Redacció | Actualitzat el 10/12/2010 a les 10:20h

«Haurien d'haver dimitit la mateixa nit electoral»

Carod-Rovira ha titllat la campanya dels republicans de “pèssima” i proposa un front comú de les esquerres catalanes a les eleccions al Congrés espanyol

Josep Lluís Carod-Rovira ha reaparegut en una entrevista a RAC1. Foto: Adrià Costa

Josep Lluís Carod-Rovira ha reaparegut aquest divendres amb una entrevista a RAC1. L'encara vicepresident de la Generalitat ha aprofitat per carregar contra la direcció d'ERC encapçalada per Joan Puigcercós. “Han fet una campanya pèssima”, una crítica contra els republicans que també ha traslladat al PSC. De fet, ha aprofitat per revenjar-se de Joan Puigcercós –que el va apartar de les llistes- tot afirmant que hauria d'haver dimitit la mateixa nit electoral.

Carod també ha confirmat els contactes amb els consellers del sector catalanista del PSC: Antoni Castells, Montserrat Tura i Ernest Maragall així com Ferran Mascarell. En aquest sentit ha proposat la creació d'un front de l'esquerra catalanista a les eleccions al Congrés espanyol –tal i com es fa al senat-. De fet, ha anat més enllà i ha posat sobre la taula la necessitat d'un gran pol polític que agrupi el centreesquerra: “cal ajuntar tots els catalanistes d'esquerres que vulguin un estat, sigui per federar-se o ser independent”. Tot i assenyalar que aquesta opció s'hauria de fer des dels mateixos partits no ha descartat que ERC es presentés a les eleccions amb unes altres sigles.

“ERC ha deixat de ser un partit de primera divisió”

Carod no ha estalviat crítiques a l'estratègia d'Esquerra que considera que ha deixat de ser “un partit de primera divisió” i que “ha fet un viatge en el temps”. En aquest sentit ha assenyalat que les dues consignes de la campanya han estat el concert econòmic d'Àngel Colom -“una volada de coloms, mai millor dit” ha ironitzat- i el referèndum sobre la independència. “Fa tres anys tothom es va tirar a sobre de qui ho va proposar pel 2014” -referint-se a ell mateix.

L'expresident del partit ha dit que continuaria militant al partit si deixa l'actual línia basada en “jocs infantils i conspiracions contínues”. A més ha lamentat que ERC estigui condicionada per les seves joventuts –“n'haurem de parlar algun dia” ha deixat anar enigmàtic- per Solidaritat i Reagrupament.

Referències a Internet

Carod Rovira

COMENTARIS

+1
-0
Sort que vàrem vèncer el setge de 7 anys,
Font Paulus., 11/12/2010 a les 15:46
Benvolguts compatriotes tots.


En Carod-Rovira fou un dels auctors intel.lectuals dels diversos tripartits que provocaren el setge de Katalunyaningrad a les forces guanyadores del 2003 i 2006. Volien la desaparició de Conver de la vida política i social de la nostra Nació. Però s'equivocaren, vàrem resistir el setge de les forces esquerranistes més tronades de les Espanyes i Europa Occidental, durant set llargs anys menjant herbe, mentre ells arruinaven la Nació.Però en un últim esforç els vàrem derrotar implacablement a les urnes, i l'exèrcit de resistència tornà victoriós a liderar el Pais,redimir la Nació de tant mediocre, aixecar l'orgull dels catalans i intentar reconstruir la Nació de tanta degradació nacional, econòmica, moral, cultural i poc-cristiana.

Que s'ho facin mirar els de l'exquerra. Catalonia torna a tenir llum, per la gràcia de la Mare de Déu de Montserrat, Sant Jordi i del poble de Cataluna, i la gran feina del nostre estimat lider Arthur. Visca la llibertat, fóra l'impost de succesions, la limitació dels 80 per hora. Sí al pacte fiscal per Katalonia. Tripartit kapputt.

Salutacions,

Font Paulus,

Oberkommando der katalanische bunderwerh. Alt Comandament de les forces federals catalanes.

Barcelona, desembre-2010,any de la megavictòria sobre el tripi. Catalunya any 0 de la nova era, comença el gran canvi.
+0
-1
Laporta?
Josep Fourier, 11/12/2010 a les 09:51
No entenc que diguis que en Carod no és la persona ideal per guiar Catalunya cap a la independència (que hi estic totalment d'acord) i que en canvi en Laporta sí que ho sigui. Tu creus que ser un pinxet que ha tingut la sort de tenir un entrenador com en Josep Guardiola i que el més important que ha fet és deixar un forat de 80 milions d'euros a la caixa són credencials suficients? Per a portar Catalunya cap a la independència necessitem una persona culta, d'una honestedat a prova de bomba, amb capacitat de lideratge, què sàpiga parlar sense haver de llegir i respondre les preguntes que li puguin fer. Resumint, l'antítesi d'en Jan.
+0
-0
Girem full
Anònim, 11/12/2010 a les 09:07
En Carod no és el líder que ens convé.
L'independentisme necessita un líder, però no serà ell.
Ha tingut la seva oportunitat, el seu temps, i ha fet com fan tots, com fan sempre.
L'independentisme vol gent agosarada, preparada, valenta.
I vol fets i no paraules.
Potser Laporta serà aquest nou líder, ja ho veurem. La seva experiència al capdavant del Barça ha demostrat que té aquestes qualitats. Ara veurem què fa en política.
+0
-1
CAROD
CAROD, 11/12/2010 a les 02:57
En Carod no és culpable dels mals resultats d'ERC. Ell fa temps que no participa en el partit tot i ser militant. La culpa és dels actuals dirigents. Només us vull recordar un parell de dades durant l'època àlgida d'en Carod:

Eleccions Catalanes 2003: 544.324 vots (23 escons).
Eleccions Generals Espanyoles 2004: 652.192 (8 diputats i 4 força política estatal).

Molts dels que tan parleu pagarieu calers per tornar a ser així de forts. L'independentisme dividit no va a enlloc.
En Carod apostava fort pel país, ell anava a guanyar les eleccions, no com els d'ara que elS preocupa Rcat, SI i les CUP. ERC té més de 80 anys d'història. I que consti que han perdut el meu vot, però si tinguessim mes Carods potser no s'ens pixarien tan a la boca.
+1
-0
D'ERC a E i d'E a EZ
Anònim, 11/12/2010 a les 02:04
ERC, Esquerra Republicana de Catalunya
E, Esquerra
EZ, Esquerra Zombi
+2
-0
Aquesta ERC és el passat
Català sincer, 11/12/2010 a les 00:32
La patacada d'aquesta ERC m'ha produït una immensa satisfacció. I en som més dels que ( l'actual direcció d'ERC) es pensa.
VISCA CATALUNYA!
+2
-0
Fart d'aquesta ERC
S'ha fet justícia, 11/12/2010 a les 00:28
El problema és el tripartit. Ha estat la gran cagada d'ERC.
ERC ha recollit el que ha sembrat.
Voteu amb el cor...
Sigueu valents...
No tingueu por...>; ens deien fa uns anys( quan ja havien pactat el tripartit d'esquena al guanyador de les eleccions)
El poble ha fet justícia a tanta farsa.
Encara tinc fe amb Catalunya.
+3
-0
Encara vol fer coalicions amb el PSOE aquest
Anònim, 10/12/2010 a les 23:04
Ha,ha,ha. Sort que ja tenim Solidaritat al Parlament i aquests ja no ens cardaran més amb el discurset protoespanyolista aquest de les "esquerres catalanes" o sigui més PSOE. Adéu Esquerra, Hola Catalunya.
+3
-0
L'heu cagat
ferran2, 10/12/2010 a les 21:49
No ho voleu reconèixer, però vosaltres l'heu cagat al recolzar el segon tripartit i prioritzar un tipus lluites del segle passat entre dretes i esquerres i sobre tot, per fer de tontos útils d'una sucursal com és el psc-SOE...
Estant fora del parlament també haguéssiu pogut defensar totes les lleis socials de la mateixa manera i potser millor, que estan dins del govern i sense cap desgast inútil...
Una altra cagada és defensar un ridícul referèndum que pel fet d'estar tutelat per l'estat espanyol, inexorablement el perdríem...
La cagada final, ha sigut no intentar fer-vos vostres les idees de la gent de Carretero i Laporta com son la independència unilateral per després el referèndum si cal, i aconseguir una candidatura unitària respectant escrupolosament la personalitat de tots els moviments independentistes disgregats per culpa vostra...
A partir d'ara i per poc que la gent de Laporta ho facin mitjanament be, la gent de SI recuperaran els vots independentistes de Carretero que han anat a parar a la brossa, els centenars de milers d'independentistes que tapant-se el nas, han votat CiU més tota la resta d'electorat independentista que encara us han votat...
La meva conclusió es que o rectifiqueu o ERC desapareguera del mapa, encara que penso que això ultim, al senyor Carod tan li és.
+0
-10
endavant Carod!
Anònim, 10/12/2010 a les 20:50
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+0
-9
endavant Carod!
Anònim, 10/12/2010 a les 20:47
Afortunadament som un país normal.Ple de feixistes com la immensa majoria de comentaris. Sortosament,tenim a Carod i a gent intel.ligent políticament.
+2
-0
“l'odi pot podrir la intel·ligència i la consciència”.
Anònim, 10/12/2010 a les 19:33
.
+4
-2
Hi ha llocs on anar...
Feliu, el de Guíxols, 10/12/2010 a les 17:58
Els esquerranosos protripartit que vagin al psoE, a engreixar Ehpanya.

Els catalanistes d'ERc ara tenen l'oportunitat d'emigrar a una formació seriosa i potent: SI.

I si n'hi ha de pragmàtics també poden caber-hi a CiU.
+4
-0
Els Maragall
mestre Titus, 10/12/2010 a les 17:34
que pleguin! No volem enquistats clans de vividors i ineptes.
+1
-0
No se'l va compr,ar a Tarragona,
Anònim, 10/12/2010 a les 17:32
el pis?; un àtic, per a més senyals...
+0
-2
Nou PSC (Català) amb ERC
Anònim, 10/12/2010 a les 17:17
Doncs una bona idea seria agafar amb les restes de ERC i les restes del PSC català. I cap a l' estat independent ja que el federalisme es inviable a Espanya. Anim germans Maragall , Tura, Geli, Carod. El Puigcercos a l' hora ha de dimitir. Carod ; 22 diputats en dues ocasions Puigcercos : 3



Maragalls recordeu el vostre avi

+7
-0
La nit dels morts vivents
Sir James, 10/12/2010 a les 17:04
Diu Carod “cal ajuntar tots els catalanistes d'esquerres que vulguin un estat, sigui per federar-se o ser independent”. L'importa un rave ser independent o federar-se (amb els espanyols). ERC, per sort, no té recanvi. "Carod també ha confirmat els contactes amb els consellers del sector catalanista del PSC: Antoni Castells, Montserrat Tura i Ernest Maragall". Contactes? Però sin són tots camarades del tripartit!! Tota aquests esquerrans (?) semblen aquella pel·lícula de terror "La nit dels morts vivents"
+2
-0
el "cachirulo" i el tricorni
innisfree, 10/12/2010 a les 16:32
Però si això ho sap tothom, Sr. Pringaos.cat. Si diu que, en privat, porta "cachirulo" i tricorni i no para de ballar jotes mentre crida "viva España". El que no sé segur és si va néixer al mateix Saragossa o a Garrapinillos.
De fet, tots els militants d'Esquerra han nascut fora de Catalunya, i es diuen Pérez o Sánchez. Què dic, tot Esquerra; tot Catalunya!!!
+4
-0
ERC
Sara, 10/12/2010 a les 16:06
Estic d'acord amb en Carod, Puigcercós hauria de dimitir.
+1
-1
L'infiltrat
Anònima, 10/12/2010 a les 14:55
Ara ja es veu que aquest sr va donar en un temps passat embranzida a l'independemtisme per millor rebotir-lo contra el terra.
+12
-1
Si Carod, si molt d'esquerres ets
Rcat en combat, 10/12/2010 a les 14:48
I per aixó en 4 anys al costat del teu estimat montilla t'has comprat un pis a la Bonanova per 5.5 mil.lions d'euros ( 1.000 mil.lions de les antigues ptes)aixó si, es un pis molt d'esquerres com l'altre que també t'has comprat a Tgn. O els penses retornar i els diners també?
+3
-5
Mario Vargas Llosa, el Fachorro andino
Anònim, 10/12/2010 a les 14:31
¿Lo veis? algunos vais derechitos al abismo; vuestro fanatismo e integrismo os ciega, pensais con el corazon y no con la cabeza, por eso hay gente que se aprovecha de vosotros.
+10
-1
Cal un Front nacional
Anònim, 10/12/2010 a les 14:23
ampli per la independència. Prou de derives esquerranoses fora de lloc. I quan siguem independents ja parlarem de quina política farem; això sí, degudament posada al dia i sense tòpics ni rèmores del passat.
+12
-2
"Front comú de les esquerres"?
CatArg, 10/12/2010 a les 13:58
A Vostè sempre li ha preocupat més les esquerres que la independència.
Sr Carod prengui nota: per a tota nació (normal) del món
PRIMER la sobirania i després, recent després la ideologia.

.
+4
-4
Mario Vargas Llosa, El Fachorro Andino
Anònim, 10/12/2010 a les 13:54
Mi humilde opinion, es que tenemos que dejar de lado nuestras \\\"diferencias\\\" que nos han creado ellos mismos, desenmascararlos, azotarlos y atizarlos a todos: CIU, PP, ERC, PSC, PXC, ICV, SC, C\\\'s y etcetera; por que todos forman parte de la misma mafia partitocratica, que siempre nos manipulan y joden; ahora parece que ganan unos, ahora parece que ganan otros, pero es una ilusion y un teatro; nunca ganamos la gente de a pie, nos tienen jodidos con sus ideologias que han creado ellos, con sus leyes que crean ellos, con sus religiones que crean ellos, con sus modas que crean ellos; ¿no os dais cuenta que nos tratan como ganado? ¡Despertad de una puta vez! Que si no os volveran y nos volveran a joder.
+2
-2
Mario Vargas Llosa, el Fachorro Andino
Anònim, 10/12/2010 a les 13:45
Disculpad si mi tono a podido parecer duro o ofensivo, pero es que yo no me corto un pelo, y digo las cosas como las veo.
+3
-4
Mario Vargas Llosa el Fachorro Andino
Anònim, 10/12/2010 a les 13:40
Yo escribo en estos foros, y la gente reacciona violentamente contra lo que yo digo y me intenta desacreditar; por que son incapaces de asumir que todo es una puta chufla. Han depositado todas sus esperanzas en terceras personas que no son lo que parecen, y yo cuando se lo desvelo, se enfadan y patalean, por que les da verguenza reconocer que los han estafado.
+3
-5
Mario Vargas Llosa el Facha Andino
Anònim, 10/12/2010 a les 13:36
postfederalista.cat expluralista


Si, lo haran, que no te quepa la menor duda, estan a la espera de que sus agentes que son lideres de movimientos "independentistas" radicalicen la situacion, para que ellos puedan tener la excusa de "actuar"; bajo el beneplacito de Convergencia y Union; Todo esta pactado y estudiado; por eso Arturo Mas se reunio con Zapatero para "salvar" el estatuto, es a decir, que estan trabajando para hacer todo lo contrario de lo que dicen...Solo les hace falta que los mariachis os arrastren a algunos de vosotros a hacer alguna gilipollada sonada.
+2
-2
Independencia i estat d'alarma.
postfederalista.cat expluralista., 10/12/2010 a les 13:31
Tenint en compte que s'ha obert l'instrument de " \\\'estat d' alarma " , seria bo que ara ja es ventili si aquesta mesura o una de semblant l'Estat espanyol la ferà servir el dia que el nostre Parlament declari la Independencia. Cal veure-les venir perque despres no ens arronsem.
+6
-2
cadàver
Querol, 10/12/2010 a les 12:51
En Carod és un cadàver polític. Algun independentista se\\\\\\\\\\\\\\\'l creu?
Com a molt pot fer algun moviment semblant al d\\\\\\\\\\\\\\\'Euzkadiko Ezkerra, com algú ja apunta per aquí... Encara que això només si algú mínimament catalanista acaba podent dir alguna cosa al PSC. Sortirien plegats, ufanosos, engolats, parlant de la \\\\\\\\\\\\\\\"suma de forces del centreesquerra catalanista\\\\\\\\\\\\\\\". Vergonya aliena em fan sentir d\\\\\\\\\\\\\\\'imaginar-los, tanta presumptuositat.
\\\\\\\\\\\\\\\"mans netes\\\\\\\\\\\\\\\", 600.000 vots... Carod, qui t\\\\\\\\\\\\\\\'ha vist i qui et veu!
+5
-3
Havia-ho d'haver dimitit fa temps.-
Mediterrà, 10/12/2010 a les 12:40
No em cansaré de repetir que la indignitat és la base de l'actuació global d'ERC. Tantes i tantes dosis d'independentisme, tantes xerrameques acusatòries envers l'estat que ens roba, insulta, avasalla, etc. etc. i resulta que a la primera de canvi i quan començen a escalfar les ansiades poltrones, la primera acció de "l'independentista" Puigcercós, és penjar orgullosament la bandera espanyola al balcó del seu despatx. No és aixó dependènca ? Quina indignitat ! Quina traició ! Quina vergonya ! I tu Carod, juntament amb els altres "independentistes", Huguet, Ridao, Benach,Vendrell, etc. etc. etc. callats i miran cap un altre costat. Lo que ha succeït després i a partir d'una altra heroicitat com la del segon Tripartit....................
Si coneguessi-ho el sentit de la paraula dignitat hauria-ho de dimitir ja. Heu esfonsat un partit històric i deixat en estat terminal. Després de 23 de militància vaig causar-ne baixa el dia de la heroicitat Puigcercosiana, espero tornar al partit quan s'hagi desinsectat abastament.
+3
-2
Un mica impresentable
Anònim, 10/12/2010 a les 12:29
Dimitit tu, "independentista" que ja li va ben l'autonomisme.
+16
-3
ESQUERRES
Jofre, 10/12/2010 a les 12:10
Ja torna l'espectre del Sr. Carod-Rovira amb el discurset de les esquerres. Ja hem vist durant set anys (30 als ajuntaments) de què són capaces les esquerres: la pitjor etapa de la història de la democràcia: misèria econòmica, màxima retallada de drets socials i rendició nacional absoluta als españolistes. Tot això han sabut fer les "esquerres" mentre han manat. Esperem que el canvi continui amb la liquidació dels tripartits municipals i que fantasmes com el Sr. Carod acabin a les clavegueres de la política que és on es mereixen estar la gent sense paraula i sense dignitat.
+1
-1
Nyaca
AliBay, 10/12/2010 a les 12:03
Nyaca, nyaca, Puigcercós.
+7
-1
Que cal fer cadascú
Reagrupat, 10/12/2010 a les 12:02
La palla del'ull del veí priva de veure la viga pròpia.Tots hem d'entonar el nostre "mea culpa"
+17
-2
Font Paulus, heroi de Katalunyaningrad
Sort que vàrem vèncer el setge de 7 anys, 10/12/2010 a les 11:50
Benvolguts compatriotes tots.


En Carod-Rovira fou un dels auctors intel.lectuals dels diversos tripartits que provocaren el setge de Katalunyaningrad a les forces guanyadores del 2003-2010. Volien la nostra desaparició de la vida política i social de la nostra Nació. Però s'equivocaren, vàrem resistir el setge de les forces esquerranistes més tronades de les Espanyes i Europa Occidental, durant set llargs anys. Però en un últim esforç els vàrem derrotar implacablement a les urnes, i l'exèrcit de resistència torna victoriós a liderar el Pais, aixecar l'orgull dels catalans i intentar reconstruir la Nació de tanta degradació nacional, econòmica, moral, cultural i poc-cristiana.

Que s'ho facin mirar els de l'exquerra. Catalonia torna a tenir llum, per la gràcia de la Mare de Déu de Montserrat, Sant Jordi i del poble de Cataluna. Vica la llibertat, fóra l'impost de succesions, la limitació dels 80 per hora. Sí al pacte fiscal per Katalonia.

Salutacions,

Catalunya-2010. Any de la megavictòria. Any O en positiu de la nova era.

Font Paulus, forces de resistència sobiranistes.
+3
-1
Proximes
Anònim, 10/12/2010 a les 11:36
Sols dir que les proximes eleccions, si els votans som inteligents, difinitivament poserem els politics als llocs que els i correspont.Tindran que espera uns anys mes per intenta
que els votans puguem torna a tenir una micaaaa de confiança.
+23
-4
fòbia a CiU
Sobirans, 10/12/2010 a les 11:23
El tripartit és conseqüència de la fòbia d'en Carod cap a CiU. Després ho ha vestit amb un discurs d'esquerres i d'integració i bla bla bla...
Encara parla d'ajuntar-se amb les esquerres (espanyoles es clar)però no de fer un front nacionalista amb CiU. Se li veu el llautó
+15
-2
Cínisme en estat pur
Anari Anant, 10/12/2010 a les 11:18
Pobre Carod! Tothom s'equivoca menys ell, quina sort que té! Durant 7 tristos anys sota les faldilles del PSOE a Catalunya i ara ens ve a donar lliçons de catalanisme. Tots els teus amics del sector "catalanista" del PSC han estat xuclant de la mamella de la política catalana gràcies al vots de l'espanyolisme d'esquerres de la gent que vota PSOberoEspañol. E (ex-ERC),amb tu al cap davant, ha volgut copiar aquesta engalipada catalanista però al final la gent/votant us ha donat el que us mereixieu: un despreci enorme! Fusioneu-vos amb el PSc-PSOE i deixeu de donar la tabarra.
+14
-3
ara baixa
Anònim, 10/12/2010 a les 11:07
A bona hora reacciones.....
Es molt fàcil parlar després del desastre electoral, perquè no treis pit i collons abans???
De debò Carod a molts votants d'esquerra ens has decepcionat.....
Perquè esquerra no feia front comú amb tots els independentistes junts?????
+10
-3
Ni aigua
Josep Fourier, 10/12/2010 a les 10:58
A l'enemic ni aigua. Si us plau no li respongueu. Ahir vam cometre l'error de fer-ho i el vam tenir tot el dia enganxat com una paparra. Parlem del que ens interessa i no perdem el temps en rucades.

Visca Catalunya lliure!
+4
-10
Igual le da “arre” que “so”
Eduardo González Palomar (Manlleu), 10/12/2010 a les 10:49

Me lo decía el corazón, que el que será cesante Vicepresident de la Generalitat no cejaría en proponer para los que comulgan con doctrina propia un sinfín de subvenciones públicas. Del mismo modo, estaba cantado, merced a su buen oficio, que recorrería las siete partidas de un extremo a otro del orbe sin dejar apenas tiempo para dejarse caer por casa siquiera a cambiar las mudas de su valija diplomática. Figuras de semejante calibre entran pocas en el quintal de la Historia, es por ello que se hizo perentorio rodearlo de patriotas de total confianza para tratar de hacer omnipotente la presencia de Catalunya en el Mundo a la manera de los virreyes de antaño. No es que pretenda ser el laurel de todas las salsas sino que se debe en cuerpo y alma a la observancia estricta del Estatut de Autonomía. De ahí se desprende ese llover a más y mejor las contribuciones, donativos y sostenes gubernamentales a organizaciones privadas de aquí pero también de acullá. En su obsesivo proceder, está siempre ras con ras “llengua pàtria” y “sobirania” del mismo modo que se codea la leche con el caldo de teta. En el tramo final de su mandato, viene rompiendo las cinchas para mejor dejar limpios los arcones públicos de polvo y paja: la friolera de casi nueve millones de euros aventados en la dirección pretendida. Las juventudes de su partido político, por chiripa, han sido agraciadas por enésima vez, ¡cosa excepcional!, con otro buen pellizco. Pero… no monten en cólera… quién les ha venido con el cuento de que estos son los incívicos que armados de botes de pintura y aerosoles nos dan la vaya practicando el arte parietal sobre lienzos de nuestros muros en pueblos y ciudades, estampando consignas independentistas firmadas con la misma sigla (JERC). De ser así, lo mismo, sin comerlo ni beberlo, nos acaban colgando el sambenito de cornudos y apaleados. Vaya, que, vacío ya el erario público, nos ponen en el brete de emitir otra remesa de bonos patrióticos, a altísimo interés, para pagar el adecentamiento de la cromática fiesta… ¡bueno va el óleo en Catalunya!
+5
-9
Cada uno como pueda se explique y se rasque donde le pique
Eduardo González Palomar (Manlleu), 10/12/2010 a les 10:48
Estas pasadas elecciones al Parlament de Catalunya están precipitando a pie quedo la tramitación de irrevocables dimisiones en el seno de los partidos políticos que conformaban el Tripartit. Esta serie de forzadas renuncias, los protagonistas, no deberían atribuirla en modo alguno a tener la suerte de espaldas porque se lo han ganado a puro cojón. De todos era sabido que esta estridente alianza gubernamental reeditada hace cuatro años, la inmensa mayoría de los catalanes, no la quería ver ni en estampa. El mazazo con el que han sacudido a los tres partidos políticos en cuestión, aquellos que han decidido depositar su papeleta en las urnas, ha sido proporcional al grado de estridencia doctrinal que generaba cada formación con respecto a las dos restantes dentro de la tripleta. De ese modo se explica el impresionante desmoronamiento electoral de ERC y el anunciado cese en la actividad política de primera línea de quien llegó a presidir el Parlament de Catalunya durante dos convulsas legislaturas. Sin embargo, en lo tocante al máximo representante y principal responsable de estos pésimos resultados en los últimos comicios de la formación independentista, tira de espaldas su obstinación en aferrarse a un cargo que, en mi modesta opinión, siempre le quedó holgado. Pero, como no hay mal que por bien no venga, estos horribles siete años de Tripartit han servido para curarnos de espanto… porque quién sabe si el rumboso retrato del personaje aún lo hallaremos en los próximos carteles electorales diseminados por todos los municipios de la triangular geometría de Catalunya.
+19
-10
Val mes que callis
Predicador, 10/12/2010 a les 10:47
El culpable del desastre ets tu Carod!
Quan fa set anys podieu haver fet un govern fort CiU i ERC que encara ara podria donar bons resultats vas optar pel tripartit amb en Maragall que ens ha portat on som ara
+11
-3
Apèndix
Anònim, 10/12/2010 a les 10:45
Per a fer d'apèndix del Secretari General del PSOE no cal cap front comú. Integra't al PSC Carod. Per a quan Euzkadiko Ezquerra en versió catalana?
+22
-4
també
vigatà, 10/12/2010 a les 10:44
Em sembla que l'estratègia del segon tripartit i de no sortir del govern h ite molt a dir Carod. Sembla que ell no tingui cap culpa. Però el era vispresident i arquitecte del segon tripartit que ha portat a esquerra a a on estar. Si haguessin sortit del govern avui tindrien els vots catalanistes del PSC que han anat a ciu a part de no perdre els seus.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: