (Québec-Escòcia-Flandes) es dóna el cas de que un grup es presenti sense tenir un programa de gestió de l'ara mateix.Enlloc. Si Salmond hagués anat a Escòcia amb el crit d'independència avui no seria President ni l'independentisme escocès intentaria sumar a la majoria social a través de l'excel.lència en la gestió.Es més: com que no té majoria per convocar el referèndum promès,la militància ho respecta.Si a Escòcia hi haguéssin catalans com els que patim nosaltres,ja li dirien que és un botifler,un traidor a la pàtria,i s'hauria muntat no sé quants partits únics i veritables independentistes,no com Salmond que només vol la poltrona.El Partit quebequès,que no ha sabut o pogut sumar majoria social en els dos referèndums celebrats,ha aconseguit el reconeixement constitucional de la seva Nació dins el Canadà i ha aconseguit un sistema econòmic sòlid pel seu país.Si hi haguéssin catalans a Québec,ja hi hauria no sé quants partits únics i veritables independentistes i acusarien al altres de voler poltrones i xupar de la mamella. A Catalunya,l'estratègia d'ERC estava pensada per a tota una generació donat el fet evident de que tenim dues dretes i dues esquerres segons l'adscripció nacional de cadascú.La desorientació de l'esquerra europea,enlloc de fer emergir un nou discurs en una nova època,ajuda al populisme,la demagògia i els burrus (sí,sí: els burrus) accedeixen al Parlament de Catalunya denigrant la institució i posant-nos al nivell de països africans. CiU no posa més límits a Catalunya que el que vulguin els catalans.Per tant,la lògica seria que la gent normal que s'enquadra en el centre liberal entréssin a CiU i des de dins intentéssin defensar les seves idees i estratègies i guanyar-les democràticament.En l'àmbit del centre-esquerra,aquesta casa es diu ERC.El PSC jugant entre dues aigues,està com està i el PP pot menjar-se un tros del seu pastís.Jo demanaria als militants de SI que entrin al PSC o millor al PP: és la millor manera de denigrar-los.
+3
-11
CECS ALTRE COP!
Anònim, 04/03/2011 a les 14:38
Que no veieu que Laporta va crear SI/CiU per enfonsar l'independentisme encapçalat per ERC? Ja ho van aconseguir a les eleccions del 28N. Ara remataran la "faena". ERC =cecs
+3
-11
CECS ALTRE COP
Anònim, 04/03/2011 a les 14:36
Que no veieu que Laporta va cera SI/CiU per enfonsar l'independentisme encapçalat per ERC? Ja ho van aconseguir a les eleccions del 28N. Ara remataran la "faena". ERC =cecs
+6
-1
Les coses clares. Som-hi!
Anònim, 04/03/2011 a les 14:22
El procès d'alliberament nacional és més complex que la creació de partits de caire personal al quals el poble segueix segons els caigui més bé o més malament.

Els que lluitem per la independència ho hem de fer sense fer-nos notar, sempre cercant el benefici col·lectiu, sense inventar-nos messies, la feina ha d'éssser de tothom i el succès també.

La independència no solament s'aconsegueix a les urnes, cal treballar-hi des del nostre entorn més proper i quotidià sense fer soroll.

I tu què fas per aconseguir la independència?
+1
-7
Fart i cansat
Anònim, 04/03/2011 a les 14:02
Me'n vaig al Partit del Desig, almenys la jefa està per sucar-hi pa...i qui sap si suco jo també.
+11
-13
Ja es veia a venir
Anònim, 04/03/2011 a les 13:50
El Parlament de catalunya l'hi ha vingut gran al sr. laporta, no ha tingut la talla suficient per ser parlamentari, ni les ganes de pencar per la independència de Catalunya. Els seus tics feixistes no han prosperat i l'única opció que li quedava per anar a l'Ajuntament de BCN, lloc on un casic com ell se sentiria còmode, és trencar-ho tot i passant de la gent que l'ha votat. Jo de la gent de Reagrupament i d'ERC no me'n fiaria gaire.
+5
-1
INDEPENDÈNCIA!
Anònim, 04/03/2011 a les 13:45
Solament per a estalviar-nos alguns "espectacles" ja val la pena ésser un país independent.

Amb la independència hi haurà d'haver partits normals com a la resta d'estats. Punt.
+6
-8
Laporta no és cap savi
Patatum, 04/03/2011 a les 13:44
Després de crear una coalició per la indepèndencia, dura tot plegat tres mesos.

Aquest senyor no sap gairè de política, del contrari hauria vigilat més els seus companys de viatge, el primer que ha de fer es reconèixer les seves equivocacions.

Al Sr. Laporta no li calia pas crear cap partit nou, en teniu un que portava anys com a creïble alternativa a ERC, si hagués fet el que era millor per Catalunya, SI no hagués existit mai i enlloc de dividir el vot en dos, ara tindriem el doble de diputats independentistes.

Aquest senyor no és cap geni, i no sembla gairè hàbil en la política, crec que és hora de que el treguin de la primera plana. Tot i que amb els judicis que té pedents dubto molt que això passi.
+9
-10
Ja es veia a venir
Anònim, 04/03/2011 a les 13:43
El Parlament de catalunya l'hi ha vingut gran al sr. laporta, no ha tingut la talla suficient per ser parlamentari, ni les ganes de pencar per la independència de Catalunya. Els seus tics feixistes no han prosperat i l'única opció que li quedava per anar a l'Ajuntament de BCN, lloc on un casic com ell se sentiria còmode, és trencar-ho tot i passant de la gent que l'ha votat. Jo de la gent de Reagrupament i d'ERC no me'n fiaria gaire.
+11
-16
Laporta dimissió
cram, 04/03/2011 a les 13:34
Laporta dimissió volem el nostre escó. Ens hem tret el mort de sobre i l\\\'hi ha caigut al Portabella.
+14
-5
Intel·ligència
Barcelona2011, 04/03/2011 a les 13:12
Als de SI: no heu sabut gestionar el partit internament. Al Congrés vau marginar un sector: Democràcia Catalana. I això no ho fa cap partit intel·ligent. No m'imagino el PSC marginant de la representativitat i l'àmbit de presa de decisions el sector catalanista: perquè tocarien el dos ràpidament. Un partit és un equilibri de forces, de sectors. Carretero no va voler entrar a Solidaritat per aquest motiu. ERC ha patit nombroses fractures a causa de l'assemblearisme i el poder de les bases. El problema és que el sector dominant no és prou intel·ligent ni generós per garantir un equilibri de forces i representativitat per part de tots els sectors. SI va marginar al Congrés el sector de DC, i això no es pot fer. L'independentisme seguirà en un estadi de política d'aficionats mentre el funcionament intern estigui a mans d'un sector dominant sorgit de la democràcia interna però sense prou intel·ligència per mantenir un equilibri.
+8
-14
JOSEP FOURIER...
SI, SEMPRE!, 04/03/2011 a les 12:31
JOSEP FOURIER... ARA QUI TÉ AL TEU ESTIMAT LAPORTA ETS TU! ARA SI QUE MOLA EEH EN LAPORTA? JA TENIU LA BOMBA DINS LA VOSTRA COALICIÓ SUPERMEGAGUAI. VINGA VA, QUE NECESSITA 24 MILIONS PER PAGAR A LA LFP, AJUDEU-LI ENTRE TOTS ELS ADHERITS DE RCAT I ESQUERRA.

+12
-5
mireu la foto i silenci
Anònim, 04/03/2011 a les 12:12
+12
-13
LAPORTA?
Jofre, 04/03/2011 a les 12:11
Una vedet? Un hooligan milionari? Un submarino de Ciutadans? Un pobre home fugit del frenopàtic? Un alienígena extraviat? El cosí germà camuflat del Sr. Portabella? El millor actor del Polònia? Un xoriço que sempre fuig endavant? Realment què o qui és Laporta? Impossible de saber. El que està clar és que els seus seguidors estan abduïts i que gràcies a ell i a ells mai, però mai, l'independentisme havia arribat a nivells de ridícul tan vergonyosos.
+2
-5
el país és així
Anònim, 04/03/2011 a les 12:06
Ciutat de Barcelona: PP 100 mil vots. SI:20 mil vots.
+10
-2
? (No tinc paraules, ho sento)
Pirineus, 04/03/2011 a les 12:03
Bon dia,

Pregunto. Què un grup polític no té llibertat per a fer una coalició per a unes eleccions (catalanes) i per a unes altres (municipals) fer-ne una altra i que siguin vigents les dues cadascuna en el seu àmbit?

Això podria ajudar a establir ponts i no trenca amb ningú. Sempre construeix i suma i, sobretot, mira endavant i fa amics. No és això?

La resta no va enlloc, fa retrets, burxa ferides i resta. I tothom és necessari. Inclús els que, pretesament, ho fan per interès o sense raó. Què hi ha algú que en té més de raó que els altres?

I, al meu parer, els atacs personals són una eina de la caverna espanyolista.

Salutacions.
+9
-1
I si deixem de criticar-nos?
JosepB, 04/03/2011 a les 12:00
El més important de clavar-nos una patacada, és aixecar-nos i aprendre dels errors. L'error dels que volem un Estat Propi és criticar-nos (en negatiu) en lloc de ser crítics (en positiu) i sobretot fer propostes o recolzar el què creiem que es faci bé.
Ens hi posem d'una vegada?
(cadascú hem de començar per nosaltres mateixos i no per exigir-ho als altres).
+9
-6
Mireu la foto i ja està
Anònim, 04/03/2011 a les 11:48
Una imatge val més que mil paraules. Demano als lectors de Nació Digital que cliquin a notícies més llegides i busquin el titular "SI constata que Laporta ha decidit formar part d'un altre projecte". Mireu la foto. I amb això ja no cal dir res més.
+6
-3
No és això companys, no és això
Anònim, 04/03/2011 a les 11:41
I si tots plegats ens deixem de criticar i de fer el pallús, tenint en compte que tots volen i volem la independència?

Així no arribarem mai enlloc, solament aconseguirem les rialles dels unionistes.

S'ha d'aconseguir una coalició unitària de partits, grups, associacions, sense protagonismes... però, no a qualsevol preu, ni improvisant dos mesos abans d'unes eleccions. L'experiència de les darreres eleccions no va servir per a res?

Tots plegats hem de fer la feina, n'hi ha molta a fer, ben feta i amb seny, no pas el ridícul!

Volem una coalició amb cara i ulls amb gent compromesa, no de quatre "amics", ni personatges que acaben barallats a la primera oportunitat.

Cal serietat o és que hi ha molts d'infiltrats per a fotre merder? Sí més no a vegades ho sembla.

Resulta una mica ridícul que a cada municipi s'agrupin alguns partits independentistes, en funció de qué? De l'amistat de llurs liders municipals? De si es cauen bé o malament?????????????????????????

A vegades o comprenc res.

+9
-2
UNITAT CATALANA
Anònim, 04/03/2011 a les 11:28
Crec que SI ha fet una bona feina al parlament, però penso que si no s'aconsegueix la unió de tots els politics independentistes (m'agradaria sota el nom de UNITAT CATALANA)
no tindràn prou suport per impulsar polítiques nacionals de veritat que ens portin a la Independencia. Llavors que cada un trïi la seva opció ideológica.
+13
-19
Patètic
Anònim, 04/03/2011 a les 11:25
Laporta amb aquests estirabots estas a límit de la pallasada. En un país seriós, ja ningú et faria cas.
+26
-14
ADeu Bertran, Tena i Strubell
Anònim, 04/03/2011 a les 11:19
Sense Laporta no sou res SI!!! Ja podeu anar dedicant esforços a justificar el que no és justificable.
Vosaltres: Bertran, Tena i Strubell, només busqueu consolidar un partit per perpetrar-vos vosaltres, sumar per la independència no és la vostre prioritat ara mateix
+14
-5
Clarivident
Anònim, 04/03/2011 a les 11:12
"M'ha donat la sensació que el que es vol és restar vots a alguna altra formació independentista"

Aquesta és la sensació que estem tenint molts.
+16
-8
el 9 líder
Antònim, 04/03/2011 a les 11:10
Queda clar que és un Home-Gol

i a més és del planter!!
+9
-4
tots som utilitzats
petrus, 04/03/2011 a les 11:10
Utilitzat?
Si una mica, però en els dos sentits.
SI ha utilitzat la marca de Laporta
Laporta ha utilitzat SI per estar on està ara.

És una utilització mútua i en principi, sana.
+13
-15
EQUIVOCAT
Anònim, 04/03/2011 a les 11:09
Crec que en Jan s'equivoca aquí. No es pot aspirar a il·lusionar l'independentisme al costat d'algú que porta 10 anys aferrat a l'escó, que porta anys regalant el govern de Barcelona al PSOE i que no té ni la més mínima intenció de deixar la poltrona. No es pot aspirar a il·lusionar amb algú que només aspira a aconseguir 4 o 5 regidors i continuar sent crossa d'algú. Ho sento Jan però els de SI penso que tenen raó, ERC només busca els càrrecs a la Diputació i continuar sent la crossa del PSOE o si cal de CIU. El pacte amb ERC serà més del mateix, més autonomisme, més Corbacho a la diputació i més votar investidures d'autonomistes i espanyolistes.

Penso que els de SI estan carregats de raó.
+24
-11
A cagar la via!!
Anònim, 04/03/2011 a les 11:06
Uriel, Tena, plegueu d'una vegada!!
+19
-13
Tots a DC!!
Anònim, 04/03/2011 a les 11:04
Companys solidaris, ara és el moment, cal entrar tothom al partit del Laporta (Democràcia Catalana)i així bastir unitat en tots els municipis.
+14
-12
Plom a l'ala
Anònim, 04/03/2011 a les 11:01
Mirem-ho pel cantó bó. El futur de SI ja no estarà lligat a la crónica judicial ni a les due diligence.
+7
-10
Xitxarel·lo
AliBay, 04/03/2011 a les 10:57
Ara se n'adona aquest? Vaja, ell que pensava que era el rei del mambo i ha resultat que només era un titella en mans dels enemics de Catalunya... i amics de la trona.
+11
-12
Apa, adéu Jan
Anònim, 04/03/2011 a les 10:56
Contents els de ERC que volíen ensorrar SI perquè no els fes ombra. Ara, això si us emporteu una joia.Bé com que ja porteu anys i panys enganyant a la gent ho vestireu d'unitat i a seguir que no ha estat res.
+9
-10
Tuff
Anònim, 04/03/2011 a les 10:53
En Laporta ha aconseguit el què volia, abans estava a favor d'ell, però ara cada cop em sembla més pagat per CIU amb l'objectiu de dividir el independentisme. Us adoneu què ara estem més dividits què mai i ni fa un any del 10-J? Qui és l'únic que surt guanyant de tot això? CIU. Però si només aconseguit l'escó de diputat, què hauria de ser la cosa més honorosa per qualsevol català, ja volia deixar l'escó per ser alcalde de Barcelona. Qui pot voler ser president de la Generalitat i alcalde de Barcelona alhora? Les seves ànsies de poder són immenses i mai en té prou. Particularment, m'he tret un pes de sobre i vagi on vagi, ja no el tornaré a votar mai més.
+13
-16
pena
Anònim, 04/03/2011 a les 10:45
Laporta, quina pena que fas, qué t'has sentit utilitzat?
però sí només t'interesa sortir a la foto.
+9
-11
l'home guiness
Anònim, 04/03/2011 a les 10:43
Aquest, a qui els projectes no li duren ni dos dies,acaba a ERC. Quin ridícul més gran.
+8
-13
Butxaca plena
Cul Brut, 04/03/2011 a les 10:41
Em foten gràcia els Jerkys i Reagrupats. Fa uns mesos disparaven merda cap a totes bandes, tots eren dolents menys ells. Al mateix Laporta li han dit de tot i més, avui ja només els fa nosa SI.
Els fa nosa SI per aspirar a ser tercera força a BCN (ufff quin èxit!!!). Tornarem a sentir a parlar d'esquerres i progressisme al mateix temps que ens exigiran unitat independentista? Haurem de votar a candidats com en Portabella, un pirata de la política, la poltrona i un puntal del PSC des de fa molts anys?
Si això és unitat, jo ja m'hi cago. Això no deixa de ser poltronisme d'uns i obturament cerebral del senyor Laporta.
Encara espero un mail d'acomiadament del projecte de SI per part de sr. Laporta, com a mínim hauria de fer el mateix que quan ens demanava el vot per el projecte del que ell n'és pare, SI.
Ens va demanar el vot tot esgrimint regeneració política -entre altres temes- i ara ens deixa amb els pantalons avall per enrolar-se al vaixell pirata.
Jan, ves a la merda.
+20
-9
NI SI NI ERC
Anònim, 04/03/2011 a les 10:41
Ni SI NI ERC, el que fa falta és la unitat del independentisme. GRàcies Laporta per deixar de treballar per un projecte partidista i intentar aconseguir la unitat.

Visca el laporta!!!
+12
-18
impresentable
Anònim, 04/03/2011 a les 10:34
Laporta, FANTASMA, què s'ha pensat, que tots portem al cap una bola plena vent, doncs no, en aquest país encara hi ha persones inte-ligents, gràcies a Déu. Sí que volem l'independècia però no pas amb aquèst impresetable.
+14
-15
Siguem seriosos
Anònim, 04/03/2011 a les 10:33
Aquest home no és seriós, millor faria en sortir de la política i canalitzar les seves ambicions personals sense enredar a ningú més.Em solidaritzo amb SI.
+11
-14
Quin morro q té el tiu
Anònim, 04/03/2011 a les 10:27
Doncs jo com a votant de SI, me n'alegro que hagi fotut el camp, ara tots aquells anti-laportistes ja no tindreu excuses per criticar SI, i ara potser si que podrem pactar amb altres partits. Ara potser seria el moment de pactar amb RCAT. Podrem veure de quin peu calcen l'Uriel i el López Tena, si realment són anti-ERC, o si realment treballen en un projecte per la independència.
+5
-3
I si deixem de criticar-nos?
JosepB, 04/03/2011 a les 10:26
El més important de clavar-nos una patacada, és aixecar-nos i aprendre dels errors. L'error dels que volem un Estat Propi és criticar-nos (en negatiu) en lloc de ser crítics (en positiu) i sobretot fer propostes o recolzar el què creiem que es faci bé.
Ens hi posem d'una vegada?
(cadascú hem de començar per nosaltres mateixos i no per exigir-ho als altres).
+15
-12
No me'l crec
Anònim, 04/03/2011 a les 09:57
Li diu unitat quan el que té és ambició personal pura i dura. Aquest home no és de fiar.
+10
-5
Si, com sempre
Anònim, 04/03/2011 a les 09:46
Furier acusant als altres d'això que desacomplexadament ell i els seus companys fan, des que va començar aquest tema no han parat de llençar atacs gens dissimulats a tots els que no opinem com ells.

Ara volent fer el paperot, el fals, diu que els ataquem.

I que diu del "nen" (li agrada posar mots) allò evident és que sense "el nen" el seu grup no treu res, dels altres encara s'haurà de veure, però dels ja s'ha vist.
+13
-10
una llàstima per SI
pere IV, 04/03/2011 a les 09:42
Em sap greu per en Tena, perquè és un bon polític, però la prioritat és la independència i la unitat de tots els partits independentistes, i qui no treballi per aconseguir-ho no tindrà el meu vot. Endavant Laporta i tan de bo que Solidaritat rectifiqui!
+13
-11
Com sempre
Josep Fourier, 04/03/2011 a les 09:18
Com sempre els solisaris intenten dissimular les pròpies misèries a base de llançar merda sobre els demés. Només esteu allargant l'agonia i fent mal al sobiranisme.
+8
-10
patetic
Josep MJ, 04/03/2011 a les 09:03
yo no entiendo nada d nada, pero el laporta ahora es de izquierdas? porque erc es de izquierdas, se supone vamos!!!

no criticó laporta en la campaña al tripartito?

y ahora se va con ellos???

jajaja es ridiculo todo esto.....no se entiende nada
+12
-13
Lluny del messianime i els líders omnipotents i infalibles
Joan Vaicaure, 04/03/2011 a les 08:53
Que els messies i il·luminats no comptin amb mi! I parlo del Carretero, del Laporta i, anteriorment, del Carod-Rovira i del Puigcercós. Respecte a la gent que ara continuarà conduint el Partit "Solidaritat Catalana", el temps dirà si també són uns messies o accepten ser uns éssers terrenals que s'han de sotmetre al que diu el poble i els principis independentistes. Ni el Carretero ni el Laporta accepten ésser manats pel que diu la majoria i per molt independentistes que siguin això els desqüalifica per a ésser líders de res. Respecte al Carod i el Putxi (juntament amb "els ideòlegs tripartides"): es van pensar que l'independentisme era allò que deia i feia Esquerra...collons, quins "gurus" de secta!
Si voleu "patriarques de secta", allà vosaltres...
+25
-16
Ara vas pel camí correcte
Anònim, 04/03/2011 a les 08:21
Però com podies anar al costat de la POCA consistència que tenen l'Uriel (que no sap ni parlar) el Tena (que borda quan ho fa) l'Strubell, que només es volia col·locar, amb la tieta de la Clara simó, els rebotats dels Valdero, Niell, que tenen el passat que tenen.
No podies aspirar a res millor, Laporta? Doncs, ara que has marxat d'aquests friquis que t'han estat utilitzant, ara vas per bon camí. A Reagrupament podríem fer veure que mai ens vas rebutjar.
+25
-11
Endavant!
Anònim, 04/03/2011 a les 08:17
Et teu problema ha estat ajuntar-te amb l'Strubell, en Bertran i López Tena
+22
-12
Endavant!
Anònim, 04/03/2011 a les 08:12
Et teu problema ha estat ajuntar-te amb l'Strubell, en Bertran i López Tena
+8
-8
Majúscules
Josep Fourier, 04/03/2011 a les 08:11
Vailet, escriure en majúscules fa manipulador i és de mal gust. No cal que ens remarquis els punts on hem de concentrar la nostra atenció, ja sabem fer-ho solets.

Pel que fa al contingut ja podeu anar venent fum amb tota aquesta campanya de màrketing que intenta fer-vos aparèixer com el contrari del que realment sou. Sense el cromo del nen sou un cadàver polític, ho sabem tots. No puc evitar sentir una certa satisfacció veient com s'esvaeix l'associació amb ànim de lucre que més mal ha fet a Catalunya i la seva lluita per la llibertat.
+17
-14
trist
Laporta al nassos, 04/03/2011 a les 08:01
Aquest tiu va deixar Reagrupament per falta de recursos, per muntar-se el seu xiringuito. Ara tres mesos més tard veu que s'han aprofitat d'ell...i doncs que es pensava amb els vampirs aquests? Ara advoca per la unitat, unitat que ell es va carregar un dia.

Perdoneu algú ho havia de dir!
+6
-25
patetic
Josep MJ, 04/03/2011 a les 08:00
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+19
-31
NOMÉS SOLIDARITAT ÉS INDEPENDENTISTA
Fidel, 04/03/2011 a les 07:24
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+11
-11
fatal
Rigorós, 04/03/2011 a les 06:47
A mi m'és igual qui te raó o qui n'ha fet una de més grossa si Reagrupament, ERC o Si o en Laporta. Però aquest moviment senyor Laporta fa saltar pels aires qualsevol possibilitat d'articular un gran partit independentista pels propers 4 anys al menys. Gràcies.
+10
-17
ARA TOCA!
Montse LLauradó de Castellarnau, 04/03/2011 a les 06:13
Siguem forts i expulsem l'Strubell i el Bertran. López Tena president!
+12
-3
Unió i endavant, que ja és hora!!!
Anònim, 04/03/2011 a les 06:12
Per al comentari anterior: SI no va elegir nova directiva sense comptar amb Laporta, entre altres coses, perque Laporta no es va presentar. Per tant, no pot ser triat. Així de ximple. Saps quin és el problema de l´independentisme a aquet país? Que hi han 40.000 partits independentistes i cadasqun va a la seua. Jo no sóc de SI, ni de DC però tinc una cosa clara des de fa molt de temps. Has vist alguna vegada fer algo gran a un pais a un partit menut? Mai. La unió i la suma d´esforços ens poden donar ales i arrivar ón necessitem. Fins ara, només sóm la risa de la resta de partits que veuen com l´independentisme no va enlloc. Coneixes la dita: "divide y vencerás"? Doncs aixó és el que ens passa. La resta de partits es fregen les mans, sabem que mai aconsseguirem res perque no hi ha unió. I açó s´ha d´acabar.
+3
-11
Dividits al final van desaparèixer per sempre més.
jocar, 04/03/2011 a les 05:51
Com es pot parlar d'unió si el que es fa és separar-se d'una coalició que pretenia sumar? ¿Hem d'entendre Sr.Laporta que vosté ja no es sentía còmode a SI després de que aquest partit elegís la seva nova directiva sense comptar amb vosté? Siusplau, no dissimuli ara la seva incomoditat creant expectatives de coalició amb les forces polítiques que fins fa dos dies considerava oponents a batre electoralment. Perquè el pitjor que li pot passar a l'independentisme català és precisament aquesta situació de fragmentació i desintegració política constants. Amb aquestes actituts s'aconseguirà desmobilitzar la gent, i quina llàstima veure com ens allunyem cada dia més de l'esperit del 10 de juliol. Sincerament, crec que el millor i més honest que podria fer el Sr. Laporta ara seria renunciar al seu escó parlamentari obtingut amb SI.
+6
-2
UNIÓ
Lluìs el exiliat, 04/03/2011 a les 03:43
Estic enterat de lo que passa a Catalunya. Visc molt lluny i encara que viatji sovint,no se tot, llegeixo i rebo molt de Catalunya. Tinc temps ara. I amb Internet em puc enterar de molts fets. Lo que veig que no es posa l'accent amb l'unió de tots el catalans que volen l'independéncia. Jo no veuré, casi segur, Catalunya independent. Desde que va morir en Franco assasì s'ha perdut molt temps. Ara sembla que es mou la cosa, peró massas baralles i no se qui te raò.
Laporta ha sigut un gran president del Barça, i es evident que hi ha gent que no el vol i posen les seves raons. Son válides?
+23
-6
Els del cop d'estat
Anònim, 04/03/2011 a les 03:30
Pobre d'ells que el facin fora! Jo no vaig votar SI perque manin els quatre frikis. Fins ara uns quants han imposat la seva voluntat i per mal. Sembla que alguns no els va quedar clar el significat d'unitat. En Laporta si, però s'ha deixat usar com un ruc.
+38
-7
endavant, Jan
Anònim, 04/03/2011 a les 03:02
Endavant, Jan, primer la independència, després els independentistes!
+8
-25
a cagar amb Esguerra-pp$oe
anunnaki, 04/03/2011 a les 02:40
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+28
-8
Fem pinya
Anònim, 04/03/2011 a les 02:24
En Jan sap del què parla. Sempre ha tingut l'habilitat de veure la jugada abans que ningú ho veiés. Així ha estat amb el Barça, així ha estat amb SI, i així ho farà a les municipals. Sap veure el que els altres no veiem. I ell vol la independència, no independentistes. Clar i català. Estem amb tu, Jan, no com a líder que et seguim amb els ulls tancats, sinó com a persona que sap anar davant juntament amb d'altres que veuen més enllà de les eleccions.
+4
-10
Malament.
Senet, 04/03/2011 a les 01:41
Jo ja no entenc res. Tant sols veig que la necessària UNITAT entre tots els partits de caire independentista, es una entel·lèquia, i aixì, entre divisions, personalismes i rebequeries, sempre serem allí mateix.
+35
-9
Per a mi, abans que l'independentisme està la independència
Anònim, 04/03/2011 a les 01:38
Avui dia en Joan Laporta és el més semblant que tenim a Catalunya de l'històric i estimat Francesc Macià l'AVI.

mentre duri el combat

estaré al teu costat,

que aquest poble necessita

retrobar la llibertat.
+26
-8
Fem pinya
Anònim, 04/03/2011 a les 01:37
En Jan sap del què parla. Sempre ha tingut l'habilitat de veure la jugada abans que ningú ho veiés. Així ha estat amb el Barça, així ha estat amb SI, i així ho farà a les municipals. Sap veure el que els altres no veiem. I ell vol la independència, no independentistes. Clar i català. Estem amb tu, Jan, no com a líder que et seguim amb els ulls tancats, sinó com a persona que sap anar davant juntament amb d'altres que veuen més enllà de les eleccions.
+31
-6
Fem pinya
Anònim, 04/03/2011 a les 01:19
En Jan sap del què parla. Sempre ha tingut l'habilitat de veure la jugada abans que ningú ho veiés. Així ha estat amb el Barça, així ha estat amb SI, i així ho farà a les municipals. Sap veure el que els altres no veiem. I ell vol la independència, no independentistes. Clar i català. Estem amb tu, Jan, no com a líder que et seguim amb els ulls tancats, sinó com a persona que sap anar davant juntament amb d'altres que veuen més enllà de les eleccions.
+45
-6
Temps perdut
Matilde, 04/03/2011 a les 01:19
Carretero l'estava esperant. Jo hi era aquell dia a l'Assemblea. I Jan Laporta no va venir. A la segona va la vençuda, diuen. Hi ha dues coses que poden esperar: l'amor i la veritat. Aquest cop sí que vindrà i li diran, sense cares llargues: benvingut! I a fer feina!!! CATALUNYA DECIDEIX!
+50
-6
Laporta arrastra molts vots
Anònim, 04/03/2011 a les 01:13
Si ERC+ rEAGRUPAMENT + LAPORTA són 3 tercera força per davant del PP serà una victoria independentista
+50
-10
Perquè el meu suport a Laporta
Anònim, 04/03/2011 a les 00:54
Laporta, mai en la història s'ha donat a conèixer tant i tan bé Catalunya com ho has fet tu amb el Barça, estic segur que si amb Barcelona tinguessis l'oportunitat de fer la meitat del que has fet al Barça l'independentisme a Catalunya creixeria rápid i de forma inimaginable.
endavant Jan

+26
-7
fart
Anònim, 04/03/2011 a les 00:39
Barcelona: PP 100 mil vots.SI 20 mil vots.ERC 60 mil vots. Un cop està desfeta la possibilitat de tripartits,un cop el nostre centre dreta no posa límits al nostre futur,el que s'ha de fer és CLARÍSSIM: TOTS A CIU en el sector de centre-dreta i TOTS A ERC en el sector del centre esquerra.Només dels partits grans i forts en poden sortir lideratges de la gent que la militància considera els millors i els que millors resultats poden obtenir. Ara mateix,amb partits,partidets,grupuscles i altres variants,qualsevol mediocre és protagonista d'una cosa tan seriosa com la independència.A qualsevol país civilitzats,els tenes i els uriels haurien de treballar com tothom i l'únic titular que generarien a la seva vulgar i mísera vida és la publicació en algun diari comarcal de la seva esquela.
+48
-6
Més clar, aigua.
Anònim, 04/03/2011 a les 00:30
Per a "Que torni l'escó el lladre": per qué l´ha de tornar? Se´l ha guanyat i ben guanyat!!! O creus que els altres 3 escons sel´s han guanyat per la seua valia? Te podrà caurer millor o pitjor aquest home, i a més hi tens tot el dret, peró no pots negar que si SI té 4 escons al parlament és per Laporta. Ni més ni menys. Estic fart de sentir aquestos dies als de SI parlar de que no poden pactar amb ERC perque ho van decidirs el militants i no se qué dels estatuts del partit...quins militants? El congrés de l´altre dia va ser una pantomima, una estafa i no va estar gens clar (dit per els mateixos militants de SI, eh? Tira d´hemeroteca si no t´ho creus)? Es que és més important un estatut que la independència? Que pasa, que eixos estatuts són paraula divina? Apa, no fotes. Dóna´m una raó de pes, però no em vingues amb ximpleries!!! La independència no s´aconseguirà mai si no ens unim i fem força. Mai. Si tots els partits independentistes tenem el mateix objectiu, per qué no es poden unir? El que pasa és que tant el Tena com l´Uriel saben que no van a tindre lloc en cap llista i s´estimen més ser cap de ratolí que cua de lleó. Tot és ego.
+33
-3
Cal unitat per la LLibertat
Anònim, 04/03/2011 a les 00:25
A Catalunya l'independentisme és incapaç d'unir-se i espanya ens ataca per totes bandes. I l'espanyolisme sempre a una contra nosaltres
Mirem, si no, a quins extrems està arribant l'aliança nacionalista espanyola a Euskadi entre el Partit Socialista i el Partit Popular. Franco n'estaria orgullós.
+26
-2
JA N'HI HA PROU!
testudo, 04/03/2011 a les 00:22
I la independència que? Potser que ens posem tots dacord, no? No ho aconseguirem mai... Tots a fer força comuna! JA! El poble vol una resposta a les consultes que s'han anat fent! Es que no han servit de res?! Es que no aprenem d'una puta vegada! Prou, ja està bé. Uniu-vos tots d'una puta vegada! Vull poder votar un únic partit que lluiti per la independència, l'aconsegueixi o no, només UN partit! Que no veieu que no parem de donar raons als que defensen l'unionisme "a capa i espada"? Que no us en adoneu? "Divide i venceràs" que diuen i prediquen a castella, "la unió fa la força" que US dic i US imploro jo i tot un poble lligat i amarrat amb fortes cadenes. PER FAVOR, VULL SER INDEPENDENT, VULL VIURE A CATALUNYA DE FORMA NORMAL, COM A CIUTADÀ EUROPEU DE PLE DRET, EN EL MEU ESTIMAT PAÍS. On és el cor senyors?
+41
-9
Ben fet
Anònim, 04/03/2011 a les 00:21
Sempre clar i Català,
endavant Jan
la gent està amb tu
+37
-3
JA N'HI HA PROU!
testudo, 04/03/2011 a les 00:18
I la independència que? Potser que ens posem tots dacord, no? No ho aconseguirem mai... Tots a fer força comuna! JA! El poble vol una resposta a les consultes que s'han anat fent! Es que no han servit de res?! Es que no aprenem d'una puta vegada! Prou, ja està bé. Uniu-vos tots d'una puta vegada! Vull poder votar un únic partit que lluiti per la independència, l'aconsegueixi o no, només UN partit! Que no veieu que no parem de donar raons als que defensen l'unionisme "a capa i espada"? Que no us en adoneu? "Divide i venceràs" que diuen i prediquen a castella, "la unió fa la força" que US dic i US imploro jo i tot un poble lligat i amarrat amb fortes cadenes. PER FAVOR, VULL SER INDEPENDENT, VULL VIURE A CATALUNYA DE FORMA NORMAL, COM A CIUTADÀ EUROPEU DE PLE DRET, EN EL MEU ESTIMAT PAÍS. On és el cor senyors?
+23
-3
Declaració d'independència
Anònim, 04/03/2011 a les 00:15
Demana als 135 diputats del Parlament de Catalunya que votin a favor de la Llei de Declaració d'independència


http://declaracioindependencia.cat/declaracio


Alliberem Catalunya, Alliberem-nos
+14
-38
bye bye
Sansa, 04/03/2011 a les 00:15
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+40
-11
sant cugat del vallès
jo mateix, 04/03/2011 a les 00:14
endavant Laporta! tens molta raó
+33
-12
Laporta president Catalunya independent.
Anònim, 04/03/2011 a les 00:13
per a: "Laporta impresentable"
es nota molt que ets un espanyolista impresentable
pd: i panoli
+41
-12
sant cugat del vallès
jo mateix, 04/03/2011 a les 00:09
endavant Laporta! tens molta raó
+35
-24
Al final, a Rcat.
Anònim, 04/03/2011 a les 00:07
Laporta, al final has hagut de venir a Rcat. si ho haguessis fet quan t'esperàvem, hauries anat de núm 1, el que a tu t'agrada. Ara ho has ben espatllat donant el teu mediatisme a aquests pallassos de l'Uriel i el Tena, i el seguici de titelles: Strubell, Valdero, Arqué, Niell...
+69
-18
INDEPENDÈNCIA
Anònim, 04/03/2011 a les 00:06
Jan estem amb tu, els teus plantejaments em semblen honestos i crec que desitges de tot cor la independència de Catalunya i per això vols aconseguir la unitat de l'independentisme.

Endavant Jan si haguessin més Catalans com tu ja seríem un país independent

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: