Especial eleccions al Parlament

per Quico Sallés
Quico Sallés | Actualitzat el 13/11/2010 a les 21:33h

Puigcercós s'endú les JERC a la discoteca de Joan Laporta

El cap de files d'ERC demana el vot a la infanteria jove a Luz de Gas recordant que "la independència no s'aconsegueix prement un botó". Compara Catalunya amb el Sàhara

Puigcercós i Gemma Lago explicant a Luz de Gas que la independència no és prèmer un botó. Foto: QS/ND

El personal de l'Acampada Jove ha canviat. La prova és que l'acte central de les Joventuts d'Esquerra Republicana de Catalunya (JERC) s'ha organitzat aquest dissabte al vespre en una de les sales de festes més "pijes" de Barcelona: Luz de Gas. Queden lluny els boscos d'Arbúcies.

L'escenari no ha estat a l'atzar. Luz de Gas té ànima de competència. Una àuria de "laportisme" acompanya la discoteca del carrer Muntaner de Barcelona. El nom de l'adversari però, no es pronuncia en va. La intencionalitat d'en fotre-se'n s'ha materialitzat en canalla amb cigars havans fent "l'ofici de burguès"; algun "jerqui" encamisat en una samarreta blaugrana i una dura invectiva contra "l'independentisme digital: aquells que es pensen que “la independència s'aconsegueix prement un botó amb el dit”.

Un públic jove, vestit no precisament de Carrefour i amb cultura musical dels ploms Els Amics de les Arts, ha convidat al líder de la formació, Joan Puigcercós, perquè els animi a votar-lo. Puigcercós, acompanyat de la representant de les JERC a la llista per Barcelona, Gemma Lago, ha complert. Ha escoltat el rigorós discurs de la representant de la quota "jerqui", previsible i professional, però pobre. Ai... la joventut política d'aquest país com ha canviat, massa marquèting electoral, massa comunicació política, massa Pingu i poca filosofia.

El missatge de Lago estava cantat: "O entre una JERC o entre un Nuevas Generaciones". Xiulets a la sala en pronunciar el nom de les joventuts del Partit Popular. "o guanya Espanya, el PP, o guanya la llibertat, ERC", ha sentenciat la jove Lago entre aplaudiments a la coreana.

A Puigcercós, rodejar-se de feromones, li ha anat bé i ha recuperat l'acne polític dels discursos. Amb to de "jerqui" dels d'abans ha carregat amb gràcia i mala llet contra Espanya i els adversaris independentistes, això sí, sense nomenar-los. "Espanya competeix amb Turquia en il·legalització de partits, il·legalitzen l'esquerra abertzale però no condemnen la violència del Marroc sobre el poble sahrauí, haurem d'il·legalitzar el PSOE, o el PP o... el govern espanyol!" ha clamat. I ja posat l'all al morter ha sentenciat: "Som un poble oprimit, del primer món, però oprimit!".

El candidat republicà ha reivindicat la feina feta per ERC cap a la independència i ha estat aquí on ha carregat contra les noves formacions independentistes que concorren el 28 de novembre. "L'independentisme digital no existeix, tant de bo la independència s'aconseguís prement un botó amb un dit, ai Mare de Déu si fos tant fàcil..." ha bramat. I ha acabat amb dos recordatoris: “molts ens volen en la marginalitat, però no podran veure-ho, i per evitar-ho cada jove que es quedi a casa és un vot pel Partit Popular”.

Aquest vespre de dissabte les parets de Luz de Gas han escoltat un independentista d'esquerres. Devien estar sorpreses per escoltar coses com beques, polítiques socials o llei de dependència. Fins ara tenien una altra visió de l'independentisme. Ara bé, a qui escoltaran més el 28-N els que es troben fora de les parets?

Referències a Internet

Puigcercós

COMENTARIS

+0
-0
Dret de rèplica
Josep Fourier, 14/11/2010 a les 14:58
Anònim maleducat de les 11:26, et responc per dret de rèplica. Intentaré desgranar el teu missatge punt per punt.

"Pep el mal educado eres tú, y dudo mucho que a tí te ahorque nadie, sólo tu cabezota nerótica, llena de ideología de estar por casa."

Tu insultes i amenaces, el maleducat ets tu.

"Te recomiendo que salgas por elmundo y descubras que la identidad no sirve para nada, solo la persona y su condición es la que vale."

Quan dius identitat no sé exactament de què parles, jo defenso la cultura catalana i en tinc el dret, que és que potser me'l vols prendre? Conèixer món? No te'n dono detalls però t'asseguro que en conec força i no precisament de turista, mentre que el teu estil barroer em diu que ets tu qui no en coneix gaire.

"Si quieres enfadarte por cosas tangibles esnfáendate con el Sr. Millet y sus secueaces, enfádate con la financiación ilegal de CiU y el expolio que ha hecho de nuestros impuestos (que no se si tú pagas), enfádate con el Sr. Laporta y la mala imágen que da (a no ser que para conseguir tu independencia hasta uno del Klu Klus Klán te serviría)"

Et sembla que els de Reagrupament no n'estem prou d'emprenyats per tot això? i que no ho hem afirmat per activa i passiva? Crec que hauries d'informar-te abans de parlar. La darrera referència és molt i molt ofensiva, i si em veus tranquil i sense rebaixar-me al teu nivell és exactament pel que tots esteu pensant.

"En el fondo eres un racista, un xenófobo y un prepotente como tantos muchos que pululan por nuestra Región (bebéis las teorías raciales del s.XIX). En fin Cataluña está de diván de psiquiatra. Y no te saludo Pep, hasta que no mejores tus opiniones."

Segueixes ofenent, no he fet cap comentari racista, mentre segueixes sense justificar ni una sola de les teves afirmacions. Ara que ho veig, el detallet "nuestra Región" ja em diu com ets per si em quedava algún dubte. El fi de festa és extraordinari, em titlles de tot i força i al final em negues la salutació per què les meves opinions difereixen de les teves. Intenta calmar-te (que així no faràs tants errors tipogràfics) i veuràs que no tens raó, els pobles tenen drets, només estem afirmant els nostres drets com a poble. Potser no t'agradarà però això no et dona el dret a insultar-nos ni amenaçar-nos.

Companyes i companys, em sap greu que hagueu d'aguantar tot això, però em sembla que insultant-me i amenaçant-me a mi ho feia a tots els que compartim il·lusió i en nom de tots he respost.
+0
-0
EL CAMÍ CAP EL 28 NOVEMBRE ÉS:
monràs, 14/11/2010 a les 14:00
RCAT 35 DIPUTATS
SI 33 "
CIU 23
PSC 17
ERC 12
PP 9
ICV 6
C.´ O S´HA D ACONSEGUIR AQUESTA FITA MOBILITZAN I CONCIENCIANT TOTS EL VOTA´NS DE LES CONSULTES PER L ´INDEPENDÉNCIA, I LA MANIFESTACIÓ DEL 10 DE JULIOL, CAL TENIR MEMÒRIA, NO HO OBLIDEU VENIM DE BASTANT MÉS LLUNY I HEM D´APROFITAR EL 28 NOVEMBRE PER DEIXAR CLAR QUE NINGÚ ENS POR ARREBASSAR EL DRET QUE TENIM DE PASSAR D´ESCLAUS A HOMES LLIURES NO MANATS PER CAP VEÌ ESPOLIADOR COM ESPANYA.ENTRAR DINS EL PARLAMENT AMB MAJORÌA DEPEN NOMÉS DE NOSALTRES I ESPANYA NO HI POT FER RES. LES ENQUESTES NO CAL CREURER-LES PERQUÈ SÓN CUINADES A MADRID (CIS I COMPANYIA) PER PERPETUAR EL SISTEMA VIGENT DINS EL PARLAMENT CATALÀ, ), AMB CONNIVÈNCIA AMB ELS PARTITS ACTUALS AL PARLAMENT, PERQUÈ RES NO CAMVÏI. CAL NO BADAR I ESTA ALERTA. CONSULTEU CCN. CAT

+1
-1
Gràcies Esquerra.
Anònim, 14/11/2010 a les 13:24
S'ha de dir i reconèixer que gràcies a Esquerra s'ha arribat on som. S'han tirat endavant unes consultes que amb Pujol al poder eren impensables, es parla d'independència amb total normalitat i sense por, s'han fet públiques balances fiscals que fan esgarrifar i s'ha fet arribar el missatge independentista a sectors de població que n'eren exclosos. I això és moltíssim tenint en comte que només els van votar el 15% de catalans. Amb majoria absoluta d'una federació incorrectament anomenada nacionalista i amb la col·laboració del anestesista Godó, els catalans vivíem amb el cervell adormit. Votarem a qui calgui, però cal ser agraït.
+2
-1
Sinceritat
AliBay, 14/11/2010 a les 13:14
Després de set anys de Trippy, cal reconèixer i aplaudir l'exercici de sinceritat del Putxi: Catalunya ara és més semblant al desert del Sàhara que a un país mediterrani.
+0
-3
Ara ERC
Quim - Blanes, 14/11/2010 a les 12:26
Segons l'enquesta del CIS, amb un ùltim esforç encara podrem sumar i continuar al Govern. Endevant ERC!!.
+4
-0
Guerra psicològica
CG, 14/11/2010 a les 12:06
Aquests comentaris no són més que una mostra del que volen a 600km mar endins, si us plau no caiguem al parany. Solidaris i reagrupats hem de fer força aquesta setmana i anar guanyant adeptes mica en mica. Les nostres formacions no tenen el potencial de les parlamentàries com per fer arribar el missatge a tot el territori amb prou força. Fem treball de camp arreu i mobilitzem-nos que és l'hora. Ànims catalans, no ens deixem ensarronar.
Jo Solidaritat, tu Reagrupament.
+2
-1
A Pepe Fourier 09:44
Anònim, 14/11/2010 a les 11:26
Pep el mal educado eres tú, y dudo mucho que a tí te ahorque nadie, sólo tu cabezota nerótica, llena de ideología de estar por casa. Te recomiendo que salgas por elmundo y descubras que la identidad no sirve para nada, solo la persona y su condición es la que vale. Si quieres enfadarte por cosas tangibles esnfáendate con el Sr. Millet y sus secueaces, enfádate con la financiación ilegal de CiU y el expolio que ha hecho de nuestros impuestos (que no se si tú pagas), enfádate con el Sr. Laporta y la mala imágen que da (a no ser que para conseguir tu independencia hasta uno del Klu Klus Klán te serviría). En el fondo eres un racista, un xenófobo y un prepotente como tantos muchos que pululan por nuestra Región (bebéis las teorías raciales del s.XIX). En fin Cataluña está de diván de psiquiatra. Y no te saludo Pep, hasta que no mejores tus opiniones.
+0
-2
SI / Rcat / Puigcercós
Anònim, 14/11/2010 a les 11:14
Lo que los independentistas radicales (SI y RCat) no le perdonan a Esquerra es que normalizara el uso de la bandera constitucional en la Generalitat. Puigcercós, ahí, fue lo que Narcís Serra, otro gran político, en el Ayuntamiento. Sin sus gestos no se habrian podido celebrar con tanta efervescencia rojigualda las vistorias de nuestra selección, que, no lo olvidemos, estaba formada por varios jugadores del Barça. Aúpa Esquerra, Puigcercós, Montilla!
+2
-0
.
deunido, 14/11/2010 a les 10:38
vosaltres tb intoxicant??? que té a veure un article de les jerc, amb en Laporta......

Sisplau, deixeu-lo tranquil d´una vegada!! Endavant SI
+1
-1
SENY
Anònim, 14/11/2010 a les 10:30
Por favor, recapaciten! Nunca el independentismo moderado havia llegado tan lejos como con el PSC-Esquerra-Iniciativa. No se comprende como se dilapidan votos en SI o Reagrupament. No se dan cuenta que es una maniobra de CIU i PP? Las últimas encuestas demuestran que un nuevo Tripartito es posible. Si son independentistas de verdad, dejense de radicalismos estúpidos y voten Esquerra (ahora ya sin Carod)la unica que pude hacer viable, junto a PSC y Iniciativa (ahora sin Saura) la alternativa de izquierdas. Despues, si no lo hacen, no se quejen.
+1
-2
Bravo
Anònim, 14/11/2010 a les 10:01
Bravo, Esquerra. No hagais caso de los envidiosos, de los resentidos y de los que os querrian ver hundidos. Puigcecós eres un gran politico aunque algunos apasionados no sean capaces de entenderlo. Sin ti Cataluña no estaria donde está. Gràcias a ti (y digan lo que digan) al president Montilla, esta comunidad volverá a ser la mejor de España y de Europa entera. Un orgullo para todos.
+0
-2
Si fem cas de l'enemic ...
Josep Fourier, 14/11/2010 a les 09:44
Els maleducats escanyols com el de les 09:26 creuen que "E" és una bona alternativa. A internet no se sap mai qui publica, però jo crec que aquest és qui diu que és, un escanyol maleducat. Si aquests estàn a favor d'"E" és perquè han estat venent el pais al PSOE i els agradaria que seguís així.
+0
-1
ai Salles
cat, 14/11/2010 a les 09:29
Salles, aquesta vegada te has equivocat, home, escoltante a ti, com te escolto en los programas que participes i escoltant a Gemma Lago de la mateixa manera, hi ha una diferencia notable a favor de ella, ho sento pero algu ho habia de dir
+2
-3
Muy bien que os socialicéis
Anònim, 14/11/2010 a les 09:26
ERC da un paso adelante, es el partido independentista que empieza a pisar la realidad y dejarse de fantasías idílicas desde que tocó poder. Es un acto de normalidad y dejen de ir de burros intolerantes, cegados por su identidad y viendo al adversario como enemigo. Ese papel idiotizado, sectario o de club se lo quedan RCat, SCI y las CUP. Gente rara y privilegiada.
+6
-1
cagondéu!
VOTA R.CAT, 14/11/2010 a les 06:19
VOT responsable, vot nacional:

REAGRUPAMENT
+7
-2
Jo abans havia votat Esquerra
Anònim, 14/11/2010 a les 01:59
Ara no és que no els voti i prou, no els voto i a més em fan fàstic perquè són uns botiflers podrits.
+9
-4
Jo votaré SI.
Anònim, 14/11/2010 a les 01:57
Perquè en Laporta té collons no com aquets espanyolassos d'Esquerra.
+7
-0
Si voteu a l'espanyol Kuan Puigcercós
Anònim, 14/11/2010 a les 01:53
aquest fa president a l'espanyol Kosé Montilla. Esquerra espanyolassos d'esquerres per damunt de tot. Voteu Laporta i almenys el vostre vot no acabarà regalat a l'espanyolisme del PSOE.
+4
-1
A pep Vilavila
Anònim, 14/11/2010 a les 01:18
T'agradaria fotre periodistes a la presó eh Vilavila?
La llibertat te aixo, que de vegades surten articles que no agraden als d'ERC.
Esta be la cronica, ni matxaca ni fa massatge.
+5
-4
Putxi, com ha cambiat tot.
Rcat en combat, 14/11/2010 a les 01:18
Avui amb les JERC (tots els respectes per ells) al "Lusdegas" seu de festetes explicables i públiques del Jan fa 4 dies, i fa uns anys la vedette era un travesti a "La Belle Epoque" que era com es deia el local. Voleu dir que així es farà una força Independentista seriosa i rigurosa de debó? Jo penso que no, vosaltres sabreu, amb carinyo.
+2
-8
On és en Laporta?
Anònim, 14/11/2010 a les 00:45
M'estranya no veure'l en cap notícia. He sentit qui diu que les enquestes li han sentat tan malament que vol plegar?
+4
-7
Que pesats sou amb el montilla
Anònim, 14/11/2010 a les 00:20
Eiii, si no teniu algun altre argument millor val mes que calleu, amb alguna llei ha guanyat algo l'espanyolisme amb aquests 7 anys?? Que jo sapiga res, aviam quan mani el Mas, com anira amb el PP. Crec que per ser nomes 21 hem tibat a psc endevant i hem arribat fins on som. La ILP era un invent del Uriel i el Tena contra ERC perque ERC tenia una IP /que es diferent) que va tombar el parlament amb vots de Ciu, no teniu memoria??
+5
-11
Vergonyosa crònica
pep vilavila, 13/11/2010 a les 23:23
Feu fàstic, no feu cròniques, matxaqueu ERC, vergonya em faria
+2
-10
Buena idea
Anònim, 13/11/2010 a les 23:10
Puigcercós, al contrario de Laporta, es un líder responsable. Sin él Montilla no habria sido presidente i CIU lo manipularia todo. Aúpa Esquerra, que de ti depende que la izquieda siga en el poder y pueda llevar a cabo su política social que buena falta ace. Montilla presidente y Puigcercos vicepesidente!
+7
-3
la independència digital no la volem
MONRÀS, 13/11/2010 a les 22:50
VOLEM L ÍNDEPENDÈNCIA , AIXÌ DE SENZILL,PERQUÈ LA VOLEM, PERQUÈ DECIDIM NOSALTRES AIXÒ, PERQUÈ LA NECESSITEM, PERQUÈ ENS LA MEREIXEM, PERQUÈ NINGÚ HO POT IMPEDIR, PERQUÈ ESTEM MOLT FATS I MADURS( FASTIGEJATS) DE NO TENIR-LA ENCARA, DEPEN NOMÉS DE NOSALTRES PER AIXÒ VOTAREM EL DIA 28 NOVEMBRE LA VOLEM I LA TINDREM, VOTARAN LA MAJORIA DE CATALANS QUE VIUEN I TREBALLEN AQUI. QUE FEIEU PROHIBIN I COL.LABORAN A PROHIBIR LES ILP AL PARLAMENT O NO TENIU MEMÒRIA, BENACH I COMPANYIA, AQUI TENIU LA RESPOSTA DELS VOSTRES ACTES .REGRUPAMENT I SOLI CATALANA AL PARLAMENT AMB MAJORIA I VOSALTRES DE QUARTS I SI VOLEU PODREU "NO FER VEURA UNA COSA I DESPRÈS FER L ´ALTRA"I AIXÍ ESMENAR D´ARA EN ENDEVANT LES VOSTRES ERRADES.
RCAT 40 DIPUTATS
SOLI CATALANA 33 D.
CIU 23 D.
ERC 17 D.
PP 12 D.
ICV 6 D.
L ´OCSSIO DEL FUTUR ÉS D E L ÍNDEPENDÈNCIA, NO DEIXAREM ESCAPAR MALGRAT ELS IMPEDIMENTS QUE HI POSEU LA INDEPENDÈNCIA SERÀ NOSTRA, SEGUIN EL CAMÍ NATURAL QUE ÉS VA LLAURAN
+13
-7
SI
Anònim, 13/11/2010 a les 21:57
No entenc encara com hi han independentistes que voten Esquerra, no us adoneu que en 7 anys de govern no han fet res per la independencia.

VOTA LAPORTA, VOTA SOLIDARITAT CATALANa
+9
-2
com deia Pau Casals.......
alfons/santes creus, 13/11/2010 a les 21:56
Catalunya serà membre de les Nacions Unides si tu ho vols.


http://www.youtube.com/watch?v=f_uGd0On034&hd=1


Si tu també ho vols, Vota independència, VOTA REAGRUPAMENT
pit i amunt
+11
-6
Català que no t'enganyin aquets botiflers
Anònim, 13/11/2010 a les 21:46
Votar Esquerra és votar Montilla i regalar Catalunya a l'espanyolisme del PSOE.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: