Q.S./Redacció | Actualitzat el 26/01/2011 a les 00:44h

Pujol admet la independència com a garantia de supervivència

Avisa, per primer cop, que la política espanyola pot dur a la "desaparició o a la independència"

Jordi Pujol. Foto: Adrià Costa 

O caixa o faixa. L'expresident de la Generalitat Jordi Pujol ha advertit aquest dimarts que la política espanyola pot comportar per a Catalunya dues opcions: o la "desaparició" de Catalunya com a nació i com a identitat en un termini de "30, 40 o 50 anys" o la independència. "Potser sí", ha dit, o "potser no" després de sentir que un "jacobí" com José Bono digui que "això del cafè per a tothom va ser un error". Pujol que ha participat aquest dimarts a la taula rodona 'Oberts al món. Les prioritats per internacionalitzar Catalunya', organitzada per l'Agència Catalana de Notícies (ACN). L'expresident ha advertit que Catalunya "no serà" si no combina "identitat i obertura".

En tot cas, l'expresident ha afegit que l'actual política espanyola potser portarà Catalunya a "plantejar-se aquest tema", però ha afegit que "la UE no té ganes que hi hagi més independències" i que el Parlament de Catalunya no pot proclamar la independència -"la cosa no és tant senzilla"- perquè, tot i que es pugui fer "moralment", "diran que és un parlament que no està facultat per votar això". "Això ho dirà l'estat espanyol i ho dirà la UE", ha reblat.

"Els països petits i les cultures petites s'han de defensar, a vegades com un gat panxa enlaire, però al mateix temps s'han de projectar perquè si es tanquen a casa s'ofegaran", ha assegurat. "Com som petits, ho hem de fer bé, no pot fallar gaire vegades perquè no té recursos ni reserves", ha advertit, però sí "qualitat i excel·lència", pel que ha demanat un "gran esforç". De fet, Pujol ha admès que "Espanya mai no ens ha tingut simpatia".

  Article sobre la independència al bloc de Jordi Pujol  

Navega per les etiquetes

jordi pujolindependència

COMENTARIS

+1
-0
Temps era temps hi havia un país que sempre criticava
Anònim, 26/01/2011 a les 18:08
Au! A veure qui la diu més grossa!

Els catalans som així quan és l'hora d'anar junts com més millor, però, tots, tots a l'ensems cap a la independència, cadascú posa pals a les rodes de l'altre.

Si el Sr Pujol i molts d'altres catalans els hi ha costat alguns anys veure que la independència és la fita d'una nació sotmesa com la nostra, benvinguts. L'important es que hi han arribat.

Els que ja eren independentistes l'any 1976, els que se n'han adonat que ho eren estudiant la història del nostre país, els que han arribat a l'opció independentista des de l'escoltisme, l'obrerisme, el marxisme, el liberalisme, els que han viatjat i han vist països com el nostre que poden decidir i utilitzar la llengua normalment, sense un estat que els tutel·li, els que han sentit declaracions de polítics espanyols, els que s'han adonat que al segle XXI els espanyols encara fan els seus trens d'alta velocitat mmitjançant el sistema radial del segle XIX tots cap a Madrid, els que han comptat els diners que generem, lliurem a Espanya i no tornen... per tot això i més cada vegada som més colla i si ho fem bé s'hi afegirà molta més gent inclosos molts catalans arribats de fa poc al país.

Tots arribem a la mateixa conclusió el nostre país de Salses a Guardamar ha d'aconseguir la independència.
Ara manca dirigir tot aquest moviment transversal per a fer realitat el nostre nou estat. Ningú ens regalarà res, i nosaltre què fem per la independència, és el que ens hem de questionar.

Si no és així, els nostres colonitzadors se'n fotran encara més.

Deixeu les discussions ideològiques per quan siguem un país amb estat propi i aleshores poguem decidir el nostre futur amb tots els ets i uts.
+4
-1
Estem al 2011.-
Mister No.-, 26/01/2011 a les 17:39
Respecto la teva opinió però entenc que no és vàlida en absolut. Si creus que al principi de la nostra "autonomia" no podia haver fet el valent, en canvi si va trair al pais durant el llarg recorregut dels nefastos 23 anys de govern i més quan dia a dia anava pujant els descontent del poble gràcies a la submissió que Pujol i els seus rendian a un estat espanyol que ens continua robant,insultant,agredint, etc. Entenc que fins el dia d'avui, la situació ha continuat i augmentat. Per desgràcia no se salva cap partit d'aquesta traició, tots van per altres questions que no tenen res a veure amb la nostra independència.
+0
-1
1976
Mister No, 26/01/2011 a les 17:25
A mi m'agradaria que aquests exigents sense concessions viatgessin en el temps a 1976, quan Convergència tenia només dos anys i acabava de sortir de la clandestinitat. Si PUJOL hagués fet el discurs maximalista del PSAN o de grupuscles semblants, encara que fos sense marxisme, la gran massa neutra, "la majoria silenciosa" de catalans, catalanets se soca i arrel, i que parlaven el català com el Capri, l'haguessin deixat tot sol, amb deu o quinze mil vots, s'hagués fet un "Consel" dirigit per Samaranach o un tal Cañellas, centrista-dretà espanyol (amb el vot d'aquests catalanets que tenien la moral menjada per Espanya), i avui enlloc d'una nació en perill, seríem una província com els Pyrenées-Roussillon, o poc se'n faltaria.
+0
-1
Astrologia
Anònim, 26/01/2011 a les 16:14
El dia 1 de març se ha de declarar la independència.
+1
-0
Fet important.
gat escaldat, 26/01/2011 a les 16:09
Unes declaracions transcendents, algun comentarista demostra no estar a l'alçada, començant pel titular que és inexacte.
+2
-0
Lògic
Pere Ramos, 26/01/2011 a les 15:29
Com és que hi hagi gent que escriu en idiomes forasters? No seria millor que els moderadors esborressin els escrits en altres llengües que no són la LLENGUA?
+0
-7
Que pena ...los españolitos les resulta extranjero el castellano.....ui...
Anònim, 26/01/2011 a les 14:40
Que pena......ui...sniff..sniff......sniff....no lloréis..venga...sniff...
+10
-0
PROU ESPANYA, CATALUNYA ESTAT !!!!!!!!!!
PROU ESPANYA !!!!!!!! CATALUNYA ESTAT !, 26/01/2011 a les 14:10
EL QUE JO NO ACABO D'ENTENDRE ES QUE SI LA MAJORIA DEL PARLAMENT (75% ) ES INDEPENDENTISTA I CLARAMENT ARTUR MAS HOES, FELIP PUIG, HO ES, INICIATIVA HO SÓN, ERC HO ES, EN LAPORTA I ELS SEUS HO SON, QUE COLLONS CARAI FEM ENCARA ESPERANT ??????? ALGU EM POT DIR A QUE COLLONS ESPEREM ??????

