Especial eleccions al Parlament

per Redacció
Redacció | Actualitzat el 28/11/2010 a les 22:12h

28-N: Mas, de molt

CiU aconsegueix 62 diputats i més que duplica el PSC (28). José Montilla anuncia que no es tornarà a presentar com a primer secretari del partit. ERC s'enfonsa i esdevé cinquena força mentre que Solidaritat irromp amb 4 diputats

Galeria de fotos Majestic (Adrià Costa)

Artur Mas celebrant la victòria des del balcó del Majèstic Foto: Adrià Costa

Artur Mas serà el 129è president de la Generalitat. I ho serà amb una autoritat que no es recorda des de mitjans dels anys '90, quan l'hegemonia de Jordi Pujol semblava incontestable. Avui CiU ha aconseguit una còmoda majoria de 62 diputats que doblen llargament els 28 del PSC. Mas podrà governar amb facilitat, almenys des del punt de vista parlamentari.

Per contra, els 28 diputats que ha aconseguit el PSC signifiquen un rècord negatiu per als socialistes catalans, que mai no havien estat per sota dels 33 escons. El desastre ha estat absolut, tot i que José Montilla ha semblat poder-lo controlar amb l'anunci que en el pròxim congrés socialista -de mitjans de l'any que ve- renunciarà a presentar-se com a primer secretari del PSC. La prioritat, confessada, és retenir l'enorme poder municipal que encara acumulen els socialistes catalans i que pot trontollar en les pròximes eleccions municipals del mes de maig.

PP, tercera força

L'altra cara ha estat el PP. Alícia Sànchez-Camacho ha trencat el sostre d'Aleix Vidal-Quadras i ha aconseguit 18 escons, que situen la delegació catalana del PP a una distància mínima -només 10 diputats- del PSC. Naturalment, el PP en el seu conjunt ha llegit els resultats com a un símptoma d'una futura victòria de Mariano Rajoy.   ICV ha estat l'aspecte positiu del tripartit. Tot i perdre dos diputats, ha avançat fins a la quarta posició al Parlament i reté la major part del seu electorat. Joan Herrera ha estat aclamat pels seus militants i ha anunciat una oposició constructiva, però ancorada a l'esquerra.

La catàstrofe d'ERC

ERC, en canvi, ha patit una catàstrofe electoral. Ha perdut més de la maitat del seu electorat i queda relegada a la cinquena posició dins del Parlament de Catalunya. Ha retrocedit a totes les demarcacions i s'han quedat sense escó alguns dels seus principals dirigents. Malgrat això, Joan Puigcercós no ha insinuat, de cap manera, que això pugui tenir alguna conseqüència sobre el seu lideratge al capdavant d'ERC.

Dins l'àmbit de l'independentisme, els grans guanyadors han estat els líders de Solidaritat, que han aconseguit entrar amb força al Parlament, amb 4 diputats. Allà hi haurà Joan Laporta, que ha aconseguit relegar Ciutadans a l'últim lloc. Malgrat això, la formació d'Albert Rivera ha consolidat els tres diputats que ja van aconseguir l'any 2006.

El paisatge comarcal ha passat a ser monocolor. CiU ha estat arreu la força més votada. Fins i tot al feu socialista del Baix Llobregat. Sorprenents han estat també els resultats a les dues capitals del Vallès Occidental. A Terrassa, on tota la vida dermocràtica només s'ha conegut alcalde socialista, CiU gairebé duplica en vots al PSC. Una cosa semblant s'ha repetit a Sabadell, ara regida per un baró del socialisme català com és Manuel Bustos.

Navega per les etiquetes

eleccions al Parlament

COMENTARIS

+1
-0
PATETIC
Anònim, 29/11/2010 a les 16:57
Nº85 DE LAS LISTAS DE CYU: XAVIER TRIAS I VIDAL DE LLOBATERA

PER ACABAR DE FAR + CATALAN ET GUARDAR L'IMAGE DEL PUJOLISME

COMENÇA LO DURANISME... O L'OBSCURANTISME

+1
-0
FACIL DE GUANHAR ELECCIONS AB COMPLICES D'ESGUERDA
Anònim, 29/11/2010 a les 16:53
S'HAN PAGAT LAS CAMPANHAS ELECTORALAS AB LO VOSTRE ARGENT.
HABETZ VOTAT LOS QUINS VOS PRENEN PER IDIOTAS, VOS FAN BANHUT ET VOS FAN PAGAR LO BEURE! ESGUERDA = DESPOTAS


http://www.gencat.cat/diari/5729/10278054.htm



PUJA LO COLONIALISME (CYUDADANOS, PPSOE, ETC.)
CONTINUATZ A FAR LA FESTA DEL CATALANISME ET DE L'AUTONOMISME...
+1
-0
CARTA MAJESTIC 2X1
Anònim, 29/11/2010 a les 16:50
SALADA DE LENGUAS DE FUSTA
TRUMFAS DESPOTICAS D'ESGUERDA
PAPS AUTONOMICS

ENTRADA
PENSIONS METODA "UNION EUROPEA"

PLAT PRINCIPAL
ESTOFAT DE CONCERTO ECONOMIC AB SALSA PPSOE

DESSERT
PACTO "A LA BASCA"

S'acceptan Checs en blanc et prepagaments electorals

http://www.gencat.cat/diari/5729/10278054.htm


Pagable en 4 ans (22 Miliards/an)
Propina: 7.75% en Bons de la Genialitat

ENCLAUS: "CAFÉ PER TOTS" ET LICOR AMARG MERENGUE
+0
-0
Presidenta Parlament
Josep Miquel V., 29/11/2010 a les 16:12
Em va semblar entendre que la candidata de CiU a presidir el Parlament és la Sra. Núria de Gispert. No questiono la seva valúa personal i orofessional, ni el seu compromís polític, però sí la qualitat del seu català. Què és que no és la seva llengua materna? No crec que la segona autoritat del país pugui parlar un català pitjor de qui ha estat fins ara la primera autoritat 8i en aquest cas, per motius justificats, no com el cas de la Sra. De Gispert).
+1
-1
si boaaaana...
annunaki, 29/11/2010 a les 15:45
ja teniu al vostre tiet Tom a la xene!!! apa doncs a treballar per continuar mantenint ejpanya babaus!!!
+1
-0
Laporta
Anònim, 29/11/2010 a les 13:57
Perdoneu, a partir de quin dia del mes de gener serem independents?? es que m'agradaria no perdre-m’ho, i ara m'ho agendaré, algú ho sap?
+0
-0
HUNDIDO
Félix López Alarte, 29/11/2010 a les 12:55
Seguirán humillándonos como hasta ahora. Me siento derrotado, no hay nada que hacer, simplemente intentaré que mi familia y yo vivamos lo mejor posible, sin pensar en los demás pero, naturalmente, sin hacer daño a nadie.

Firmado: Un catalán radical de origen castellano. Eso de catalán/español no existe.

Hasta que no haya debate del "universo", seguiremos igual.
+0
-0
Euforia
Anònim, 29/11/2010 a les 12:44
la cara dels votants de CYU, CYUDADANOS, ESGUERDA, ECOLOCHISTAS, PPSOE d'aquí 4 ans. HAHAHA...

La 1a. força politica es l'abstencion (40%)

Lo vot colonialista es tant fort com lo vot autonomista.
D'aquí 8 ans, un "pacto a la basca"?
+0
-0
Catalonia: una region infantila et immatura, drogo dependenta
Anònim, 29/11/2010 a les 12:34
Lo catalanisme es la manifestacion de l'autonomisme hispaniol. Festejatz, cataniols! Festejatz! Lo vostre país s'acaba d'aquí 8 ans. Non habetz volut votar ni RCAT ni SCAT... Habetz ço que meritatz:politicians corromputs cocaïnomans, un espoli monstruós, un estatut et una lengua "nacionals", lo colonialisme imperant, una Union Europea que vos escanharà a foc lent, et un FCBarcelona per vos far passar lo temps.

A Diu, inconscients, ignorants, fols.
+0
-0
Laporta
Anònim, 29/11/2010 a les 11:50
Algú m'ho sap dir si el gener serem independents?
+2
-0
Acabarem com els nostres germans occitans
Guerau, 29/11/2010 a les 11:39
Catalunya es mereix ser espoliada, insultada, negada, vilipendiada, arraconada, marginada, Catalunya es mereix no ser res com des de fa 500 anys, gràcies a les
elits d'una metròpoli com Barcelona. I gràcies a la cultura occitana: la que ha conformat el mal seny català, Acabarem com els nostres germans occitans.
+3
-2
res de res
xavib, 29/11/2010 a les 08:17
Total 14 escons independentistes (considerant erc com a tal).
El 10-j 1.200.000 persones independentistes al carrer, on són?
Què ha votat aquesta gent?
Penso que hi ha gent amb molt poc critèri! (ciu)

Ara que ningú no plori !!!!!!
Que ninguú no digui que espanya maltracte a catalunya, quan en el moment de decidir, tothom s'ha ACOLLONIT !!!!!
VISCA CATALUNYA LLIURE !!!!!



+7
-5
la victòria de CIU és la victòria d'Espanya
Guerau, 29/11/2010 a les 03:26
la victòria de CIU és la victòria d'Espanya, així es com actua la burgesia de barcelona des des fa 500 anys, burgesia barcelonina: enriquiment individual de classe i misèria col:lectiva de la nació
+3
-6
animat i d'erc
Anònim, 29/11/2010 a les 01:19
Jo he sigut fidel a ERC i m'enorgulleixo d'haver fet President a un català d'orígen andalús: ho necessitàvem. Avui Catalunya és més NACIÓ que mai. Com independentista estic feliç de tenir a un NOU PRESIDENT, Artur Mas, que diu que votarà Sí en el referèndum. CiU s'ha mogut,i tota la direcció és independentista sobretot. Estid també feliç de veure als de Laporta al Parlament: constaten que Catalunya anem en la direcció de tenir Estat propi. I m'alegro que ERC tingui una base prou sòlida en aquests moments. I ara fantasia: el 2013 Espanya diu NO al Concert...i despres? Doncs proclamació de la independència i referèndum. Ara ja sabem que és CiU qui liderarà el procés.
+2
-5
Cel.lebrant la victòria.
Font Paulus, 29/11/2010 a les 01:07
Benvolguts compatriotes tots, amics, simpatitzants, tant se val

Missatge a la Nació i al Poble Català de part del FeldMarschall Font Paulus, forces sobiranistes, Barcelona, Any del Senyor 28 de Novembre de 2010:

Al dia d'avui les forces nacional-sobiranistes, en lluita des del 2003 resistint el setge del tripartit, hem aconseguit els objectius nacionals predefinits, la desfeta del tripartit, a l'oposició, megavictòria nacionalista, pel bé de Catalunya i de l'Humanitat sencera. Arthur Mas President número 129. Catalunya 2010, any de la Victòria, que serà administrada amb seny, enginy.saviesa, sacrifici i generositat per tots els catalanans i catalanes.

Desprès de set anys de menjar herba es veu la llum al tunnel. Reconec que vaig no gaire catòlic ara, he cel.lebrat la victòria amb la gent de Ciu. Una mica de cava per qui, però amb alegria.

Em fí. Déu beneixi Catalunya i la seva gent i sobre tot que el Sant Pare Ratzinger beneixi el nostre estimat lider, que s'ho mereix, Arthur Mas und Gavarró.

Oberkommando forces nacional-sobiranistes victorioses sobre el trispartit. FelMarschall Font Paulus. 2010 Any de la Victòria. Catalunya any 0, nova era. Que Déu i la Mare de Déu de Montserrat us beneixi a tots. Adéu i bona nit. Visca Catalunya sobirana¡

+7
-3
cutre_autonomisme
Anònim, 29/11/2010 a les 00:18
Beeee ara ja podem embutxacarnos pasta fins al 2013 any en que prsentarem la proposta de concert despres fins al 2015 el TC no dira que no, llavors podem proposar un estat confederal asimetric aixo sera el 2017 i el TC ens dira que no el 2020 i llavors en MAS ja pot jubilarse, amb un bon sou i catalunya en un clot
+2
-3
NACIÓ DIGITAL: LEPA CULS?
Anònim, 28/11/2010 a les 22:44
VOLETZ LEPAR LO CUL DE CYU AB UN TITULAR ENORME & SENSACIONALISTA BEN GROS: "MAS, DE MOLT"?

CALDRÀ JUSTIFICAR UNA SUBVENCION DE L'ARISTÒTIL DEL CONSELIER TRESSERRAS?
+4
-0
Catalans, "FEU-VOS-HOC MIRAR"
Anònim, 28/11/2010 a les 22:41
LOS CALALANS SONT FOLS!


AUTONOMISME MAJESTIC: 60 PARLAMENTARIS , d'acord...
LO PROBLEMA DE L'EUFÒRIA, es que LO COLONIALISME (PPSOE, CYUDADANOS, PPC) = 60 PARLAMENTARIS EGUAL!!!!!!

D'AQUÍ 4 ANS O 8, S'HA ACABAT LO PAÍS. NON CALDRÀ VENIR PLORAR QUAN I HAJA UN "PACTE A LA BASCA".

AUTONOMISME = COLLABORATORS, FACILITATORS DEL COLONIALISME HISPANO FRANCÈS.

+4
-2
CIU=PP
GUERAU, 28/11/2010 a les 22:32
ES CLAR AMB QUI PACTARÀ CIU: AMB ESPANYA I EL PP. CIU MAI PACTARÀ A FAVOR DE CATALUNYA
+4
-2
MAS, D'ESPANYOLISME
GUERAU, 28/11/2010 a les 22:00
MAS, D'ESPANYOLISME
+10
-2
Catalunya Lliure
Joanet, 28/11/2010 a les 21:58
Un abraç a tota la gent de CiU que ha aplaudit al escoltar els resultats d'ERC.

Jo no he votat en aquests traïdors però tampoc hem sap greu que treguin diputats, a l'inrevés.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: