Q.S./Redacció | Actualitzat el 15/12/2010 a les 17:47h

ERC Barcelona vol que la direcció nacional assumeixi responsabilitats

La federació barcelonina anirà al Consell Nacional del partit amb un marcat "esperit crític" però sense consigna de vot

Portabella contempla Puigcercós la nit electoral. Foto: Arxiu ND

La federació de Barcelona d'ERC assistirà dissabte al Consell Nacional del partit amb un marcat esperit crític i a l'expectativa del que passi amb la direcció nacional. La desfeta electoral ha provocat que els republicans barcelonins mantinguin una certa distància amb la direcció, tot i haver acceptat reunir-se amb ells en els darrers dies per escoltar els punts de vista de les dues parts.

L'aparell del partit s'ha reunit de forma intensiva amb les executives regionals per convèncer els quadres territorials perquè Puigcercós sigui revalidat aquest dissabte com a president del partit, a fi i efecte de no enterbolir les eleccions municipals del proper mes de maig.

L'actitud amb la que la federació d'ERC a Barcelona encara el Consell Nacional de dissabte, però, no implica que hagin de votar contra la continuïtat del president d'ERC, Joan Puigcercós. De fet, el vot és secret i no hi ha consigna. A més, la federació de Barcelona al complet vol que el líder assumeixi la responsabilitat dels resultats abandonant el seu càrrec.

Amb tot, el que sí tenen clar a ERC de Barcelona és que el partit ha de sortir reforçat i cohesionat del Consell Nacional del dia 18, el màxim òrgan del partit entre congressos. La proximitat dels comicis municipals provoca prudència entre la militància, donat que la marca Esquerra podria resultar perjudicada de cara a les eleccions si, per contra, s'engega un període de lluites i discrepàncies internes. Per aquesta mateixa raó, els republicans barcelonins tampoc són partidaris d'una solució dràstica immediata, com podria ser la celebració d'un congrés d'ERC abans del 22 de maig de l'any vinent.

Aquest dissabte la direcció d'ERC i, personalment, Joan Puigcercós se sotmeten a un examen. Conscients d'això, l'aparell del partit s'està posant en contacte amb els presidents comarcals i els presidents regionals ja que formen part del Consell Nacional que votarà si Puigcercós continua al capdavant del partit fins al congrés extraordinari.

Segons fonts pròximes a la direcció, el mateix Puigcercós s'ha traslladat personalment a diversos punts de Catalunya per reunir-se amb els dirigents territorials i explicar-los la seva visió després de la patacada electoral. Una feina que no està fent el president d'ERC en solitari sinó que té l'ajuda dels seus col·laboradors. En aquesta línia, aquesta setmana, Puigcercós es reunirà amb els dirigents de la JERC ja que hi ha 15 membres de les joventuts dels republicans que tenen vot al Consell Nacional.

Tot i els contactes i reunions, fonts pròximes a la direcció donen per segur que aquest dissabte hi haurà vot de càstig a l'aparell del partit pels mals resultats del 28-N que els han fet perdre 11 escons al Parlament.
 

Navega per les etiquetes

erceleccions al parlament

COMENTARIS

+0
-0
pel Josep Fourier
ferran2, 16/12/2010 a les 14:54
Comprenc que tot te un cost.
Peró aquest petit cost es la diferencia entre circular folgadament per la primera divisió digital, o semblar-nos més a molts altres pamflets on qualsevol ressentit pot vomitar el seu odi sobre Catalunya o cap qualsevol altre persona, digna.
+0
-0
11:55
Josep Fourier, 16/12/2010 a les 13:14
Evidentment sempre es pot posar un moderador, però em sembla que és una opció sense futur (opinió totalment personal). Se t'acut algun mecanisme que no requereixi una persona?
+0
-0
filtres
ferran2, 16/12/2010 a les 11:55
Com es que aquest digital no te filtres per esborrar el feixisme que se li cola, com el de les 19:30 del dia quinze?
+3
-2
Ara és l'hora
Anònim, 16/12/2010 a les 10:30
Només veig dos camins. Si us quedeu els de sempre, Esquerra (abans ERC) desapareixerà i deixarà el camí a altres formacions independentistes que no pensen pactar amb els partits espanyols. Si marxeu tota la cúpula i s'obre un procés (no sé qui el pot portar) de renovació és possible que ERC (pel nom s'ho mereix) torni a ocupar el lloc de referència de l'independentisme. Vinga Puigcercós, Ridao,.. feu un servei al país.
+3
-2
Amoros i todos pa dentro
Anònim, 16/12/2010 a les 08:49
L'Amoros, crec que es la perla d'erc; sentir.lo a la radio defensant l'emigracio lliure i subvencionada, denota que apart de boy-scout, seria un bon bisbe del Congo! Amoros, dimissió, per incompetent i domista sense vergonya! ONG-AMOROS, la butxaca es infinita, oi bisbe del Congo!
+2
-2
ERc...
Pere Jaume, 16/12/2010 a les 07:55
Carme del Baix. En Mas va passar de 54 diputats a 46 i despres 48. (Informat una mica...). I després, no demano la dimisio de Pugicercos per que ha perdut 11 diputats. La demano per coherència. Perque ERC que era el meu partit, i els dirigents actuals li han fet perdre la R i la C, fent sempre el joc al PSC... T'imagines que els Bascos, EH o algun altre, fes a Patxi Lopez president? Reflexiona una mica. D'aqui 4 anys ja criticarem plegats en Mas, en funció de com haurà portat la Generalitat.
+3
-3
Quedeu-vos!
Anònim, 15/12/2010 a les 23:10
Puigcercós, Ridao, Huguet, quedeu-vos. Ho heu fet molt bé. El tren d'Esquerra ja va passar. Ara ja no enganyeu ni els que encara us han votat. Aneu-la diluïnt i obriu pas a l'independentisme desacomplexat, el de Laporta, és clar. El país us ho agrairà.
+3
-4
Alerta tu
Anònim, 15/12/2010 a les 21:26
innisfree, 15/12/2010 a les 20:19


Ya veras tu el Estado de "alarma" lo que arregla.
+3
-2
alerta
innisfree, 15/12/2010 a les 20:19
Anònim de les 19.30:
alerta amb la llaga d'estómac.
+6
-5
I en mas va dimitir?
CARME - Baix Llobregat, 15/12/2010 a les 19:50
en mas va portar ciu de 60 diputats el 1999 amb un vell pujol a 46 el 2003 i a 48 el 2006 : els pitjors resultats en 23 anys ! Algú dels que demaneu la dimissió d' en Puigcercós vau demanr la d' en mas i en madí ?

per cert en mas va "treballar " a 3 ( TRES ) empreses privades abans d' entrar a la Gene amb el carnet de ciu : les 3 (TRES) van acabar en fallida i dissolució i 2 ( una era la tipel de prenafeta..hahaha! ) van anar al jutjat per malversació... diu que la culpa no era d' ell---un gran curriculum.

I l' anglès el va aprendre a la Gene amb càrrec als nostres impostos quan ja era conseller : maanda güevus que els altres ens l' hem de pagar a l' acadèmia però ell no podia...pobret!
+7
-4
Mira quins tirulars més rellevants, no?
CARME - Baix Llobregat, 15/12/2010 a les 19:45
Investiguen la família Carulla per suposat frau fiscal L'import investigat per la justícia podria arribar fins els 160 milions d'euros.

La "nena" carulla mana ( com ha vingut fent des de fa 20!!! anys ) al palau, prohibeix que s' investigui el finançament de cdc i és afiliada de ciu, però mentres seguirem dient que els d' Esquerra són titllats d' aprofitats, poltroners..quins collonets ! Ja es nota que qui paga mana oi sr cot ?
+6
-12
PREDEDORES MINORITARIOS.CAT
Anònim, 15/12/2010 a les 19:30
Perdedores de mierda, os vamos a pisotear vuestra ingenieria social; pronto entrara en vigor la Sentencia del TC. JODEOS.
+4
-8
Cada uno como pueda se explique y se rasque donde le pique
Eduardo González Palomar (Manlleu), 15/12/2010 a les 19:08
Estas pasadas elecciones al Parlament de Catalunya están precipitando a pie quedo la tramitación de irrevocables dimisiones en el seno de los partidos políticos que conformaban el Tripartit. Esta serie de forzadas renuncias, los protagonistas, no deberían atribuirla en modo alguno a tener la suerte de espaldas porque se lo han ganado a puro cojón. De todos era sabido que esta estridente alianza gubernamental reeditada hace cuatro años, la inmensa mayoría de los catalanes, no la quería ver ni en estampa. El mazazo con el que han sacudido a los tres partidos políticos en cuestión, aquellos que han decidido depositar su papeleta en las urnas, ha sido proporcional al grado de estridencia doctrinal que generaba cada formación con respecto a las dos restantes dentro de la tripleta. De ese modo se explica el impresionante desmoronamiento electoral de ERC y el anunciado cese en la actividad política de primera línea de quien llegó a presidir el Parlament de Catalunya durante dos convulsas legislaturas. Sin embargo, en lo tocante al máximo representante y principal responsable de estos pésimos resultados en los últimos comicios de la formación independentista, tira de espaldas su obstinación en aferrarse a un cargo que, en mi modesta opinión, siempre le quedó holgado. Pero, como no hay mal que por bien no venga, estos horribles siete años de Tripartit han servido para curarnos de espanto… porque quién sabe si el rumboso retrato del personaje aún lo hallaremos en los próximos carteles electorales diseminados por todos los municipios de la triangular geometría de Catalunya.
+2
-2
Erc
Anònim, 15/12/2010 a les 19:00
dosn no'm semvlah norm´ls qu'haigin de dwmetitr parca ell's lo va'n fé maklamenén pro, pro los de ciu lo frán mol pitgó i si nó al tmsps os lu dirá ya vaure.hu ca si
+7
-6
Ni hi busqueu més
Anònim, 15/12/2010 a les 18:56
Però a veure. Si en Puigcercós deixa la política, a què es dedicaria? No hi busqueu més. Es tracta, a l'igual que en el cas dels socialistes, d'un estricte problema de supervivència personal. Del sou, vaja.
+7
-6
Un favor
Josep Fourier, 15/12/2010 a les 18:50
Per favor que algú li faci llegir a en Puigcercós el missatge de l'Observador. Si després de llegir-lo encara no marxa podeu estar segurs que no té dignitat. Llavors tindreu l'autoritat moral per fotre'l escales avall.
+12
-10
Per dignitat: DIMISSIÓ
Observador, 15/12/2010 a les 18:40
Quan algú, líder d'un partit polític, defenestra els seus opositors interns i alhora no és capaç d'evitar que del seu partit en sorgeixin dos més,és presenta a unes eleccions i és bandejat per la meitat dels antics electors del partit, només li queda una solució:

Dimissió immediata. Si no roba cap altre motiu, li'n donaré un: Per dignitat.

Només per dignitat aquesta és la paraula que havia d'haver pronunciat tan bon punt es van saber els resultats electorals. I no havia de ser només una estratègia verbal, sinó que havia de contenir allò que se'n diu 'propòsit d'esmena que traduït vol dir: no tornar a postular-se pel poder.

+7
-6
caram, caram
Anònim, 15/12/2010 a les 18:33
I demanaven silenci fins després de les municipals. Doncs em sembla que no serà pas així. Puigcercós, cony, dimiteix de la presidència del Partit, deixa el teu escó i veste'n a casa.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: