La immersió lingüística es insuficient, ja ho deia molta gent des de fa temps, les classes encara que es facin en Català, no aconsegueix que el nens parlin regularment la nostre llengua, per a prova una anècdota d'un professor, que ara no trobo l'enllaç, que deia que en la seva classe, al començar el curs, tenia dos germans de família catalana, catalanoparlants, que sempre s'havien parlat entre ells en Català, però que al cap d'un any, aquests dos germans es parlaven entre ells en Castellà, i es que encara que les classes fossin en Català, el pati, la vida social, els mitjans, tot lo demès, era un bombardeig en Castellà, que feia que els nens adoptessin aquesta llengua com a llengua vehicular fora de casa, i el Català quedava relegat a una llengua materna sense utilitat fora de la llar.
Jo ho va dir Joan Solà al parlament, el Català perilla, si seguim aixi, desapareixerà, ara mateix ja ha deixat de ser una llengua necessària i útil, ens agradi o no. Si us plau veieu el vídeo a la dreta de la noticia, els dos, sobretot el primer.
http://www.vilaweb.cat/noticia/3794619/20101027/mort-joan-sola.html
La immersió lingüística es el màxim insuficient. Nomes serveix per aplacar el neguit dels Catalans, però no te un valor útil real. Si volem que el Català es preservi, i sigui el que sempre ha sigut, la llengua de Catalunya, cal que la població i els polítics estableixin el Català com a llengua de Catalunya en tots els aspectes, que el Català es faci servir per a totes les assignatures, que es continua fent servir en totes també a la universitat, i que posem d'un model administratiu i social amb un Castellà predominant, a un model on el Català sigui llengua no nomes opcional, si no totalment necessària per moure's, treballar i viure a Catalunya.