Nació Digital | Actualitzat el 23/01/2011 a les 21:09h

La consulta de Terrassa tanca amb un 11,4% de participació

Es tracta de la ciutat més poblada en què s'ha fet fins ara i s'ha viscut com un assaig de la consulta prevista a Barcelona, el 10 d'abril

Votacions a la seu central de Terrassa Decideix Foto: J.M.Oller

La consulta sobre la independència de Catalunya feta a Terrassa s'ha tancat amb la participació de l'11,4 per cent del cens electoral (176.975), lleugerament per sobre de l'objectiu del 10 per cent que s'havia marcat l'organització. Els vots emesos han estat  estat 20.168. Aquesta dada inclou els deixats aquest diumenge a les urnes instal·lades en els diversos punts del municipi i els que es van dipositar anticipadament, uns 12.500. Per tant, avui, en un dia gèlid, 7.668 persones han passat pels col·legis electorals, sobretot pel de la seu central de Terrassa Decideix, al Casal d'Anna Murià. La participació queda dos punts per sota de la que es va registrar a Sabadell, l'altra capital del Vallès Occidental. El 90,5% de terrassencs han apostat pel "sí" a la independència.

Domènec Jofresa, cap de campanya ha destacat al matí que la jornada ja és important pel que representa des d'un punt de vista social i ciutadà.  Més enllà dels resultats de participació i del número de vots a favor o en contra ha reblat que Terrassa s'ha pres seriosament la consulta i el dret a decidicir d'un poble. 

Jofresa ha reconegut que en un municipi de les dimensions i de les característiques de la cocapital del Vallès Occidentla és difícil tenir una alta assistència a les urnes. 

Sobre la implicació de l'Ajuntament de Terrassa en el procés  ha dit que ha estat normal cap a una organització ciutadana i que ha facilitat tot el que se li ha demanat i que no hio ha cap queixa al respecte, malgrat que considera que sempre és possible anar més enllà.

Sobre la rigurositat del procés electoral ha explicat que s'han anulat les paperetes de 300 persones que ja habien exercit el seu dret en d'altres indrets del país.

També ha recordat que en un procés de participació ciutadana obert per l'Ajuntament de Terrassa per saber el parer de la població al voltant d'unes inversions en obres es van comptar 7.000 vots tot i els recursos econòmics i humans que s'hi van destinar.

Navega per les etiquetes

Terrassa Decideix

COMENTARIS

+0
-0
Terrassa independent
Xavior, 24/01/2011 a les 21:27
Terrassa és hores d'ara una ciutat independent.
156807 egarencs passen del govern que tinguin, es a dir per que tothom ho entengui : "Quien calla otorga"
18135 vots pel si
1430 vots pel no
484 vots en blanc
119 vots nuls
En totes les eleccions l'abstenció sigui quina sigui no compta a l'hora de formar govern, compten els que han votat per tant ara mateix terrassa és independentista en més d'un 90%.


+0
-0
dret adecidir
Anònim, 24/01/2011 a les 21:19
Vull donar les gràcies als:

1430 vots pel no
484 vots en blanc

soc partidari de l'independència i se que aquest només era un exercici de "dret a decidir"

gràcies per pensar que tenim dreta decidir
+2
-1
Terrassa independent
Xavior, 24/01/2011 a les 16:57
Terrassa és hores d'ara una ciutat independent.
156807 egarencs passen del govern que tinguin, es a dir per que tothom ho entengui : "Quien calla otorga"
18135 vots pel si
1430 vots pel no
484 vots en blanc
119 vots nuls
En totes les eleccions l'abstenció sigui quina sigui no compta a l'hora de formar govern, compten els que han votat per tant ara mateix terrassa és independentista en més d'un 90%.


+4
-2
Quan deixarem de fer el rídicul?
Anònim, 24/01/2011 a les 13:46
Conec molta gent que votaria "sí" a un referèndum oficial, però pasen olímpicament d'aquest pseudo-referèndum. NO SERVEIXEN PER A RES MÉS QUE PER FER-NOS MAL.

Si fossim un país normal faria temps que hauriem sortit al carrer a manifestar-nos dia sí i dia també. I no pas un cop l'any, així no fem res. L'independència s'obté al parlament i la millor manera de que el parlament la proclami és que la societat surti al carrer. I la societat va des de la clase obrera fins als empresaris. Sindicats i lobbis catalans han de fer pinya. Em de boicotejar sindicats i lobbis españols. Si les empreses catalanes es neguen a pagar impostos, aquest febrer seriem independents. AQUEST FEBRER!
Però com que sóm uns covards, tardarem 15 anys a obtenir la independència. Què hi farem si la gent tant se l'hi en fot tot. El passotísme polític és general.
+0
-0
Lliçonaire
Josep Fourier, 24/01/2011 a les 13:24
Jo no he dit mai que l'enllaç sigui un virus. El que he dit és que l'enllaç conté un virus. Si li passes l'analitzador de llocs sospitosos del Google et dóna el següent resultat:

- - - - - - - - - - - - - - - - -

Quin és l'estat actual de irla.cat?
Aquest lloc està a la llista de llocs sospitosos. Si visites aquest lloc pots malmetre el teu equip.

Durant els darrers 90 dies, part d'aquest lloc es va marcar 1 vegades per activitat sospitosa.

Què va passar quan Google va visitar aquest lloc?
De les 2 pàgines que hem provat durant els darrers 90 dies, hem detectat 2 pàgines des d'on es baixa i s'instal·la programari maliciós sense el consentiment de l'usuari. L'última vegada que Google va visitar aquest lloc web va ser el 2011-01-23 i l'última vegada que s'hi va detectar contingut sospitós va ser el 2011-01-23.
Hi ha programari maliciós allotjat a 1 dominis, inclosos els dominis: zunugrepts.com/.

Sembla que 1 dominis actuen com a intermediaris a l'hora de distribuir programari maliciós als visitants d'aquest lloc, inclosos els dominis: 80.91.191.0/.

This site was hosted on 1 network(s) including AS12386 (ASALPI).

- - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Davant la possibilitat de que aquesta pàgina pogués estar infectada i tal i com estan les coses és millor no anar-hi.

Abans de donar lliçons assegura't que les pots donar.
+1
-1
Josep Fourier
Anònim, 24/01/2011 a les 12:42
El que dius de què l'enllaç
http://www.irla.cat/documents/lampliacio-interna-de-la-UE.pdf
és un virus és mentida.

L'únic que passa és que el fitxer està mal gravat i dóna un error "el fitxer no està bé i no es pot obrir". Abans de parlar, rumia.
+0
-3
Curiositat
Josep Fourier, 24/01/2011 a les 12:23
Només per curiositat, el que m'ha posat un maneta roja al comentari, em pot explicar sisplau per què ho ha fet? Quin és/són el/s punt/s del meu comentari que li desagraden? No cal que s'esplaï gaire, només que m'ho expliqui per sobre.
+3
-1
sériament
Anònim, 24/01/2011 a les 12:12
Hi ha algún sistema/barem per saber si una consulta ha estat un éxit, un fracàs, etc.

Hi ha res que pugui probar mai un hipotétic fracás dels independentistes?

L'any 2050, quan els catalanets seràn/serem morenets i recitarem les gestes del profeta... seguiràn amb la cantarrela del arà sí; a les properes eleccions sorgirà la majoria sobiranista!?

A veure si per la de barcelona marquem un barem. Clar, que si ja guanyen tots en les votacions ofiials... pots contar amb aquestes de pà sucat amb oli...

+0
-2
Males intencions
Josep Fourier, 24/01/2011 a les 11:48
1. El site al que ens envia en 11:23 té un virus, NO HI ANEU.

2. Si hem d'aconseguir la independència necessitem els vots de moltes persones que no parlen català a casa. Ho saben i intenten enfrontar-nos-hi. Cal que siguem respectuosos amb tothom i a la vegada rebatre tots els arguments que cerquin la confrontació. És català tothom que vulgui ser-ho i conegui i respecti la nostra llengua i cultura, que parli el que vulgui amb qui vulgui. El nostre enemic són els imperialistes monolingües que no accepten la nostra cultura i volen imposar la seva com sigui, i d'aquests tampoc n'hi ha tants.

+1
-4
@ Rotundo
Anònim, 24/01/2011 a les 11:45
No deu ser tant fracàs que en parlis tant. Ja m'imagino quins pares deus tenir. Pobret.
+7
-2
Un rotundo FRACASO
Anònim, 24/01/2011 a les 11:40
Rotundo, estrepitoso, sonoro, redundante, repetido, descalabrante y horripilante resultado del Referéndum Independentista, donde a las claras se demuestra que es una opción minoritaria en Cataluña. Así que como decís a "pastar fang" y como decimos nosotros "a cagar a la vía" indepes.
+0
-4
PER TOTS ELS IMBÈCILS ESPANYOLISTES
Anònim, 24/01/2011 a les 11:35
20.168 vots són més del que va treue el PP a Terrassa a les Generals. Poca broma.
+0
-3
Per menyspreu
Anònim, 24/01/2011 a les 11:33
@menyspreu, pallasso de què parles? Si tant poca cosa és per què hi perds el temps? Quina majoria espanyola? Quan Pepe Rubianes va dir el que va dir encara és va fer més popular a Catalunya. La unitat d'Espanya a Catalunya importa una merda. Altra cosa és que la gent ara per ara vulgui arriscar amb la independència.
+3
-1
Fracàs
Anònim, 24/01/2011 a les 11:23
Quants haurien votar si no es tinguessin en compta els menors de 18 anys? UN DESASTRE I UNA PÈRDUA DE TEMPS.
Perquè no us informeu de que passaria amb la independència de Catalunya si arribes a produir-se?
www.irla.cat/documents/lampliacio-interna-de-la-UE.pdf
+5
-3
menyspreu
Anònim, 24/01/2011 a les 11:05
Els indepes no respecten la democràcia... perque consideren que hi han catalans de primera, de segona...

Se suposa que quan serem "madurs" haurem de votar independencia i fins llavors només podem aspirar a botiflers... y els de llengua materna Española(més del 50% de la població) a humans encara per evolucionar... mala gent que varen venir del subsol, de les cavernes...

Se us veu el llautó, guapots... tanta febror no fa si no buscar-vos enemics; ja fora cert el tema de l'expoli o el de Sant Pere pescador. Era més fácil quan només us feieu les víctimes: ara que heu d'exposar els plans d'extermini cultural(per paliar-ne un altre suposarem)... la violencia ve per la vostra part.

Molt de compte; fins ara a Catalunya n'hi havía que no es molestàven en apren-dre català, però deien "nosotros los catalanes" amb accent andalús... Gent que s'havien de fer perdonar, votàven PSC o CIU per a ser bons catalanets com la resta... Compte amb tocar els collons a la MAJORIA española...
+5
-4
ahb
joep mj, 24/01/2011 a les 10:29
yo me pregunto que es necesario para que os deis cuesta que los catalanes no queremos la independencia, ni nos interesa, ni vemos tan claro que seria mas rentable que formar parte del Reino de España
la verdad es que dais miedo como los nazis, y si hicieramos una consulta cuando salga que no nos queremos separar estonces habra que hacer otra, y sera el cuento de nunca acabar, sois una minotia fascista, que mantiene a mayoria sometida al discurso fanatico del separatismo
pero no os dais cuenta que incluso las consultas que organizais son de un ridiculo espantoso?
venga a votar en contra de mi comentario, es lo unico que sabeis hacer
+4
-4
Paciencia companys
Anònim, 24/01/2011 a les 09:46
Tranquils, aixo nomes es un entrenament i evidentment no hi era tothom, poc a poc, nomes dir-vos que aixo de l'independencia no es cosa de dies, tardarem, hem de motivar a molta gent i ens hi hem de possar amb tota l'artilleria, no hem serveix els que ens diuen que tindrem l'independencia aquesdt mes, crec els que van pas a pas i ferms amb la realitat que ens envolta, no podem estar cecs i no veure que si no ho fem com cal estem matan les il·lusions i la bona fe de la gent, hem de ser realistes i segur,, segur, ho aconseguirem.
+2
-4
Consultes
fb, 24/01/2011 a les 09:26
S'ha d'admetre que la participació no és l'esperada.. però aquesta falta d'interés em sembla que també és una mica la ignorància o el passotisme general. Però bé donat que ja està tan clar que tan poca gent li interessa, podrien deixar que es fes el referendum oficial i així quan sortís que no (aparentment), ja es podria tancar el tema per totes les parts sense més merder. No entenc com és doncs que encara els hi fa por a l'estat espanyol deixar-lo fer si pels comentaris d'alguns espanyols aquí ja diuen que seria un fracàs sense cap dubte.
+2
-5
participació
Anònim, 24/01/2011 a les 09:23
Hi ha una cosa que no entenc, perque els espanyolistes s'atribueixen la no participació? és que han preguntat als que no han anat a votar si estan a favor o en contra de la independència?
+4
-3
No és cert
Però què dieu?, 24/01/2011 a les 09:22
Molt trist. Aquí ha votat si tot el votant d'ERC, SI, Pua, algun de CiU i la resta passant un colló. Això no és un èxit però vull felicitar a qui desinteressadament ha participat però d'altra banda, no es pot dir que molt be i bla bla bla i que estem contents i que després d'això la independència...Això ja no és tocar de peus a terra
+2
-4
Endavant
Anònim, 24/01/2011 a les 06:20
Endavant correm la veu, al nord, al sud, a terra endins, a mar enlla.
Aquest enllac es en angles.


http://www.youtube.com/watch?v=GqD-D3ssHhk&feature=related


Independencia

+11
-4
Força Catalunya
Sinònim, 24/01/2011 a les 00:43
a pas de formiga arribarem a Itaca
no donem ni un milímetre per perdut
no cal defallir, ja sabem que el camí serà llarg

però amb tenacitat i molta autoestima (en caldran unes quantes tones, però la sabrem generar) anirem avançant i després de cada petita victòria serem més gent

Una altra notícia esperançadora: avui Solidaritat s'ha presentat al País Valencià

També avui hem sabut que segons el Top Ten del diari Times, el 2n país del món en independitzar-se després d'Escòcia serà el País Basc. Ens ho creguem o no, tant se val, l'important és que els retrògrads espanyols comencin a sentir el nostre alè al clatell

Sant Jordi i mata l'aranya!
Despertaferro!
Endavant les atxes!

+8
-4
de volpelleres
Paris, 24/01/2011 a les 00:15
collons, per no interessar-vos la independència be que alguns sou aquí esperant a que surti la notícia.
+13
-4
Sols el poble salva al poble.
Anònim, 23/01/2011 a les 23:46
D'això se'n diu democràcia en estat pur. Planificada, organitzada i finançada per ciutadans anònims que s'autoorgantzen, dediquen moltes hores del seu temps i fan possible el que ningú creia possible fins fa poc, tot un poble organitzant-se de baix a dalt per aconseguir el que el sistema espanyol ens nega, la Democàcia que en el seu estat més pur és sinònim de Llibertat.


http://www.youtube.com/watch?v=muTMLuGWrp8


Això que està passant a Catalunya d'aquí poc serà estudiat en els llibres d'història, potser no en som conscients però estem visquent una Revolució i sense tirs ni violència sinó amb mobilització popular i democràcia que ens durà a la llibertat de Catalunya.
+13
-5
còmplices
Anònim, 23/01/2011 a les 23:08
Tots els que dieu que la independència no interessa a Catalunya suposo que estàveu millor amb Franco. Quan a un poble no se'l permet fer un referèndum sobre el seu futur aquells que ridiculitzen a la gent que fa esforços per aconseguir-ho no són més que còmplices dels opressors.

Això no és qüestió de si Catalunya ha de ser independent o no, és qüestió de si tenim una democràcia o un fira de varietats. I no tenim una democràcia. Al menys amb Franco sabies el que tenies. Ara tenim el mateix, però encobert.
+15
-4
felicitats!!
Anònim, 23/01/2011 a les 22:32
Vull expressar la meva felicitació a la plataforma terrassa decideix per haver portat a terme la consulta a la ciutat de Terrassa.
Avui han aconseguit un exit rotund: portar per sobre de tot, la democracia. Veig pero que hi ha gent que fa comentaris i de democracia ben poca en tenen.

El seguent salt BARCELONA. Animo tots els barcelonins a anar a votar!!

VIsca Catalunya, auvi hem fet un altre pas endavant!!!

VIsca la terra lliure!!
+11
-15
Els ciutadans rebutgen la independència
Anònim, 23/01/2011 a les 22:14
Un cop més s'ha vist que només els independentistes hi voten. Cal repensar aquest exercici de foc d'encenalls. A hores d'ara només un percentatge del 18% del total del cens hi ha participat, d'aquest 18% cal descomptar-ne un 1,5% que ha votat No o que ho ha fet en blanc o nul. És a dir que només el 16,5% de la població catalana ha votat per la ruptura amb Espanya, i això tenint en compte que les primeres tongades s'hi van celebrar en llocs fidels (i amb prou temps com per passejar les urnes arreu i a dojo). Imagineu si aquest txou s'organitzés a Hospitalet,Sant Adrià, Santa Coloma, Ripollet, Badia del Vallès, La Llagosta,Badalona, Castelldefels (on no s'hi va poder celebrar per manca de suport ciutadà), Gavà, Viladecans, El Prat, Sant Joan Despí, Barberà ... el percentatge encara s'aprimaria molt més fins a números irrellevants.

El txou egarenc n'és una nova mostra
Participació: 20.168 (11,4)
No participació: 156.807 (88,6)

+24
-3
I ARA TOTS AMB BCN EL 10ABRIL
ENHORABONA EGARENCS/QUES!!!, 23/01/2011 a les 22:00
L'ENHORABONA A TOTS/ES ELS VOLUNTARIS/ES DE TERRASSA DECIDEIX. La democràcia avança i el país també. Dels intolerants anti-democràtics passem, es desacrediten solets. I ara tots els esforços a la Consulta de BCN el 10 d'abril. Si us plau doneu-hi un cop de mà, TOTHOM farà falta. Gràcies!
+8
-20
Un ¿11,4?, yo diría un 5
Anònim, 23/01/2011 a les 21:46
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+6
-20
Armes
Anònimal2, 23/01/2011 a les 21:40
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+10
-26
O sigui: un altre fracàs
sisco, 23/01/2011 a les 21:36
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: