Redacció Barcelona | Actualitzat el 10/11/2010 a les 17:43h

Reagrupament recorre els blocs electorals

Roger Granados, en la seva condició d'advocat i representant general de Reagrupament Independentista, ha presentat aquesta tarda un recurs davant la Junta Electoral en què recorre els criteris adoptats per la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) per a la cobertura informativa de televisió i de les emissores de ràdio, establerts per la campanya de les eleccions al Parlament 2010, perquè violen el respecte al pluralisme polític, el respecte al pluralisme social i la neutralitat informativa dels mitjans.

Després d'exposar les lleis aplicables quant al recurs, com la Constitució, l'Estatut i la pròpia llei de la CCMA, al·lega, entre d'altres motius, que els criteris que addueix la CCMa estan realment compromesos pel fet que onze dels dotze membres del Consell de Govern de la Corporació són militants de formacions polítiques que competeixen amb Reagrupament en aquestes pròximes eleccions.

Per a Granados, "l’arbitrarietat dels criteris establerts per la CCMA és tan greu que ha provocat que un òrgan col·legiat que forma part integrant de l’estructura de la pròpia CCMA s’hagi vist obligat a realitzat un informe". Aquest òrgan és el Consell Assessor de Continguts i Programació de la CCMA, que en exercici de les seves funcions legals, ha emès un informe contrari als criteris adoptats pel Consell de Govern de la CCMA. Per a Granados, cal una "regeneració democràtica" d'aquest ens.

En aquest informe s'arriba a la conclusió que "per renovar el sistema, els partits i formacions polítiques no parlamentàries haurien de disposar d’una mínima igualtat d’oportunitats informatives.” De fet, just ahir va ser igualment motiu de protesta per part del Col·legi de Periodistes de Catalunya.

Reagrupament al·lega la significació social i política del partit i del seu capdavanter, Joan Carretero, tot aportant diverses proves, com el fet que ha estat motíu d'interès informatiu, no endebades ha sortit en 50 ocasions a TV3 o que apareix 230.000 vegades a Google.

Roger Granados demana a la Junta Electoral que deixi sense efecte els criteris de la CCMA i demana la cobertura informativa de TV3, Catalunya Ràdio i Catalunya informació de totes les activitats que faci el partit durant la campanya atenent tot l'exposat.

Recurs de Reagrupament Independentista a la Junta Electoral

COMENTARIS

+1
-0
ASTRACANADA
VALDERO, 13/11/2010 a les 19:44
Del Sr Laporta cap de llista de solidaritat el que he llegit,el que m’han explicat, el que he vist, em sembla un oportunista que ara cerca lucrar-se poltronar-se en el independentisme, i de moment presum-te corrupció al Barça. Us imagineu quina serietat i prestigi de Catalunya pot donar un President que, segons les imatges que tots hem vist de ell per TV3 dones alcohol i disbauxa? Aquest és el president que volem per Catalunya? JO NO. I la resta de la llista vosaltres mateixos la podeu seguir analitzant... ara a incorporat maria lapedra una porno star que feia propaganda de la roja
Jo vull la independència però votaré als que em donen més seguretat, més serietat, més garanties, més prestigi, més bagatge, més ... amb seguretat Reagrupament. Carretero seriositat laporta astracanada


+0
-0
No ens barallem, si us plau.
Un votant anònim, 11/11/2010 a les 19:59
Votar SI és tant vàlid com votar Reagrupament i fins i tot com votar Esquerra. Aquesta vegada hi ha força opcions independentistes i això que té inconvenients a l'hora de sumar escons és, per altra banda, positiu per l'independentisme doncs la varietat d'opcions crec jo que pot atraure més votants i aquesta vegada, enlloc d'intentar ser influents al Parlament amb 23 o 30 escons (que ja s'ha vist que de poc serviria) el que s'ha de veure és el còmput total de vot independentista. Per altra banda la múltiple presència de formacions independentistes dificulta l'estratègia de l'stablishment que amb el Grupo Godó al capdavant no té gaires dificultats a l'hora de tallar el cap al líder de qualsevol partit independentista que pugui restar vot a la seva espanyola, monàrquica, catòlica i catalanista-autonomista CiU, com han pogut comprovar en Carod o en Laporta. (jo votaré SI)
+2
-1
RECORDATORI
Anònim, 11/11/2010 a les 13:08
PPSOE = COLONIALISME = ENEMIC
AUTONOMISME = CYU, ESGUERRDA = COLLABORATORS
+11
-4
No llenceu el vot, voteu Reagrupament!!
Jordi (Manresa), 11/11/2010 a les 13:07
Votar SI és talment com llençar el vot. A més treure cauran 2 escons en canvi Reagrupament no baixarà de 6 i li esteu treien força a l'opció independentista real.
Reagrupament té una projecció bestial, s'està fent un treball de camp impecable i omplint en totes les xerrades, d'altres no poden dir el mateix.
+6
-3
Jaume (BDN)
Josep-Lluis, 11/11/2010 a les 13:05
Votar SI és talment com llençar el vot. A més treure cauran 2 escons en canvi Reagrupament no baixarà de 6 i li esteu treien força a l'opció independentista real.
Reagrupament té una projecció bestial, s'està fent un treball de camp impecable i omplint en totes les xerrades, d'altres no poden dir el mateix.
+4
-8
Josep-Lluís
Robert (BCN), 11/11/2010 a les 13:03
Votar Reagrupament és talment com llençar el vot. A més treure cauran 2 escons en canvi Solidaritat Catalana no baixarà de 6 i li esteu treien força a l'opció independentista real.
SI té una projecció bestial, s'està fent un treball de camp impecable i omplint en totes les xerrades, d'altres no poden dir el mateix.

+6
-0
Botiflers
Cartanya, 11/11/2010 a les 12:51
Catalunya esta plena de botiflers!!!.
+13
-2
rr
Anònim, 11/11/2010 a les 08:05
Titalment d'acord amb el recurs. Però la justícia en aquest país és lenta. L'haurien d'haver presentat abans. O és que, sabent que no el poden guanyar, han decidit presentar-lo durant la campanya per assolir notorietat? I per que no presentar-lo conjuntament amb les altres formacions extraparlamentàries per tenur més força?
+18
-1
Així
Marina, 11/11/2010 a les 05:24
Ja era hora que algú actués en front d'aquesta manca de democràcia que impliquen els blocs electorals!
+16
-0
D'acord amb el representant de reagrupament
Anònim, 11/11/2010 a les 00:37
Estic d'acord amb la presentació d'aquest recurs.

Quan els polítics volen fer de periodistes (o manar-los), alguna cosa no funciona en un país que es prea de democràtic.

Caldria seguir criteris periodístics (autonomia per als professionals), i no de comissaris polítics, com és el cas.
+10
-0
A l"Avui
Anònim, 11/11/2010 a les 00:11
Heu vist l'article a l'Avui a on el govern espanyol rebutja la proposta per crear una patent unica europea per que discriminan l'espanyol per que les llengues prioritaries son l'angles, el frances i l'alemany.

Ni a Europa el volen l'espanyol.
Independencia
+18
-3
Minories
Anònim, 10/11/2010 a les 22:50
Jo crec que no hi ha res com perteneixa a una minoria per veura realment com treballa la majoria.

Si que cal neteja.
Independencia.
+33
-4
Precís, puntual i concís
Josep-Lluís., 10/11/2010 a les 22:39
Precís, puntual i concís amb els aspectes referent a la Regeneració democràtica. Així és REAGRUPAMENT.

Reagrupament es l'alternativa mes vàlida i fiable per una Catalunya amb Estat propi i sobirà. Es el vot de qualitat, madurat i compromès. Jo ho tinc ben clar, votaré a Reagrupament. Ara sí, ara es l'hora de votar INDEPENDÈNCIA!!!. Votem REAGRUPAMENT!!!.
+23
-3
Un Porgrama com no té ningú més
Reagrupat, 10/11/2010 a les 22:13
Tenim tasnt programa que no et pots acabar ni que el llegeixis. Pera ltra banda està en el nostre programa acabar amb el Despotisme Il3lustat que ens ha donat aquesta partitocràcia. Aixpo demostra que cumplirem les nostres promeses
+6
-34
rea ploriquea ea ea
Anònim, 10/11/2010 a les 20:49
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+4
-23
Perdeu el temps
Anònim, 10/11/2010 a les 20:37
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+1
-40
PALABRITA DEL NIÑO JESÚS
Anònim, 10/11/2010 a les 20:22
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+37
-3
Endavant, Reagrupament!
Anònim, 10/11/2010 a les 20:19
Endavant Reagrupament, gent que pensa amb el cap. Són uns feixistes, aquest de la Corporació. O potser és perquè els fem por.
+11
-49
Sembleu nens petits
Anònim, 10/11/2010 a les 20:13
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+24
-4
Carallots
Manué, 10/11/2010 a les 19:55
Les eleccions no es guanyen amb recursos sinó amb vots. Podeu pensar que mica en mica s'omple la pica o que qui no corre, vola. Però vigileu els aspirants a ocells: si déu hagués volgut que volessim, ens hauria donat ales i no braços. Els qui ataquen a Solidaritat ataquen a tot l'independentisme. Els qui ataquen a Reagrupament ataquen a tot l'independentisme, els qui atquen a ERC ataquen una part de l'independentisme.
+26
-2
Visca!
Josep Fourier, 10/11/2010 a les 19:38
Ens ho passarem bé aquesta campanya! penseu que per la propera manquen 4 anys i ja en tindrem de temps per descansar! Ara a crear il·lusió per una nova Catalunya!

Ara sí, ara toca!
+28
-7
Preguntes trampa
Anònim, 10/11/2010 a les 19:16
És clar que no han presentat cap recurs els de Solidaritat. Ells prefereixen dir coses com que són ignorats, o que l'establishment els fa el buit perquè Laporta els té por. De fet pinten el món d'una manera que més que un partit polític, solidaritat sembla un objectiu terrorista. Perquè intentar canviar la realitat quan et pots fer la vícitma amb ella?
+49
-8
Encara no ho han copiat?
Anònim, 10/11/2010 a les 18:57
Què passa? SCI encara no han presentat un altre recurs? Esteu lents de reflexos, eh?

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: