Quico Sallés/Parlament | Actualitzat el 23/12/2010 a les 13:24h

Mas, 129è President

L'abstenció del PSC permet el candidat de CiU accedir a la presidència de la Generalitat en segona volta. La resta de grups voten en contra

Mes encaixa la mà amb Montilla un cop investit President.  

Tres eleccions i deu anys ha trigat per assolir el seu objectiu. Tot gràcies a un no fer "institucional i responsable", a l'abstenció dels grans adversaris polítics, el PSC. La biosfera catalana permet aquestes situacions, que no per curioses, deixen de ser civilitzades.

Una rúbrica d'Oriol Pujol, president del grup parlamentari de CiU, i de Quim Nadal, responsable del grup socialista al Parlament, han permès aquest migdia que Artur Mas hagi estat investit 129è President de la Generalitat de Catalunya per majoria simple, amb els vots afirmatius només dels 62 diputats de CiU i l'abstenció dels 28 socialistes.  Una treballada segona volta amb resultats esperats.

Mas ha entrat com a candidat al Parlament cap a quarts de deu del matí i ha sortit com a president electes després de tres hores de debat. Tant Artur Mas com Joaquim Nadal han insistit que l'acord té l'origen en "la responsabilitat de la continuïtat institucional". "No és cap acord de governabilitat ni garanteix l'estabilitat parlamentària" han insistit a banda i banda de la bancada. L'abstenció, un caminar d'esquena fins a penjar al PSC l'etiqueta de soci preferent. "I que quedi clar, no ens fem petons per les cantonades" ha emfatitzat Mas gràficament.

Malgrat aquesta abstenció, Mas ha assegurat que busca consensos urbi et orbi. En aquest sentit, ha emplaçat als altres grups per treballar junts en els "grans projectes de país". El ja president electe ha explicat a grans trets l'acord signat i el seu full de ruta. Els uns per massa autonomista, ERC i SI , altres per massa nacionalista, PP i C's, i altres per poc d'esquerres i poc ecologista, ICV, han argüit el seu no en un debat que no per previsible, ha deixat de ser entretingut, intents i amb alguna sorpresa.

Sigui com sigui, Mas ja és President. Deu anys després, i gràcies a l'abstenció dels eterns rivals. Catalunya torna a l'oasi? No ho sabem, només hem sabut la intenció de Mas: "Espero ser un servidor públic, útil, eficaç, lleial, honest i enamorat del seu país i de la seva gent".    No ho sabeNNo, hones

Navega per les etiquetes

ciueleccions al parlamentartur mas

COMENTARIS

+0
-0
ESPAÑOL
Félix López Alarte, 24/12/2010 a les 09:25
Un español como tu no puede ser independentista y no sé si fuerte, ni tan siquiera eres capaz de poner tu nombre. La mayoría sois iguales, si no tenéis la fuerza no sois nadie.
No tenéis huevos ni de decir de donde sois. Yo soy castellano (catalán de sentimientos y de corazón (no me une nada con vosotros)y ) y lo seré siempre y lo que más me jode es oir a todos vosotros que no sois catalanes ni lo seréis nunca: "es que nosotros somos catalanes" (una mierda). Tú eres de la ciudad de los inmigrantes españoles ignorantes e intolerantes. Sólo deseo que os pase con vuestra patria lo que pasa con Catalunya, de hecho ya os (nos) está pasando (ya os mandan desde el extranjero lo que tenéis que hacer) por cazurros.
+0
-0
Sí, sí
No, no soc independentista; soc de ciutat, 24/12/2010 a les 08:53
«Lo he dicho varias veces se sienten fuertes porque somos débiles». Tú desde luego que sí, sólo hay que leerte para percatarse.
+0
-1
Amenaza
Félix López Alarte, 24/12/2010 a les 08:34
¿Nadie se ha dado cuenta de la amenaza lanzada contra Catalunya (al president Mas)?. No entiendo a mucha gente de este país, lo amenazan con el código penal (¿otro proceso a Catalunya?)y nadie hace referencia. Después, además, otra ley al TC. Lo he dicho varias veces se sienten fuertes porque somos débiles.
+0
-0
Resignats
Vidalfa, 24/12/2010 a les 08:02
Be si "no pudes con ellos, unete a ellos" aquesta es la cara que posen a la fotografia, en Montilla i el deafortunat i amb el rumb camviat den Carod. Tenien de fer desapareixa ciu del mapa polític català de la pitjó manera possible i han posat tant d'esforç en fer-ho que s'han oblidat del país, el resultat, com sempre els i ha rebotat a sobre. Que els i vagi be en el seu habitat natural, l'oposició.
+1
-0
Facta non verba
Josep Fourier, 24/12/2010 a les 01:46
Aquest discurs és molt bonic, però el que compta són els fets i no les paraules. Estic esperant que el senyor Mas faci un posicionament sobre el darrer calbot que ens han fotut. Només tinc un dubte, quin és el temps raonable d'espera abans de decidir que ha perdut la primera i única oportunitat que li concedeixo?

+0
-0
tu mateix, "JUAS, JUAS, JUAS"
innisfree, 23/12/2010 a les 22:32
Del discurs d'investidura d'Artur Mas:

"Vuitè eix – Nació.

La defensa, millora i creixement de l’autogovern, el desenvolupament d’una política activa de defensa i promoció de la llengua i la cultura catalanes, així com garantir la projecció exterior del nostre país, són els objectius principals que el Govern que aspiro a presidir desenvoluparà en matèria d’autogovern i identitat.

Pel que fa a l’autogovern, volem aconseguir noves cotes de sobirania per a Catalunya, mitjançant tots els mecanismes que tinguem a l’abast. Per exemple, començant per la potencialitat que li queda a l’Estatut després de la sentència del Tribunal Constitucional. Renegociant amb el govern de l’Estat tots aquells traspassos que no s’han tancat correctament. I també, exigint i fent possible el compliment íntegre del que se’ns deu de la Disposició Addicional Tercera de l’Estatut en matèria d’inversions en infraestructures.

La política lingüística tindrà com a principal objectiu avançar cap a la plena normalització del català amb accions com el desplegament del reglament de la Llei del Cinema, o reforçant el paper de la Televisió de Catalunya com a motor del sector audiovisual en català.

La cultura és el nervi de la nació. És l’element central que la vertebra i la defineix. De la cultura emana el sistema de valors propis que ens caracteritza com a poble i ens permet interlocutar, en igualtat de condicions, amb la resta de cultures d’arreu del món. Des del punt de vista cultural, podem i hem d’actuar com un país independent."
+4
-5
Benvingut Sr Mas
Peroy, 23/12/2010 a les 21:49
Artur Mas ja és el nostre president. Catalunya està de joia. L'Artur és president gràcies al PSC que, al final, han demostrat ser l' únic partit amb sentit de país i responsabilitat.ERC segueix en caiguda lliure, perduda i desorientada per una SI que,de moment, ha fet més pena que altra cosa. El mal orador Laporta amb el seu discurs monotemàtic és fa ja pesat i no aporta res més que focs d'encenalls. Del PP i C'S ja no cal que en parlem. I els d'ICV ara podran anar a manifestar-se tranquil.lament amb els antisistema.
+0
-0
Parafrassejant a Shakespeare
Anònim, 23/12/2010 a les 21:09
a Juli Cesar: "Tu també, Mas"...
+12
-3
Collboni tenia raó...
pepet grill, 23/12/2010 a les 19:30
El director de la campanya electoral sociata, suposo que en un moment de lucidesa etílica sociata, se li va acudir el lema que ara s'ha fet realitat:
"Mas de lo mismo".

On et porten Catalunya?
Quin país més trist és la nostra bonica i gran gran gran CATALUNYA.



+10
-3
Collboni tenia raó...
pepet grill, 23/12/2010 a les 19:28
El director de la campanya electoral sociata, suposo que en un moment de lucidesa etílica sociata, se li va acudir el lema que ara s'ha fet realitat:
"Mas de lo mismo".

On et porten Catalunya?
Quin país més trist és la nostra bonica i gran gran gran CATALUNYA.



+0
-0
UN ALTRE A MANTENIR
Anònim, 23/12/2010 a les 19:17
PQ ENKARA K PLEGUIN ELS TENIM K KONTINUAR MANTENINT UFFFF
+2
-0
Pesat
Predicador, 23/12/2010 a les 18:52
Aquest Gonsales es fot pesat
He intentat llegir els seus escrits i no passo del primer rengle
Recollons!
+6
-5
font Paulus
Salutacions, 23/12/2010 a les 17:09
Font Paulus saluda al nou Praesidant de la Nació, Herr Arthur. Katalonienfreistaat. 2010. Any de la megavictòria, any zero de la nova era artúrica.

Oberkommando der katalanische bunderwerh. Alt Komandament de les forces federals catalanes.
+4
-4
CiU =.....
Xesca, 23/12/2010 a les 16:47
Avui hem vist el triomf del pacte secret de CiU amb el PP . CiU = PP.

Ah no, espera!

Avui hem vist el triomf de la "sociovergència" de tota la vida.CiU= PSOE.

Tampoc!!...cony, en qué quedem!!

+5
-1
Palomos dels pabrots
Anònim, 23/12/2010 a les 15:52

Es repeteixen més que l'all.
+1
-9
Mascar, mientras ayuden los dientes
Eduardo González Palomar (Manlleu), 23/12/2010 a les 15:45
Sin novedad en el frente, esta nueva etapa política en Catalunya, arranca con la elección de la primera “Presidenta” del Parlament. En un soplo, ha ejercido el protagonismo que su cargo trae aparejado, al no escaparse por la tangente en entrevista realizada desde cierta emisora radiofónica. Inmediatamente, ha avanzado por qué cauces fluirán ríos de tinta en la novena legislatura: “el concierto económico o el pacto fiscal”. De tal forma que, nos espera más de lo mismo en la tarea de proseguir exacerbando a los ciudadanos con la monomanía de la “financiación autonómica”. Los resultados, tras el correr del tiempo, dirán si es palo o pedrada, puesto que en el pasado todo máximo responsable del Govern, incluido aquel perteneciente a la federación de la que forma parte, se vanaglorió de mejorarla substancialmente. No obstante, en lo concerniente a tangibles réditos para las clases gruesas de la sociedad, al menos en tres áreas básicas (Sanidad, Educación y Bienestar Social), siempre fue más el ruido que las nueces. Salvando los obvios avances que la investigación y la ciencia han puesto a nuestra disposición, incluso en tiempo de vacas gordas, la calidad del servicio público se vio mermada como tres y dos son cinco. Desde luego, no por falta de formación y buena voluntad en los funcionarios que la administran en última instancia. En este orden de cosas, no se comprende ni papa y da qué pensar que crecidas partidas presupuestarias oficiales no hayan cesado de canalizarse, por un tubo, hacia entidades privadas de modo exponencial. Tal es así que, desde hace demasiado tiempo, lo que se “dice” en nuestras instituciones políticas más inmediatas no entra en docena con lo que se “hace”. Vaya que, para muchos ciudadanos, a tenor de lo acaecido hasta ahora, viendo cómo trepan impuestos o tarifas de servicios de primera necesidad y cómo se desliza la excelencia de las prestaciones públicas, qué administración nos gestione el erario común ni fu ni fa. En dos palabras, quien lo tiene crudo para “recuperar todo lo que se ha perdido en estos años” no es la insensible casta política de Catalunya sino el más desfavorecido de nuestra sociedad al que descubrimos, a cada tanto, dando diente con diente en los gélidos y apenas protegidos soportales de las plazas de nuestros municipios. Sin rebozo, en lo tocante a la flamante “Presidenta”, lo cortés no quita lo valiente… ¡suerte y al toro!
+2
-6
De ahí nace la tos a la gallina
Eduardo González Palomar (Manlleu), 23/12/2010 a les 15:43
En son de qué, nuestros representantes políticos en Catalunya, interpretaron que esto de gobernar las instituciones públicas iba de colocar cargos públicos de confianza (designación digital) en grado sumo. Por obra y gracia del Tripartito, en torno a medio millar de afines han comido la tira de tiempo de olla grande y ahora toca apearles el tratamiento porque quien presidirá la Generalitat en modo alguno aceptará esa bola. En una de esas, el más que posible sucesor a la Presidencia ya ha manifestado su intención de reducir en un burlesco porcentaje aquellos que los sustituirán. No es necesario masturbarse la mente para llegar a la conclusión de que resulta enormemente tentador para sus incondicionales políticos cubrirse el riñón, durante unos años, por medio de una mera y arbitraria designación oficial. En contraposición, solo pasa por gran estadista quien demuestra la talla de su liderazgo al moderar principalmente a sus propios partidarios. Con semejante declaración de intenciones, sólo nos resta, a los contribuyentes, hacer de tripas corazón o encomendarnos a san pies para evitar quedarnos en la espina de Santa Lucia. Es obvio que en todas partes cuecen habas, pero en la Comunidad Autónoma donde nací a calderadas y peor aún si, en dos paletadas, cualquier lugareño nos señala un ayuntamiento de minúsculo villorrio de nuestro territorio en el que hallaríamos una o varias de estas figuras de las que tanto goza rodearse quien ostenta el Poder. Es más viejo que mear en pared que mezclando lo malo con lo peor, en esta cuestión no iba a ser una excepción, dejamos el castaño oscuro para caer de bruces en la oscura boca de lobo. En sustancia, como la falta de liquidez de la tesorería pública es concluyente y ni a la de tres vamos a vedar el irreductible apego que demuestran nuestros gobernantes a obsequiarse con cargos de confianza, parece sensato exhortarlos a que se den el gusto cuando el número sea razonable; cuando no, que el mal hábito lo sufraguen de su bolsillo y todos henchidos de satisfacción… pasando de cuatro, cada uno fuma de su tabaco.
+17
-8
+ Tripartit
Anònim, 23/12/2010 a les 14:28
Per al racista que parla de "quillos": I què és un acord CDC + UDC + PSC? Un altre tripartit, i probablement més perillós...
+8
-4
autoenganyats i panxacontents
Guerau, 23/12/2010 a les 14:26
Els Catalans mai han tingut la intel·ligència emocional per comprendre el seu propi país, mai i han caigut sempre amb la trampa de les contemponitzacions tangencials com ara la crisi, o una altra excusa per no fer res per solucionar el seu propi problema: la responsabilitat.
+9
-16
No en teniu ni idea
Anònim, 23/12/2010 a les 14:22
Actualment davant la radicalització nacionalista (ERC,SI,Ciudadanos i PP) i la deriva i falta de patriotisme veritable i honest (ERC i SI), i davant el panorama econòmic, la millor solució era aquesta sociovergència. Sens subte el senyor Mas ni el Nadal volen una deriva nacionalista, per molt que el PP i Ciudadanos intentarà atacar-los sense pietat ( els interessa realment la deriva nacionalista a Catalunya ), volen fer com a València o a ses Illes.

Tampoc veig cap líder independentista sòlid, i ERC i SI mai es posaran d'acord.

Davant d'això, l'única prioritat personal és sortir de la CRISIS.
+11
-17
Felicitats, President!
XX, 23/12/2010 a les 14:19
Després de 7 llargs anys, Catalunya torna a tenir President. Ens queda molt de camí per recórrer, però avui ja som una mica més país que ahir. I ERC ha tornat a demostrar la seva profunda i incurable subnormalitat votant en contra, quan en el seu moment votà a favor de posar un quillo de president.
+18
-14
CIU partit espanyolista
Guerau, 23/12/2010 a les 14:11
ja ha arribat el president MAS, president que serà més espanyolista i més nociu per Catalunya que el mateix montilla. CIU es un partit nacionalista espanyol.
+14
-14
Visca Catalunya
Un català anònim, 23/12/2010 a les 13:59
Avui, despres de set anys i vuit dies, el tripartit és mort, l'hem mort els catalans.

Avui, set anys i vuit dies de l'ignominiós pacte del Tinell que havia de comportar la desaparició de CiU i el repartiment de les despulles per part del tripartit, Artur Mas, lider de CiU ha estat investit 129e President de la Generalitat de Catalunya, i ho ha fet sense rancunia, sense una mala paraula per ningù i amb tota humilitat.

La Nació catalana, avui ha recuperat el transitar pel camí que l'ha de fer gran i ufana.

Cisca Catalunya!.
+7
-13
A les vuit
Josep Fourier, 23/12/2010 a les 13:50
Mas, tens una oportunitat per guanyar punts en els cors de molta gent. No hi confiem gaire en vosaltres, però mereixeu una oportunitat. La teniu, aprofiteu-la.

Avui a les vuit tothom a l'ajuntament!


FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: