Nació Digital | Actualitzat el 23/01/2011 a les 18:37h

«Eren entre 7 i 8 nois i noies i ho han llençat tot per terra»

Dos dels membres de Terrassa Decideix d'un col·legi electoral de la Rambla han estat agredits amb un cop de puny i un esprai

Col·legi electoral davant del Parc dels Catalans Foto: Terrassa Decideix

"Han arribat, han dit que volien votar i ho han tirat tot per terra". Són paraules de Pepi Oller, cap del col·legi electoral situat a la Rambla d'Ègara de Terrassa, davant del Parc dels Catalans. Ha estat, per ara, l'únic incident de la consulta sobre la independència de Catalunya.

Eren més o menys dos quarts de sis de la tarda quan la normalitat electoral s'ha vist trencada al col.legi que hi ha a tocar de l'estació dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, al centre de la ciutat.

Pepi Oller explica que tot els ha agafat per sorpresa. Per aquesta raó, no han sabut veure si erern set o vuit els agressors. El grup, format per nois i noies, s'ha acostat al col·legi i ha demanat per votar. De sobte, han començat a tirar a terra el que tenien més a prop, que han estat els tríptics informatius. Per Oller, "potser es pensaven que eren les paperetes".

Després, han agafat una de les dues urnes i se l'han endut. Dos dels membres de Terrassa Decideix han sortit darrere dels agressors. Aquests s'han aturat un moment i han agredit a un dels voluntarois egarencs amb un cop de puny a l'ull. A l'altre li han llençat un esprai als ulls. Per sort, l'agressió ha quedat en un ensurt i un ull que de ben  segur demà estarà ben inflat. L'urna, amb 100 vots, se l'han endut en un cotxe de color gris, del que han pogut apuntar la matrícula. Pepi Oller es lamenta: "He esperat dos anys per votar després d'Arenys i ara s'han endut l'urna on era la papereta".

La Coordinadora de Terrassa Decideix ha presentat denúncia als Mossos d'Esquadra i a la Policia Municipal i espera "que les autoritats protegeixin el nostre dret a la llibertat d'expressió".

Pel que fa al recompte, a les sis de la tarda ja s’han introduït al sistema informàtic 14.970 vots, que suposen un 8′45 % del cens de votants de més de 16 anys. La Junta Electoral continua entrant vot anticipat.

Navega per les etiquetes

Terrassa Decideix

COMENTARIS

+1
-0
Manipules
OriolB, 24/01/2011 a les 22:38
"El problema del fanatisme es que no deixa veure clar. Aquest és el problema que tens tu."

T'equivoques. No sóc cap fanàtic. Ho veig tot força clar (m'hi ajuda força el meu nivell cultural i educatiu, doncs tinc sis carreres universitàries), tot i que això no és garantia que no em pugui equivocar, perquè això és condició humana. Com en el teu cas, que t'equivoques en fer una apreciació sobre mi sense coneixe'm de res.


"No sé ón veus que jo no defenso el dret a l'autodeterminació de Catalunya."

Al teu comentari anterior: és evident que només defenses el dret de veure un partit de futbol en públic, i no parles pas de defensar el dret a l'autodeterminació, que és del que es tracten aquestes consultes. A més, si defensessis el dret a l'autodeterminació no estaries en contra d'aquestes consultes.

"També defenso el dret de qualsevol de ser multimil.lionari, però aixó no justificaría atracar bancs, perque atracar bancs és ilegal. Parlar de legalitat pot-ser una novetat per tu"

L'ús de la violència en cap cas és justificable. Però en el teu argument no et bases en l'ús de la violència, sinó en la legalitat de les coses. Et recordo que l'Estat espanyol incompleix la legalitat internacional: prohibeix els referèndums d'autodeterminació, hi ha contínues tortures al Pais Basc, contínues agressions al Pais Valencià com la que ha patit en Laporta i d'altres. Totes aquestes trasgresions dels drets humans són, al mateix temps, il·legals dins d'Espanya (no només internacionalment) perquè la Constitució espanyola diu que es respectaran els drets humans... però la realitat és ben diferent.

"pero és el que hi ha, tant més quan mascarades com les d'ahir a Terrassa només demostren que la gran majoria de ciutadans té altres coses al cap."

Els problemes de la vida quotidiana de la gent en molts casos són problemes econòmics i de qualitat de vida... saps com s'arreglaria això, oi? Independència. Ves als països nòrdics a viure una temporada i veuràs quines coses tenen al cap els seus ciutadans.
+4
-2
Foteu el CAMP!
Anònim, 24/01/2011 a les 16:30
Quina colla de parasits! pq no foten el camp de CATALUNYA? els hi paguem el bitllet d'autocar si volen! Foteu el camp al pueblo desgraciats! Aquí ningú us vol! xusma espanyola! Nomès serviu per mirar tv5! ignorants! antidemocrates! La independència es inminent! i ningú ens podrà parar! VISCA LA TERRA LLIURE DE COLONS!
+2
-2
Ignition
Anònim, 24/01/2011 a les 13:25
Ja tornaran a demanar pantalles per veure la roja, ja...
+6
-5
resposta a l'Oriol B.,
reus, 24/01/2011 a les 12:01
"Respòn: per què defenses tant el dret a veure un partit de futbol al carrer i, en canvi, no defenses el dret a l'autodeterminació de Catalunya? Vinga, respòn."
El problema del fanatisme es que no deixa veure clar. Aquest és el problema que tens tu. No sé ón veus que jo no defenso el dret a l'autodeterminació de Catalunya. També defenso el dret de qualsevol de ser multimil.lionari, però aixó no justificaría atracar bancs, perque atracar bancs és ilegal. Parlar de legalitat pot-ser una novetat per tu, pero és el que hi ha, tant més quan mascarades com les d'ahir a Terrassa només demostren que la gran majoria de ciutadans té altres coses al cap. Tampoc em sorprendria que molts terrassencs rebutgin posar-se en mans de incendiaris amb dits i fets.
+4
-4
Drets
OriolB, 24/01/2011 a les 11:04
El comentari d'en "Maniobres de distracció", que diu: "...perque trepitjar els drets dels que volien veure el partit de la selecció espanyola era un acció molt catalana i meritòria", respòn a aquesta pregunta:

Què és més important, trepitjar els drets de veure un partit de futbol (suposant que a casa seva la gent no tingués TV, que ja és molt suposar) o trepitjar els dret humà -col·lectiu- d'un poble, nació o ètnia (derivat dels drets humans individuals) a l'autodeterminació, reconegut per la ONU? (aquest dret l'està "trepitjant" el Govern espanyol en prohibir el referèndum d'autodeterminació. Et recordo que l'argument que Espanya utilitza no està avalat per la comunitat internacional ni per les lleis internacionals, a saber, que la Constitució espanyola protegeix la "integritat" territorial d'Espanya: aquest és l'argument que va esgrimir Sèrbia per declarar il·legal la proclamació d'independència de Kosova, però els EUA i la ONU van respondre que la integritat territorial només s'aplica davant les amenaces exteriors -invasions d'altres països- però que mai podir utilitzar-se per negar el dret a l'autodeterminació d'una part).

Respòn: per què defenses tant el dret a veure un partit de futbol al carrer i, en canvi, no defenses el dret a l'autodeterminació de Catalunya? Vinga, respòn.
+9
-5
xusma go home
nosaltres sols, 24/01/2011 a les 10:06
Perquè a Catalunya ha d'existir aquesta merda de gent? Perquè no tornen al seu país d'una puta vegada? I de pas s'enduen als catalans renegats que els agrada que els fotin els calers i que el sodomitzin.
+5
-3
LLIBERTAT ES CULTURA
REAGRUPAT, 24/01/2011 a les 09:49
ELS HAURIEN DE FER LLEGIR EL LLIBRE "LA POR A LA LLIBERTAT" DE E. FROM. SEGUR QUE EN SORTIRIEN UNA MICA MÉS DEMOCRÀTICS...
+6
-16
Maniobres de distracció
reus, 24/01/2011 a les 09:26
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+7
-5
estan preocupats
Anònim, 24/01/2011 a les 09:21
Si acuen d'aquesta manera es perque saben que darrera d'aquestes consultes hi ha moltes més coses, com la manifestació del 10 de juliol o això:


http://www.youtube.com/watch?v=muTMLuGWrp8
+6
-4
Els agafaran?
Lluïsa, 24/01/2011 a les 08:47
I si els agafen, els condemnarà la "justícia"?
+14
-4
aplicació llei antiterrorista.
gat escaldat, 24/01/2011 a les 00:51
si això hagués passat a Euscadi i per mans aberzales, quin rebombori, cal el mateix per aquesta que han atentat contra les llibertats, la convivència i la democràcia.
+15
-5
Juas Juas el rebentatot
santi Capellera i Rabassó, 24/01/2011 a les 00:41
Tu, Juas Juas, entres a matar a qualsevol lloc que faci defensa de Catalunya? Deus ser molt infeliç, oi? només odiant els oprimits i estimant els opressors? I jo poso el meu nom i cognoms.
+15
-4
Sense aturador
Anònim, 24/01/2011 a les 00:10
Que els espanyols s'ho fiquin al cap i no malbaratin esforços: Catalunya serà lliure, i NINGÚ ho podrà evitar aquest cop.
+17
-5
Drets humans
OriolB, 23/01/2011 a les 23:50
El dret a l'autodeterminació és un dret derivat dels drets humans, reconegut per les Nacions Unides des de 1968 (si no recordo malament). I la manera d'exercir el dret a l'autodeterminació és mitjançant un referèndum d'autodeterminació.

Espanya "prohibeix" que Catalunya exerceixi el seu dret a l'autodeterminació. Aquests grups violents que ataquen la parada de "Terrassa Decideix" i ataquen a en Laporta (i tants d'altres casos) es posicionen, igual que Espanya com a pais, en contra d'aquest dret, és a dir, en contra dels drets humans (si més no d'una part d'aquests). Per tant, ells mateixos, feixistes i Govern espanyol, es contradiuen perquè a la Constitució espanyola hi ha un article que diu que es respectaran els drets humans. A més, el dret a l'autodeterminació reconegut per les Nacions Unides, del 1968, va ser signat per molts països... entre ells, Espanya.

Tot això ho saben els nostres polítics catalans... però només els preocupa la poltrona i la butxaca personal. La societat civil, o almenys una part d'ella, s'ha movilitzat amb les Consultes, però la realitat és que no farem res de bo mentre els nostres politics segueixin posant el culet i fent el titella. Al final, la culpa és ben nostra (dels catalans) per votar qui només defensa els seus interessos, no pas els del pais.
+14
-5
Anti-democràtics?
OriolB, 23/01/2011 a les 23:36
Hi ha un anònim que ha dit: "En Tarrasa no queremos Referéndums"... No te n'adones que estàs dient una frase equivalent a "En Tarrasa somos anti-democráticos" ???

Saps qui són els anti-democràtics ??? : Els feixistes, que no els agrada que hi hagi idees polítiques diferents a les seves, no respectant-les.

Així t'has definit. I també a Terrassa... que parles per tots els terrassencs/ques potser ???
+13
-5
No generalitzem
OriolB, 23/01/2011 a les 23:28
Sembla clar que els nois i noies agressors eren feixistes espanyolistes, igual que els qui han intentat atacar en Laporta al Pais Valencià. Molts esteu dient que eren espanyols... i cal anar en compte perquè tota generalització comporta un cert grau d'injustícia. També n'hi ha d'espanyols que no són feixistes i que respecten les idees polítiques independentistes, tot i que malauradament n'hi ha poquets percentualment parlant.
El problema no és tant que tinguin lloc agressions com les mencionades, sinó la impunitat que tenen, especialment al Pais Valencià on són el pà de cada dia. Franco va morir, però no pas el franquisme ni el feixisme espanyolista. La veritat és que sap greu pels pocs espanyols que valen la pena, però cal fugir d'Espanya al més aviat possible: un pais on els atacs violents feixistes espanyolistes queden impunes, i on molts no només els condemnen sinó que a més els justifiquen culpant l'independentisme democràtic, que naturalment per a ells no ho és, de democràtic (cosa que queda evidenciada a nivell de premsa, on sempre s'han barrejat notícies de violència amb l'independentisme, i també a nivell de legalitat, on es "prohibeix" dur a terme un referèndum d'autodeterminació, que és un dret derivat dels drets humans). Amb aquest panorama, i amb l'espoli fiscal i dissolució cultural que patim, només ens queda fugir d'Espanya. Només els feixistes espanyolistes i els ignorants o ingenus poden posicionar-se en contra d'una cosa tan i tan evident.
+18
-4
Casascú a ca seva
Cagondena, 23/01/2011 a les 22:08
Capsigrany de les 21.27, Terrassa s'escriu amb "e" i dues "esses", per tant dubto que sàpigues què vol una ciutat que no saps ni com s'escriu.
+10
-43
En Tarrasa no queremos Referéndums
Anònim, 23/01/2011 a les 21:27
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+3
-23
Hola
knjkohuio, 23/01/2011 a les 21:23
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+13
-6
canya contra Espanya
Anònim, 23/01/2011 a les 21:12
Una altre vegada els espanyols ens demostren el seu tarannà. Aquesta és als eva democràcia. Canya contra Espanya!!!
+9
-41
sospita
Anònim, 23/01/2011 a les 21:02
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+28
-7
a fer la mà, colono
Eudald, 23/01/2011 a les 21:02
Cap agressió sense resposta, avui em faig voluntari. i que vinguin.
i a tu, puto espanyol que vius a Catalunya, deixa de bordar, que el teu odi contra el nostre poble ens dona ales, les quals utilitzarem per lliurar-nos de gentola com tu, que la seva bilis pudenta no aguantarà un pais lliure i sobirà i marxarà com van arribar els seus abanpassats, perque quan veu arribar les portes vos les veu trobar obertes, i encara i son.
+16
-5
PSOE-C
Anònim, 23/01/2011 a les 20:53
Militants socialistes, no hi ha dubte. Potser hi havia el fill d'en Montilla i tot...
+18
-5
Aquesta és la PROVA!
Anònim, 23/01/2011 a les 20:51
NAZI de les 20.45, PRUEBAS en castellà s'escriu amb B! Als altres que anem enviant comentaris, això ens hauria de servir de PROVA que estem perdent el temps discutint amb persones incultes, en la seva pròpia llengua, i que busquen només provocar-vos. El NAZI és ell, i aquí en teniu la PRUEVA!
+22
-4
Fets diferèncials
Anònim, 23/01/2011 a les 20:51
Consultes populars vs segrest d'urnes i violència. Ben significativa la diferència entre el que vol dir ser català i el que vol dir ser espanyol.
+26
-4
catalunya
jeronimus stilton, 23/01/2011 a les 20:51
primer t'ignoren,despres se'n riuen,desprès t'insulten i et pegan i finalment guanyes
+27
-6
Heus ací la democràcia espanyola
Visca tota la nació catalana lliure, 23/01/2011 a les 20:43
Avui hem vist dues manifestacions de la tolerància democràtica espanyola al nostre país, una a València i l'altra a Terrassa. Què més ens han de fer per esdevenir una nació lliure?
+28
-7
De poder matarien
Anònim, 23/01/2011 a les 20:43
Dels espanyols no podem esperar res més, sempre igual: matant, torturant, agredint, veuen que se'ls acaba el momo i han de fer por.
+28
-6
Tenen por!
Anònim, 23/01/2011 a les 20:38
Tenen por, aquests espanyolistas... I això es demonstra a Terrassa i aquì també en els comentaris espanyols - que no puc entendre molt bé perque no sé castellà, pero entenc que tenen por que els catalans surten amb la seva i que els deixen sense els diners que necessiten per sustenir el seu país... Sou una nació, no crec que sou un minoritat que ho senteix - solidaritat des d'Alemanya!
+27
-6
Barcelona
Ramon 1899, 23/01/2011 a les 20:37
Quan no es tenen arguments s´utilitzen mètodes mafiosos i feixistes...

Visca Catalunya Lliure !!!
+36
-7
sempre igual
Anònim, 23/01/2011 a les 20:23
Tenen massa por de quedar-se sense Catalunya i actuen com sempre: robant, agredint, menyspreant, sense respectar ni la cultura ni les persones... vergonyós!
+8
-48
JUAS JUAS JUAS
Anònim, 23/01/2011 a les 20:14
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+35
-7
Sens subte del PP
Manel, 23/01/2011 a les 20:10
Està clar que eren espanyols. És la única manera que saben per expressar-se.

+29
-6
AQUEST ACTE DE VIOLÈNCIA LEGITIMA SI ALGÚ TENIA DUBTES
monràs, 23/01/2011 a les 20:09
QUE EL CAMÌ QUE ÉS FA AVUI A TERRASSA ÉS EL BO, L´ESTAT PROPI, L´NDEPENDÈNCIA .
al Parlament Català cal que s´arremanguin perquè segur que el poble i la majoria seguirà aquesta independència, que és l únic que necesitem per deixar de ser esclaus del vei, lliures econòmicament i quart paìs d Europa.
Tothom a d ájudar a la consulta de BARCELONA i totes les queés faran, tenim tot el dret i depen de nosaltres només, aconseguir l llibertad. ADÉU ESPANYA. HOLA EUROPA I EL MÓN.
+27
-6
Els inductors morals
Anònim, 23/01/2011 a les 20:07
han estat els de la caverna mediatica. No ho dubteu.Son el seu fruit.
+40
-7
Greu
Voluntari, 23/01/2011 a les 19:42
Si els membres agredits s'haguessen defensat, a hores d'ara estarien declarant a comisaria, no com a víctimes si no com agressors i incitadors a la violència...

+48
-8
Aquesta és la seva democràcia
Anònim, 23/01/2011 a les 19:26
Entre els agressors segur que hi havia votants de la Falange, de ciudadanos y del PP.

És la seva mentaliat, porten 300anys o més agredint-nos i robant-nos. Typical Espanish.
+41
-6
Foteu-lo
AlbertM, 23/01/2011 a les 19:20
Aviam si li cau una bona al subnormal antidemòcrata i espanyolista!
+23
-19
democracia
Anònim, 23/01/2011 a les 19:20
Alguns testimonis han creuen que la Bozal estava entre els agressors.
+57
-7
Trets identitaris
Saa, 23/01/2011 a les 19:18
Trets identitaris típics espanyols: agressió i robatori.
+72
-8
Diferents
Anònim, 23/01/2011 a les 19:05
Els catalans exercim la democràcia i els escanyols exerceixen "la seva" democràcia. Tot molt instructiu.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

educaweb.cat
Vés a: Parés Baltà Electio 2009: un blanc com un negre

Parés Baltà Electio 2009: un blanc com un negre

Els blancs de criança són una alternativa amb la complexitat dels negres i, en el cas dels millors, amb més frescor i unes possibilitats de maridatge més àmplies



- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: