Ús de cookies
Nació Digital utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies.
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Tensa reunió dels diputats d'ERC amb Puigcercós

Els parlamentaris d'Esquerra, entrants i sortints, avisen a Puigcercós que la seva decisió és "insuficient i imprudent" en una trobada crítica al Parlament

Especial: Eleccions al Parlament 2010

| Actualitzat el 03/12/2010 a les 09:09h
Ahir Puigcercós va treure l'extintor per intentar controlar, que no sufocar, les flames del grup parlamentari. Foto: QS/ND

"Joan, haver posat el càrrec a disposició del consell nacional és insuficient i imprudent". Així va recriminar un diputat, amb la vènia de la resta, la decisió anunciada per Joan Puigcercós el dimarts d'aquesta setmana de posar el seu càrrec de president a la decisió d'una votació secreta del consell nacional.

Aquest dijous, abans que el cap de files independentista es reunís amb Artur Mas, va celebrar una reunió amb els diputats entrants i sortints de la formació al grup parlamentari d'Esquerra. Fonts presents a la trobada  han explicat a Nació Digital, que la reunió va ser "extremadament tensa i crítica". "Tothom va utilitzar el torn de paraula i va dir-hi la seva, molta crítica, autocrítica, però poques solucions alternatives" comentava la mateixa font.

Altres diputats presents anaven més enllà; un altre dels reunits confirmava a Nació Digital, que la tensió "s'escampa també entre els diputats per la manca d'estratègia del partit". "Mai havia vist una bronca igual entre dos diputats d'un mateix partit!" comentava una altra font en valorar l'autèntica "batussa entre Oriol Amorós i Carmel Mòdol per l'estratègia del grup parlamentari".

El conjunt d'electes i els diputats sortints van avisar en Puigcercós per "la imprudència d'haver obert el joc de les cadires a mesos de les eleccions municipals” assegurant que “es pagaria a preu d'or". Per altra banda, també van retreure al president que posar el seu càrrec a disposició del consell nacional era "insuficient i extemporani". "Hauries d'haver-ho fet el mateix diumenge a la nit i no reaccionar quan va plegar en Benach, et va fotre la cartera i vas picar" li va etzibar un diputat. Puigcercós es va comprometre que durant cinc mesos es "trobaria" amb tots els caps territorials per "redreçar la situació" i "renovar la confiança". Solució que no va convèncer gens als assistents tot recordant-li que la consigna entre els alcaldes d'ERC és: "Si vols perdre a l'alcaldia, porta en Puigcercós de campanya". De moment, el foc parlamentari està controlat, però el reten està amb la guàrdia baixa. A l'amplia nòmina de crítics amb Puigcercós ara s'hi pot afegir la màxima representació popular: els diputats.

Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

+13
-10
Visca ERC
Anònim, 03/12/2010 a les 09:22
Puigcercos, plega, encara que el Vendrell digui que no; per dignitat, plega!!!
+9
-10
Plega
Anònim, 03/12/2010 a les 09:26
Putxi Dimiteix ja, i busca feina de currante, si trobas algù
que et doni feina sera un miracle.
Pobre ERC , quina mala passada li as fet i estas fen.
Fora ja ni un dia mes.
Deixa que agafi la direccio gent nova, es una unica solucio.

+15
-4
Jo RCat
Roger(Baix llobregat), 03/12/2010 a les 09:30
Espero que puguin sortir d'aquest mal pas i refer-se de cara a les properes eleccions
+9
-7
intoxicador a sou
l'observador, 03/12/2010 a les 09:30
Aquesta noticia es una falsetat absoluta dirigida a crear malamaror i desgastar ERC. Advertencia: Quico, a partir CiU ja no paga
+5
-7
Intoxicació?
Josep (1), 03/12/2010 a les 09:38
Intoxicació? Tu i eres? Si hi eres, saps que en part es veritat, una mica sobre-dimensionada, si no hi eres, Llavors calla
+10
-7
Recuperació complicada
Fart de l'E d'espanya, 03/12/2010 a les 09:53
La confiança difícilment la podran recuperar les mateixes persones que varen provocar la seva pèrdua!

La credibilitat es basa també en la coherència de les actuacions públiques i privades. Un quan perd les eleccions, no és ètic ni té suport necessari per a presidir res.

L'honestetad, humilitat i la transparència així com reconèixer els errors i demanar perdó per haver-les comès i prometre que no es tornaran a repetir és bàsic i imprescindible.
+5
-8
Tots culpables
Anònim, 03/12/2010 a les 10:00
No entenc de què es queixen tots aquests. Ben contents que estaven amb les menjadores del tripartit.
+5
-5
Reducto de hipócritas.
Abate Marchena, 03/12/2010 a les 10:15
Mireu ERC hace mucho que no es coherente y ha llevado algunas cosas de manera hipócrita.
Cuando las votaciones en el Congreso sobre el Estatut, fueron honrados y votaron NO, era su postura ante semejante BODRIO. Pero he aquí que en el SENADO se confabularon y se ABSTUVIERON. Ocurrió que ganaron los partidarios del SÍ al Estatut.
Desde entonces no he entrado en ningún local de ERC. A mí no me engañan dos veces.
Está lleno de hipócritas.

Se merecen los ac
+3
-2
salles te has engraixat
jo, 03/12/2010 a les 10:18
sembleu e noticies
+7
-5
Mans netes!!!
Anònim, 03/12/2010 a les 10:22
ERC necessita un canvi profund. Una renovació total. Tornar al discurs que'ls fa forts (LA INDEPENDENCIA). Buscar unitat amb els altres partits independentistes i no ser un gallet treient pit com s'ha fet desde el govern.
Necessitem gent nova amb les MANS NETES!!!!!!!
+8
-6
Puigcercós dimissió!
Antonieta2, 03/12/2010 a les 10:22
Però dimiteix d'una p... vegada, coi!! Mira que et costarà d'entendre les coses. M'està començant a posar histèric amb tanta comèdia. Havia de dimitir el primer dia i encara s'ha de sentir autèntiques barbaritats d'ell. Fora, fora!!
+5
-7
Cada uno como pueda se explique y se rasque donde le pique
Eduardo González Palomar (Manlleu), 03/12/2010 a les 10:22
Estas pasadas elecciones al Parlament de Catalunya están precipitando a pie quedo la tramitación de irrevocables dimisiones en el seno de los partidos políticos que conformaban el Tripartit. Esta serie de forzadas renuncias, los protagonistas, no deberían atribuirla en modo alguno a tener la suerte de espaldas porque se lo han ganado a puro cojón. De todos era sabido que esta estridente alianza gubernamental reeditada hace cuatro años, la inmensa mayoría de los catalanes, no la quería ver ni en estampa. El mazazo con el que han sacudido a los tres partidos políticos en cuestión, aquellos que han decidido depositar su papeleta en las urnas, ha sido proporcional al grado de estridencia doctrinal que generaba cada formación con respecto a las dos restantes dentro de la tripleta. De ese modo se explica el impresionante desmoronamiento electoral de ERC y el anunciado cese en la actividad política de primera línea de quien llegó a presidir el Parlament de Catalunya durante dos convulsas legislaturas. Sin embargo, en lo tocante al máximo representante y principal responsable de estos pésimos resultados en los últimos comicios de la formación independentista, tira de espaldas su obstinación en aferrarse a un cargo que, en mi modesta opinión, siempre le quedó holgado. Pero, como no hay mal que por bien no venga, estos horribles siete años de Tripartit han servido para curarnos de espanto… porque quién sabe si el rumboso retrato del personaje aún lo hallaremos en los próximos carteles electorales diseminados por todos los municipios de la triangular geometría de Catalunya.
+22
-8
El Quico progre
Observador, 03/12/2010 a les 10:32
Molta mala llet exhibeix el Quico Progre al servei de la dreta cavernícola.
Així ho ha fet durant tota la campanya i encara li ha quedat mala llet per continuar.
No sé si això ho fa "motu-propio", jo més aviat diria que ho fa de "motu-Madí".
+5
-8
Es un clam: Fora en Putxi
Anònim, 03/12/2010 a les 10:34
I si vol feina que faci de bidell...
+1
-10
hahahahaha
Anònim, 03/12/2010 a les 10:39
Qué bo, que bo, com em diverteixo i em peto el cul!!!!! hahahahahahahahaha, ni jo hagués fet un guió millor,hahahha. I sí, per gent d'ERC que coneixo, la cosa està ue peta dins el partit...hahahahahahahahahaha....com me'n ric, ai fins em feu plorar, hehehehe....que bo, que bo
+4
-7
Hipòcrites
Ex votant d'ERC, 03/12/2010 a les 10:40
Hipòcrites, tots els d'ERC sou uns hipòcrites.

Fins ara be que estabau ben calladets, i si parlabau era per defensar lers "magnìfiques" estratègies d'ERC, i ara que s'us acaba el continuar amorrats a la mamella, au!...ar si que piuleu!

A Esquerra no hi ha un pam de decència, com digué el mateix Puigcercós és un partit de ganduls, trepes i frikis, començant per ell mateix.
+16
-2
una altra reunió
Miquel Carrillo, 03/12/2010 a les 11:04
He estat diputat d'Esquerra durant els darrers dos anys i ahir vaig ser a la reunió que comenteu en aquesta notícia, del principi fins al final. Si hagués d'identificar la reunió que expliqueu no la reconeixeria en absolut.
Puigcercós va ser autocrític i va escoltar dels (ex)diputats totes les opinions i propostes, molt plurals i coincidents en que farem canvis.
Però la seva condició de president no la va qüestionar ningú, ni durant la reunió ni durant el dinar posterior de comiat de legislatura, on vam tenir una ambient de companyerisme molt diferent al de la crònica que heu publicat.
+4
-4
canvis
Anònim, 03/12/2010 a les 11:19
Ha arribat l'hora del canvis. No pas de maquillatge, sinó de persones i d'estratègies. Us heu d'adonar que els vostres votants un han girat l'esquena. De qui us haureu de refiar en el futur? Heu de ser realistes i retornar la confiança als milers i milers de catalans. I això només es pot fer amb cares noves i amb honradesa
+4
-7
m'encanta
Anònim, 03/12/2010 a les 11:27
el toc d'humor de l'extintor al costat del ròtul d'esquerra... jejeje
+9
-2
mentiros Salles
jo, 03/12/2010 a les 11:35
POCAVERGONYA ets un mentider, salles, Miquel Carrillo ex diputat de aquesta darrera legislacioen el parlament. mentider, te ho acaba de escriure. Salles palanganero convergent
+1
-5
Carrillo
Anònim, 03/12/2010 a les 11:58
Eres a la reunió o eres un holograma?
+9
-1
Aprenent de bruixot
Anònim, 03/12/2010 a les 11:59
Jo alertaria als del gremi de periodistes que un element de bruixot (un altre ?) amb el nom de Quico s'ha afegit a la coral cavernícola de NaCiU digital per a desprestigi del sector.

+3
-4
M'ENCANTA L'HUMOR
Anònim, 03/12/2010 a les 12:22
Es lo segond extinctor visible, apres lo de la sala del partit d'Esguerda (non pas E.R.C). Lo problema dels extinctors es que jamai s'utilisan o quand se necessitan, ja es massa tard.
+7
-2
Ho vaig dir ahir.
I els poderosos ??, 03/12/2010 a les 13:11
Apreneu de Weekeleeks, ells posen el dit a la nafra dels poderosos. Van contra els governs, els EEUU, els que remenen les cireres.

En canvi vosaltres ho feu al reves, expliqueu les interioritats del cinque partit del Parlament i que ja no estan al govern.

Perque no pareu de les reunions entre el Tresorer de CDC amb el Millet ? Això seria investigar als poderoso.
+3
-6
on és l'autèntic patriotisme?
Anònim, 03/12/2010 a les 13:12
L'autèntic patriotisme de tot partit independentista seria dir que SI sense condicions a la investidura del líder guanyador de les eleccions. I això hauria de passar sempre, fins i tot essent un Estat independent. I això va per tots menys el PP i Ciutadans. Després cadascú amb lo seu. (I no vaig votar CIU)
+1
-3
a Miquel Carrillo
Josep (1), 03/12/2010 a les 14:26
Miquel Carrillo , si es que ets l’autèntic, es clar, pots negar el que vulguis, però si obertament us esteu escarnis-han als mitjans d’informació uns als altres, en privat deu ser indescriptible, he participat a reunions d’Esquerra a seccions locals, a congressos de federació Barcelona i a nivell nacional, i la majoria han acabat amb baralles, esbroncades i algunes coses més, o sigui que no vulguis fer veure que tot es pau i calma, perquè no s´ho creu ningú .
SALUT I INDEPENDENCIA
+3
-3
ERC ara
Militant 32XXX, 03/12/2010 a les 14:30
...el segon tripartit va ser una cagada immensa, per més llei del cinema i d'acollida que hi hagués. A l'oposició a treballar amb 21 diputats.

Què fer? 1-Aturar-te, 2-Callar, 3-Pensar, 4-Actuar. Sembla evident que no sabem fer ni el punt 1.

+2
-9
Dignitat i cediu un diputat a SI
Anònim, 03/12/2010 a les 14:32
Com que ja es comença veure que estaran un any fora de joc amb reestructuracions internes, cediu un diputat a SI per a que tingui grup propi i almenys es pugui sentir la veu independentista fins que torneu a estar situats.

Gent valenta, polítics valents, no?
+2
-4
Puigcercós ha de plegar
Batman, 03/12/2010 a les 15:49
És insultant que un personatge tan nefast com Puigcercós encara no hagi plegat i continui enganxat amb pegamento a la cadira, fins que tots els vividors de la direcció d'ERC no pleguin i no torni el logo que havia tingut sempre ERC no es recuperaran. "ERC" era un projecte triomfador, "Esquerra" és un projecte que fot pena.
+1
-1
Llegenda urbana
Anònim, 03/12/2010 a les 18:09
Corre de fa molt temps una llegenda urbana que diu que ERC esta infiltrada fins el moll de l'ós, i al més alt nivell, pels serveis secrets espanyols. La veritat és que vist com s'ha malbaratat en tant poc temps tant capital polític fa pensar que pugi haver-hi quelcom de realitat a aquesta llegenda.