Quico Sallés/Parlament | Actualitzat el 15/12/2010 a les 14:35h

Els diputats de Solidaritat prometen «respectar la Constitució per derogar-la»

Els quatre de Solidaritat. Foto: Solidaritat Catalana

“Promet, per imperatiu legal, respectar la Constitució del Regne d'Espanya i l'Estatut d'autonomia de Catalunya, amb l'objectiu de derogar-los per la Constitució de l'Estat independent de la Nació catalana.” Aquesta ha estat la fórmula de promesa del càrrec que han exercit els diputats de Solidaritat Catalana per la Independència Joan Laporta, Alfons López Tena, Uriel Bertran i Toni Strubell, d’acord amb el que disposa la legislació vigent. Amb aquesta promesa Solidaritat ha volgut marcar el full de ruta de totes les seves intervencions parlamentàries.

COMENTARIS

+5
-6
Quin pais
Anònim, 16/12/2010 a les 07:43
Els de la foto son uns catxondos. Un notari sense feina, un baconet egocentric que es dutxa amb champagne, un literat sense tinta a la ploma ni idees al cap, i un nini que no ha tirat un curriculum en sa vida, i no ha tingut cap feina coneguda... Vingueeee a viure del cuento, nanoooosss!!!
Quin país, nen, quin pais.
+7
-5
Quines ganes que comenci el curs...
Independentista Anònim, 16/12/2010 a les 02:10
Ja tinc ganes de sentir-los.. començaran a dir veritats com temples.. la tonteria del Tardà "algu ho havia de dir" serà una minucia comparat amb el que diran els de SI.
+5
-5
...Sembla que ja no tinguin més "xorrades" per publicar
Anònim, 16/12/2010 a les 01:46
...Sembla que ja no tinguin més "xorrades" per publicar. Poc a poc surtirà la traïcio que heu fet a l'Independentisme Català.
+2
-3
ERC també
Anònim, 16/12/2010 a les 01:25
ERC també promet la constitució per imperatiu legal, això no és cap novetat. Des de mitjans dels 80 que aquesta tècnica ha estat avalada legalment per complir amb el tràmit però alhora mostrar la disconformitat amb el marc constitucional vigent. Ho van començar els diputats d'HB al Congrés i no els van deixar l'acta, ho van portar al TC i van guanyar. Des de l'aleshores, ERC sempre ha promès per imperatiu legal. Res de nou sota el sol, vaja.
+1
-1
A la fuerza ahorcan
Arcadi, 16/12/2010 a les 00:05
Cal recordar que Juan Carlos I, va jurar els Principios Fundamentales del Movimiento.
+11
-5
Menys sectarisme, si us plau!
Votant d'ICV, 15/12/2010 a les 23:51
Si no fan aquest 'teatre' no podrien ni votar ni presentar res al Parlament.

Sóc votant i voto a ICV però crec fermament que calia una força que trenqués l'actual marc i Solidaritat sembla ser que comença a fer bona feina.


+8
-4
frikis monolingües
Homònim, 15/12/2010 a les 23:45
El que més mal li pot fer a un friki és que l'ignoris

el 99 per cent dels comentaris en castellà d'aquest web són frikades, per dir´ho suaument

a més, perquè ells són monolingües, nosaltres hem de ser bilingües

solució; ni llegir-los, així no tindrem la temptació de respondre'ls

als hipòcrites, ni cas. Als fatxendes, ignorar-los
Als cínics, ni llegir-los i encara menys respondre'ls. la majoria vénen aquí a bavejar per masturbar-se
+7
-10
L.Serres
No deixen de ser espanyols, 15/12/2010 a les 23:41
Els "valents" ja ho feien, com l'Urielet. Ara, l'Strubell, Laporta i companyis no han tingut pebrots de no fer aquest tràmit, perquè suposava un conflicte directe amb l'Estat. Ja els deu estar bé, d'alinear-se amb els espanyols

A Reagrupament tenien clar que no ho farien, de la mateixa manera que no participarien en comissions. Això de SI continua sent un bluf.
+5
-4
Home Fourier
Anònim, 15/12/2010 a les 22:41
Per un dia que t'aplaudiria el comentari t'hi quedes curt, i a la primera pregunta puc assegurar-te que no, has de tenir clar donat que aquests diputats s'han presentat sota les lleis espanyoles han d'ocupar el càrrec usant les formules que aquestes preveuen (i de les que al País Basc, les han usat moltes vegades).
Altra cosa és aconseguir una majoria més enllà de l'absoluta i no hi hauria estat necessari ni constituir el parlament tal qual i ja haurien començat les negociacions de la separació i la convocatòria d'unes corts constituents, però aquesta via era poc probable.
Una cosa, als ajuntaments passa igual.
+3
-3
EP !
peret2, 15/12/2010 a les 21:21
El que abjureu d'aquesta mena de promesa, potser haurieu de pensar, que si us heu pogut presentar, es perqué ACATEU les lleis vigents a espanya, comte!, no poseu el carro davant dels bous....
Lo altre es perseguir la pastanaga davant del burro...
+6
-4
Té raó
Anònim, 15/12/2010 a les 21:16
Per una vegada estic totalment d'acord amb el senyor Fourier.
+5
-10
Frikis.cat
Anònim, 15/12/2010 a les 20:43
Pobre Jose Fourier, que pide CENSURA, perdon "moderacion" por que no le gusta lo que opinan los "fachas"; solo os faltava que a este panfleto le pase lo que le paso al AVUI, al que ahora solo acceden cuatro ratas a "opinar"...Vosotros mismos.
+6
-13
Frikis.cat
Anònim, 15/12/2010 a les 20:40
Josep Fourier, Aqui el unico friki eres tu y los cuatro tarados independentistas, que aun no os habeis dado cuenta de que la banca alemana y francesa se ha hecho con el Estado Español, y que de independencia nada de nada; ahora tienen cautivos los mercados de la luz, y procuraran de cobrarse la DEUDA con el incremento de los precios (8%), y esperaros, que ahora que hay solo 17 diputadillos independentistas de mierda, que hasta solo el PP los supera, ABOLIRAN LAS AUTONOMIAS. Lo llevais clarinete, por eso os ponen a estos mariachis y a sus "pubilla" porno como Lapiedra para marearos.

+8
-7
Frikis
Josep Fourier, 15/12/2010 a les 20:02
Avui això és ben ple de frikis. No els llegeixo tots, però no puc evitar llegir-ne alguns i em molesten. Tenim el tontet, el fatxes, el pelma ... sembla com si en féssim col·lecció. Ja fa temps que em volta pel cap fer un lloc amb mecanismes que no els deixin accedir o que si hi entren se'ls faci fora, idealment que no necessiti moderador. Així podrem tenir converses i si cal barallar-nos sense que ens despistin. Si algú vol col·laborar amb idees seran benvingudes.
+7
-14
Ellos mismos se han puesto en evidencia.
Anònim, 15/12/2010 a les 19:56
"RESPETAR", eso lo estan HACIENDO.
"DEROGAR" con sus tres o cuatro diputadillos de mierda lo tienen jodido, y mucho mas si se trata de un parlamento autonomico de tercera division.

Ademas, si te comprometes a "RESPETAR" para luego hacer todo lo contrario (presuntamente el SuperLaporta lo hara, ja ja ja ja), pues te pueden acusar a ALTA TRAICION, como bien se explica en la CONSTITUCION ESPAÑOLA que estos PROMETEN. Los eufemismo de "per imperatiu legal" es de chiste, es como una DISCULPA. JA JA JA JA, QUE PRINGAOS QUE SOIS LOS SEPARRATAS.
+8
-14
JA JA JA, PRINGAOS
Anònim, 15/12/2010 a les 19:43
No se puede "Respetar" si se quiere "derogar" eso lo sabe muy bien el Notario saguntino metido a "separata catalan"...Estos lo que buscan es pillar la paga de diputado autonomico y vivir del cuento autonomico mientras se pueda, como todos... primos.
+8
-10
JA JA JA
Anònim, 15/12/2010 a les 19:41
Yo vote al PP, por que son unos "fachas" que quieren reventar el pesebre autonomico y CENTRALIZAR A NUESTRO PAIS: ESPAÑA, como Dios manda; los primos que hayais votado a estos "independentistas" juerguistas y mariachis, vais bien...Por lo menos, yo se MUY BIEN lo que voto.
+2
-1
M'agrada follar el raïm
stiq sonat, 15/12/2010 a les 19:40
Soq ben foll! M'aqabo d'esqapar d'un psiquitriq i sóq molt perillós... vigileu!!!!
+6
-6
A ella le gustan grandes
Los labios de Camacho, 15/12/2010 a les 19:03
Yo antes era independentista y ahora voto el PP, pero desde que conocí Alícia Camacho estoy enamorado de sus labios.

Ya sé que va encontra de Cataluña el PP, pero es que uff.. mmm... que caliente me pone Alice Croft.
+4
-3
Gràcies Tàmpax
Josep Fourier, 15/12/2010 a les 19:01
Els que no juren queden al llimb polític. Què hauria fet Reagrupament? Costa de dir, suposo que també passar pel tub amb una formula potser una mica més original, o potser no. Voteu-los i ho sabreu :-).

Manolo, t'acompanyo en el sentiment. Ser a menys de 500m de segons qui hauria de ser motiu per cobrar una prima de perillositat.

+4
-5
no's tic sonad
Anònim, 15/12/2010 a les 18:54
míra tio tus si quevas boatxrro i jo no'm eh fikat am tu axi qu'pasis de mi quess nota qu'tens elk kul brtut de nerda
+7
-5
Quin plasta
Manolo, 15/12/2010 a les 18:51
Aquí a Manlleu quan l'Eduardo González entra en algún bar que el coneixen tothom tremola. És tan plasta que tot déu vivent s'amaga rapidament per no tenir que escoltar-lo. Per tant estem molt contents que és pugui desfogar a la xarxa. Feu el favor de fer-li una mica la gara gara, ja que sinò tornarà a amargar-nos la vida als seu conciudatans.Entre tots l'hem d'aguantar
+6
-7
amb I d'Iceta
I .Z. PRESIDENT!!!!, 15/12/2010 a les 18:23
Ni independentistes ni de dretes!

ICETISTES!
+6
-6
a IZ
Solidari, 15/12/2010 a les 18:20
És necessari que a totes les notícies, independentment del tema del que es parli, tu hagis de fer el teu comentari amb l'IZ for president? No et sembla ridícul? Ets 100% spammer
+7
-9
I.Z. President
amb I d'Iceta, 15/12/2010 a les 18:17
Catalunya necessita un President que ens encaixi el millor possible amb Espanya. Artur Mas i Montilla són molt mal encaixistes, per tant, cal donar suport a qui podria salvar el nostre país.

MIQUEL ICETA, EL PRESIDENT QUE CATALUNYA ES MEREIX

socialistes.cat
+6
-5
estas sonad
Solidari, 15/12/2010 a les 18:16
Aquí em sembla que l'únic que està sonat ets tu. La teva forma d'escriure és pròpia d'una persona en estat etílic, per tant ignoraré el que has dit.
+3
-2
per Josep Fourier
Tampax amb Sang, 15/12/2010 a les 18:15
No podrien ni tenir el sou ni els drets polítics (votar o proposar esmenes o lleis dins del Parlament).

Tampax amb Sang
+6
-11
astán sonads
Anònim, 15/12/2010 a les 18:03
aquetsd tios astán sonads dla tot parca no san ten q pugin dí aqutssas cosas con si ré.
+4
-3
Què haguessim fet nosaltres?
Josep Fourier, 15/12/2010 a les 17:31
Algú sap què passaria si no haguessin promés la constitució? Més encara, si Reagrupament hagués tret escons, els hauriem pogut ocupar sense haver de fer la promesa? Si algú ens pot il·luminar que no se n'estigui.
+13
-5
reagrupat
Salvadorbf, 15/12/2010 a les 17:16
Com a reagrupat que soc i seguiré sent, sento tristesa I repugnancia davant el fet d\\\'haver de jurar una constitució que desprecío ( o potser només desprecío la lectura restrictiva que s\\\'en fa ), per poder servir al poble i a la nació que estimo i a la que vull i decideixo pertànyer. Vull sentir orgull (encara que no comparteixo les formes ) del camí que fan aquells als que no vaig votar però que diuen que volen allò que jo vull ( almenys en part ) . I si acompleixen la meitat del que prometen seré fidel als meus principis de llibertat i respecte i els hi donaré el meu suport, recolzament i treball desinteressat per tal de que la meva pàtria sigui el que mai ha de deixar de ser: un exemple de lluita i llibertat envers la opressió.
+12
-18
teatre
Sandokan, 15/12/2010 a les 17:09
Continua la farsa i el teatre, tot això és una immensa burla, tres corruptes sense escrúpols i sense ètica que volen viure de per vida de la política s'emboliquen amb la bandera que sigui per seguir xupant de la mamella.
+14
-5
reagrupat
Salvadorbf, 15/12/2010 a les 17:06
Com a reagrupat que soc i seguiré sent, sento tristesa I repugnancia davant el fet d\\\'haver de jurar una constitució que desprecío ( o potser només desprecío la lectura restrictiva que s\\\'en fa ), per poder servir al poble i a la nació que estimo i a la que vull i decideixo pertànyer. Vull sentir orgull (encara que no comparteixo les formes ) del camí que fan aquells als que no vaig votar però que diuen que volen allò que jo vull ( almenys en part ) . I si acompleixen la meitat del que prometen seré fidel als meus principis de llibertat i respecte i els hi donaré el meu suport, recolzament i treball desinteressat per tal de que la meva pàtria sigui el que mai ha de deixar de ser: un exemple de lluita i llibertat envers la opressió.
+8
-5
MALLORCA IS NOT SPAIN
Anònim, 15/12/2010 a les 17:02
Salutacions germans del Principat entrau aquí:

http://majorcaisnotspain.wordpress.com/

La independència en Mallorquí
+19
-6
TORNEM-HI
Ricard Salvat, 15/12/2010 a les 16:43
Ostres nois, ja portem uns quants dies amb el pobre noi aquest, Eduardo Gonzàlez Palomar (Manlleu) fugit del frenopàtic. Sobre tot, qui se'l trobi que li faci empassar tota la medicació endarrerida, o acabarà proclamant el IV Reich.
+9
-29
Como pedrada en ojo de boticario
Eduardo González Palomar (Manlleu), 15/12/2010 a les 16:11
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+8
-14
Eiii Pren nota
Anònim, 15/12/2010 a les 15:42
NO et sulfuris, el mes que ve tenim independencia, com ho celebrerem , Visca el Laporta i l'Independencia que ens aconseguira el mes que ve.
+21
-11
preneu nota erc
prenue nota erc, 15/12/2010 a les 15:38
potser ara els esquerranosos comensaran a veure com es fa això d'anar cap a l'independencia,tans anys vegetant....malparits
+11
-35
Aqui el collons de SI
Anònim, 15/12/2010 a les 15:36
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+47
-12
Solidaritat va pel bon cami
Anònim, 15/12/2010 a les 15:22
Molt be nois! Cada vegada estic mes orgullos d'haver-vos votat!
+12
-29
No deixen de ser espanyols
L. Serres, 15/12/2010 a les 15:21
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+3
-3
No ho havien d'haver fet
dinoucat, 15/12/2010 a les 15:02
Havien demostrar i fer visible el que passa amb qui no demostra pleitissia als espanyols. Com a mínim durant una temporada i per algun dels diputats.
+10
-10
ERC també
dinoucat, 15/12/2010 a les 15:00
ERC també prometen la constitució per dur-nos a la independència... a poc a poc.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: