Especial eleccions al Parlament

per Quico Sallés
Quico Sallés | Actualitzat el 26/11/2010 a les 08:23h

«Per prometre la independència amb 68 diputats no cal una escissió»

Puigcercós reclama en una entrevista tenir present el pedigrí d'ERC i defensa el tripartit amb objectiu finalista: “Per aquest viatge feien falta aquestes alforges, però no es repetirà”

Joan Puigcercós (Ripoll, 1966), és president i candidat d'ERC a les properes eleccions al Parlament. Ens rep al seu despatx de la seu nacional del partit, el darrer dijous de la campanya electoral. És migdia. Defensa el tripartit, però garanteix que no el tornarà a pactar. Recorda que ERC “Hi era, i hi serà”. I sobre el seu futur augura, que “dilluns també sortirà el sol”.

- Vostè ha portat tota la campanya dos daus contraposats: un amb les sis propostes d'ERC i l'altre amb les propostes antitètiques del PP, però recordi que Déu juga als daus, no?
 
- No, Déu no juga als daus. Els daus els juguen els votants, i aquest saben que tenen el poder a les seves mans. No m'agrada que els partits diguin tenim tants vots, tenim tants electors... no... els electors decideixen qui volen votar. En aquesta campanya hem intentat explicar el que hem fet i hem demanat que se'ns faci confiança a molta gent. Però els daus, nomes els tira la gent.

- Després del canvi d'actitud del PSC, i del president Montilla, a la vista de les magres perspectives electorals després de 7 anys de partit creu que per aquest viatge feien falta aquestes alforges?

- Sí (contundent). Miri, si ERC no hagués fet alternança democràtica i el canvi de la majoria social de Catalunya, portaríem 30 de CiU; encara estaríem discutint si s'hauria de reformar l'Estatut; Catalunya seria absolutament autonomista; l'independentisme no hagués crescut en consciència pública i social com ha crescut; molts catalans d'origen espanyol no s'haguessin convençut que el que ens convé és la independència; i  sobretot no haguéssim cohesionat el procés migratori, no som conscients de la feina que s'ha fet aquest país per integrar a 1.200.000 persones que han vingut de fora

- I ...

- I el més important hem posat al mateix nivell el PSC que CiU i sinó fixi's en la qüestió lingüística: mai CiU havia arribat tan lluny: decret d'Universitats, la Llei d'educació,el Codi de consum, la Llei del cinema, o la d'acollida, exemples del què CiU no va arribar amb 23 anys de govern. I per molt teatre i escenografia que faci el PSC, ja sabem que no és independentista, hem de reconèixer que l'hem posat al mateix nivell nacional que Convergència i Unió.

- Vostè s'ho imaginava al 2003 que el PSC es definiria com no independentista?

- No, ni jo ni ningú s'ho imaginava! Han hagut de reconèixer un àmbit polític que és la independència; una independència que és possible, que avança i, per tant, s'han hagut de desmarcar. Lamento que el PSC ho hagi fet. Però és lògic que els autonomistes a la vista de la sentència s'arronsin. S'ha arronsat Montilla, però també el senyor Duran i Lleida,... ja veurem qui guanya a dins de CiU. Per això ERC ha de ser forta per tal d'ajudar als més sobiranistes de CiU.

- La setmana passada li preguntava sobre si tornaria a fer president Montilla i ...

- Ja li vaig dir i li torno a dir que no reeditarem sota cap circumstància el tripartit. Ha canviat tot. Hem fet una etapa profitosa, però s'ha acabat. Jo entenc que molta gent de CiU no li hagi agradat estar a l'oposició. Però CiU havia d'entendre una cosa en aquest anys, que el país és l'objectiu i el govern un instrument i no a l'inrevés, i a vegades CiU ha capgirat aquest esquema. Hem fet una transformació, hem portat aquest país a les portes de l'independentisme, però, insisteixo, s'ha acabat aquesta etapa.  

- Acabo la pregunta d'abans... pactaria amb Montserrat Tura?

- No.  El problema no és Montserrat Tura. No s'enganyin els catalans. El fet que tingui un “llinatge” més català o uns cognoms més catalans no vol dir que sigui més catalanista que Montilla. El PSC és el mateix partit per Tura, Castells, Mascarell que per Montilla, Iceta o Zaragoza. Però el més important és que l'hem portat a un camí sense retorn, per molt que ara facin escarafalls. Com deia algú si aprovar la Llei del cinema és espanyolista, benvingut aquest espanyolisme!

- Vostè encara proposa com a condició per pactar amb CiU que la federació faci net?

- És la seva assignatura pendent, més enllà d'enfrontar-se amb valentia a Madrid. És el fre de CiU. Hi ha molta gent de CiU que vol que ERC no els permeti tenir marge de maniobra per pactar amb PP: L'eix PP-CiU és més corrupció, interessos de Madrid i especulació. Amb una ERC forta podrem canviar el full de ruta a CiU.

La corrupció és reprovable, d'acord, però això ho dirà un jutge. Jo vull una CiU amb mans lliures, -no dic mans netes- hi treballaré, i per aquest motiu no vaig parlar del cas Millet a l'acte del Palau -que és una anècdota negre en la història de la institució i per Catalunya-.

- Vostè, doncs, s'acosta a CiU caminant d'esquena?

- No, jo dic: senyor Mas, si guanya les eleccions i ha fet servir l'esquer del concert que vagi de debò; però si no l'aconsegueix comprometi's a celebrar el referèndum que proposa Esquerra. Això és, mentrestant no es faci el referèndum, -que s'ha de fer aquesta legislatura-, nosaltres com acord de país ajudarem assolir el concert econòmic, però en cas contrari comprometis al referèndum perquè sinó fa trampa. Què farem? Una manifestació si no l'aconseguim? Això ja ho hem fet. Quina és l'aposta del país? La gent. Com el 10 de juliol som un subjecte de sobirania, som una nació i tenim dret a decidir, per tant, fem el referèndum i decidim només els catalans.

Si ERC tingués 68 diputats, declararíem unilateralment  la independència. No cal fer una escissió per arribar aquesta conclusió. Quan alguns dels que ara criden més no eren ni independentistes jo ja ho defensava, com molts altres d'ERC. Però ara no hi són aquests 68 diputats! Demano realisme i el que pertoca ara és empènyer. Demanem que els demòcrates, independentistes o no, es defineixin. Per tant, demanem concert més referèndum, anem-hi junts i, si fracassa l'intent, referèndum. Jo lamento que en Mas no m'hagi ni contestat.

- A la proposta de full de ruta catalanista?

- Un full de ruta compartit, aquest país avança quan hi ha unitat del catalanisme. Ara bé, la unitat per la unitat que sempre acaba amb picabaralles impresentables com la capçalera de la manifestació del 10 de juliol entre PSC i CiU, no. La unitat necessita objectius comuns:concert més referèndum, objectiu que comparteix molta gent.

- No li sembla estrany que Mas només li demanés a Montilla, i no a ERC, que facilités la seva investidura si guanyava?

- És més barat Montilla. Montilla i Camacho surten de franc, de gratis a CiU. CiU sembla que vulguin reeditar el que Pujol va fer amb l'Aznar, esperar i pactar a Madrid, i neutralitzar dos partits, PSC i PP que van dirigits per control remot des de Madrid. Això és l'ataràxia, el “no moviment”. Encara patim l'acord entre Pujol i Aznar, recordi que va ser el moment en què es va privatitzar Telefònica i i es va perdre la possibilitat de quedar-nos amb un operador propi com tenen els bascos; es va perdre l'oportunitat de rescabalar Endesa; es va perdre el moment de crear estructures d'estat... Aquella mena de pactes no els vol molta gent de CiU, del PSC i de l'abstenció.

- Digui'm 3 motius pels quals un independentista ha de votar ERC

- Primer. Per evitar que el PP amb el seu discurs anticatalà pacti amb CiU que Catalunya només sigui una regió. ERC ha de marcar el full de ruta de CiU. O som una regió o una nació. Segon. Per la defensa de la llengua que ha fet Esquerra. Nosaltres volem la independència, no l'esperem, i hem treballat amb la llengua sense complexos per per assolir-la. Tercera. Nosaltres hi érem abans, i després, també, hi serem. A les verdes i a les madures.

- Recuperem Gramsci que recomanava davant les crisis previsió i perspectiva. Si diumenge ERC perd la medalla de bronze, quina previsió i quina perspectiva agafarà Puigcercós al capdavant d'ERC, continuarà?

- Esquerra ja ha obert una nova etapa. Hi ha un nou president i una nova executiva que porta molt poc temps. El nou equip ha de tenir capacitat per afrontar aquests 4 anys, hem demostrat que tenim discurs. Hem sembrat. Obrim una nova etapa el 28 de novembre. Estic convençut que malgrat les enquestes, farem un bon resultat, i que en aquesta campanya ERC ha demostrat que és independentista i capaç de governar. Aquesta nova etapa l'encapçalo i l'encapçalaré, el partit està cohesionat. Els problemes, o el que eren problemes en el seu moment, són fora. Esquerra no és un convent de clausura: qui ni està d'acord pot marxar i fer una altra opció política

- Passi el que passi, dilluns sortirà el sol

- Sí senyor.  

Referències a Internet

Joan Puigcercós

COMENTARIS

+2
-1
Esquerra Espanyols
Anònim, 26/11/2010 a les 21:45
Us queden 48 hores. Adéu Puigcercós, adéu Ridao. Feu-vos del PSOE
+0
-2
Vot útil
Anònim, 26/11/2010 a les 19:23
Per pensar:

http://torpede.blogspot.com/

Volem gent honesta
+2
-3
algú ho havia de dir!
Anònim, 26/11/2010 a les 18:57
Bona Puigcercós! Clar i català!
+3
-1
2010
Francesc Macià, 26/11/2010 a les 18:27
Anonim de la Vida de Brian de les 18:12. Reagrupament i tu acabeu de sortir de l'ou. El primer partit independentista va ser Estat Català en el 1926, després hi ha Nosaltres Sols, Front Nacional Català, PSAN, Catalunya Lliure, Catalunya Acció/Força Catalunya i molts més que me'n deixo. Vosaltres sou una altre fotocópia dels anteriors o un copia i enganxa. La no plenitut de Reagrupament ve de la ceguesa del vostre intel·lecte. Quan surtis de la secta potser ho entendràs.
+2
-3
Vot útil
Anònim, 26/11/2010 a les 18:18
Quin és el vot útil independentista?

1. CiU? No, no son independentistes perquè són unionistes, especialment U.
2. E? No, no son independentistes perquè ens han venut 7 anys als nostres pitjors enemics que han deixat Catalunya sota terra.
3. La Soli? No, no són independentistes perquè són el submarí creat per els altres dos per dividir i eliminar el contrincant.

Reagrupament, coi! o és que encara no ho veieu? Reagrupament és el vot útil independentista, la resta són sopars de duro!
+1
-1
Vida de Brian
Anònim, 26/11/2010 a les 18:12
"Nous" partits independentistes? "nous" vol dir que n'hi havia i això no és veritat. El primer partit independentista va ser Reagrupament, l'original. Després va venir la Soli, la còpia feta per dividir. No ho aconseguiran però, ja heu vist a quins nivells de baixesa humana ha arribat en Laporta i no crec que hi hagi massa gent disposada a votar-lo. Per fi aconseguirem tenir un sol partit independentista, Reagrupament, la resta són còpies de mala qualitat.
+2
-3
Els vertdaders divisors
Reagrupat, 26/11/2010 a les 17:56
PUIGCERCÓS VOSALTRES SOU ELS QUE EM VAU ESCINDIR PERQUÈ NO ACCEPTÀVEU LA DISCREPÀNCIA. I HO VAU FER PEL MORRO O PER INTOLERÀNCIA. VOTARÉ VEAGRUPAMENT
+3
-0
Talp
Anònim, 26/11/2010 a les 16:03
Que fort, no?

http://www.eltriangle.eu/cat/notices/2010/09/alfons_lopez_tena__un_notari_poc_catalanista_17141.php


tot per rebentar les consultes del 13D, ERC i Reagrupament.
+10
-1
La Vida de Brian, el retrat perfecte de Catalunya.
Anònim, 26/11/2010 a les 14:50
No ha estat un error fer nous partits "independentistes".
Es una estratègia calculada per a dividir i enfonsar l'independentisme.
I els imbècils, hi han caigut de quatre potes, justament perque son imbècils.
+8
-2
Independència
Anònim, 26/11/2010 a les 14:37
Jo no entraré a menysprear a ningú, ni a criticar a partits independentistes, però té tota la raó, el 28N només haurà guanyat CiU, i serà la legislatura amb menys diputats independentistes. El vot quedarà molt dispers, error de tots no posar-nos d’acord.

Vot útil ERC
+13
-2
La Vida de Brian, gran retrat de la Catalunya real
Anònim, 26/11/2010 a les 14:17
Guanyarà ciu, perque es el que volen els que tenen el poder, i l'independentisme, s'haurà acabat.
Ho volen els bancs i caixes, la patronal, la vanguardia, i també ho vol españa.
La consigna es enfonsar a ERC per independentiste, i gràcies als que es díuen independentistes, ho aconseguiran.
ciu tindrà la majoría, i la corrupció quedarà en no res.
Gràcies als botiflers i col.laboracionistes de Catalunya, per fer la fèina bruta al poder español i españolista.
Dilluns españa respirarà tranquila i feliç. I es fotran un fart de ríure dels independentistes, gràcies al suïcidi colectiu

+1
-4
torpede
Anònim, 26/11/2010 a les 13:50
Acabo de llegir aquests informes tan poc confidencials. Tot i que R.Cat m'agradava, m'heu acabat de convèncer: votaré SI! I Adéu, R.Cat.
+4
-2
Coca
Anònim, 26/11/2010 a les 13:27
Aquests que cremen els documents de Reagrupament van fins el cul de coca, no sentiu com riuen amb aquell riure 'tontet'. Es diu que a les festetes que fan això és força normal, es veu que a en López li agrada molt, deurien filmar-ho després d'una d'aquestes festetes.
+3
-2
En López Tena independentista??
Anònim, 26/11/2010 a les 13:24
Ara resultarà que en López Tena no va ser expedientat per lladre sinó per independentista. La campanya victimista no s'atura! En López Tena és un escanyolit al servei dels seus amos que ha vingut a casa nostra a sembrar-hi la divisió. Potser sembla que ho ha aconseguit però després de la clatellada fotrà el camp a enganyar algú altre.


http://www.eltriangle.eu/cat/notices/2010/09/alfons_lopez_tena__un_notari_poc_catalanista_17141.php


Ara diran que això també ho van publicar per atacar un català de soca-rel.
+1
-3
Visca Catalunya
Anònim, 26/11/2010 a les 13:22
Seguidors de Laporta 'cremen' Carretero

Afirmen que "Reagrupament és una puta secta"


http://politica.e-noticies.cat/seguidors-de-laporta-cremen-carretero-47386.html
#ancla_list_comen
+1
-1
+Torpede (feu servir el cap)
Anònim, 26/11/2010 a les 13:02
He vist l'expedient Torpede i ma picat la curiositat i resulta que quan llegeixo el carracs que s'imputant amb venen a la memòria vivències personals, m'explica-re, al llarg de la meva vida he tingut que tracta amb notaries diverses vagades i poc dir que mai les coses han sortit be a la primera (quina mala sort) sempre e tingut de tornar dos o tres vagades per corregir coses mol semblants per no dir iguals que l'expedient del senyor López Tena, ultima vagada verm tindre que anar el registre de la propietat per corregir els error de la notaria, amb això no vui dir que no es culpable.
Tot això amb fa pensar quin era el motiu verdader del expedient?, i baix a la data del expedient i beix que es posterior a la seva excedència, es a dir aquell moment estava a Madrid i formava part del consell del poder judicial i significant-se molt per les seves idees independentistes, cosa que a Madrid no agradava gens.
Ara que cada persona tregui les seves conclusions, el final resultarà que el senyor López Tena el van expedien-tar per independentisme perquè si no fos axis mes de un notari no dormiria tranquil.
+4
-2
RCAT és el millor
Anònim, 26/11/2010 a les 12:52

http://torpede.blogspot.com/

Gent honesta!
No SCI!
+5
-5
ERC=ESTAFA BUTIFLERANA DE CATALUNYA
Johan Cruyff, 26/11/2010 a les 12:52
Jo sóc un altre dels milers d'exvotants d'ERC que se sent enganyat, ni jo, ni milers de persones hauriem votat mai per ERC haguessim sabut que pensaven de pactar amb el PSOE i fer el Montilla president quan podien haver pactat amb CiU de sobres.

Aquesta vegada no ens enganyeu, ara venen amb això d'aturar el PP perquè no tenen els ous de venir amb tot el que han fet durant la legislatura ja que fot pena, per la independència del país ben poc han fet, faltaria més, a veure si el Montilla els hi hauria permés, encara bo com van negociar l'estatur, total per a llencar-ho a la brossa l'endemà.

ERC=ESTAFA
+3
-5
SOLIDARITAT CATALANA
Anònim, 26/11/2010 a les 12:48
AHIR SOLIDARITAT VA APLEGAR 900 PERSONES A TARRAGONA I AVUI MITING FINAL S'ESPERA UN PLE DE GOM A GOM I COM A CIUTADA ANIMO A TOTS ELS INDEPENDENTISTES A QUE AVUI DEMOSTREM LA NOSTRE FORÇA, L'ALTRE DIA 1.000 a VIC ESPECTACULAR


Acte final de campanya
Divendres 26 20:00h

Palau de Congressos de Catalunya (Av. Diagonal, 661-671)

Amb Joan Laporta, Alfons López Tena, Uriel Bertran i la resta de candidats
S’obriran les portes del Palau a les 19:30 h. i l’acte començarà a les 20 h. i finalitzarà a les 22:00 h. Hi podeu arribar en TRAM i Metro L3 Zona Universitària

+3
-1
Independència
Anònim, 26/11/2010 a les 12:29
Jo no entraré a menysprear a ningú, ni a criticar a partits independentistes, però té tota la raó, el 28N només haurà guanyat CiU, i serà la legislatura amb menys diputats independentistes. El vot quedarà molt dispers, error de tots no posar-nos d’acord.
+4
-1
OPORTUNISTES I DEMÉS...
Carme - Baix Llobregat, 26/11/2010 a les 12:06
FA 4 ANYS LAPORTA OBRIA LA VANGUARDIA EJPAÑOLA AMB L' AMIC MAS DEMANAT EL VOT PER CIU, COM L' AMIC SALA I MARTIN I L' AMIC NOTARI. ALS ANYS 80 EN PUIGCERCÓS I CIA VAN FER PASSAR ERC D' UN CADÀVER DE VELLETS AMB MENYS DEL 3% DE COTS I 100 REGIDORS A UN PARTIT MODERN , JOVE I AMB MÉS DE 1.500 REGIDORS ARREU DELS PPCC.
HORTALÀ, COLOM, RAHOLA, ALAY, RODRI..I ARA CARRETES I URIEL HAN MARXAT QUNA SE' LS HA DEIXAT FORA DEL CÀRREC ANUNCIANT-SE COM A PURS I NOUS MESSIES I PRONOSTICANT LA FI D' ERC.
SENSE COMENTARIS. QUAN EL CARRETETES FEI LES OPOS EJPAÑOLES PER SER METGE DE LA SS -EJPAÑOLA D' ALTRES ENS GUANYAVEM LA VIDA LLIUREMENT ( NO DE FUNCIONARIS ! ) I JA EREM INDEPENDENTISTES. QUAN EN LAPORTA POSAVA AL CUNYAT FRANQUISTA A MANAR A CAN BARÇA, D' ALTRES SEGUÍEM SENT INDEPENDENTISTES. BENVINGUTS SALVAPÀTRIES, CONVERSOS I NOUS I ANTICS SUBMARINS DE CIU.. DILLUNS ESQUERRA REPUBLICANA DE CATALUNYA , PAÍS VALENCIÀ, ILLES I CATALUNYA NORD SEGUIRÀ TREBALLANT ... VOSALTRES PASSEU A COBRAR PEL MAJESTIC !
+4
-6
Mai més Reagrupament
EFT, 26/11/2010 a les 11:59
Reagrupament no té la més mínima opció de sortir a cap circumscripció, i aquesta és una magnífica notícia com a país, com a independentistes i com a demòcrates i persones morals. Una de les grans notícies del 29-N serà la desfeta del projecte autoritari, basat en la mentida, la calúmnia i la destrucció com a únic argument, que ha impulsat Joan Carretero.Endavant CiU, ERC i SI!!!
+5
-2
Independència
Anònim, 26/11/2010 a les 11:46
Jo no entraré a menysprear a ningú, ni a criticar a partits independentistes, però té tota la raó, el 28N només haurà guanyat CiU, i serà la legislatura amb menys diputats independentistes. El vot quedarà molt dispers, error de tots no posar-nos d’acord.
+0
-2
NO DEFALLIU REAGRUPATS!!
atlasac, 26/11/2010 a les 11:45
Perdona Pasbort, jo aquí també posaré cullerada.....Jo sóc un que solc usar dels INSULTS que dieu, però que jo sàpiga mai, mai, mai, he insultat a ningú, el dir les veritats NO ES INSULTAR, ----LA HISTORIA QUE DIRA.....segurament....."Los últimos catalanes vivian por allà el 2010....el último Jordi se escuchó el 2014, fecha favorita para e r c. REPUBLICANOS ELLOS Y MONARQUICOS muy queridos por el REY,"--- vos, i sols vos podeu decidir REMATAR o SALVAR la terra CATALANA.-----(MATAR o REMATAR no és de CRIMINALS?).... per una vegada CiU ha dit una VERITAT que és que el POBLE és el que decideix....el mal es que mantenir TOT un POBLE "aborregat"..perque ja em direu la gran qualitat d´aquest POBLE que és capaç de VOTAR a favor dels seus BOTXINS....TIRANS-INVASORS...ves a fer-los entrar a la seva sesera....si no està preparada per comprendre que cap animal salvatge entrega VOLUNTARIAMENT els seus fills als ANIMALS DEPREDADORS.- el que sí que faran els ANIMALS que NO VOTARAN INDEPENDENCIA!!!.
+2
-1
vot útil rcat
Anònim, 26/11/2010 a les 11:44
Per decidir el vot:


http://torpede.blogspot.com/
+3
-5
Ai noi...
pepet grill, 26/11/2010 a les 11:24
com ens hem de veure!!! La patacada que et fotràs/fotran diumenge a la nit serà de les que faran història. Haurà de ser escrita pels notaris de l'actualitat, els periodistes, per ser analitzada en el futur pels historiadors.

I què escriurà la Història sobre erc? Sobre els qui l'han dirigit?
No sé si la resposta serà en caire d'alabança.

Jo diria que se us haurà de donar les gràcies. Gràcies immenses per haver fet obrir els ulls a tots els independentistes, els de debò.

Gràcies a vosaltres i la vostra actuació política tant en el Tripi 1.0 i, en especial al 2.0, l'independentisme ha obert els ulls.

Heu estat tant nefastos com ic-v? No ho sé a hores d'ara. Fer-ho tan malament com ho han fet els auto-anomenats ecologistes seria difícil. No tots podrien. S'ha d'estar vertaderament "capacitat" per poder-ho fer tan i tan malament com els vostres socis "verds".

Unes poques taques, sí que us quedaran a l'expedient: la més important de totes és haver fet montilla president de la Gestoria.
Heu seguit fil per randa aquella màxima, errònia crec jo, del pujolisme que resava: "és català tot aquell que viu i treballa a Catalunya".
Vosaltres l'heu dut a la pràctica sense cap mena de mirament.

El resultat de la praxis ha estat tan nefasta que la frase, mítica, ha quedat en un no-res. Vau prometre que el psc giraria cap a no se sap quines posicions i ja es veu cap a quines posicions ha girat: ha tallat el cap de la Hidra catalanista (Castells, Tura, etc) i ha portat a tota l'espanyolada que ha pogut als seus mítings (setapés, corbatxos, jaureguis, blancos, i un llarg etc).

Per tant i a mode conclusió, no entenc com pots criticar els independentistes de nova creació, que tampoc ho són tan, i després acusar-los, a rpiori, que la culpa de la devallada dels vots cap a la teva formació serà culpa dels "nous". No noi, la culpa de la devallada d'erc és teva, de la teva formació i de la l'actuació política duta a terme en els últims set anys, exclusivament, amb especial rellevància dels últims quatre.

Així que prepara't que el diumenge a la nit, o et fas l'harakiri o veuràs la llum.
Espero que sigui la segona i facis força amb les altres dues formacions per a fer, amb treball i esforç, el camí cap a la INDEPENDÈNCIA per la via directa, la que TOCA, LA POSSIBLE, LA REAL. Et deixis estar de collonades de referèndums i donar suport a la Declaració Unilateral d'INDEPENDÈNCIA per part del Parlament.

Que la sort, que no força, t'acompanyi.
I que Déu o la Providència t'agafi confessat.

INDEPENDÈNCIA

VISCA CATALUNYA
+4
-5
Ai noi...
pepet grill, 26/11/2010 a les 11:24
com ens hem de veure!!! La patacada que et fotràs/fotran diumenge a la nit serà de les que faran història. Haurà de ser escrita pels notaris de l'actualitat, els periodistes, per ser analitzada en el futur pels historiadors.

I què escriurà la Història sobre erc? Sobre els qui l'han dirigit?
No sé si la resposta serà en caire d'alabança.

Jo diria que se us haurà de donar les gràcies. Gràcies immenses per haver fet obrir els ulls a tots els independentistes, els de debò.

Gràcies a vosaltres i la vostra actuació política tant en el Tripi 1.0 i, en especial al 2.0, l'independentisme ha obert els ulls.

Heu estat tant nefastos com ic-v? No ho sé a hores d'ara. Fer-ho tan malament com ho han fet els auto-anomenats ecologistes seria difícil. No tots podrien. S'ha d'estar vertaderament "capacitat" per poder-ho fer tan i tan malament com els vostres socis "verds".

Unes poques taques, sí que us quedaran a l'expedient: la més important de totes és haver fet montilla president de la Gestoria.
Heu seguit fil per randa aquella màxima, errònia crec jo, del pujolisme que resava: "és català tot aquell que viu i treballa a Catalunya".
Vosaltres l'heu dut a la pràctica sense cap mena de mirament.

El resultat de la praxis ha estat tan nefasta que la frase, mítica, ha quedat en un no-res. Vau prometre que el psc giraria cap a no se sap quines posicions i ja es veu cap a quines posicions ha girat: ha tallat el cap de la Hidra catalanista (Castells, Tura, etc) i ha portat a tota l'espanyolada que ha pogut als seus mítings (setapés, corbatxos, jaureguis, blancos, i un llarg etc).

Per tant i a mode conclusió, no entenc com pots criticar els independentistes de nova creació, que tampoc ho són tan, i després acusar-los, a rpiori, que la culpa de la devallada dels vots cap a la teva formació serà culpa dels "nous". No noi, la culpa de la devallada d'erc és teva, de la teva formació i de la l'actuació política duta a terme en els últims set anys, exclusivament, amb especial rellevància dels últims quatre.

Així que prepara't que el diumenge a la nit, o et fas l'harakiri o veuràs la llum.
Espero que sigui la segona i facis força amb les altres dues formacions per a fer, amb treball i esforç, el camí cap a la INDEPENDÈNCIA per la via directa, la que TOCA, LA POSSIBLE, LA REAL. Et deixis estar de collonades de referèndums i donar suport a la Declaració Unilateral d'INDEPENDÈNCIA per part del Parlament.

Que la sort, que no força, t'acompanyi.
I que Déu o la Providència t'agafi confessat.

INDEPENDÈNCIA

VISCA CATALUNYA
+4
-1
s'acabat, els protagonistes som nosaltres, de nosaltres depen ...
Anònim, 26/11/2010 a les 11:21
S'ha dit tot el que havia de dir-se. Esquerra Republicana ha estat clara, concreta i s'ha declarat disposada a recolzar l'esquer del "concert" dels Convergents i Unionistes si com anuncien les enquestes és CiU qui escolleixen els electors catalans per dirigir el país, i ha volgut comprometre a l'Artur Mas a que després del fracàs (ja anunciat) a consultar directament a tots els electors catalans a la qüestió fonamental: volem o no volem esdevenir un país independent dins l'Unió Europea. I prou! I el president del Convergents i Unionistes s'ha arronsat i no ha respost res. El president d'Esquerra ho repeteix, feu confiança electors de Catalunya depositant el vostre vot a partits nets i clars que diuen sense embuts que volen la independència si sumen 68 escons al Parlament que surti de les urnes del diumenge 28.
Ja no es tracta de donar ànims, Esquerra com tots els altres partits ja han fet el que havien de fer, a partir de demà ja no són els protagonistes. Tot el protagonisme està en els electors catalans, que papereta rere papereta anirem posant o no el nostre vot a l'urna. S'ha acabat, ara som nosaltres, poble de Catalunya, qui dirà si aquest el nostre país vol caminar o no vol caminar vers la independència. Si no sortim de les urnes amb les coses clares, seguirem de la mà d'Espanya cap el desastre, doncs els europeus ja estan madurant l'abast del rescat de l'actual Espanya en fallida irremissible, i el rescat vol dir perdre el timó del seu destí: seran els europeus del nord qui diran quant han de reduir-nos les pensions i quants funcionaris han d'anar al carrer. Si ens podéssim desmarcar d'Espanya, amb 68 escons a favor de la independència, els europeus del nord ens acollirien de seguida i el rescat d'Espanya els seria una mica més lleuger. Els 68 escons per a la declaració de la independència estan en les mans de tots nosaltres. De debò la majoria de catalans volem enfonsar-nos amb Espanya? Nosaltres sols, Catalunya independent, segur que no ens enfonsarem. Nosaltres decidim el proper diumenge, sort i encert en la nostra elecció!
+5
-1
Independència
Anònim, 26/11/2010 a les 11:20
Estic totalment d'acord amb en Joan Prat.
+8
-2
I més, i més, i més...
Joan Prat, 26/11/2010 a les 11:14
La millor manera de fer crèixer l'independentisme és defensar el dret a decidir que resava la pancarta del 10J. Quan Espanya no ens deixi parlar, possiblement tindrem prous suports com per plantejar la declaració unilateral. Si no forcem aquest procés la cosa es refredarà i serà molt difícil aconseguir els suports que a hores d'ara es demostren tant necessaris.
Ho veurem el dia 29, però jo estic segur que amb l'aparició dels nous partits no haurem generat nous votants independentistes, sinó que ens haurem dividit en tres blocs. Jo em quedaré en el bloc d'ERC.
+0
-3
TENEIS SANGRE DE HORCHATA
PXC ARRASARAAAA, 26/11/2010 a les 11:11
No hay que tener tanta palabreria el problema de Catalunya y de España es: la invasion de extranjeros que estamos padeciendo en agresiones,, robos violaciones,, ruina paro,, hundimiento cultural, degeneración politica y social .Ejemplo una familia marroqui con tres hijos se lleva a casa 2500 euros sin trabajar ninguno. Y se las dan la casta parasitaria y corrupta QUE NORMALMENTE VOTAIS y la sacan del bolsillo de los trabajadores, a ver si espavilais que estais afeminados todos sin caracter. Habra que echarlos con individuos que los tengan bien pueStos como el sr ANGLADA y muchos más,no con esta juventud marihuanera y chupiguai aborregada. ANDA Y PONEROS LAS PILAS EL 28N VOTANDO PXC, QUE NO TENEIS SANGRE EN LAS VENAS.
+8
-1
Ens cal forçar el referendum, pero d'aquí 4 anys ser molts més encara
Joan Prat, 26/11/2010 a les 11:09
Tant si es pot arribar a fer o com si no, crec que s'ha de ser burro (amb perdó) per no haver après la lliçó dels darrers anys.
Ningú ha mirat com s'ha incrementat el percentatge d'independentistes abans i després de l'estatut i la retallada? Gairebé s'han multiplicat per dos. Si ara engeguem aquest procés de consulta quan acabi podem tenir una sòlida majoria de catalans que apostin per la independència. Cal seguir demostrant amb fets que l'encaix amb Espanya no és possible. Ja sé que molts n'estem absolutament convençuts, però és necessari que se'n convencin molts més encara.
+1
-4
NECESSITAT
Anònim, 26/11/2010 a les 11:06
Potser no calia una escissió per a proclamar la independència amb 68 diputats, però es de calaix que era absolutament necessària per a aconseguir-los. Voteu Reagrupament!!!
+4
-3
La magnitud la tragèdia
Jaume V., 26/11/2010 a les 11:05
Passar de 21 diputats a 0 diputats és una tragèdia, però és possible. Es tracta de perdre un 80% dels vots, és a dir, passar del 14% a menys del 3%.

Conec 11 persones del meu entorn familiar i social que fa quatre anys van donar suport a l’opció política de la qual sóc militant. M’han deixat sol, cap d’elles repetirà.

Mirem les causes:
-Divisió interna i manca de generositat envers els altres corrents
-Fragmentació de l’espai polític
-Pèrdua del missatge
-Campanya electoral nefasta

Enfí, estic deprimit i alhora esperançat. Deixaré la lluita política, però donaré suport amb il.lusió a les noves generacions. Vull pensar que la meva lluita no ha estat en va.
+3
-2
@Referendum.si
Moisès, 26/11/2010 a les 10:54
Joan: d'acord amb tu que es veuen discusions lamentables entre RCat i SI. A mi no em sentiràs mai criticar RCat.

Jo, com molts altres, l'únic que diem és que ens estimem més SI, que és una aposta més potent i amb més de futur.

Ara, el que sí t'haig de dir és que el "Referèndum per a la Independència", tot i ser una frase que sona bé,
ES IL·LEGAL!

Dit d'una altra manera, l'han de aprovar les Corts i el Rei d'Espanya. Si no l'aproven (cosa 100% probable), es prohibirà a qualsevol treballador públic la participació en el Referèndum sota amenaça d'obertura d'expedient.

El referèndum només es pot fer quan Catalunya s'hagi Ja Declarat Independent i aquesta Declaració hagi estat reconeguda internacionalment.
+1
-5
A quien de bailar tiene ganas, poco son le basta
Eduardo González Palomar (Manlleu), 26/11/2010 a les 10:53

Hoy por hoy, desde el mundo independentista en Catalunya se sostiene una reñida competición por colgarse la acreditativa medalla del esperpento. Su cohorte de voceros políticos y mediáticos no pierden oportunidad de repetirnos mensajes de esta estofa: "crece el número de independentistas en Catalunya"; sin embargo, el único partido político con representación parlamentaria que se define inequívocamente independentista cosecha reveses electorales de modo acusado desde hace una pila de años. A mayor abundamiento, hasta las encuestas sobre intención de voto son con ERC, a escasas semanas de las próximas elecciones autonómicas, enormemente contundentes al interpretar la enésima caída en número de sufragios. El singular atenuante lo establece una incógnita sobre cuántos de ellos pasarán a engrosar los resultados de otras formaciones políticas de nuevo cuño y reciente fundación dentro del orbe "soberanista". Otro de los característicos mensajes, a modo de advertencia, utilizado como pretendido instrumento disuasorio, deja un rastro de pueril trasparencia que se revela ineficaz a leguas: "si hacéis aquello que perjudica al movimiento independentista, este aumentará"... vaya, si lo beneficia para qué lo advierten, ¿para que lo perjudique?
Pasada la "Diada", incluso esa costumbre de colgar "senyeres" y "estelades", se ha vuelto a constatar que decrece de manera significativa por parte del conjunto de la ciudadanía año tras año, pese al vano intento de aguerridos partidarios de la causa de apiñar gran número de banderas en lugares visibles de una misma vivienda (ya por supuestas premisas desde partidos políticos, ya por iniciativa propia). La manifestación del 10 de julio de 2010 también nos la han tratado de magnificar, desde las huestes independentistas, como una muestra más del incremento de incondicionales y un "hecho sin precedentes en la Historia de Catalunya"; obviando la mayor distancia del recorrido y cifras ofrecidas por la organización convocante de la celebrada el 18 de febrero de 2006 por motivos semejantes y con mismo afán de desprestigiar el cómputo desinteresado de asistentes.
En resolución, los datos objetivos hacen prescindir de ociosas matizaciones para sostener que en Catalunya hay "menos" independentistas, hoy por hoy.
+1
-5
Correr como gato por ascuas
Eduardo González Palomar (Manlleu), 26/11/2010 a les 10:52
Señalar una aciaga fecha contemporánea desde la que dirigentes políticos de la cuerda independentista en Catalunya hipotecan el futuro de la colectividad para la que debieran gobernar como integrantes del Tripartito se me antoja un descabellado atrevimiento. No obstante, me atrevería a opinar que, de un tiempo a esta parte, evidencian una supina incapacidad para atajar la pérdida de votos que de modo acusado padecen, espoleados por un incontenible ímpetu por demostrar que a nacionalistas no les gana ni el más pintado... aunque para ello en ocasiones se salgan del mapa y los limitados recursos públicos acaben por dar un brinco para salvar el escollo pirenaico -Francia- donde erigir aulas en las que poder aleccionar en la “llengua patria”. En su huida hacia adelante, redoblan su característico empecinamiento por anteponer un modelo reducido de una particular y peculiar “nación” que colisiona frontalmente con los intereses perentorios de una creciente mayoría de ciudadanos que en tiempos de convulsión económica se sienten ávidos de pragmatismo político. Resulta harto significativo repasar las onerosas repercusiones que para nuestros empresarios suponen las pulsiones lingüísticas llevadas hasta el extremo de la sanción económica o la imposición de cuotas en las salas cinematográficas “privadas”. Del mismo modo, las pretendidas reorganizaciones territoriales destinadas a finiquitar las demarcaciones administrativas del Estado que, como el “Estatut”, no parecen destinadas a satisfacer una demanda social del conjunto de los ciudadanos. Sería osado afirmar que gran parte de la labor legislativa planteada desde el condicionado Ejecutivo del Palau de la Generalitat, por las huestes independentistas, va dirigida a la consecución de un conflicto de marras con el Gobierno Central con el anhelado propósito de reverdecer viejos repuntes -2004- en escrutinios electorales porque los adversarios políticos sí que parecen haber aprendido la lección y hoy por hoy sortean el envite con gran soltura. Más que osado, insensato sería pensar que todos sus cargos con responsabilidad política anteponen intereses crematísticos a la consecución de unos ideales. Sin embargo, ¿sería absurdo llegar a la conclusión de que tras una compleja organización política subyace una monomanía… la independencia, sin más?
+1
-3
Cuanto menos bultos, más claridad
Eduardo González Palomar (Manlleu), 26/11/2010 a les 10:51
Conocedores de que las innumerables encuestas realizadas hasta la fecha se empecinan en representar tan expresiva talegada electoral, a sólo unos días de la celebración de otros comicios autonómicos, desde ERC se ha echado mano, con el propósito de mantener prietas las raquíticas filas, de unas de las estratagemas más incandescentes de todo el manual nacionalista por antonomasia: el enemigo externo (Andalucía). Después de siete años en el poder ejecutivo en Catalunya, finis coronat opus, idóneos para revertir todo género de supuestas injusticias recaudatorias; tras permanecer desaparecidos en medio de refriegas en las espesuras de la identidad y la imposición lingüística; sacudidos de carnes en todos los frentes donde aún conservan algún representante público sentado en mullido escaño y emboscados por belicosas facciones salidas de su propia soldadesca, sólo alcanzan a sorprendernos con la ocurrencia de tocar a rebato, en salida de rocín tuerto, con torcido rostro de este jaez: “en Andalucía no paga ni dios”. Para más inri de los agresores, quizá para descargar tan debilitada acometida, a los agraviados e ingeniosos andaluces, les baste con rehuir el combate cuerpo a cuerpo y desde su amplificadora posición moral desarmar al provocador independentista contrapunteando a pipiricojo aquel popular latiguillo a ritmo de alegrías… “con las bombas que tiran los fanfarrones…”.
+6
-2
Referendum.si
Joan Prat, 26/11/2010 a les 10:42
Aquesta campanya s'està demostrant que tenen molt més suport les propostes d'ERC que les dels nous partits independentistes.
Diumenge decidim què volem fer els propers 4 anys. Ja sabem que hi ha gent que voldria declarar la independència el proper dilluns, jo mmateix. Però això és a dia d'avui només una quimera. La gran majoria de catalans no donen suport a aquesta opció, només cal veure les enquestes.
Cal fer palanca que els vots serveixin per tensionar més la relació amb l'estat, que Mas no s'adormi en els llorers.
Si tots fem força podem força la convocatoria d'un referendum per la independència.
M'ho he pensat molt i, després de veure com es barallaven Rcats i Solidaris, ara tinc clar que el meu vot serà per ERC.
+4
-2
Prou periodisme tendenciós
JGH, 26/11/2010 a les 10:34
Pel la foto del Punt (que han publicat més abaix), l'auditori no és ple, a la notícia poseu textualment:"que omplien l'Auditori de Girona". El pis de dalt és completament buit. No tinc res ni en contra ni a favor de Rcat. Però les mentides són mentides senyors de naciodigital, o és que potser no hi éreu? Prou periodisme tendenciós. Jo sóc de Girona i no m'agrada que mentiu amb el nom de la meva ciutat.



http://www.elpunt.cat/noticia/article/3-politica/17-politica/336373-carretero-som-la-clau-del-futur-del-nostre-pais-no-de-futurs-governs.html
+1
-0
Tensiò democrática
Charly Brown, 26/11/2010 a les 10:20
L'elector català (nacionalment català) té una tensió quan va a votar entre el que li demana el cor i el que li demana el cap.
Per una banda el cor li demana pronunciar-se pel seu desig, per allò que sap que seria lo millor pels catalans, la independencia dels castellans.
Per l'altre el cap li diu que Catalunya no está prou forta, que ha sigut aniquilada durant el franquisme i tot i que l'anem reconstruint encara queda feina per fer, dons molts joves que dieun que son catalans, de fet no els interessa la nació catalana sino que s'estimen més ser nacionalment castellans.
Molts anys hem votat i ems hem comportat amb seny procurant disminuir les tensions per no generar enfrontaments entre comunitats al nostre territori, però ara amb la sentencia del tribunal constitucional molts ens hem donat compte que Espanya no está per fer les coses bé. Només volen aniquilar-nos i no els importa ni mantenir a Catalunya una linia nacional que parteixi pel mig la nostra gent, que impedeixi la integració, potseresperant temps millors per ells per tornar al seu rollo de sempre.
Com diu Asterix: Estan sonats aquests romans.
Ara és hora de seguir convivint amb el seny i l'educació, però alhora que votem amb el cor abandonant les hipocresies en les que tant a gust s'hi troba la falsedat de l'Imperi espanyol.
+4
-3
Cert
Anònim, 26/11/2010 a les 10:09
Jo no entraré a menysprear a ningú, ni a criticar a partits independentistes, però té tota la raó, el 28N només haurà guanyat CiU, i serà la legislatura amb menys diputats independentistes. El vot quedarà molt dispers, error de tots no posar-nos d’acord.
+3
-1
+ TORPEDE
Anònim, 26/11/2010 a les 10:07
O sigui, que si teniu un agent desetabilitzador, antic membre d'administracions espanyoles de pes, enviat directament per carregar-se l'independentisme, no passa res perquè les llistes són molt llargues... en canvi, els avenços reals que ha aconseguit Esquerra us els carregueu perquè han pactat amb un andalús. Una colla de racistes, és el que sou! Però us estan desemmascarant... i per cert, l'informe no parla només del Notari!
+3
-6
Pobre tonto
Anònima, 26/11/2010 a les 10:05
Ell és l'escut humà, el ninot de xoc posat per en Carot per a a rebre la gran patacada, i Carretero, la cepa resistent que assegurarà la supervivència de l'espècie. Erc=malson. Despertem a una realitat nova. Visca SCI, un nou projecte, un full en blanc per a escriure la Història.
+0
-0
La diferencia principal es...
Kefes, 26/11/2010 a les 10:00
La diferencia està entre treballar per l'independencia ben agafat a la mamella autonomica o lluitar per trencar l'estatut quo desde l'oposició i posar tants entrebancs com sigui possible als colaboracionistes.
+2
-3
PESAT TORPEDE
Anònim, 26/11/2010 a les 09:56
El del torpede ets un PLOM, que el que vulguis LES LLISTES DE SOLIDARITAT SON MOLT LLARGUES AMB MOLTA GENT QUE ESTIMA CATALUNYA si el tena no et cau be TRANQUIL NO ES UNA EMPRESA HI HAN MOLTS AL DARRERA.
Diumenge, solidaritat catalana conta amb mi i amb la family endavant LAPORTA
+2
-7
Jordi
Anònim, 26/11/2010 a les 09:54
PUIGERCOS DIMISIÓ tu i en Carod heu portat a ERC, cap a la esquerra (espanyolista), VOLEM LA INDEPENDENCIA no que governeu una autonomia de la ma dels socialistes.

Jo he estat pensant molt i m'he dicidit votar a JOAN LAPORTA.

Tots contra ell, ha det enfadar als partits tradicionals, als mitjans de comunicació, ha molta gent aixo es que esta fent les coses ben fetes, PARLA CLAR I CATALA

NO se les enquestes pero al carrer nomes es sent CIU I SOLIDARITAT CATALANA (a barcelona) serà per alguna cosa
+5
-5
VOTA SI
Anònim, 26/11/2010 a les 09:50
Vaig votar-los a ERC dues vegades i hem vau enganyar, vau fer president un espanyol i els sociates i els antisistema de iniciativa. Jo volia nacionalisme, independencia, així que ara MAI MES ESQUERRA.

Ni vot util ni tonteries, sou el vot util per reeditar el tripartit. Jo vull un partit amb pebrots, jo VOTARE SOLIDARITAT CATALANA

Endavant LAPORTA, quan mes intenten desprestigiar-te més vots tens

+4
-3
Bellpuis, trifulques municipals i apa-buenas
Anònim, 26/11/2010 a les 09:40
A Bellpuig, l'alcaldet i el fanàtic Rossendo ens han esfonsat al pou de la imbecilitat propia de les caramelles d'erc-psc!!! Per sort, al juny, segarem, i els nens d'erc-psc anireu a l'era!!! Per Bellpuig, FOC NOU!!
+7
-4
Ho tenim clar
Ex votant d'ERC des del 2003, 26/11/2010 a les 09:37
Cert, hi ha una cosa que ha canviat perqué ERC no vulgui reeditar el tripartit, i és que sembla ser que no sumarà, i com l'aguineu que no pot haver els raïms, diu que no son madurs.

Però a fe de Dáu que si aquests impostars, mentiders compulsius sumessin, correrian a reeditar el tripartit.

No ens tornareu a enganyar mai més, no us en donarem la oportunitat.
+5
-3
Prepotència total
Josep Maria, Bellpuig, 26/11/2010 a les 09:36
Quina prepotència teniu els d’Esquerra, sou un mal que hi ha que regenerar al nostre País, mentiu, manipuleu i a sobre doneu les culpes als altres, dels vostres propis errors, i vosaltres us anomeneu patriotes i demòcrates?, i deixeu de utilitzar les sigles ERC, ja no sou dignes de fer-les servir, i sobretot, perquè les heu fet desapareix-ho de tot arreu a on esteu, pagines web, banderoles, i inclús de les seus del partit, sou hipòcrites i pagareu per el mal que heu fet a la nació, i només es culpa vostre, no tracteu a la gent de encegats o botiflers, els únics que ho estan sou vosaltres, voteu a Esquerra si voleu, però respecteu als demes, i si després de la gran bata cada, no podeu reconèixer les coses com som, es que no us mereixeu ni el respecte del independentistes de debò que per por, us han votat, aneu de la ma del Puigcercós, com a bens, i quan esquerra amb ell com a dirigent us traeixi un altre vegada, després ploreu
SALUT I INDEPENDENCIA
+10
-5
Vot UTIL PEL MONTILLA, VOTA ERC i la minyona de l'Hernandez, el majordom PUigcercós!
Anònim, 26/11/2010 a les 09:29
Vota ERC, Montilla t'ho agrairà personalment!
+2
-2
Continuarà ... o com a mínim ho intentarà
Anònim, 26/11/2010 a les 09:27
I com no ha d'intentar continuar? O us penseu que vol tornar a fer feines manuals, cobrant un sou per sota els mil euros? I tant que ho intentarà. Només demano a la militància d'E que el fotin fora d'una vegada, juntament amb tota la colla de trepes a qui s'estan repartint càrrecs a marxes forçades aquests darrers dies i que haurem de pagar nosaltres (si no us ho creieu llegiu el DOGC). Teniu quatre anys per fer-ho, espero que E torni a ser ERC a les properes eleccions.
+0
-0
Ni tu ni jo
Anònim, 26/11/2010 a les 09:21
Ni al Heisenberg ni al Bohr, va ser en una carta al Max Born del 4 de desembre del 1926. Ho pots trobar aquí
http://en.wikiquote.org/wiki/Albert_Einstein
+6
-6
Cert
Anònim, 26/11/2010 a les 09:20
Té raó ERC és l'únic vot útil.
És qui ha creat tensions amb l'estat gràcies a la reforma de l'estut, que per cert, va ser l'únic que hi va votar en contre. Alguns d'aquests que ara han creat partits independentistes i van de puritants, van votar-hi a favor.

+0
-4
Exacte anònim de les 9:09
Anònim, 26/11/2010 a les 09:16
Que Dèu t'escolti! ( i la ciutadania)
+8
-4
Independencia i fora ERC-PSOE!
Anònim, 26/11/2010 a les 09:09
Puigcercós, cada dia més penós; esperem que el dilluns no puguis formar el tercer tripartit de los Amidos del Montilla; Independentisme fals, independentisme comprat pel Psoe i el MOntilla; havent estafat per dues vegades al poble catala, ara le poble catala no et donarà cap vot, no som TANT IMBECILS COM ET PENSES, almoina del Montilla i d'¡
españa! Voteu Solidaritat, Voteu Reagrupament, cap vot per la vergonya espanyolista d'erc-montilla
+0
-0
més dades
Anònim, 26/11/2010 a les 09:08
No va ser a Heisenberg sinó a Niels Bohr.

+0
-0
Desconeixement
Anònim, 26/11/2010 a les 08:47
La mecànica quàntica, el model més acurat i complex que tenim per descriure una part molt important de la realitat diu que Déu (si existís) *si* que jugaria als daus amb l'univers. Va ser l'Albert Einstein, força creient i a qui per tant no agradava gens aquesta visió, qui va encunyar aquesta frase. "Déu no juga als daus amb l'univers" li va espetegar al Heisenberg. Per tot el que sabem avui aquesta frase és falsa i la visió probabilística que defensa la mecànica quàntica ha demostrat la seva universalitat.

Perdoneu però algú ho havia de dir.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

educaweb.cat
Vés a: Parés Baltà Electio 2009: un blanc com un negre

Parés Baltà Electio 2009: un blanc com un negre

Els blancs de criança són una alternativa amb la complexitat dels negres i, en el cas dels millors, amb més frescor i unes possibilitats de maridatge més àmplies



- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: