Ús de cookies
Nació Digital utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Notícia en PDF
Notícia en PDF

No provisional d'ERC a Mas

La primera reunió d'Artur Mas i Joan Puigcercós al Parlament "cordial i correcte" acaba la promesa d'oposició "constructiva" i un emplaçament per a negociar. Anna Simó i Joan Ridao seran els negociadors d'Esquerra

Especial: Eleccions al Parlament 2010

| Actualitzat el 02/12/2010 a les 14:39h
Mas i Puigcercós abans de començar la reunió. Foto: Q.S/ND

De moment, no a la investidura o un pacte de govern o pacte de país, però sense tancar cap porta. Així es pot resumir la conclusió de la reunió celebrada aquest migdia al Parlament, entre Artur Mas i el cap de files d'ERC, Joan Puigcercós. Durant prop d'una hora, Mas i Puigcercós han parlat de manera "constructiva i correcte". Segons el líder independentista, "s'han analitzat els problemes de Catalunya com la situació financera de la Generalitat i la relació amb l'estat". El cap de files republicà que ha estat acompanyat fins a trobar-se amb els mitjans pel president de CiU, ha promès que aquesta actitud "constructiva i positiva" serà per la legislatura sempre que es defensin les dificultats del país. "Mas necessitarà mans, braços i suports" ha augurat.

Per altra banda, Puigcercós ha passat la pilota a l'altra banda de la taula amb una pregunta emesa al vol: "CiU ha de decidir si vol anar amb el PP o amb ERC, si vol país o no". Preguntat sobre quins són els punts per part d'ERC per negociar, Puigcercós ha insistit en els sis punts explicats durant la campanya: referèndum;preus justos per la pagesia; polítiques socials; reducció de l'administració; banc d'inversió pública per les pimes; i el concert econòmic.

El cap de files republicà s'ha mostrat inflexible a tocar aquests punts per "coherència" amb els seus votants. Però de les seves paraules es deixen entreveure que tenen més punts a favor que en contra. Puigcercós ha subratllat que Mas no ha mostrat gaire simpatia per "la manera de veure les polítiques socials" ni pel "referèndum". "Cap d'aquestes és prescindible" ha assegurat Puigcercós a Nació Digital, malgrat que són dos de sis.

"Tot just comencem" ha recordat i ha encarregat que Joan Ridao, secretari general d'ERC, i Anna Simó, portaveu de la formació al Parlament, la gestió de les negociacions. D'entrada no, i no es descarta una abstenció.

Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

+6
-6
Paquetito
Fart d'espanya, 02/12/2010 a les 15:20
Ara preten "marcar el paquet" el mateix que s'ha deixat trepitjar sense miraments pels espanyols i que no ha respectat cap ni una d'aquelles "línies vermelles"...

I de quins referèndums parla si ell mateix ha fet la llei que requereix de l'autorització espanyola, ja ja ja

Per cert, no és en Mas qui necessitarà mans, braços i suports sinó ho és - CATALUNYA! El dia que ho entengui i comenci actuar en coherència, a tots ens anirà millor!
+9
-8
-
Anònim, 02/12/2010 a les 15:40
Ridao??? però si hauria d'haver dimitit! ell és un dels grans inductors de l'estrategia de voler aillar CIU i catalanitzar el PSOE i que els electors han castigat. Refer els ponts en el nacionalisme català amb la propia gent q els ha destruit?
+8
-3
72 PARLAMENTARIS
Anònim, 02/12/2010 a les 15:47
72 PARLAMENTARIS (62 de CyU +10 d'ESgUERDA) PER FAR QUÈ ?!
1229... 1453... 1714... 2014... ZZZz
+16
-13
Evitant mirar de cara al poble català només aconseguirà agafar tortículis
Felip P., 02/12/2010 a les 15:56
El senyor Mas ha de demostrar amb les seves decisions allò que ha repetit fins a l'extenuació (de l'audiència, no la seva): "No poso límits a l'autogovern de Catalunya". Que digui clarament quin punt li impedeix recollir el suport dels diputats d'ERC:
1. La celebració d’un referèndum per la independència de Catalunya.
2. Concert econòmic per a que els nostres impostos es quedin al nostre país.
3. Aposta per a un sistema financer públic català.
4. Garantir els recursos per aplicar la llei de la dependència.
5. Preus justos i potenciar la producció agrària i ramadera.
6. Transparència a l’administració pública amb la reducció d’alts càrrecs.
+3
-4
a cagar a la via funcionaris apanyos de cyu's
annunaki, 02/12/2010 a les 16:07
pq no deneu un asco a Si eh cyu's ?? no sou tant "independentistes" ????
+8
-4
SI NO
Anònim, 02/12/2010 a les 16:27
Els de SI que se'n vagin a cagar! no diuen que ells 4 són els únics diputats independentistes?? doncs que s'ho facin solts!!
+1
-5
A l'oposició
Anònim, 02/12/2010 a les 16:28
El punt 6. del Felip P. que escriu aquí demostra que tota la resta de 'condicions' d'Esquerra són també mentides. Esquerra opta per l'"efecte Ramos", malperdre i guitzà va guitza ve.
+6
-3
Pidolaires d'escons
Anònim, 02/12/2010 a les 17:21
Trobo extraordinari que ara els de SI vagin pidolant un escó. Sou els reis de l'egoisme, heu fet tot el que ha estat a les vostres mans per arreplegar el que heu pogut sense preocupar-vos del mal que heu fet als demés. No teniu vergonya ni decència. Que us creieu que hi ha una sola persona a Catalunya que cregui que si fos al revés vosaltres el cediríeu? Au a cagar a Hamelin!
+12
-5
La independència es guanya des del Govern
Anònim, 02/12/2010 a les 17:29
ERC s'ha d'allunyar de l'independentisme de fireta,dels fanàtics i dels llunàtics. Tothom que estigui alfabetitzat sap que la independència no arribarà mai dels Laportes ni dels Carreterus,i que el Baix Llobregat és fonamental.Gràcies a ERC,han abandonat el PSC per votar a CiU. Un primer pas importantíssim. Gràcies a ERC avui Catalunya és més NACIÓ. I els nens de P3 que se'n vagin amb els seus ideals virginals i purs a SI i als Lopez Tenes i Uriels,que igual que avui han entrat,demà poden sortir. A Osona ja hi ha batusses i pilotes,oportunistes tots,per a les municipals. El seu projecte de país i de societat és tan simple com ximple.L'esquerra sobiranista serà l'esquerra majoritària en el país.Estem en el procés.
+3
-2
A currar !!!!
Jo ERC !!!!!, 02/12/2010 a les 17:42
Gent d´ERC tornem a la trinxera. Serà diverit.

Ara el que vull sentir és el discurs de les poltrones. CIU en acabar la legislatura haurà manat 27 anys de 34 i ERC 7 de 34.


+4
-4
Indignant
Joan11, 02/12/2010 a les 17:42
Doncs al Montilla i al Maragall li van donar de seguida i sense demanar cap Referendum quan tenien 23 i 21 escons... Si es que... com es nota que Esquerra ja no és E.R.C. si no un satelit del PSC.
+2
-3
Indignant
Joan11, 02/12/2010 a les 17:44
Doncs al Montilla i al Maragall li van donar de seguida i sense demanar cap Referendum quan tenien 23 i 21 escons... Si es que... com es nota que Esquerra ja no és E.R.C. si no un satelit del PSC.
+3
-1
fart dels fatxes
Anònim, 02/12/2010 a les 17:51
Indignant: que tu no puguis entendre que la sentència de l'Estatut marca un abans i un després diu molt de la teva percepció del món. Probablement tampoc hagis entès mai que el Món va canviar al caure les torres bessones. I és que per a percebre un canvi s'ha d'estar com a mínim alfabetitzat.
Referèndum l'any 2006 ? Per a què? Amb un Estatut democràtic i vigent que va votar la majoria del país (no pas jo)? A molts indepes us han de donar una lliçó per a saber què és la democràcia perquè esteu més a prop del feixisme ideològic que no pas de la racionalitat democràtica.
+6
-2
ERC
Tinc memoria, 02/12/2010 a les 17:55
Jo tambè recordo quan CIU votava les investidures de l´Aznar a Madrid fins i tot quan el PP tenia majorai absoluta.

ERC ho va dir molt clar en campanya, sense referendum no votaria cap investidura.

Per cert, el jutge del Cas Palau
+5
-4
Gracies a ERC mai
Pelacanyes, 02/12/2010 a les 17:58
Però que dieu bojos?
Si al Baix Llobregat molta gent ha passat de votar PSC a CiU no ha estat gràcies a ERC, per favor !!!!!

Ha estat perquè creuen que si es vol crear llocs de treball i fer funcionar el país això ho fara mes be de la ma de CiU que del PSC o del marginal PP.

Estic fart que ERC, tot i haver estat rebutjada a les urnes, s'atribueixi els pocs exits i guanys d'aquest país.
Si ho haguessin fet tot tan bé el poble els hauria premiat com ha fet amb Convergencia.
Si els castigat, per alguna cosa serà! que el poble no és burru.
+4
-3
El baix Llobregat
ERC, 02/12/2010 a les 18:02
Els votats del PSC al Baix Llobregat han passat a votar CIU perque ja estan acostuats a votar a corruptes.
+3
-7
Molt be ERC, seguiu aixi
Pelacanyes, 02/12/2010 a les 18:13
Molt bona la resposta de part d'ERC, tan sectària i rabiosa com era d'esperar.

M'agrada que seguiu aixi,
una miqueta mes i aconseguireu ser un partit residual i marginal, com us toca, per les idees equivocades que teniu. Heu tornat a ser una tribu urbana dels pitjors estudiants de cada poble.
+1
-1
Un altra patum a cobrar
Jordi Potanegra, 02/12/2010 a les 19:40
Nois, proposo Andreu Francisco conseller en cap! Així podrem fer tranquilament les rondes del Maresme...
+1
-2
Que ha dic en Putxi?
Mando d'ERC, 02/12/2010 a les 19:42
Canvio silenci del Cas Palau per quatre Direccions Generals.
I encara en queden 38 alts càrrecs en funcions per col.locar.
+5
-3
no anem bé
Mariona, 02/12/2010 a les 21:06
Amb ERC no es pot pactar ni confiar en ells és com posar el llop dins d'un galliner, a la primera de canvi ens posarien a ZP com a president de Catalunya, per tal no perdre la poltrona i es quedarien tan amples, ja ho han demostrat en les dues legislatures.
+0
-1
ERC és P$OE
Arnau Mir de Tost, 03/12/2010 a les 08:20
Ja s'ha vist que Catalunya no pot comptar amb ERC per res, que aquests només estan al servei del P$OEmontillisme.

Ai si haguessin sumat!!!...algú dubta que a hores d'ara ja tornariam a tenir un altre tripartit?.
+2
-0
A promesas de San Pedro, cumplimientos de Santiago
Eduardo González Palomar (Manlleu), 04/12/2010 a les 16:53
No hace muchas horas, en el debate electoral celebrado en una cadena televisiva en Catalunya uno de los principales candidatos a President de la Generalitat formuló, amparándose en la tolerancia, en mi opinión, una de las frases más intolerantes que jamás oí en medio de comunicación público: “Miren si este país es tolerante que ustedes vienen aquí, señora Camacho y señor Rivera, y hablan en castellano en la televisión nacional de Cataluña y no pasa nada”. No les parece que este, como otro cualquiera, sería un inmejorable momento en la Historia de Catalunya para detener el péndulo de la discriminación lingüística.