COMENTARIS

+
0

-
7
per l´eduardomaria de manlleu, 29/12/2010 a les 19:38
Deixant de banda que el teu català hauria de millorar molt ja que et creus una persona molt culta, sàpigues que quant jo era petit parlava castellà amb els veïns perquè tots eren immigrants espanyols, ara els nens dels marroquins parlen català, castellà i bereber o àrab. En canvi dels espanyols que vau venir la majoria s´han espavilat són bilingües i han marxat del barri, i els que només parlen castellà són la majoria uns incultes que probablement estan a l´atur i a sobre voten plataforma per catalunya i a més ho saps. ( es que está lleno de moros diuen jaja veure per creure eh???)

+
10

-
0
Para maria de manlleu, 28/12/2010 a les 23:35Eduardo González Palomar (Manlleu), 29/12/2010 a les 14:02
Mi lengua propia como la de más de catalanes es el castellano: no confunda una determinación personal con una carencia intelectual. No obstante:
en què es fonamenta vosté per tant presuposar? Amb les grans necessitats urgents que hi ha a l'Erm, els nostres representants polítics municipals es vanagloriaven, en els mitjans de comunicació públics comarcals, de destinar el 15% del que la Generalitat, dotava al nostre barri, mitjançant la Llei de Barris, per ensenyar la "llengua pàtria" als ciutadans. Amb tot, només passejant pels nostres carrers es pot apreciar amb molta facilitat que els codis lingüístics propis majoritaris en els quals ens comuniquém al barri són el bereber i el castellà.
"Sajá (choukran)", "bislamá (ma'a elsalama)"
Sin otro particular, un cordial saludo, el infrascrito
Eduardo González Palomar

+
0

-
6
Insults catalansAnònim, 29/12/2010 a les 07:06
Us animo a desterrar insults sense cap gràcia vinguts de Madrid com per exemple gilipolles
Són molt més sonors i catalans per exemple:
Capsigrany, ruc, pallús, tanoca, tòtil, dropo,gandul,estaquirot, brètol, vagarro, cap d'ase...

+
1

-
3
bipolarsAnònim, 28/12/2010 a les 23:55
aquesta gent son bipolars, tant aviat fan campanyes cridant a la rebelió (que ve a ser sumar-se a la sentencia del TC)com titllen d'insumis, delinquent i no se quantes coses mes a tothom qui fa un gest de denunciar la tendencia politica de les decissions dels jutges espanyols.

+
1

-
11
immigrant i a sobre un xulescmaria de manlleu, 28/12/2010 a les 23:35
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Doncs jo a part de ser del món i del barri de l´Erm penso que tu vas venir al meu poble perquè la teva família es fotien de gana allà on van néixer i et dediques a defensar-ho tot menys la cultura i la terra que et donen de menjar. A més sàpigues que els teus i els meus "paisanos" marroquins com dius tu et passen la mà per la cara perquè ells han vingut sense prejudicis i els fills demostren ser més intel.ligents que els teus.
apa good night "paisano" and go to learn languages because in 43 years you only speak one.

+
2

-
7
pardalun senyor antic, 28/12/2010 a les 21:00
El ciutada Rivera(Primo de ), fent honor al seu avantpassat vol escalfar el public(el seu) amb metafores de lo mes reiixit, pero ni te ni fa gracia, per a molts independentistes, com jo, el que ens agradaria, i ens aguantem ,fora tenir una llei del pais que no permetes que personatges de laa seva "catadura i caradura" poguesin viure dels impostos, es un pallaset sense gracia i amb malasombra, un desgraciat que no dubte de fer numerets com sortir despullat, un veritable imbecil exhibicionista i passat de voltes al que li donen suport quatre "pijos" de la Diagonal i un grapat de lumpen.

+
3

-
7
Productes alimentarisAnònim, 28/12/2010 a les 18:36
A veure quan et veurem defensant el bilingüisme en les etiquetes dels productes alimentaris dels supermercats....
Hi veiem, només faltaria, el castellà, el portuguès i fins i tot, el grec. De quin bilingüisme parles, botifler, en nom de quina llibertat et fas el valedor, hipòcrita! L'únic que vols és la desaparició del català, genocida!

+
2

-
7
a cagar a la viaAnònim, 28/12/2010 a les 17:48
tot el que tu vulguis però sou el setè grup del parlament amb 3 ridículs diputats, tu, el dumbo aquell ressentit del Cañas i aquella dona que té cara de nen repel.lent, foteu molta pena,
el partit de Mas té 21 vegades els teus diputats, 21 imbècil, així que calla una estona i ves a cagar a la via

+
13

-
2
Para maria de manlleu, 27/12/2010 a les 23:26Eduardo González Palomar (Manlleu), 28/12/2010 a les 17:08
¡Ah de la casa!
Acostumbro a anteponer la Razón al Sentimiento. A diferencia del nacionalista parcelario, me escudo en la Razón para salvaguardar lo que es mío: la Libertad. Mío no es el código lingüístico en el que por lo común me comunico, ni siquiera es mi patria un territorio determinado por más que haya nacido sobre él y en estos precisos momentos en él madure. Quizá por tan saludable inclinación doctrinal jamás colgó del balcón de mi casa bandera alguna, ¿y del suyo? Si alguien advierte sombra alguna de Nacionalismo en mi proceder es tanta como admite la concordancia con el mismo rigor argumental que me espolea a preferir Catalunya a la Tribu. Por consiguiente, es razonable que me sienta más español que catalán y prosiguiendo en este orden de razonamientos, más europeo que español, pero más cosmopolita que europeo. Es decir, que me tengo por lo que se da en llamar un internacionalista por antonomasia. No soy amigo de comulgar con nacionalistas al uso, mas no me duelen prendas si participamos de algún postulado. Antaño, mi abuelo materno fue recluido tres años en un campo de concentración franquista; hogaño, otros nacionalistas, desde instituciones públicas en Catalunya me conculcan derechos lingüísticos e ideológicos de modo totalitario; esto es, vulnerando el código legal vigente del que nos hemos dotado todos en Democracia. Rechazo de plano pasar de un extremo a otro; no obstante, entre mis preferencias no hallará doblar el espinazo o arar el mar. Por lo tanto, colaboro codo con codo con señalado partido político o deposito mi papeleta de voto en democrática urna aunque no comparta el ideario completo a pies juntillas. Vaya, que como me sé insignificante sólo trato de inclinar mínimamente la balanza programática de quienes nos gobiernan desde nuestras administraciones oficiales. Después de 43 años por estos parajes y algunos menos en uso de razón, aún no he tropezado con lengua o patria alguna que engendre seres humanos de sublime virtud. En último extremo, no soy individuo que ande arreglando discordancias a pedradas, conque de usted, que reside en suntuosa morada ideológica, sólo deseo apaciblemente que no me mire de través y santas pascuas.
Sin otro particular, un cordial saludo, paisana.

+
1

-
10
ggggggggggggggggggggAnònim, 28/12/2010 a les 16:28
gilipolles

+
5

-
12
Ñ versus Ç?. Doncs Ç versus Ñ!Anònim, 28/12/2010 a les 15:53
L'èxit a la declarada guerra llingüística el tenim al nostre abast. Viure dia rere dia amb la nostra llengua, el català, i si ensopeguem amb un "no tiendo lo que me dise" o que canviï d'interlocutor o que n'aprengui, que ja va sent hora. S'ha d'acabar que sobrevisquin de la bona educació/sotmetiment sempre dels mateixos.

+
4

-
11
EN CATALÀ I PROUJoan CG, 28/12/2010 a les 15:09
Podrieu exigir que en aquest diari els comentaris fossin només en Català? - fer fer-ho en castellà ja hi ha altres (i massa) mitjans-.
INDEPENDÈNCIA JA

+
6

-
9
LÀutonomia é ainda uma criançaLluís Figa, 28/12/2010 a les 12:51
L'Autonomia què us cal, es la de Portugal!

+
7

-
11
clarAnònim, 28/12/2010 a les 10:45
Ho entenc, ell (l'Alberto/Albert) hauria preferit a gent com els seus amics Carlos Davila, Eduardo Serrano, i Jimenez Losantos, per dir alguns dels democrates no nacionalistes que tant li agraden. i de poder resucitar a algú, como no: al Generalisimo!

+
4

-
12
RiberaAnònim, 28/12/2010 a les 10:14
I vosté, deu ser el Gran Inquisidor.

+
5

-
10
SorpresaAliBay, 28/12/2010 a les 10:09
I per què deu ser, ciutadà Albertito, que malgrat haver-se significat per la seva profecia independentista, la gent l'ha votat majoritàriament?

+
4

-
8
Anònim, 27/12/2010 a les 21:38jsc, 28/12/2010 a les 08:30
Has donat la clau; prou de perdre temps amb aquesta gent. Si els del diari volen donar veu a aquest individu, perfecte. Però els "ciutadans" hem de passar d'ell.

+
4

-
7
catalunyadespertaferro, 28/12/2010 a les 08:11
que diu el jefe dels colons apañoles a catalunya..però si en mas i ell són cúl i merda,de que es queixa,si els hi ha posat la seva gran amiga de consellera de justícia.tots ho sabem el partit d'aquest senyor és el dels colons castellanoborbonics

+
3

-
10
Estic d'acordIndigeta, 28/12/2010 a les 07:45
Per una vegada, i sense que serveixi de precedent, estic d'acord amb en Rivera, cosa que en aquest cas m'omple de satisfacció.
Endevant Mas!!.

+
2

-
12
Eduardin, ets un imbecilAnònim, 28/12/2010 a les 04:20
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
No, no cal escriure res mes.

+
3

-
7
PenaAnònim, 28/12/2010 a les 01:02
Pena que fas Rivera!!, Els catalans tenim autoestima, no necessitem sotmetre a ningúper sentir-nos importants. Tú el que sembla es que vol anar amb els que tinguin la força y no el respecte, el poder i no l'amor. ant de bó ho veièssin molts.

+
6

-
11
BYE,BYE SPAIN !!Beth, 28/12/2010 a les 00:48
Per a mi,en Mas, es molt més que un profeta nacionalista,...es un Déu!!
i en Rivera,un xulo mal educat, ressentit i aprofitat.

+
7

-
9
En Mas,que els distregui amb carnassa,que és el que són.JOSUÉ, 28/12/2010 a les 00:37
...i cal molta més crisi... més gent obrirà els ulls.No es pot finançar les espanyes a canvi de res.Estat propi!!

+
10

-
13
immigrantmaria de manlleu, 27/12/2010 a les 23:26
Aquest tio l´eduardo es pensa que llegim els seus missatges? quins rotllos que fas tio, l´únic que fas és desprestigiar el meu poble, quina vergonya. Sort que els fills dels marroquins us passen la mà per la cara.

+
5

-
12
fatxa español!àngel, 27/12/2010 a les 22:56
I aquest botifler parla de profetes!

+
8

-
12
RACISTA!!!.Judas Priest, 27/12/2010 a les 22:45
Ja està el racista del "Riviera" insultant els catalans. Típic del nacionalisme espanyol o castellà això de voler aniquilar les cultures diferents. Mireu que van fer a sud-amèrica amb la població indígena. Això li agradaria al nazi aquest, el poble català totalment aniquilat. Però tranquil, Catalunya serà independent i hauràs d´empassar-te el teu nacionalisme espanyol, ja que quan siguem lliures, les persones que pensen com tú les passaran putes en una Catalunya lliure.

+
6

-
11
Convitjoan Crosta, 27/12/2010 a les 22:28
NO VOLGUIS SER ESTRANGER, PARLA CATALÀ!.
Sra. Camacho, Sr. Ribera .........

+
7

-
10
Així sigui! Antoni Homs, 27/12/2010 a les 22:14
Si així és i el discurs del molt honorable pren forma pràctica, haurà estat la millor noticia per la trepitjada Catalunya en els darrers 12 anys.

+
8

-
11
ancha es castillaPobre castellà, 27/12/2010 a les 22:09
Els comentaris en castellà no se'ls llegeix ningú.
Adéu Rivera
Adéu Espanya

+
5

-
9
Com dieu vosaltres: "I a mucha honra."Carles Viñals Casado, 27/12/2010 a les 21:59
Si és veritat -i de tot cor espero que ho sigui- serà el més gran honor a que el Sr. Mas pugui aspirar. Com es pot qualificar en el teu cas el fet d'escopir en el plat en que menges?

+
8

-
10
No es mereixen tanta atencióAnònim, 27/12/2010 a les 21:38
No crec que mereixi gaire atenció el que diu Albert Rivera i Ciutadans, els de la Falangei els d'UPyD diuen exactament el mateix i no surten tant als diaris. L'única utilitat de Ciutadans és que UPyD no entri al Parlament de Catalunya, ni als ajuntaments...

+
13

-
12
Visca Catalunya!Ona, 27/12/2010 a les 20:58
L'Autonomia que ens cal, es la de Portugal!
Dedicat al "despullat" sr Ribera

+
11

-
12
QuantitatsAnònim, 27/12/2010 a les 20:41
Però a en Mas l'han votat molts i a ell només uns pocs.

+
16

-
12
L'aprenent de bruixot deformant realitatsSaa, 27/12/2010 a les 19:57
El xicot exwaterpolista fracassat diu que en Mas vol gastar diners en la construcció nacional.
Jo amb ell l'hi diria que els seus, militars,ecleciàstics jutges i polítics espanyols porten gastant milers de milions d'euros i gastant milers de vides humanes pretenent construïnt una identitat espanyola, destruïnt si cal identitats nacionals i sobretot vides humanes.
Aquest aprenent de bruixot, es creu que els ciutadans de Catalunya, el nom és de tots no només d'ells, tenim tots a casa nostra els miralls del Tibidabo que deformen la realitat.

+
15

-
13
Catalunya, país ocupat des del 1714 Manifestat, 27/12/2010 a les 19:55
El Rivera aquest fa veure que encara no ha entès res.
Serà tonto o gandul?

+
15

-
12
Gonsales al poder.-Mediterrà, 27/12/2010 a les 19:54
Amb aquesta "berborrea" tan ganxosa pròpia del castellà del segle XV, no sé què carall hi has perdut en aquets canals d'opinió. Vive Diós !! Ets més pesat que una vaca en braços, tot i que aixó és més suportable que l'escarós tuf Riverià i espanyol que desprens.
No estarias millor a l'acadèmia benedictina del Valle de los Caidos ?

+
10

-
14
//*//Anònim, 27/12/2010 a les 19:46
VISCA L'ESTAT CATALÀ

+
4

-
8
I doncs que, papanates?Raimon-Mataró, 27/12/2010 a les 19:21
El filòsof xines Lao Tse, va dir:
Quan el líder capacitat ha acabat la seva feina, la gent diu que les coses han ocorregut de forma natural.
Durant 23 anys varem tenir el LIDER mes capacitat, i ara la gent dirà que les coses succeeixen de forma natural.
I tant natural.
I quan, finalment, la resta dels babaus, que no hi veuen mes enllà del nas, obrint els ulls, finalment ocorrerà el que el LIDER va preveure i preparar del principi.

+
17

-
15
IrrellevantsUn català anònim, 27/12/2010 a les 19:16
«Riovera es dibuixa com un profeta de la casposa religió nacionalista hispanocastellana»

+
18

-
16
QUE VAAAAAnònim, 27/12/2010 a les 19:07
Tant de bo tinguis raó, Ribera, però em sembla que no tindrem tanta sort.

+
16

-
14
rivera-botiflercaparrut, 27/12/2010 a les 19:06
Si algun dia el senyor Rivera apareix en algun llibre d'historia, sortirá en una sola ratlleta que dirá mes o menys:Simulacre de polític que actuá desde el Parlament de Catalunya contra la Catalunya digna de portar aquest nom. Per algun seria una mena de botifler pero molt més magnificat.

+
16

-
29
¡Ah de la casa! Eduardo González Palomar (Manlleu), 27/12/2010 a les 18:43
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Acostumbro a anteponer la Razón al Sentimiento. A diferencia del nacionalista parcelario, me escudo en la Razón para salvaguardar lo que es mío: la Libertad. Mío no es el código lingüístico en el que por lo común me comunico, ni siquiera es mi patria un territorio determinado por más que haya nacido sobre él y en estos precisos momentos en él madure. Quizá por tan saludable inclinación doctrinal jamás colgó del balcón de mi casa bandera alguna, ¿y del suyo? Si alguien advierte sombra alguna de Nacionalismo en mi proceder es tanta como admite la concordancia con el mismo rigor argumental que me espolea a preferir Catalunya a la Tribu. Por consiguiente, es razonable que me sienta más español que catalán y prosiguiendo en este orden de razonamientos, más europeo que español, pero más cosmopolita que europeo. Es decir, que me tengo por lo que se da en llamar un internacionalista por antonomasia. No soy amigo de comulgar con nacionalistas al uso, mas no me duelen prendas si participamos de algún postulado. Antaño, mi abuelo materno fue recluido tres años en un campo de concentración franquista; hogaño, otros nacionalistas, desde instituciones públicas en Catalunya me conculcan derechos lingüísticos e ideológicos de modo totalitario; esto es, vulnerando el código legal vigente del que nos hemos dotado todos en Democracia. Rechazo de plano pasar de un extremo a otro; no obstante, entre mis preferencias no hallará doblar el espinazo o arar el mar. Por lo tanto, colaboro codo con codo con señalado partido político o deposito mi papeleta de voto en democrática urna aunque no comparta el ideario completo a pies juntillas. Vaya, que como me sé insignificante sólo trato de inclinar mínimamente la balanza programática de quienes nos gobiernan desde nuestras administraciones oficiales. Después de 43 años por estos parajes y algunos menos en uso de razón, aún no he tropezado con lengua o patria alguna que engendre seres humanos de sublime virtud. En último extremo, no soy individuo que ande arreglando discordancias a pedradas, conque de usted, que reside en suntuosa morada ideológica, sólo deseo apaciblemente que no me mire de través y santas pascuas.

+
17

-
14
Deu l'escoltiA nònim, 27/12/2010 a les 18:42
Necesitem la mateixa independència que els veins.
Fòra els nacional-imperialistes extrangers!

+
19

-
15
LLopAnònim, 27/12/2010 a les 18:39
La direfrència (a part de la inteligència mínima) es que aquest noiet es un Nazionalista Espanyol que ens vol anorrear des de la seva induida ignorancia histórica, volguda o induida. El bilingüisme que defensa (?) si que es amb peus enfarinats. Senzillment és tracta d'un ANTICTALÀ i res més.
Son els defensors del "derecho de conquista" o sia imperialistes o sia feixistes.

+
23

-
15
Déu t'escoolt.gat escadat, 27/12/2010 a les 18:35
Que sigui veritat, quina bona notícia. A fer patir els imperialistes castellans i els seus esbirres.