EL VOT NACIONALISTA ES MAJORITARI A CATALUNYA. NACIONALISTA VOL DIR QUE TENS UNA NACIO I OBVIAMENT VOLS UN ESTAT PER CONSERVAR-LA. LLAVORS PERQUE CARAI ESPEREM A NINGU A PROCLAMAR EL QUE NOSALTRES MATEIXOS EM VOTAT ??????? ES QUE SOM IMBECILS ?????? JA ESTA BE DE DONAR TANTA IMPORTANCIA A AQUEST I AQUELLA LTRE PODER. NO ENS IMPORTA. EL POBLE AL CARRER ES ABSOLUTAMENT IMPARABLE !!!!!!!!!!!!!!! JA VAREU VEURE LA MANIFESTACIO. ES BEN IGUAL LES MENTIDES. LES FILMACIONS DECLAREN CLARAMENT EL 1,5 MILIO DE PERSONES. ES QUE EL GOVER NO ESCOLTA EL QUE DIU LA GENT ????? PERQUE FEM CAS ALS 25 %QUE NO SABEN, NI CONTESTEN Ò SENZILLAMENT VAN EN CONTRA. EL VOT CONTRARI ES MINORITARI !!!!!!!
LAPORTA ES L'UNIC QUE TE COLLONS. CIU ESTÀ ESGOTANT LES BONES PARAULES PERO PENSO QUE JA NO ES MOMENT DE BONES PARAULES SINO DE PARAULES "JUSTES" PER CATALUNYA I AIXO NO ES MES QUE LA FI DE L'EXPOLI, LA DEFENSA DE LA LLENGUA PRÒPIA DE CATALUNYA AMB TOT EL RESPECTE QUE VULGUIN PER LES ALTRES, PERO AQUESTA ES LA DEL PAIS, NO HI HA RES A DIR.

PENSO QUE ES UNA DESGRACIA EL QUE ESTA PASSANT, YAMAHA HA MARXAT DEL PAIS I MOLTES ALTRES EMPRESES HAN PERDUD PISTONADA O HAN TANCAT PER LA CONTINUA EROSIO D'ESPANYA. PERO A QUE COLLONS ESPEREM SI TOT EL MON HO VEU ??????????

ESPANYA NO PINTA ENLLOC EN EL MON. NO TE RECURSOS, NI COLONIES, NI PODER NI POBLACIO, NI TURISME NI RES. QUIN MAL PODEN FER APART DE CRIDAR I AMENAÇAR ???? SENYORS !!!!!! QUE ESTEM DINS D'EUROPA. L'EXERCIT EUROPEU ENS PROTEGEIX CONTRA ELS ALTRES EUROPEUS. ESTEM DINS DE LA GABIA DEMOCRATICA QUE ES DIU EUROPA I SI UN TERRITORI ES VOL INDEPENDITZAR PERQUE EL 75 % DEL SEU PARLAMENT HO DIU LEGALMENT, NO HI HA NINGU QUE HI PUGUI ANAR EN CONTRA. NOMES S'HA DE PERDRE LA POR DEL MOMENT DE LLENÇAR-SE DEFINITIVAMENTA NEDAR A LA PICINA I TRANQUILS QUE NOMES AMB L'EXPOLI JA ENS FINANCEM DE SOBRES. ELS CATALANS HEM RESISTIT 300 ANYS DE PENURIES I JUSTAMENT ARA QUE SOM AL MILLOR PUNT, ENS CAGUEM ??????????? PERO QUE PASSA ?????? ES QUE NO HI HA DIGNITAT ????? POSEM-NOS FERMS, SERENS I PROCLAMEM L'ESTAT CATALA DE FORMA RAPIDA PERQUE LA GENT ES EL QUE NECESSITA. NECESSITA UN GRAN REVULSIU !!!! UNA GRAN RAO QUE ENS AGERMANI A CONSTRUIR EL NOSTRE PAIS LA ZONA MES RICA DEL MEDITERRANI I EL PAIS MES ANTIC DEMOCRATIC QUE TE EUROPA. ES QUE NO NO TENIM L'ARQUITECTURA MES EXTRAORDINARIA DEL MON ??? LLAVORS A QUE ESPEREM ??? ES QUE DALI Ò MIRO I TANTS I TANTS PERSONATGES UNIVERSALS NO HAGUEREN VOLGUT LA MAXIMA LLIBERTAT PER AL SEU PAIS ??? NO ES TEMPS DE REFLEXIONAR, ES TEMPS D'ACTUAR DE FORMA CLARA I FERMA, PERO DE VERITAT, AMB UN PAS ENDAVANT DEFINITIU . SR. PUJOL, POSI-LI LES COSES FACILS A EN MAS PERQUE ELL QUE ES INDEPENDENTISTA HO FACI RAPID I SERENAMENT, SENSE ESTRIDENCIES, AMB PACIFISME I DETERMINACIO!!!! ELS CATALNS ESTEM FARTS DE TOTA LA COMEDIA ESPANYOLA. JA NO EN VOLEM SABER RES MES !!! NO SOM PAS ESCLAUS !!!!!!!! QUI S'HAN CREGUT QUE SON AQUEST CASTELLANS PER DIRIGIR-NOS LA VIDA I EL "SER". ES EL COLMO DEL GENOCISME. CAP NACIO POT SOTMETRE UNA ALTRA. CATALUNYA NECESSITA L'ALLIBERAMENT FINAL I AIXO JA ÉS INQUESTIONABLE DESDE QUALSEVOL PUNT DE VISTA . PROU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! PROU !!!!!!!!!!!!!
+4
-2
Trop tard
Anònim, 26/01/2011 a les 13:55
Ja es massa tard per aquest discurs sr Pujol.
+8
-0
Ja ens coneixem
Anònim, 26/01/2011 a les 13:16
Ai CIU CIU, el que dieu ja no m'interessa per això us he deixat de votar, ja ens coneixem una freda i una de calenta i anar passant temps. Per això he apostat per SI que com a mínim tenen el discurs clar i sense eufemismes.Que la independència no és una cosa senzilla?Clar que no, ara que com la majoria de la gent ho vulgui això serà imparable,però per això cal explicar-se amb dades i fer pedagogia activa i vosaltres no esteu per la feina, perquè no us convé.
+2
-1
Si ell ho diu segur que és mentida
minónA, 26/01/2011 a les 12:29
Juli Cèsar, Constantí, Carlemany, Felip II, G. Washington, Churchill, Kennedy i Jordi Pujol.
+9
-3
Carambes!
Anònim, 26/01/2011 a les 12:23
Deuen ser reflexions fetes dins la duresa del penediment. Oi, gran Churchill i estadista català, reietó senyor Pujol?
+11
-0
ÉS HORA JA DE PROCLAMAR L'ESTAT CATALÀ PACIFICAMENT, SERENAMENT PERO FERMAMENT !!! SI US PLAU !!! ELS CATALANS HO DEMANEN A CRITS !!
ESTIMAT PRESIDENT PUJOL, PROCLAMI L'ESTAT CATALA DES DEL PARLAMENT COM EN MACIA VA FER, SI US PLAU !!!!, 26/01/2011 a les 12:04
ESTAT CATALA JA !!! SENSE MANIES, 26/01/2011 a les 02:56
ESTIMAT EX-HONORABLE I PRESIDENT, FACI EL FAVOR, ABANS DE MARXAR D'AQUEST MON DE FER EL GEST DEFINITIU CAP A L'ESTAT CATALA, SINO DE QUE HAURA SERVIT LA SEVA VIDA POLITICA. SI US PLAU SR. PUJOL, INFLUEIXI PERQUE LES COSES S'ACCELERIN. VOSTE SAP QUE POT, PERFECTAMENT. EL POBLE EL RECOLZARA. NINGU MES QUE VOSTE IO EN MAS HO PODEN FER MILLOR. EL 75 % DEL PARLAMENT S'HI DECANTARA A FAVOR. ES EVIDENT. AQUEST ES EL GRAN MOMENT SENSE PERDRE LA SERENITAT PERO AMB UN PAS FERM I DEFINITIU. NO S'HO PENSI I FACI EL FAVOR, ARA DE NO JUGAR A DUES CARTES. JUSTAMENT ARA ES QUAN S'HA DE DEIXAR LÀMBIGUITAT DE SEMPRE. CATALUNYA NECESSITA UN ESTAT I AIXO HO FARA ALGU DESPRES DE VOSTE I POTSER SORTIRA MALAMENT. EN CANVI VOSTE ES EL PERSONATGE ADEQUAT PER MOTIVAR-HO, ACCELERAR-ESTAT CATALA JA !!! SENSE MANIES, 26/01/2011 a les 02:51
QUE LA UE NO VULGUI INDEPENDENCIES NO VOL DIR QUE LA CATALANA NO SIGUI NECESSARIA. EN QUALSEVOL CAS S'HA DE MORIR LLUITANT. EL QUE CAL ES PROCLAMAR LA INDEPENDENCIA PER MOLT COMPLICAT QUE SEMBLI. AFORTUNADAMENT HI HA FORCES QUE ES POSEN D'ACORD PERQUE EL DESIG COL.LECTIU SIGUI SOVINT ASSOLIT. CATALUNYA NO TE NINGU EN CONTRA FORA DE L'ESTAT ESPANYOL I AQUEST TAMPOC POT FER-HI RES. QUE FARÀ, ENVIARA TANCS ? I QUE ... ????
EL QUE S'HA DE FER ES PASSAR A L'ACCIO IMMEDIATA I SEGUIR UN FULL DE RUTA SENSE DIL.LACIONS. S'HA DE PROCLAMAR L'ESTAT I LLAVORS TOTHOM ENTENDRA QUE AMB CATALUNYA S'HI HA D'ENTENDRE MES QUE VIOLENTAR-S'HI. ELS CATALANS HAN DE DONAR PRIORITAT A AQUESTA ACCIO PER SOBRE DE LES ALTRES PERQUE LA SOBIRANIA SIGNIFICA RECURSOS, PAU I CONCORDIA AMB ELS ALTRES POBLE VEINS. LA POR ES DESTRUCTIVA I S'HA DE SORTIR D'AQUEST FORAT QUE NO NOMES ES ECONOMIC. CATALUNYA NECESSITA LA LLIBERTAT PLENA I LA SOBIRANIA COMPLETA. NO HI HA RES MES A FER NI A DIR. ESTAT CATALA JA !!HO I RESOLDRE-HO. CATALUNYA EL TINDRÀ EN UNA ESTIMA MAXIMA PER LA RESTA DE LA SEVA HISTORIA. FACI EL FAVOR SR. PUJOL. NO HA VINGUT A LA POLITICA PER MARXAR SENSE L'ULTIM ACTE !!!!!!
+14
-6
No té vergonya ni ètica.-
Mediterrà, 26/01/2011 a les 11:44
Aquest regionalista espanyol, una vegada retirat de la política hauria d'haver desaparegut per sempre. Ell té la culpa d'haver-se sotmès a una Espanya que ja li anava bé, doncs ambdòs es tapavan les vergonyes defraudadores que varen cometre. Ell té la culpa d'haver silenciat amb la seva enganyosa campetxania, l'esperit i el sentit nacionalista d'un poble sotmès per la força de les armes. Ell va apaivagar qualsevol revifalla patriótica, no l'interesava, primer eran els seus interesos.
És cert que sempre va dir que no era independentista i per aixó ara són un insult asquerós, les seves declaracions.
+6
-0
Per què som tant porucs?
Anònim, 26/01/2011 a les 11:42
1r No som pas un país petit: El País Valencià, les illes Balears, el Principat i les comarques de la Cerdanya, el Conflent, el Capcir, el Vallespir i el Rosselló, pel que fa al nombre d'habitats i a territori no formen pas un país petit, si més no dins de la Unió Europea. Feu la comparança amb altres estats actuals, si us plau. El que passa és que Espanya ens divideix i ens ha fet creure des de fa 300 anys que no som res, fora complexos colonialistes.

2n Hi ha diverses formes per arribar a la independència, primer un territori, després un altre... fins assolir la República Federal dels Països Catalans. La independència es pot assolir amb una majoria de parlamentaris independentistes de partits també independentistes els nostres Parlaments, si bé són de fireta, són democràtics. També es pot convocar un referèndum oficial.

3r Per a arribar a la independència cal sobretot decisió, no s'hi val a dir sí, però, no... A més si altres països ho han aconseguit perquè els catalans no? Si us plau prou de mirar-nos el melic, prou de lamentacions inútils, mentre els colonitzadors ens la continuen foten com més va més.

4t Volem gent decidida a aconseguir la independència, volem ésser un estat europeu, volem poder decidir el nostre futur d'una vegada.

5è Ens sobra autoodi, autocomplaença, regionalisme espanyolist; menys parlar i FER més, és el què ens cal a tots. Per a ésser un país més OBERT al MÓN ens cal la INDEPEDÈNCIA!
+4
-7
CYU, esGUERRA = COLLABORACIONISME
Anònim, 26/01/2011 a les 11:29
COM POT DIR CYU: "HISPANIA ESCANHA" SI PACTAN A MADRID AB LO PPSOE (BUDGET, SINDE, PENSIONS...)
+7
-4
A BONA HORA
Anònim, 26/01/2011 a les 11:24
A bona hora parla el Sr. Pujol.... Ara toca fer veure que és independentista. Anem marejant, el Pujol diu si i el Mas diu no.... així tenen contents als dos sectors....
Falsos

+12
-3
30 ANS PERDUTS
Anònim, 26/01/2011 a les 10:56
CONSTITUCION = K.O.
BANCA CATALANA = CONCERT ECONOMIC QUE NON CONSEGUIREN = K.O.
ESTAFATUT I, ESTAFATUT II = K.O
FONDACION PALAU DE LA MÚSICA = K.O.
NEGOCIS = K.O.
GENIALITAT = KAOS

ARA, com que non i a res a perdre, demanen "independència".

UN SOL NOM: TRAITORS. PERQUÈ ESSER AMIC DE L'ENEMIC DURANT + DE 30 ANS, SOLS A UN NOM.
+15
-1
Mans a la feina
Santiago S, 26/01/2011 a les 10:55
Doncs comencem ara. "Tancament de caixes" ordenat per la Generalitat de Catalunya. Que cap empresa ingressi l'IVA el mes que ve.
+6
-17
nsb
Josep mj, 26/01/2011 a les 10:42
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+13
-5
Pujolet, que et coneixem...
Anònim, 26/01/2011 a les 10:34
Pujol tu ens has portat a aquesta situació...què vas fer quan eres president i tenies majoria absoluta nacionalista al Parlament durant 23 anys??? Res de res...bé, sí que vas fer alguna cosa: intentar com fos que l'independentisme no creixés, que el sobiranisme fos residual, tot i saber que una gran majoria dels teus votants eren i són sobiranistes. D'això en altres països se'n diu col·laborar amb l'enemic i molts no t'ho perdonarem mai. A més, com han dit més avall, tothom coneix que la classe dirigent de CiU (tan diferent als seus votants!!), tot ho feu pel bé del partit, pels vots, mai heu posat Catalunya pel davant de CiU, la vostra "empresa" particular. Teniu el vot sobiranista captiu amb les vostres mitges veritats i això és imperdonable. Jo no ho perdono
+14
-5
Demagogia i hipocresia
Anònim, 26/01/2011 a les 10:30
Si no sóm independents és precisament perquè la burgesia catalana a la què vostè pertany i molts del seu partit, li va més la pela i el negoci què representa Espanya, que no pas la dignitat de ser un poble lliure i independent, encara que en el fons, tots siguem independentistes. No sóc laportista, però si que és veritat que ha d'haver una substitució d'aquesta classe elitista, per nous emprenedors independentistes, fills d'immigrants molts d'ells, què tinguin les coses clares i no tinguin por ni siguin cagadubtes per herència de la repressió franquista. Cada cop hi ha més comentaris de més espanyols qué diuen: pues que se vayan! Catalunya i prou ( sense països catalans ni històries ) ha de fer el seu camí.
+2
-12
Independencia
Anònim, 26/01/2011 a les 10:12
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+7
-9
¿?
Alfred, 26/01/2011 a les 10:12
Sempre igual, cuan es fan vells i xoxos els hi sorten els remordimens, que et donguin pel cul pujolet...la situació actial es culpa teva i només teva.
+16
-3
CARAM
Anònim, 26/01/2011 a les 10:05
Tot un mèrit descobrir això després de 30 anys. Algú li hauria de dir també que els nens no venen de París.

La seva política de submissió i de fer anar el poble català a contracorrent intentant encaixar-nos a una espanya colonialitzadora és el que ens ha portat a aquesta situació. Ara tota aquesta colla d'autonomistes i unionistes s'adonen que han estat fent el 'pressec' durant molts anys i el que és més greu, i d'això no se n'adonen, ens han fet perdre el temps, la moral i sobretot moooolts diners. Potser ja és massa tard, però val la pena que si per fi s'han adonat del que ens han estat fent siguin conseqüents i s'uneixin als que ja fa anys i panys que tenim clara la malaltia i el remei.

Per cert, la independència si que s'ha de proclamar des del parlament, o és que el sr. Pujol també ens vol fer esperar a que ens donguin permís?. El que si està clar és que la proclamació ha de ser el final d'una etapa de negociacions, evidentment no amb Espanya sinó amb els estaments internacionals.
+15
-3
La GRAN mentida d'en Pujol
Ivan.N, 26/01/2011 a les 10:04
Això que ha fet un pas important no es del tot cert. El que ha fet es un pas tàctic per mantenir a CiU en el poder i per evitar precisament l'independentisme. Si, algú es posarà les mans al cap, però la política es aixi.

Pujol no es presi, no es una figura activa de CiU, en el sentit que ho pot ser qualsevol dels que estan al govern, com en Mas. Ell sap que moltíssims dels seus votants son independentistes, i sap que el programa de CiU, el real vull dir, no el que es mostra als votants, no passa per l'independència.

Aixi doncs juga al mateix joc de sempre de CiU, l'ambigüitat, el senyor Mas diu que pacte fiscal, que el país no esta madur, que primer ens tenim que refer econòmicament, i llavors surt en Pujol, una figura molt respectada a Catalunya, i diu també de forma ambigua que l'independencia es una possibilitat, perquè si llegiu be les noticies, no diu que si, diu que es una via, però també diu que es molt difícil, i deixa la porta oberta a tornar al federalisme/autonomisme.

Aixi els independentistes estan contents, i CiU pot continuar abaixant-se els pantalons davant Espanya.

I quan passin un par d'anyets, en Pujol, al qui tothom havia escoltat, dirà que ara si que es pot estar amb Espanya, esgrimint qualsevol excusa, perquè així portem 300 anys.

Es molt fàcil dir coses, quan públicament tu no manes, aquí el que te que fer es en Mas, no es en Pujol, i en Mas ja ha deixat moltes vegades clar que ell no esta per la independència, perquè declaracions com "Si Espanya continua per aquest camí arribarem a un punt de no retorn" no vol dir absolutament res, es di si però no, es dir si però no se quan. Que no sap en Mas que fa anys que tindríem que haver trencat amb Espanya? clar que ho sap, però no l'interessa.

Pujol diu quelcom, i tots a fer-se palles, aixi ens va.
+53
-2
S'ha acabat l'ambigüitat
Observador, 26/01/2011 a les 09:56
Ho sento, Molt Honorable senyor Mas, s'ha acabat el temps de l'ambigüitat. Ja no hi ha pròrroga.

Ja no hi més coloms per fer volar. Ara calen actituds. Obrir la negociació del concert econòmic ara ja (encara que sigui per al 2012)i s'hi no hi ha resposta, referèndum per a la independència (amb autorització de Madrid o no, que voldrà dir sense autorització de Madrid).

Potser s'havia promès quatre anys de marejar la perdiu i entretenir el personal, però el 'tempo' s'ha acabat. És hora de mullar-se i enfrontar-se a Espanya. No hi ha volta de full.

Llegeixi l'article del seu Molt Honorable predecessor i trengui'n conclusions. Estem entrant en una via única i ja no podem fer marrada.
+14
-1
Independència JA !!
Anònim, 26/01/2011 a les 09:46
Mentre seguim encadenats a Espanya i els seus vagos i vividors, no tindrem cap futur i ens enfonsaran cada cop més, i més avall. S'han patejat els nostres diners fent-se el rics, ( autopistes gratuites per a ells, places més boniques, aeroports fora de mida, AVE's per anar a la cantonada, pagant a funcionaris que no peguen cop, també el PER per a andalusos i extremenys (800.000 persones)etc) com també han dilapidat els diners que els han arribat d'europa. Ens hem d'anar ja dels inútils espanyols, o ho tenim clar.
+13
-2
Ja era hora !!!
Anònim, 26/01/2011 a les 09:38
Més val tard que mai !!!
+9
-3
Poca credibilitat
Anònim, 26/01/2011 a les 09:37
Per mi té molt poca credibilitat.

Ara va d'independentista i quan governava va ser el Gran Pepero i el Pepero Major.

Ho fa per quedar bé (ja que el seu servilisme continuat cap a espanya ha quallat a la memòria de molts catalans); i també ho fa per augmentar l'entusiasme cap a aquest partit-engany anomenat CiU (perquè si són autèntics nacionalistes encara ho han de demostrar).
+8
-1
Ara sí ??
Mr Spock, 26/01/2011 a les 09:33
Ja té collons que l'honorable, que ens ha tingut anys i panys lligats de peus i mans, amb pactisme, amb conformisme, amb la resignació del "catalanet", ara vingui amb aquestes sobre la Independència...

La feina que hi haurà per recuperar el país... entre CiU i el "tristpartit". Espero que no sigui una estratègia per ajudar a en Mas a pressionar el govern espanyol per després acabar com sempre : "col·laborant amb la "governabilitat" del país" :(

Si pel contrari, serveix de guia per al nou Govern, benvingut sigui.
+6
-2
Poca credibilitat
Anònim, 26/01/2011 a les 09:21
Per mi té molt poca credibilitat.

Ara va d'independentista i quan governava va ser el Gran Pepero i el Pepero Major.

Ho fa per quedar bé (ja que el seu servilisme continuat cap a espanya ha quallat a la memòria de molts catalans); i també ho fa per augmentar l'entusiasme cap a aquest partit-engany anomenat CiU (perquè si són autèntics nacionalistes encara ho han de demostrar).
+7
-1
llums i ombres
un senyor antic, 26/01/2011 a les 09:21
Tot te llums i ombres, el periode de Govern del President Pujol, com el de Macia, Companys (asesinat pels franquistes), Tarradellas, Maragall i Montilla, em deixo Irla i altri, tambe.
Ara be, tot te el seu temps, i potser aquest que esperavem ja ha arribat, com mai hem de ser al cim dels temps historic, per veure els camins, la bifurcacio, com un joc mortal, si t'equivoques , el botxi que sempre vigila aprofitara per escapçarte, et segueix i aprofita les teves feblessses i et possa paranys per evitar que vagis pel fami per on et salvaras, cal arribari, ni que sigui amb la llengua fora i suant, l'UE sera passiva , si surts ho reconeixera i si t'escapçant, tant se li fa. Depend de nosaltres, de la nostra lluita i decisio.
+5
-1
Li ha costat prou
F. Xavier, 26/01/2011 a les 09:08
Li ha costat prou adonar-se’n
+14
-0
Indepencia ja!! España al carajo!!!
Anònim, 26/01/2011 a les 09:05
Espanya, cada dia més tercermundista, més nefasta, més africana! Associar.se amb ganduls com els espanyols es d'imbecils!
+14
-3
Un polític sense Credibilitat
Oriol Moragues (CH), 26/01/2011 a les 08:52
Fa 10 anys enraonant amb un amic català de CH i que em deia que això de la Independència era una Utopia total, jo li vaig predir el següent: ja veuràs que poc abans de la Independència, potser 1 any, eixiran independentistes com a bolets i gent com tu eixiran als carrers de CH amb les banderes catalanes festejant-ho.

I li donava exemples històrics que provaven que la sorpresa en la Història de la Humanitat existeix, ha existit i existirà.


Durant anys, en Pujol ha anestesiat els Catalans amb els seus consells i opinions vergonyoses que anaven sempre en la direcció de mantenir l'opressió espanyola, i ara es despenja amb un diagnòstic que fa molts anys ja el feren milers de patriotes que en PUJOL mateix menyspreà i abandonà.

Si en Pujol encara és viu el jorn de la Independència, caldrà NO CONVIDAR-LO a la festa, ni als altres que han maldat per mantenir els Catalans ben esclafats i estomacats pels Espanyols.

Caldrà tenir molta MEMÒRIA HISTÒRICA i us asseguro que hi haurà molta gent que si no es recicla aviat a l'Independentisme perdran tota rellevància pública.
+14
-2
EL GRAN DISCURS DEL PRESIDENT MAS (romanem a l'espera)
Àngel CAT-UE, 26/01/2011 a les 08:50
Exigim al President Mas que faci el DISCURS PRESIDENCIAL on anunciï l'INICI DEL PROCÉS D'INDEPENDÈNCIA. En prime time i des del Palau amb tot el Govern al darrera. SOLEMNEMENT, SENSE AMBIGÜITATS. Res de metàfores marineres, eufemismes i paraules buides. PUNTS CONCRETS DEL FULL DE RUTA. EL POBLE VOL LA LLIBERTAT, els mitjans, la intel·ligènzia, les PIMES també, la burgesia ja s'ha cansat de pagar i el President Pujol ja ho té clar. Només queda el Govern. Dia que passa, milions d'oportunitats robades.

HEM DE FER CAURE EL RÈGIM AUTONOMISTA.
MH PRESIDENT MAS: EL DISCURS, JAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
+13
-3
endavant!
Anònim, 26/01/2011 a les 08:48
Gràcies President Pujol!

Les seves paraules faran que els catalans més moderats facin el pas endavant.

Recordeu que per aconseguir la victòria cal ser transversal i sensible. Això és un pas de gegant.
+10
-4
El Cretinisme a Catalunya
Oriol Moragues (CH), 26/01/2011 a les 08:41
El Cretinisme dels Alps fou descobert pels Anglesos que vingueren durant el segle XIX. Remarcaren que hi havia un fotiment de "simples d'esprit" que pot traduir-se per "febles mentals".

El Cretinisme és simplement el resultat de manca de iode a l'organisme a causa d'una alimentació defectuosa.

Doncs, en Pujol podria ésser considerat un exemplar típic de Cretí dels Pirineus. M'explico.

Té més de 80 anys. Ha viscut tot el que ens han fet els Espanyols. Ha estat Espanyol de l'Ano. Les seues genuflexions a l'Amo Espanyol i la seua col.laboració a mantenir anestesiats els Catalans han estat proves de vassallatge molt apreciades pels Espanyols.

I ara es despenja amb una descoberta que milions de Catalans fa molts anys que vam fer: QUE ENS ROBEN, INSULTEN, MALTRACTEN, HUMILIEN i ens volen EXTERMINAR.

Aquest senyor - Gran Anestesiador en Cap durant 23 anys i actualment Cretí en Cap del Principat de Catalunya - no té pas qualque CREDIBILITAT. Fa anys que la va perdre.

I la seua conversió a l'Independentisme té una sola raó:

-- Com a bon gos de cacera té molt de flaire i ha sentit que el vent ha canviat de direcció i no només entre els Catalans sinó a d'altres llocs del món. Potser a Catalunya no se'n parla, però la Revolució Tunisiana en curs és interessantíssima. En Pujol - políglota, cultivat i coneixent el Món fora de Xarnegolàndia - ha hagut de copsar quelcom que se sent ja als debats polítics del món civilitzat: el que ha esdevingut a Tunísia que ha agafat per sorpresa tots els Estats del Món pot esdevenir arreu i a qualsevol moment.
+8
-2
sexe, droga i rock&roll
JOrdi PUjol, 26/01/2011 a les 08:36
Ha trigat una miqueta a adonar-se'n, no?
+2
-10
vaja, vaja
roger gavà-mar, 26/01/2011 a les 08:12
Així que o independència o desaparició.
Queda algú amb seny i una mica de pragmatisme en aquest país?
per cert, Sr. Pujol, no crec que vostè passi moltes penúries econòmiques, 23 anys instal.lat en el 3% són molts anys.
salut a tothom.
+16
-1
Ara és l'hora
Joan Crosta, 26/01/2011 a les 07:49
Moltes gràcies Sr. President. Posem-se a caminar, amb vosté al davant. No voldria morir amb el DNI dels espanyols. VISCA CATALUNYA LLIURE!!!!!
+19
-1
El President ha sortit de l'armari
Fart d'espanya, 26/01/2011 a les 07:37
Ja està, finalment parlem clar i català. Ara toca actuar en conseqüència aquí i allà. Prou de parlar amb qui no vol ni parlar ni escoltar ni respectar-nos sinó cal fer el tancament de caixes i proclamar la Constitució catalana i convocar el referèndum per a la independència i prou, ja està, s'ha acabat el bròquil, no cabem tots a les presons espanyoles ni ens poden bombardejar.
Què els espanyols mengin calent dels seus diners i esforços si poden. Catalunya és viable com a estat i els Catalans ja no volem malviure espoliats i maltractats.
+12
-1
Sr. Pujol
Anònim, 26/01/2011 a les 06:51
Sr. Pujol, jo no vull que Catalunya es converteixi al nivell d'una regio espanyola a on turistes vinguin a veura la nostra cultura com si fos folklore barat i diluit.

Ja ho sabem que el que es senzill a la llarga surt car, doncs triem independencia ja.

"Give me freedom or give me death".-Patrick Henry,1775-
+10
-1
Independencia
Anònim, 26/01/2011 a les 06:31
"The most dangerous thing is an idea whose time has come".

"La cosa mes perillosa es una ideia per la cual el seu temps ha arrivat".

+10
-5
Pujol i Catalunya
Jordi Barcelona, 26/01/2011 a les 06:24
No maregem gaire més el president. Ell va ser l'únic que va fer de tot per aquest país quan molts "independentistes" d'avui cantaven "Montañas nevadas" a la "OJE". Ha fet de tot, ha estat mecenes, activista polític, intel.lectual, s'ha "mullat", ha sofert tortures, després ha construït una Catalunya que fins el 2005 inclòs anava guanyant en tots els fronts. No és temps de grandiloqüències, pero "ha salvat" Catalunya potser ell sol, amb la seva tenacitat, la seva voluntat i fidelitat al país. Aquestes declaracions admirables poden valer que Espanya li discuteixi allò d'home de seny, espanyol de l'any. Ja és molt, aquest pas. Un dia es va poder dir Pujol = Catalunya, ha fet el seu recorregut, és el nostre Moisès, i ara li toca el paper de patrici.
+23
-1
PUJOL, PROCLAMI LA INDEPENDENCIA, SI US PLAU !!
ESTAT CATALA JA !!! SENSE MANIES, 26/01/2011 a les 02:56
ESTIMAT EX-HONORABLE I PRESIDENT, FACI EL FAVOR, ABANS DE MARXAR D'AQUEST MON DE FER EL GEST DEFINITIU CAP A L'ESTAT CATALA, SINO DE QUE HAURA SERVIT LA SEVA VIDA POLITICA. SI US PLAU SR. PUJOL, INFLUEIXI PERQUE LES COSES S'ACCELERIN. VOSTE SAP QUE POT, PERFECTAMENT. EL POBLE EL RECOLZARA. NINGU MES QUE VOSTE IO EN MAS HO PODEN FER MILLOR. EL 75 % DEL PARLAMENT S'HI DECANTARA A FAVOR. ES EVIDENT. AQUEST ES EL GRAN MOMENT SENSE PERDRE LA SERENITAT PERO AMB UN PAS FERM I DEFINITIU. NO S'HO PENSI I FACI EL FAVOR, ARA DE NO JUGAR A DUES CARTES. JUSTAMENT ARA ES QUAN S'HA DE DEIXAR LÀMBIGUITAT DE SEMPRE. CATALUNYA NECESSITA UN ESTAT I AIXO HO FARA ALGU DESPRES DE VOSTE I POTSER SORTIRA MALAMENT. EN CANVI VOSTE ES EL PERSONATGE ADEQUAT PER MOTIVAR-HO, ACCELERAR-HO I RESOLDRE-HO. CATALUNYA EL TINDRÀ EN UNA ESTIMA MAXIMA PER LA RESTA DE LA SEVA HISTORIA. FACI EL FAVOR SR. PUJOL. NO HA VINGUT A LA POLITICA PER MARXAR SENSE L'ULTIM ACTE !!!!!!
+20
-2
S'HA DE PROCLAMAR L'ESTAT SENSE POR
ESTAT CATALA JA !!! SENSE MANIES, 26/01/2011 a les 02:51
QUE LA UE NO VULGUI INDEPENDENCIES NO VOL DIR QUE LA CATALANA NO SIGUI NECESSARIA. EN QUALSEVOL CAS S'HA DE MORIR LLUITANT. EL QUE CAL ES PROCLAMAR LA INDEPENDENCIA PER MOLT COMPLICAT QUE SEMBLI. AFORTUNADAMENT HI HA FORCES QUE ES POSEN D'ACORD PERQUE EL DESIG COL.LECTIU SIGUI SOVINT ASSOLIT. CATALUNYA NO TE NINGU EN CONTRA FORA DE L'ESTAT ESPANYOL I AQUEST TAMPOC POT FER-HI RES. QUE FARÀ, ENVIARA TANCS ? I QUE ... ????
EL QUE S'HA DE FER ES PASSAR A L'ACCIO IMMEDIATA I SEGUIR UN FULL DE RUTA SENSE DIL.LACIONS. S'HA DE PROCLAMAR L'ESTAT I LLAVORS TOTHOM ENTENDRA QUE AMB CATALUNYA S'HI HA D'ENTENDRE MES QUE VIOLENTAR-S'HI. ELS CATALANS HAN DE DONAR PRIORITAT A AQUESTA ACCIO PER SOBRE DE LES ALTRES PERQUE LA SOBIRANIA SIGNIFICA RECURSOS, PAU I CONCORDIA AMB ELS ALTRES POBLE VEINS. LA POR ES DESTRUCTIVA I S'HA DE SORTIR D'AQUEST FORAT QUE NO NOMES ES ECONOMIC. CATALUNYA NECESSITA LA LLIBERTAT PLENA I LA SOBIRANIA COMPLETA. NO HI HA RES MES A FER NI A DIR. ESTAT CATALA JA !!
+15
-2
ok Pujol.
Benn, 26/01/2011 a les 02:14
On s´ha de signar?
+13
-7
Catalunya
Independència ja!, 26/01/2011 a les 02:03
Ara venen eleccions, i no volen perdre vots. Ara van d'independentistes, bla, bla, bla. CiU va tenir anys de majoria absoluta i mai van fer res per tenir un estat propi. CiU Botiflers, igual que Esquerra, abans ERC.
+14
-3
Ocasió perduda.
H.R.C., 26/01/2011 a les 01:19
A les darreres eleccions, tothom es va decantar pel vot útil, fent president al sr. Mas. Que potser els feia pena perquè hauria perdut per tercera vegada?`. Doncs ja tenim el resultat; Catalunya, de mal en pitjor. Incapacitat de reaccionar als constants atacs que no paren d´arribar-nos i actituds pròpies de temps que ja creia passats.
"Trista, pobra i dissortada Pàtria!.(Salvador Espriu).
Ja tenia raó, ja!.
+31
-3
fer el primer pas l'honoraria
Antònim, 26/01/2011 a les 01:00
diu Pujol al seu article:

"Mentre esperem el dia d’un hipotètic referèndum oficial i vinculant, ..."

bonica frase, però és poc ètic que la pronuncïi qui ha governat 23 anys Catalunya, qui és pare polític de qui mana ara a Catalunya, i pare biològic de qui potser manarà en un futur a catalunya, ... si no proposa fer un primer pas

Senyor Pujol, o president Pujol si ho prefereix: quin pas farà vostè el molt honorable perquè aquest dia arribi? Quins passos creu que hauríen de fer els seus hereus polítics? pensen moure un dit perquè arribi aquest referèndum vinculant?

O només es limitaran a anar fent-li la traveta al senyor Laporta que està demostrant més coratge i entrega a la seva nació, i que aposta per ajuntar la mata de jonc del catalanisme, o sigui els 86 escons catalanistes del Parlament, i fer els passos definitius,

o sigui, com vostè mateix diu a l'article, agafar la via difícil que és la de la victòria, i no pas la via fàcil que és la de la submissió, tal com fan i ja es veu que faran en Mas, en Duran i tota la corrua de cagadubtes que els van al darrere, seguint les directriu que en contra nostre dicten cada dia des de Madrit?

Molt honorable president, ara que per fí ha vist la llum, fer un primer pas l'honoraria
+22
-2
A veure si en Mas en pren nota
Fallen, 26/01/2011 a les 00:57
A veure si en Mas en pren nota i comença a a fer pedagogia de l'independentisme, es planta i la proclama.


http://estemfotuts.blogspot.com

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: