Redacció | Actualitzat el 20/12/2010 a les 11:09h

La mesa del Parlament manté el mateix temps per Solidaritat i Ciutadans

El partit de Laporta havia recorregut la decisió

La mesa del Parlament ha desestimat la impugnació que Solidaritat Catalana per la Independència (SI) va fer dissabte contra la distribució dels temps entre aquest partit i Ciutadans (C's) que va decidir aquest organisme. El partit de Joan Laporta considera que hauria de disposar de més temps que C's perquè té un diputat més, però la Mesa s'ha reunit aquest dilluns i ha decidit mantenir la igualtat en la distribució dels temps d'intervenció, 15 minuts per a SI i 15 més per a C's. Tot i això, fonts de la Mesa han assegurat a l'ACN que la voluntat de la presidenta del Parlament, Núria de Gispert, és ser flexible en l'aplicació d'aquest temps, com ja va deixar clar divendres.

Solidaritat també havia demanat la suspensió del debat d'investidura, ja que consideren que s'han incomplert els terminis perquè els grups tenen "fins a vuit dies hàbils" per constituir-se, un període que encara no ha acabat. El partit de Laporta considera que "en cap cas" es pot anomenar grup mixt els quatre diputats de SI i els tres de C's en no haver conclòs aquest termini. Aquesta petició també ha estat desestimada i el ple seguirà el seu curs.

Referències a Internet

Solidaritat

COMENTARIS

+2
-0
És normal aixó.-
Mediterrà, 20/12/2010 a les 18:26
I espereu l'aigua que baixarà. Crec que aquesta legislatura serà moguda i com sempre rebrà Catalunya i els seus drets. Només cal repasar la vida i miracles dels que composan la Mesa del Parlament per entendre el fort perfum de botifleria i espanyolisme que s'hi respira. Jo no vaig votar
SI ( vaig donar el meu vot a Reagrupament ) però caldrà donar suport als primers si és que segueixen sense defallir pel camí del tant ansiat independentisme.
+3
-1
CIU
Anònim, 20/12/2010 a les 15:16
Alguns dels votants de CIU ja van ser reprimits la mateixa nit electoral quan cridaven independència davant la seu electoral i els van acallar apujant el volum de la música de la megafonia. Deurien tornar a casa amb la cua entre cames. Aquell era el primer episodi. Ara el de la mesa del parlament és el segon, abans afavorir a Ciudadanos que a Solidaritat. De tota manera el sentiment independentista creixerà. És lo normal quan el sentiment de que la situació actual no ens porta cap un futur millor, sinó a una província de tercera. Amb el boicot dels mitjans informatius Solidaritat en va treure 4. Caminem. No renuncieu a la veritat.
+3
-2
Anem interpretant
Anònim, 20/12/2010 a les 15:06
Vinga una altra interpretació flexible del reglament del parlament, la mesa que li doni la investidura a Mas en primera volta, tot plegat ha guanyat les eleccions.
+2
-4
Justicia
Anònim, 20/12/2010 a les 14:58
Ciudadanos obtuvo más votos que SI, y ello ha de traducirse en una decisión ecuánime, justa y equitativa y,sobre todo, !!UNA DECISIÓN CATALANA!!, sin que tenga nada que ver Madrid o el Constitucional. Lòpes Tena= Mourinho
+3
-1
CiU espanyols
cat33, 20/12/2010 a les 14:54
Demostrant el seu unionisme des del primer dia.
+12
-1
Quina diferència hi ha....
Vicenç Ramoneda i Ullar, 20/12/2010 a les 14:05
Quina diferència hi ha entre la mesa del Parlament i el TC espanyol?
+6
-1
Quina diferència hi ha....
Vicenç Ramoneda i Ullar, 20/12/2010 a les 14:04
Quina diferència hi ha entre la mesa del Parlament i el TC espanyol?
+4
-1
oh
Anònim, 20/12/2010 a les 13:10
Els blocs electorals no ho deia la llei,que per a més inri ni n'hi ha, però si la Junta electoral, formada per....., endevineu...., i no va haver cap ductilitat.
+5
-1
Parida.....
MARESME, 20/12/2010 a les 12:49
Y si tot això com que és un tema d'interpretació jurídica ho portessim al "Constitusioná" . . . . je, je, je, je!!!
+3
-2
ha
Anònim, 20/12/2010 a les 12:40
Com va demostrar Wikileaks amb el tema del Sahara i el PSOE, tot és qüestió de paraules, de la mateixa manera que mai s'ha de dir la paraula sobirania, i que els grups sobiranistes per sistema cal dir-los radicals, en aquest cas de la mesa del Parlament no es diu saltar-se la llei, es diu aplicar-la de forma dúctil.

Jo també faré això, li fotré un bon calvot a un polític del PP_CiU-PSOE, i després li diré que l'he saludat de manera dúctil.
+0
-0
Al de les 11:40:
Barceloní, 20/12/2010 a les 12:40
Des de la més absoluta neutralitat t'he de dir que resulta que sí, CiU és una minoria, tant pel que fa al nombre de vots com al nombre de diputats.
+7
-2
Guanya la banca, com sempre
Anònima, 20/12/2010 a les 12:22
La "mesa" ja es veu que és una mesa de ferro, pur estatu quo ciu-psoe-pp. I tenint en compte com ens és d'advers aquest statu quo als catalans, ho tenim clar el que ens espera.
+7
-2
Fora
Generalitat espanyola, 20/12/2010 a les 12:18
Cal abolir la Generalitat (quin nom més arcaic i ridícul) espanyola. No serveix per a res, llevat omplir menjadores. És el pitjor que ha passat per la llibertat de Catalunya els darrers 100 anys.
+11
-2
lleis per a que ?
rigorós, 20/12/2010 a les 12:03
però la llei és llei o és opinió ??
+12
-2
Caram, caram
Anònim, 20/12/2010 a les 12:01
Es veu que això de l'estat de dret és una moto que ens han venut als pringats.
+15
-2
Qui pot interpretar?
F. Xavier, 20/12/2010 a les 11:54
Ens haurien d’explicar qui, quan, com i on pot ser flexible en la interpretació dels reglaments. Fa uns dies la meva dona em va acompanyar a la feina en cotxe. Pot ser perquè també es diu Núria, va ser flexible en la interpretació del reglament que diu que no et pots aturar en un carril bus, i ho va fer per deixar-me baixar. Doncs bé hem rebut una multa de 200€. I jo em demano: perquè la mesa del Parlament té més drets interpretatius que la meva santa esposa?. I jo em demano: podríem multar a la mesa del Parlament per passar-se per l’entrecuix el reglament?
+12
-2
Al final esl perdrem el respecte als que manen
Anònim, 20/12/2010 a les 11:54
En campanya electoral no tocava sortir en els blocs electorals perquè ho deien les lleis, quan entrem al parlament és fa una interpretació flexible de la llei.
+15
-1
ep
Anònim, 20/12/2010 a les 11:48
Amics, amb el sistema heu topat, tant és si mana el PSC, CiU o PP, el cas és que les lleis d'aquesta democràcia de fireta son dúctils fins i tot accessòries quan els convé, sempre hi ha una excusa o altra "pel be del poble", i absolutament implacables quan els convé.

El cas és mantenir-se ells en la menjadora, amagar-se les vergonyes i corrupteles, i donar peixet a aquells que si accedeixen a ser "sistema". Pels demés, pels passerells, ni aigua, per més que ho digui la llei.
+3
-3
al de les 11.24...
Anònim, 20/12/2010 a les 11:40
no sabia que CiU fos una minoria...
+14
-1
Aquesta gent ens governen???
Anònim, 20/12/2010 a les 11:38
Ho llegeixo i no m'ho crec, l'article 75.6 del reglament del parlament sembla que ho deixa clar.Què és això de passar-s'ho pel forro dient que fan una interpretació flexible??? No s'havia que la mesa del parlament anéssin a l'ampla.
+3
-14
filibusterisme
Anònim, 20/12/2010 a les 11:24
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+20
-4
i només ha fet que començar....
Pere Grau, 20/12/2010 a les 11:22
Ja ho veieu....
CiU es passa pel forro el reglament del parlament per afavorir Ciudadanos.

Missatge entés. No cal afegir-hi res més.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: