Q.S./Redacció | Actualitzat el 03/01/2011 a les 15:12h

Interior flexibilitzarà els 80 km/h

“Si s'anés a 40 per hora, o, fins i tot, si es prohibís anar en cotxe, s'acabaria amb la contaminació i amb els accidents” ironitza el conseller Felip Puig

Felip Puig en la roda de premsa d'aquest migdia acompanyat de Pérez Moya. Foto: PDI

Felip Puig, conseller d'Interior, vol esporgar una de les mesures estrelles del seu antecessor, Joan Saura. Aquest migdia, Puig, ha anunciat que mantindrà el model de velocitat variable però que acabarà amb la "rigidesa excessiva" del límit dels 80 km/h.

El responsable d'Interior ha insistit que el seu departament continuarà desplegant el model de regulació del trànsit de la velocitat variable - que modula el límit de la velocitat en funció de la congestió, els accidents o la contaminació-, però que en canvi es compromet a acabar amb la "rígida estructura" de la limitació a 80 en els accessos a Barcelona.

A preguntes dels periodistes, el conseller ha utilitzat la ironia per restar transcendència a l'impacte de la "zona 80" per reduir accidents i contaminació, en assenyalar que si s'anés a 40 per hora, o fins i tot si es prohibís anar en cotxe, s'acabaria amb la contaminació i amb els accidents.

Per això, ha emfatitzat  que cal aconseguir un "punt d'equilibri" entre la lluita contra la contaminació i la sinistralitat amb la responsabilitat, la llibertat social i el compromís individual.

Per aquest motiu, ha anunciat que mantindrà contacte amb tècnics i organitzacions i que crearà una comissió de treball perquè el model de seguretat viària es decanti per una visió "més global" que la impulsada pel seu antecessor, Joan Saura. Per Puig "situar el límit en els 80 no respon a cap lògica". Amb aquesta premissa, ha apuntat que es tindran en compte franges horàries, el dia de la setmana o circumstàncies específiques per poder circular a l'actual "zona 80" a més velocitat del que es pot circular ara les 24 hores del dia els set dies a la setmana.

COMENTARIS

+1
-2
Puig INCOMPLEIX, FORA!!!
Anònim, 04/01/2011 a les 09:46
l'INCOMPLIMENT DEL PROGRAMA ELECTORAL CAL ESTIGUI PENALITZAT AMB PRESÓ; Sr. Puig, es un delinquent?
+2
-0
ja
Anònim, 04/01/2011 a les 09:20
Però ... no ho anaven a treure??? ja comencem amb les mentides?? anem bé !!
+4
-1
insubstancial
Anònim, 03/01/2011 a les 19:58
Doncs caldrà inventar un nou senyal de trànsit: \\\"pohibit anar més o menys a 80/90\\\" ?
+2
-5
patetic
joan hgd, 03/01/2011 a les 17:56
jajaja me encanta que voten en contra d mis comentarios, con mis amigos hacemos apuestas a ver cuantos votos en contra tengo hoy jajaja, es tan previsible el fanatismo!! como el mecanismo de un chupete!!! jajaja
quienes votan a favor de puig sus beneficiados politicos verdad?? jajajaja
que patetic es todo esto, soñais con una cataluña gloriosa pero que cada dia apesta mas al hedor de la corrupcion.
Estais seguros que estos quieren a cataluña como os dicen por la tele, o lo que quieren es forrarse a vuestra cuenta jajaja
+10
-2
BCN
Tecto, 03/01/2011 a les 16:09
No us deixeu engatusar. No hi ha cap evidència que la limitació hagi baixat la contaminació, ni tan sols la sinistralitat. Compareu número de morts al tram homòleg de la AP.2 del nord de Barcelona, sense limitació, amb el del sud, amb limitació durant el mateix periode.
Poseu un contador de contaminants al costat de l'autopista a Esplugues i un altre a Badalona i compareu o, encara millor, compareu els resultats del mateix comptador de partícules de la zona afectada per la limitació arbitrària ecosostenible, durant un temps i repetiu l'operació després, sense limitació, pel mateix temps i en èpoques similars i feu callar d'una vegada al totnto de la bici i la seva secta ecofonamentalista.
+12
-2
engany electoral
Arcadi, 03/01/2011 a les 15:59
Aquesta va ser una promesa electoral precisa, concisa, explícita i reiterada en múltiples mítings que ha portat molts vots a CiU per si sola. Ara enganyar a l'electorat amb el seu incimpliment, és una jugada bruta imperdonable gens própia dels partits catalans i que no s'explica a que obeeix.
+13
-0
¿Hectoplasma?
MARESME, 03/01/2011 a les 15:55
No foteu, el Pérez-Moya segueix? Es veritat o es una presència fantasmal? Amb aquesta nova organització dels diferents departaments no guanyem per sorpreses! Aquesta és de mida XXXL!! Buffffff, quin crack!!!!
+12
-1
Sr. Puig:
Arnau Mir de Tost, 03/01/2011 a les 15:46
Sr. Felip Puig, veure a aques talibà ecopastanaga de'n Pérez Moya al seu costat fa mal als ulls.

Ja l'hauria d'haver cessat i substituït per algú amb seny.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: