Complicitat en xarxa. Aquesta és la nova fórmula de Solidaritat Catalana per la Independència per fer valer les seves pretensions parlamentàries. Així ha definit aquest matí el portaveu de la formació independentista , Uriel Bertran, la campanya de "pressing popular" perquè la Mesa del Parlament no bloquegi la proposició de Llei de declaració d'independència registrada per la formació la setmana passada.
Segons ha explicat Bertran, adherits i simpatitzants de SI promouen la campanya extensible a tota la ciutadania, a fi de demanar per correu electrònic als membres de la Mesa del Parlament que s’admeti a tràmit i per tant permetin que al Parlament de Catalunya es pugui debatre i decidir, amb "tota naturalitat i com correspon a un Parlament nacional", sobre la independència de Catalunya.
“No emmordasseu el nostre Parlament, fóra emmordassar el poble, fóra emmordassar Catalunya”, acaba el correu que des d’avui ja circula per la xarxa. Bertran ha explicat que l’objectiu de la campanya és que la Mesa del Parlament "prengui consciència que una bona part de la societat catalana demana que la declaració d’independència es debati al Parlament".
Aquest dimarts la Mesa debatrà si s'accepta a tràmit o no la proposta. Bertran ha reconegut que “no hauria de ser motiu de preocupació de SI ja que sempre s’han admès aquest tipus de propostes legislatives per ser debatudes a Parlament” i ha recordat que “el mateix Tribunal Constitucional, i així ho diuen alguns precedents, no pot bloquejar o declarar inconstitucional un projecte de llei abans de ser debatut en una cambra legislativa”. Alfons López Tena ha remarcat que no s’entendria que al Parlament “només es pogués debatre allò que volgués el govern espanyol”.