ACN | Actualitzat el 20/02/2011 a les 09:38h

L'obiolisme reclama cares noves a la direcció del PSC

Nou Cicle, el moviment de Raimon Obiols, ultima el manifest que presentarà dimarts i aposta per transformar la Secretaria d'Organització per obrir el partit

Raimon Obiols Foto: Adrià Costa

Un dels sectors més significatius del PSC, el dels obiolistes, farà aquest dimarts un pas endavant en el debat intern del PSC. Nou Cicle presentarà un manifest, que està ultimant aquest mateix cap de setmana, on reclamarà "unitat" i "renovació", tant de cares com de projecte, segons han explicat fonts d'aquest moviment. Nou Cicle vol ser clau en el procés intern i avisa que el congrés es tancarà "en fals" si no estan presents a la direcció. Aquest sector reclama que el partit s'obri i per això, més enllà de demanar cares noves, també volen canvis organitzatius. Per això, plantegen "transformar" a fons la Secretaria d'Organització perquè consideren que ha "tancat" i controlat massa el partit.

El debat intern del PSC viurà dimarts que ve un punt d'inflexió amb el pas endavant que faran els obiolistes, organitzats en Nou Cicle, que presentarà un manifest amb el qual vol obrir la reflexió que el partit haurà d'abordar de cara al congrés previst per a la tardor. Conscients que són minoria, tot i que "qualificada", els obiolistes consideren que, tot i la proximitat de les municipals, és moment de començar a donar passos endavant i de sumar esforços amb altres col·lectius. Al mateix temps, garanteixen que no volen ser un obstacle per a les municipals.

Dimarts, al Col·legi d'Advocats de Barcelona, prendran la paraula per fer públic el manifest l'exprimer secretari del partit i eurodiputat Raimon Obiols i l'alcalde de Vilanova i la Geltrú, Joan Ignasi Elena, que es perfila com la cara visible del sector i possible candidat a primer secretari de Nou Cicle. Fonts del moviment, però, no confirmen obertament aquest últim extrem, ja que creuen que no és moment de parlar de noms. Sí admeten, però, que Elena és un "valor en alça" i que l'alcalde de Vilanova té "un perfil polític i una trajectòria que encaixa" amb Nou Cicle.

Tot i la presència d'Obiols el pròxim dimarts, les mateixes fonts han remarcat que Nou Cicle "ha evolucionat molt" des del congrés de Sitges de 1994, on l'actual aparell del partit va arribar a la direcció del partit en substitució dels obiolistes. L'exprimer secretari és el "pal de paller" i "qui marca la pauta", però defensen que a Nou Cicle hi ha hagut un procés de "renovació", ha incorporat noves generacions i "ja no és només Raimon Obiols".

La setmana que ve, Nou Cicle evitarà parlar de noms però no el debat d'idees i el debat sobre l'organització del partit. Els obiolistes se senten legitimats per reclamar una obertura del partit i recorden que, en l'anterior congrés, aquest va ser l'encàrrec que va rebre el mateix Obiols, que en els últims anys ha impulsat el projecte Catalunya Causa Comuna.

Ara, Nou Cicle creu que ha arribat l'hora d'aprofundir en aquesta obertura i que això ha d'afectar directament la Secretaria d'Organització, ara per ara en mans de José Zaragoza. Els obiolistes consideren que el partit ha estat massa controlat en els últims anys i plantegen una "transformació a fons" de la Secretaria d'Organització en "unitats de dinamització interna i externa" que permeti al partit tornar a connectar amb els moviments associatius i culturals.

Els obiolistes asseguren que volen fer una "doble crida". Una primera per a la renovació del partit i una segona per a la renovació de les relacions de l'esquerra catalana. Nou Cicle constata que el tripartit ha estat una "coalició freda" entre PSC, ERC i ICV-EUiA, amb departaments separats, que ha provocat que la marca socialista sigui vista ara amb "certa antipatia". Tot i això, remarcat que "la marca PSC és excel·lent". Nou Cicle creu que cal analitzar la possibilitat de mantenir relacions de més abast amb l'esquerra catalana en el seu conjunt, tot i remarcar que no estan parlant de fusions i que el PSC ha de ser el "pal de paller".

Bona sintonia amb Montilla

Els obiolistes ja han fet arribar les seves tesis al primer secretari del PSC, José Montilla, a qui valoren el gest que va fer la mateixa nit de les eleccions catalanes, quan va anunciar la seva retirada i la convocatòria del congrés per a la tardor. Fa uns vint dies, representants de Nou Cicle es van reunir amb Montilla, amb qui asseguren que hi va haver "bona sintonia", per assegurar-li que el moviment actuaria des de la "lleialtat" i la "vocació unitària".

A Nou Cicle ha agradat la carta que el primer secretari va fer arribar fa unes setmanes a tots els militants i en la qual apostava per nous lideratges i deixava clar que hi hauria qui hauria de fer "passes endavant, enrere i al costat". De fet, els obiolistes asseguren que "subscriuen" la carta.

Els obiolistes són considerats tradicionalment com a sector catalanista del PSC, però en aquest sector també hi ha destacats dirigents com els exconsellers Antoni Castells o Ernest Maragall. Fonts de Nou Cicle remarquen que figures com Castells han estat vinculats en diversos moments al seu moviment i que el convidaran a estar present en l'acte de dimarts al Col·legi d'Advocats, però que l'exconseller d'Economia va optar en un moment determinat per enfrontar-se a la direcció 'de manera unilateral'.

En canvi, Nou Cicle no vol enfrontar-se obertament amb la direcció, sinó que la seva voluntat és sumar i fer el procés des de la unitat. Així, deixa clar que la seva opció no passa per "estripar les cartes", i fonts obiolistes posen en dubte que Castells o Ernest Maragall puguin liderar un canvi al partit "sense trencar la cristalleria".
 

Navega per les etiquetes

José ZaragozaNou CicleRaimon Obiols

COMENTARIS

+2
-0
Obiols es Espanya, Una, Grande y Ladrona de CAT!!!
Anònim, 21/02/2011 a les 08:27
PSOE-ESPANYOLISME i robar als catalans cada dia més, es el que sempre ha fet el psoecepsnyolista Obiola d'Espanya, Una, Grande i Lladre dels catalans, L'Obiols com bon espanyol, ens roba cada dia; Independencia i espanyols cap a Espanya, la del Ladron Zapatero y la banda dels quinquis del PSOE
+1
-0
Obiols es que
Anònim, 21/02/2011 a les 06:22
nosaltres no volem cares noves. Volem la independencia.
+2
-0
obiols xupan de la mamella d éuropa ,endollat i gàndul
monras, 20/02/2011 a les 23:49
obiols aband d ´europa vas fer el pena per aquì quan jo era petit, sempre vas ser un perdedor abans i ara, el xollo ja fa massa temps que et dura, deixa pas a treballadors per CATALUNYA, INDEPENDENCIA , L´ESTAT PROPI , FI DE L ESPOLIACIÓ. CONSULTEU CCC.CAT.CAT.
+4
-0
quins collons
Anònim, 20/02/2011 a les 21:38
com diria aquell: "en ocasiones veo muertos"
+4
-0
FUERA
Anònim, 20/02/2011 a les 17:47
ladrones a la cárcel
+7
-0
Em recorda a Sortu
Anònim, 20/02/2011 a les 13:42
El partit basc que tantes reticències crea a la gent d´espanya; el mateix passa aquí amb l´anunci d´en Obiols.No és un canvi de cares,canvïan les cares no s´aconseguirà rés o molt poc,perqué es el sistema el que s´ha de canviar.Els partits tenen que deixar de ser un endoll de privilegis i de sous,de mà lliure per disposar dels diners públics,etc.etc.etc
+8
-0
the mummy
Anònim, 20/02/2011 a les 12:08
Obiols nomes es una momia vivint del momio.
+10
-0
ex català obiols
Anònim, 20/02/2011 a les 11:52
obiols vi sempre a brusselles i bé aquí per fer veure que es guanya el sou. la seva nova dona és estrangera i tb viu fora. perquè es fa dir eurodiputat català?
+9
-0
Cares noves?
AliBay, 20/02/2011 a les 11:28
I amb "cares noves" vol dir que ell plegarà, suposo, oi?

Perquè fa molta gràcia que això ho reclami precisament ell.
+10
-0
the mummy
Anònim, 20/02/2011 a les 11:12
Obiols nomes es una momia vivint del momio.
+11
-0
Fantasmes!!.
Arnau Mir de Tost, 20/02/2011 a les 11:08
Nou Cicle?...renovació?...catalanistes?...

FANTASMES!!!...aixó és el que sou els "catalanistes" de "nou cicle", la majoria a punt d'entrar en la "tercera edat".

Cal desmuntar el P$C-P$OE peça a peça i crear un nou PSC com el Reagrupament de'n Josep Pallach, que en comptes de defensar els interessos del P$OE defensi els de la Nació catalana.
+18
-0
No m'ho crec.
Mediterrà, 20/02/2011 a les 10:57
Però com és posible que torni a ressucitar aquesta mòmia ?
Ell catalanista ? Com jo la mare Teresa de Calcuta .
+13
-0
aleop
Anònim, 20/02/2011 a les 10:13
Veig que ja arriva la renovacio al PSC...hahaha!
+13
-0
què "trenquen"?
innisfree, 20/02/2011 a les 09:47
Ha, ha, ha!

Veig que aquests també entronitzen el catanyol.

"Trencar la baralla"; sí, home, allò que la gent normal en diu "estripar les cartes"...

I l'Obiols, pobret, amb tota l'estima, que es desi d'una vegada.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: