Quico Sallés/Palau de la Generalitat | Actualitzat el 27/12/2010 a les 13:02h

Artur Mas, President amb «austera normalitat democràtica»

Pren possessió de la Presidència de la Generalitat prometent "fidelitat al poble de Catalunya". "Aspiro a la plenitud nacional de Catalunya", assegura en el seu primer discurs

Artur Mas fent el discurs amb la medalla presidencial. Foto: ACN

Dia de gala aquest dilluns al matí al Palau de la Generalitat. En un acte que els dos protagonistes, José Montilla, president en funcions, i Artur Mas, president electe, han titllat de "normalitat democràtica” i de “continuïtat institucional", s'ha materialitzat el traspàs de poders a la presidència de la Generalitat.

En un acte protocol·lari, i de marcada "austeritat", Montilla ha penjat la Medalla de President a l'electe Mas. Ho ha fet després de pronunciar un sentit discurs de comiat en què ha felicitat al nou President i ha assenyalat la seva retirada de la més alta institució de Catalunya per treballar més en "el fer de Catalunya que no pas en el ser", recordant Vicenç Vives.

Mas que ha promès el càrrec amb el compromís de "fidelitat al poble de Catalunya" davant la presidenta del Parlament, Núria de Gispert, i amb l'atenta mirada del vicepresident del govern espanyol, Manuel Chaves. Un cop ha pres possessió del càrrec Mas ha pronunciat un discurs emotiu en què ha agraït al president Montilla "l'impecable" traspàs. Tot seguit, Mas ha assegurat que les dues coses més importants que li han passat a la vida ha estat conèixer la seva dona i ser investit President.

"És un somni complert" ha assegurat, per afegir "em sento en pau amb mi mateix i en deute amb el país que m'ha fet confiança". Mas ha assegurat que "aspira a la plenitud nacional de Catalunya, una construcció nacional que no és per impacients". Per això s'ha definit com "un constructor de Catalunya, que sento que arribo no que torno, hi arribo després de tocar tot el país".

"Arribo en un moment delicat, hi ha pors i problemes, però hem de tenir el cap fred, cor calent, puny ferm i peus a terra" ha sentenciat Mas. "Puc servir ara, i en tinc ganes, millor al país que fa anys enrere" ha reblat en record dels anys de  l'oposició. El ja President ha fet una crida "a tot aquell qui tingui idees per sortir de la crisi a que les aporti". 

Un cop acabat el parlament amb un "Visca Catalunya", Mas ha sortit al balcó del Palau a saludar al mig miler de persones que s'hi han aplegat". Des de la balconada ha animat a tothom a "servir Catalunya". Cant dels Segadors i crits d'independència. Recepció al pati dels Tarongers, i comença la singladura d'un nou President, després d'una llarga espera de set anys.

Un detall de la cerimònia ha estat que Mas ha acompanyat Montilla fins al cotxe i posat davant l'automòbil ha demanat al públic que aplaudís. I Mascarell, conseller d'un govern de CiU. La democràcia té aquestes coses.

José Montilla i Artur Mas se saluden en la cerimònia de presa de possessió Foto: ACN

Navega per les etiquetes

Artur Maseleccions al parlament

COMENTARIS

+0
-1
convit
Joan Crosta, 27/12/2010 a les 22:37
NO VOLGUIS SER ESTRANGER, PARLA CATALÀ!.
Sra. Camacho, Sr. Ribera .........
+1
-1
Antitesis
Emili Guell, 27/12/2010 a les 21:32
En respuesta a su previsible tesis, le diré que está usted muy equivocado: tienen ustedes la mala costumbre de comparar a Catalunya con estados con los que no podemos compararnos. Los calculos deben hacerse en si mismos, y no por comparacion.
Algunos estados de la republica federal alemana ya han devuelto competencias al estado federal, porque esa tesis de que la independecia siempre es rentable es una solemne tontería que no tiene economista que la mantenga, ni uno solo.
La cuestión es si cataluña, de ser independiente, con esos 20.000 millones los catalanes viviríamos mejor. y la respuesta es NO.
No me utilice argumentos de evasión, son ustedes los que utilizan supuestos argumentos económicos, si la Generalitat nos cuesta más de 50000 millones como quieren que 20.000 millones aumenten nuestros sueldos y pensiones? pero no ven que es una tontería hombre? es que no saben contar?.
Y nuestros compromisos internacionales como los pagaríamos? con 40.000 millones más? pues no veas que negocio.
Los estados que usted cita no habían decidido formar parte de una monarquía parlamentaria, sino que fueron sometidos a una dictadura soviética. No diga tonterías hombre, como quiere que no ganen con el cambio!!!
+1
-1
Repuesta al Señor Antiguo de las 2112h
Emili Guell, 27/12/2010 a les 21:24
Gracias señor antiguo por argumentar algo a parte de votar en contra de mis poderosos argumentos.
Pero no estoy de acuerdo con usted, primero se refiere a mi como español, como si usted no lo fuera: verá usted es español y no pude dejar de serlo como no puede dejar de ser europeo. Bueno si, puede dejar de serlo solo en su imaginación, pero somo si decide creer que los burros vuelan, lo que está más cerca del ridículo que de la certeza.
Tampoco estoy de acuerdo en lo de la manipulación de la historia, los especialistas en revisionismo histórico son los ultranacionalistas, hasta el punto de inventarse una corona "catalano aragonesa" que no ha existido jamás.
Y tampoco estoy de acuerdo ni en la versión del señor que cita, que es de parte doctrinal, ni eso de que los borbones con el fuego y sangre.
Mire usted, la burguesía y la aristocracia catalana era siempre la primera en ponerse de parte de la Corona española, como la de Castilla, como la nobleza andaluza, no digamos la gallega, la navarra, en fin, lea usted historia amigo. Y la nobleza y burguesía de la época eran "catalunya" en aquel momento. El concepto "pueblo" que usted tiene hoy, desde el punto de vista democrático, habría causado mucha risa en la época.
Por lo tanto, igual que en Irlanda, y Escocia, no olvide usted nunca que fueron siempre los nobles quienes acordaron y llegaron a acuerdos con el monarca de turno, en eso consistían los Estados en aquella época.
En cuanto al retrato de Rey de España, en la Generalitat, no creo que desaparezca salvo para cambiarlo algún día, Dios quiera lejano, por el del hoy Príncep de Girona.
+1
-0
antitesis
un senyor antic, 27/12/2010 a les 21:22
Contra la tesis del Sr. GUELL EXISTEIXEN ELS NOUS ESTATS , LETONIA, LITUANIA, ESTONIA, i cap d'ells, segons diuen voldrien deixar de se independents, malgrat les dificultats, els seus raonaments economics estan ja depassats, el mercat es global, i tota formacio o estructura politica historica es mante mentres els costos de manteniment
son inferiors al beneficis, i aqui tenim el nus de la contradiccio fonamental, els costos de pertanyer a España son negatius per Catalunya i positius per a España, i aquests nus te un marc que es diu Europa i unes regles de joc, l'Independencia de Catalunya no ens sortiria de franc, pero es mes car pertanyer a España.
Ara ja no arriba l'or d'America i aviat dexaran de venir cales d'Europa.
+1
-1
"HAY UN DETALLE"
un senyor antic, 27/12/2010 a les 21:12
Hay un detalle que me llama poderosamente la atencion... l'interpretacio que fan els espanyols de les seves propies manipulacions historiques, hi va haver una dinastia catalana, que es va acabar per falta de descendencia i per la manipulacio de la legitimitat succesora, li tocava al Comte d'Urgell, es va imposar al de la casa de Antequera, com molt be va demostrar Ferran Soldevila en el seu estudi sobre el proces que va durar mes de dos anys, i a on prohomes de Barcelona van apostar pel d'Antequera, per lo de sempre, Catalunya tambe ha sigut Republica, i va ser nacio Carolingia, i aquests Borbons van ser imposats a sang i foc, i hay un detalle.., resulta que l'historia encara no s'acabat i poden pasar moltes coses, entre elles que un quadre caigui a terra i ninugu es molesti en recollirlo...
+3
-4
Independencia???
Emili Guell, 27/12/2010 a les 19:58
Hay un detalle en el salón que utilizan en la Generalitat para los nombramientos de todos los presidents, que me llama poderosamente la atención, y no es imposición legal alguna, ni del gobierno español: Y es el retrato de SM el Rey de España, que preside el acto, justo detrás de los presidents saliente y entrante.
En realidad tiene una vinculación histórica la Generalitat con la Corona, mucho más importante de lo que pueda parecer a primera vista.
La Generalitat es antigua si, mucho, pero que nadie olvide que fue una "diputación" recaudadora de impuestos.
Sabíais que la Corona, es la institución más valorada, incluso por los ciudadanos catalanes?.
Curioso eh?
Sabían ustedes que un estado puede ser independiente, pero con un jefe de estado monarca que a su vez, lo es de otros estados? curioso eh?
+3
-5
Nos roban?
Emili Guell, 27/12/2010 a les 19:48
A mi me parece bien que voten en contra de mi comentario anterior, pero no se, quizás sería más inteligente por parte de ustedes que argumentaran algo no?, pueden hacerlo en catalán si quieren, o en inglés, yo escribo en castellano por pura comodidad lo confieso, pero me siento tan catalán o "más" que ustedes.
Si lo que les ha picado es lo de los 20.000 millones, les daré otro dato: creen ustedes que, de ser Catalunya independiente pagaríamos, por distintos conceptos, al Reino de España, y demás tratados menos de 20.000 millones?
Pero no ves ustedes que esto no tiene ni cap ni peus?, CIU sabe de sobras, que el actual estado con España es un buen negocio para Catalunya, lo único es que quieren controlarlo ellos, con lo que el concierto fiscal, que no es posible, se pagarían tambien los 20.000 millones. No pretenderán estar ustedes en España, o en Europa "gratis"?
eso no es posible amigos, no somien truitas!!!
+3
-8
Nos roban?
Emili Guell, 27/12/2010 a les 19:28
Dice usted comentario de las 1856 q nos roban los españoles?, quiere usted decir que la familia y amigos que tenemos la mayoria de los catalanes en el resto de España nos roba?
Luego dice usted que Mas no puede dirigir? yo pensaba que salud y la mayoria de las consellerias ya estaban totalmente transferidas a la generalitat.
Y eso de los "20.000" millones que nos roban es, desde el punto de vista presupuestario una bobada. Suponiendo que eso sea cierto, solo la generalitat ya nos cuesta a los catalanes mas de 50.000 millones año, asi que ya me diran ustedes que crisis podemos solucionar con 20000 millones.
Pero ustedes creen que ayudan al futuro de catalunya creyendo en dogmas de fe y propaganda?
+5
-2
Chaves i Montilla quina pandilla!!!!
Cartanya, 27/12/2010 a les 19:15
Llàstima, que no estigui el Mas en la foto, en mig del Montilla i del Chaves, per que semblaria, aquella crucificació bíblica de Jesús entre els dos lladres un l`ex president de Andalusia, zona on anava a parar, bona par de el que aquí ens robant, per pagar les peonades que tan d`èxit han tingut per allà, l`altre el Montilla, un nou ex president que en quatre anys a fet que Catalunya estigui pràcticament en fallida tècnica. , mireu amb qui ens juguem els nostres sous, dos politics, de la “elit” espanyola( tots dos han passat per altres departament i en cap han tret un suficient!!) que si son aquets els que ens han de treure de la crisi, ja podeu prendre seien, per que tenim per molta estona, uns quans anys de estona!.
+4
-2
Robando espero que con Mas Catalunya pueda pagar.
Catala, 27/12/2010 a les 18:56
Amb un deute, empresarial de 52.000.000 mil milions d`euros, un nou director general de qualsevol empresa, pot assumir el càrrec, per que sap que podrà prendre decisions empresarials que li permetin millorar els resultats negatius de la empresa on s`incorpora. Artur Mas es ja el nou director general de Catalunya, assumeix un deute de 52.000.000 mil milions, sense poder prendre cap decisió que li permeti millorar aquets números, per que no te cap autoritat per canviar, els sistemes del departaments en que es mes necessari el canvi; com es : treball, transport, sanitat, cultura, banc i caixes i impostos; i sense això no hi ha cap director general que pugui millorar aquesta empresa, per que a lo únic que podrà aspirar es a no augmentar el números vermells, que es el que espera Espanya que faci, per que així no li caurà encara mes, la cara de vergonya quan vingui a robar-nos els 22.000.000 mil milions anuals; i amb aquesta tarifa obligatòria, ens permeten ser catalans? dins de la seva democràtica? Espanya.
+6
-7
Independencia???
Emili Guell, 27/12/2010 a les 18:12
Yo estoy de acuerdo en un referendum no sobre la independencia, sino sobre la forma de estado, entre ellas la independencia. Pero para que se produzca un referendum los catalanes tenemos que poder votar en libertad, lo que ahora no tenemos, y no por culpa de madrid sino de barcelona, ya que la casta politica catalana es un regimen de opinion, por lo tanto el resultado del referendum sería un fraude.
Podemos ir a un referendum con medios de comunicacion y creadores de opinion subvencionados por el gobierno de turno?
yo creo que no, y un refendum amañado sería un desastre para catalunya
+7
-3
Hem de tornar a ser noticia al New York times!
Fallen, 27/12/2010 a les 17:23

http://estemfotuts.blogspot.com/2010/12/hem-de-tornar-ser-noticia-al-new-york.html


L'any 2006 l'exercit espanyol va ser derrotat per ser noticia al New York Times. Va ser quan el tinent general José Mena Aguado en el discurs de la pasqua militar del 2006 afirmar d'una manera resumida: "Si los políticos no paran el estatuto, lo parará el ejercito a las ordenes del rey".

Per estrany que pugi semblar el seu cessament no va ser constitucional, però es veu que això no va agradar gens als mercats borsaris. Les accions de determinades empreses i bancs espanyols van començar a caure i calia actuar amb contundència. Això

I és que una dada potser més més important que el que s'ha explicat abans, és que els discursos solemnes de la pasqua militar requereixen l'aprovació del ministre de defensa, de la Moncloa (Zapatero) i no se si del propi rei. Com és que van permetre aquest discurs? O no se'l van llegir o hi estaven d'acord, no? Dimissions? No n'he trobat cap.

Tenint en compte aquest precedent i que ara, el mateix govern espanyol també recorrerà al constitucional contra la llei de consultes populars a Catalunya (una llei molt que ja indica que qualsevol consulta requereix l’autorització de l’estat), em plantejo:

Si un referèndum és la màxima expressió de la democràcia, a Espanya hi ha democràcia?

També m'he estat plantejant el perquè d'aquesta actitud si les pot acabar denegant. No serà que no vol tornar a ser noticia al New York Times prohibint una consulta!

Hem de tornar a ser noticia al New York Times!
+4
-7
Mascar, mientras ayuden los dientes
Eduardo González Palomar (Manlleu), 27/12/2010 a les 16:46
Sin novedad en el frente, esta nueva etapa política en Catalunya, arranca con la elección de la primera “Presidenta” del Parlament. En un soplo, ha ejercido el protagonismo que su cargo trae aparejado, al no escaparse por la tangente en entrevista realizada desde cierta emisora radiofónica. Inmediatamente, ha avanzado por qué cauces fluirán ríos de tinta en la novena legislatura: “el concierto económico o el pacto fiscal”. De tal forma que, nos espera más de lo mismo en la tarea de proseguir exacerbando a los ciudadanos con la monomanía de la “financiación autonómica”. Los resultados, tras el correr del tiempo, dirán si es palo o pedrada, puesto que en el pasado todo máximo responsable del Govern, incluido aquel perteneciente a la federación de la que forma parte, se vanaglorió de mejorarla substancialmente. No obstante, en lo concerniente a tangibles réditos para las clases gruesas de la sociedad, al menos en tres áreas básicas (Sanidad, Educación y Bienestar Social), siempre fue más el ruido que las nueces. Salvando los obvios avances que la investigación y la ciencia han puesto a nuestra disposición, incluso en tiempo de vacas gordas, la calidad del servicio público se vio mermada como tres y dos son cinco. Desde luego, no por falta de formación y buena voluntad en los funcionarios que la administran en última instancia. En este orden de cosas, no se comprende ni papa y da qué pensar que crecidas partidas presupuestarias oficiales no hayan cesado de canalizarse, por un tubo, hacia entidades privadas de modo exponencial. Tal es así que, desde hace demasiado tiempo, lo que se “dice” en nuestras instituciones políticas más inmediatas no entra en docena con lo que se “hace”. Vaya que, para muchos ciudadanos, a tenor de lo acaecido hasta ahora, viendo cómo trepan impuestos o tarifas de servicios de primera necesidad y cómo se desliza la excelencia de las prestaciones públicas, qué administración nos gestione el erario común ni fu ni fa. En dos palabras, quien lo tiene crudo para “recuperar todo lo que se ha perdido en estos años” no es la insensible casta política de Catalunya sino el más desfavorecido de nuestra sociedad al que descubrimos, a cada tanto, dando diente con diente en los gélidos y apenas protegidos soportales de las plazas de nuestros municipios. Sin rebozo, en lo tocante a la flamante “Presidenta”, lo cortés no quita lo valiente… ¡suerte y al toro!
+6
-5
Lapsus
Observador, 27/12/2010 a les 15:28
M'he equivocat de cantó. No busqueu el policia a la dreta, busqueu-lo a l'esquerra i em penso que es diu Chaves.
+7
-7
Els dos de l'esquerra...
Carona, 27/12/2010 a les 15:28
La cara dels dos andalusos que apareixen a la fotografia són tot un poema, enhorabona, això vol dir que anem pel bon camí.

Apreneu-ne d'en Mas. CiU rules
+8
-5
L'espanyol de la dreta de la foto
Observador, 27/12/2010 a les 15:27
Que hi feia el policia que surt a la dreta de la foto?

Quan deixarem de tenir un govern vigilat per Madrid?
+11
-4
tot igual
un senyor antic, 27/12/2010 a les 14:58
El SR. President pren el carrec en una taula on seuen l'ex, la Presidenta del Parlament i dos guardia civils espanyols, el vicepresident del GObierno de España i el Delegado del Gobierno, miren atentament i prenen nota, el President jura lealdad al Rey de España i a la "Constitucion Española", que no ens reconeix com a poble ni nacio, al mateix temps jura llealdat al poble de Catalunya, titol de la pel.licula:
"Mision Imposible".
+4
-10
Quanta bilis!.
Arseni, 27/12/2010 a les 13:50
Hóstia!!...quanta bilis que traureu els propers 23 anys!!.

Aneu en compte que us pot afectar greument la salut.
+8
-6
Govern dels Mas
Joanet, 27/12/2010 a les 13:30
Serà el Govern dels MAS: Mas, Mas-Colell i Mascarell.
Sort i plenitud nacional ja!
+20
-6
"Instrucción secreta" als corregidors del Principat de Catalunya
Anònim català, 27/12/2010 a les 13:30
Com el 1716: "Que se consiga el efecto sin que se note el cuidado", oi Mas?


+27
-9
Mas de lo mismo no, pitjor!!
Anònim, 27/12/2010 a les 13:29
Abans de començar ja ha perdut el concert econòmic i el català a les escoles. Tela.
+10
-9
Parlant de mafiosos
Anònim, 27/12/2010 a les 13:22
Què us ha semblat el Chavez fent de carrabina?
+29
-7
amb fidelitat al Rei, a la Constitució, l'Estatut
Vicenç Ramoneda i Ullar, 27/12/2010 a les 13:21
'Prometeu per la vostra consciencia i honor complir fidelment les obligacions del càrrec de president de la Generalitat....

"amb fidelitat al Rei, a la Constitució, l'Estatut"

... i a les institucionals nacionals de Catalunya'.

SI! No hase farta disir nada MAS!

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: