Redacció | Actualitzat el 13/01/2011 a les 13:22h

ERC demanarà a Artur Mas si votarà a la consulta del 10-A

Puigcercós creu que el president ha abandonat els sectors sobiranistes que li van donar confiança

Joan Puigcercós vol saber si Mas votarà a la consulta del 10-A. Foto: ACN

El president d'ERC, Joan Puigcercós, preguntarà en el ple del pròxim dimecres al president de la Generalitat, Artur Mas, si votarà o no en la consulta independentista que se celebrarà a Barcelona el pròxim 10 d'abril. Puigcercós, que ha volgut subratllar que el seu partit donarà els cent dies de gràcia abans de valorar el nou Govern, ha constat no obstant això els "primers símptomes inquietants" per la "lentitud" a l'hora d'estructurar algunes àrees "clau" en l'àmbit municipal i en "l'incompliment" de les polítiques d'igualtat i d'educació. A més, el líder republicà té la sensació que Mas està "oblidant" els votants sobiranistes que van donar confiança a CiU en les eleccions del 28-N.

Després de la primera reunió del grup parlamentari d'ERC de l'any, el president republicà ha emplaçat al cap de l'executiu a pronunciar-se en el ple del dia 19 de gener sobre si votarà o no la consulta independentista de Barcelona el 10 d'abril, organitzada per l'associació Barcelona Decideix.



Puigcercós ha manifestat que la "incapacitat" del Govern a l'hora de respondre si col·laborarà o no amb les consultes independentistes, i per això l'ha emplaçat a cedir urnes com va fer el Govern anterior. "No demanem que el Govern organitzi una consulta, ni que sigui coorganitzadora, però que faci com va fer l'executiu anterior i cedeixi urnes", ha reblat.



El líder republicà ha criticat que mentre CiU estava a l'oposició donés suport a les consultes independentistes i que en canvi ara, des del Govern, no es vulgui pronunciar sobre aquesta qüestió. "S'ha de ser coherent a l'oposició i al Govern", ha reclamat.

Mà estesa per la candidatura independentista



Sobre la candidatura única independentista que ERC de Barcelona va plantejar de cara a les eleccions municipals, Puigcercós ha afirmat que els republicans estan buscant acords i estan "oberts" perquè "cap independentista tingui la sensació que el seu vot queda fora". En aquest sentit, ha mostrat "bona voluntat i disposició" per parlar amb altres partits independentistes però i ha posat en dubte que SI hagi "demostrat el mateix".

COMENTARIS

+0
-0
Fora de lloc
Anònim, 14/01/2011 a les 11:08
No crees que despues de lo que os ha pasado seria mejor estar con la boca cerrada? Tu crees que en estos momentos es esto lo que importa a los ciudadanos? Como que ha vosotros nunca os han importado nuestros problemas, seguis con vuestras torpezas
+2
-2
erq?
Pato, 14/01/2011 a les 09:16
Ostres!! esquerra? encar existeix? feia dies que en sabeim res,la millor noticia es aquesta no saber-na res.
+3
-2
VISCA ERC, mori Esquerra dels Quinquis pa el Monitlla!
Anònim, 14/01/2011 a les 07:08
Puigcercos, encara no has dimitit? No has fet prou mal a ERC convertint.la en l'Esquerra pa el Montilla? vinga socialista, ves a la casa dels Quinquis d'una vegada!!!
+3
-1
Puigcercós i tu qui votaràs?
Anònim, 14/01/2011 a les 01:57
La Tura o l'Hereu. Va vinga a que espereu en Ridao i tu per afiliar-vos al vostre estimat PSC-PSOE.
+2
-1
Ara m'agrada
Anònim, 13/01/2011 a les 23:26
Puigcercós, ara m'agrades. Continua caçant mosques. Ho fas molt bé. Això és marcar paquet, home!
+2
-1
Salutacions Pancho
Anònim, 13/01/2011 a les 22:05
El meu camaleó ja ha votat varies vegades.
+1
-2
Al Pancho
Anònim, 13/01/2011 a les 19:47
Pancho, vés a prendre pel c. tu i el gat de Vic
+0
-1
Al Jaume R
Anònim, 13/01/2011 a les 19:44
Jaume R, doncs si vas votar al Mas ja hauries de saber que la pregunta la va respondre fa molts dies. Ja ho sabem què fara i què votarà, perquè ja ho ha dit i més d'una vegada. Els únics que no ho heu sentit deveu ser tu i aquest tanoca de Putxi, que valdria més que plegués i no fes més el misèries.
+6
-4
No té vergonya ni ètica.-
Mediterrà.-, 13/01/2011 a les 19:00
Com a ex-militant d'ERC,no entenc com aquest pocavergonya penjabanderes espanyoles, l'engraït i fastigós Puigcercós, encara té collons d'aixecar la veu després de la traició comesa per ell i la colla de gossos botiflers que l'han acompanyat i acompanyan. Ni ell, ni Laporta, ni Mas, ni ningú dels que parlan de independència o sobiranisme ens portaran a aquesta fita. Són una colla de venuts a interesos financers i particulars que tots sabem i l'ùnic que fan es distreuren's amb promeses que per desgràcia encara troban ressó en gent de bona fe. En quant el vot,Mas farà lo que li ordeni l'espanyol Duran lleida.
+2
-3
Pallassades
Arnau_, 13/01/2011 a les 16:57
Em sembla una pregunta innecessària i populista. Que no quedarà resposta el dia mateix de la consulta?
I si volem fer una porra, jo aposto a que no hi anirà, i què?
+2
-2
Nota per al Pancho
Peret, 13/01/2011 a les 16:21
Hola Pancho, si tens DNI i hi figura que resideixes a BCN podràs votar. Si tens DNI de fora de BCN però dus el certificat d'empadronament de la ciutat també. Si ets extranger i tens NIE i de BCN també. Si tens passaport i certificat d'empadronament de BCN, també.
Conclusió: si tens alguna d'aquests documents t'asseguro que no ets el gos de l'anunci i per tant podràs votar.
Potser t'he tret un pes de sobre.
Pancho, estàs més tranquil?
+5
-5
Cada uno como pueda se explique y se rasque donde le pique
Eduardo González Palomar (Manlleu), 13/01/2011 a les 15:48
Estas pasadas elecciones al Parlament de Catalunya están precipitando a pie quedo la tramitación de irrevocables dimisiones en el seno de los partidos políticos que conformaban el Tripartit. Esta serie de forzadas renuncias, los protagonistas, no deberían atribuirla en modo alguno a tener la suerte de espaldas porque se lo han ganado a puro cojón. De todos era sabido que esta estridente alianza gubernamental reeditada hace cuatro años, la inmensa mayoría de los catalanes, no la quería ver ni en estampa. El mazazo con el que han sacudido a los tres partidos políticos en cuestión, aquellos que han decidido depositar su papeleta en las urnas, ha sido proporcional al grado de estridencia doctrinal que generaba cada formación con respecto a las dos restantes dentro de la tripleta. De ese modo se explica el impresionante desmoronamiento electoral de ERC y el anunciado cese en la actividad política de primera línea de quien llegó a presidir el Parlament de Catalunya durante dos convulsas legislaturas. Sin embargo, en lo tocante al máximo representante y principal responsable de estos pésimos resultados en los últimos comicios de la formación independentista, tira de espaldas su obstinación en aferrarse a un cargo que, en mi modesta opinión, siempre le quedó holgado. Pero, como no hay mal que por bien no venga, estos horribles siete años de Tripartit han servido para curarnos de espanto… porque quién sabe si el rumboso retrato del personaje aún lo hallaremos en los próximos carteles electorales diseminados por todos los municipios de la triangular geometría de Catalunya.
+7
-3
Aquest és d'aquells que deian "FEU-NOS COMFIANÇA!!"
Ex votant d'ERC, 13/01/2011 a les 15:27
El que és segur, Puigcercós, és que el sector sobiranista que al 2003 us varem fer comfiança ja us hem abandonat del tot als d'ERC.
+4
-3
aixo
Anònim, 13/01/2011 a les 14:57
per cert aquesta polèmica ja va sortir fa temps, vull que el sr PUigcercos no es gaire original amb aquesta proposta.
+5
-5
podré votar?
Pancho, 13/01/2011 a les 14:44
hola a tothom, sóc en Pancho, el gosset de l'anunci de la primitiva, volia preguntar-vos si jo podré votar, m'ha dit un gat amic meu que ell va votar a Vic.
+9
-6
A mi m´interessa
Jaume R., 13/01/2011 a les 14:14
Doncs a mi m´interessa saber-ho. Sòc de Barcelona, vaig fer confiança a Artur Mas, penso votar a la consulta i espero que Mas també hi sigui.
+4
-5
Patètic
Anònim, 13/01/2011 a les 14:08
Creu-me que és interessant per al futur de Catalunya què farà el Mas. No tens altra feina a fer?
+7
-6
Prioritats
latura, 13/01/2011 a les 13:42
Molt bé per ERC: a Catalunya nomès hi la preocupació de saber si en Mas participarà a la xarlotada del 10-A. Amb idees tan clares costa d'entendre que ERC es fotès la gran patacada a les darreres eleccions.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: