Quico Sallés/Barcelona | Actualitzat el 08/11/2010 a les 18:56h

Tresserras titlla de «simples» Laporta i Carretero

Recull el carnet de militant d'ERC avisant que treballarà per “assolir la independència”

Tresserras convençut que ERC és la Foto: QS/ND

El nou militant d'ERC, el conseller de Cultura, Joan Manuel Tresserras, ha entrat en l'escena de la campanya d'aquestes eleccions aquesta tarda  i ho ha fet amb contundència. Tresserras, militant número 36,258, ha criticat a les formacions que busquen la independència a través del “simplisme, només creient que  convertir Catalunya en un estat independent és un fet d'audàcia”. Aquesta etzibada cap als partits polítics que prometen la declaració unilateral d'independència ha estat acompanyada d'un discurs narratiu de com hauria de ser aquest procés. Per l'encara conseller de Cultura, ha avisat que “Catalunya és una nació possible, però no evitable; i això significa actualitzar el discurs de l'esquerra a Catalunya,  assolir moltes línies d'hegemonia, treballant ordenadament, de manera disciplinada i vertebrant majories”.

Per Tresserras “la millor força  per articular una majoria sobiranista i l'únic referent de l'independentisme organitzatiu és ERC, per això m'he fet militant”. El nou militant del partit independentista ha insistit que “haver fet el pas de donar-se d'alta és per respecte a la lluita històrica dels militants”. Tresserras que ha rebut el carnet de mans del president del partit, Joan Puigcercós, i del número 2 de la llista per Barcelona, Ernest Benach, no ha amagat que treballarà com ideòleg del partit, per definir un “relat, una teoria, un discurs i defugir del tactisme”. Ni Puigcercós ni Tresserras han volgut detallar com portaria a terme aquest paper.

Ara bé, Tresserras s'ha vantat de la feina feta tot i reconèixer que “queden grans reptes pendents, però cal agafar molta perspectiva, estem davant l'aventura col·lectiva més interessant que hi ha a Europa”, en referència al procés d'alliberament nacional.

COMENTARIS

+0
-1
¡Ah!
Félix López Alarte, 09/11/2010 a les 19:14
Pero cuando están nerviosos y no utilizan el corrector, cometen errores a pesar de su inteligencia y a pesar que sólo les han enseñado en un idioma, claro que mejor uno bien que más mal.
Nerviosos, ¿cómo hablarán?.
+0
-1
A anónimo de las 18,31
Anònim, 09/11/2010 a les 18:51
Con todo cariño, no entiendo el motivo por el cual no atiendes lo que te dicen los españoles inteligentes, parece mentira, ellos que están a tu lado y te escriben para que no cometas tantos errores, lo único que les falta es decirlo con más cariño, pero ya sabes...

Como deseo ayudarles en su forma de enseñar, te resumo más o menos las virtudes que poseen, que deberíamos apreciar. Y por favor no lo jodas más.
Los más listos e inteligentes son los españoles que nos rectifican siempre de aquello que queremos hacer, porque lo haríamos mal. ¿No os dais cuenta que los necesitamos?, sobre todo a los que saben de leyes y normas que nadie cumple, pero como son tan inteligentes, nos dirían que camino coger para ahorrarnos sorpresas desagradables,como hasta ahora están haciendo, después de ser colonizados.
De todas formas, portaros bien porque de lo contrario les jode mucho que no entendamos que lo hacer por nuestro bien.
Tengamos paciencia otros 500 años más, para nuestro beneficio y no el de ellos; tened en cuenta que son ellos los que nos comunican donde tenemos la corrupción, gastos superfluos vividores, etc., ya que ellos hace mucho tiempo que erradicaron esas prácticas, por lo que nos irá muy bien su experiencia y llegar a lo más alto del prestigio internacional como ellos. Debemos ser más transigentes con nuestro idioma, dejarlo desaparecer, ya que ellos no lo entienden y podrían perder la importancia del de ellos, hecho que nos acarrearía mala conciencia.
Hablaba de los españoles que viven en España, pero aún son más inteligentes los que viven en Catalunya, superan en todo a los otros.
Tendríamos que ponernos a la cola de los países que quieren ingresar en la UE, ¿qué UE es ésa?, igual es que no podríamos esperar y por eso nos advierten en el supuesto de tomar una mala decisión.
Seguiría pero, como lo dice un catalán de origen castellano como yo...
Repito una vez más: con este "universo" no "cal" pensar en la independencia, pero sí joder, joder y joder...quiero decir que hay que expresar siempre que no queremos ser parte de lo suyo en nada.
+0
-0
Convenció de Viena 3º Resposta
Anònim Barcelona, 09/11/2010 a les 18:31
1) Pel gos feixista que menja pinso i croquetes al servei de l'Espanya unida: la convenció de Viena està vigent des de l'any 1996 dins el dret internacional per que ho sàpigues (si és que t'hi cap en el teu cap); i està inclós dins els tractats de la Unió Europea...

2) Referent a la Unió Europea, si no entens que tots els que som ciutadans de la Unió Europea no deixem de ser-ho tant en l'actual estat espanyol, com en una Catalunya independent:aleshores segueix menjant pinso i croquetes, perquè al final el teu cap ho acabi d'entendre rumiant i rumiant mentres rosega. Què no entens que no es pot renunciar a la ciutadaniua europea, només en el cas que un estat decideixi renunciar-hi .Em sembla que avui, el teu amo no t'ha lligat prou bé...A tu et fan falta uns quants ossos més perquè deixis de bordar...

3) Una altra cosa, jo no tinc que dir-te d'on trec la informació, només faltaria: busca-te-la tu mateix i segueix amb el teu onanisme feixistoide i el teu cap plè de serradures...Perquè com segueixo dient: quina por que us fa als espanyolets que la vaca que us alleta se us escapi, i que comenci la desmembració d'Espanya.

4) Per cert: Croacia,Albània,República de Macedònia, Sèrbia, Turquia Montenegro, Islàndia,Bòsnia-Herzegovina, Georgia i Kosovo; com se t'ha de dir que mai han format part de la Unió Europea; ni tampoc pertanyien a estats que en formessin part; per tant el teu cap segueix sense entendre que tots els habitants d'aquests països mai han sigut ciutadans europeus...Que et penses gos feixista, que si Flandes es separa de Valònia hauran de demanar permís a la Unió Europea per que siguin altra vegada europeus...
No hi ha dubte que tots els teus insults demostren molt bé el gran programa polític que hi ha dins el teu cap.

5) I tot seria gràcies a una declaració unilateral d'independència, com va fer Kosovo que : es va acollir a les obligacions internacionals, incloses les derivades de l’antiga Yugoslavia, com les estipulades en la Convenció de Viena sobre relacions diplomàtiques i consulars.

5) Vols saber els articles als quals em refereixo de la Covenció de Vienaa: cerca el que es refereix al de: al de els nous estats que poden escollir els tractats als quals es volen adherir, i després el de la successió d'estats. Amb gent com tu,realment no val la pena fer gaire pedagogia. I avui ja he perdut prou amb el temps amb un feixista que sempre córrer a la veu del seu amo ( Espanya i al perill de la seva desmembració); i que es pensa que amb un COPY PLAST del Wikipedia en espanyol, ja està tot explicat.







+0
-4
Independentista tenía que ser el memo éste
John Wayne contra los indios, 09/11/2010 a les 15:12
Y pone el tío burro éste de Anònim Barcelona:

«No cal oblidar que Espanya forma part de la Convenció de Viena agradi o no agradi».

Pero si la Convención de Viena no está vigente, capullo, porque sólo la han firmado 28 de los 35 miembros requeridos, ¿ves cómo eres tonto del culo, chaval? Si es que ni te fijaste en lo que pegué, que lo he sacado de la normativa internacional, no me lo he inventado (como sí hacéis vosotros, que os inventáis todo, desde la Historia hasta la esteleches ésa de la estrella Damm que os ponéis a la espalda tipo Supermán de pacotilla). En su artículo 85 establece que deben firmar 35 Estados para que entre en vigor, y sólo la han firmado 35, burro, más que burro. Cenutrio. Independentista.
+0
-4
Te lo vuelvo a pegar...
John Wayne contra los indios, 09/11/2010 a les 15:04
...porque veo que no te has enterado bien, baboso Anònim Barcelona:

Para el pobrecito ignorante de la 01:38

John Wayne contra los indios, 09/11/2010 a les 08:02
...que se pone a mencionar la Convención de Viena sin tener ni puta idea:


"Cataluña NO podría acogerse a la Convención de Viena, de 1978, sobre la sucesión de Estados (procesos de descolonización) para conservar la responsabilidad de los acuerdos internacionales firmados por el Estado predecesor (España), y evitar así su salida de la Unión Europea. La Convención de Viena sólo es aplicable a tratados internacionales sobre derecho, medio ambiente, diplomacia, comercio, etc. En 1986 se redactó un anexo que complementara el articulado de la anterior Convención y donde se regulasen las relaciones entre Estados y organizaciones internacionales, con el siguiente resultado:

1º Sólo es aplicable a tratados entre Estados, no entre Estados y organizaciones internacionales que no estén listadas en el texto.

2º No está vigente porque sólo lo han firmado 28 de los 35 Estados que, según su artículo 85, deben ratificarlo.

El Tratado de la Unión Europea establece en su artículo 49 que el ingreso de cada candidato, una vez sea sometido a estudio, cumpla todos los requisitos o criterios de convergencia y exista informe favorable de la Comisión, se aprueba por unanimidad de los Estados miembros. Si cualquiera de éstos (por ejemplo, lo que quedara de España) vetase la entrada de la recién surgida Cataluña independiente, quedaría fuera a perpetuidad.

Cataluña, una vez independiente, debería ponerse en la larguísima cola de los países que aspiran formalmente a ingresar en la Unión Europea: Croacia (en negociaciones desde 2003), Albania (desde 2003), República de Macedonia (2003), Serbia (2005), Turquía (2005), Montenegro (2006), Islandia (2009), y candidatos potenciales que están manteniendo contactos con la Unión para tal fin, como Bosnia-Herzegovina, Georgia y Kosovo".


Por qué te gusta/os gusta hacer tanto el ridículo y exhibir el paletismo, por qué?
+0
-2
Al memo Anònim Barcelona:
John Wayne contra los indios, 09/11/2010 a les 15:01
¿Dónde has leído tú esas imbecilidades que pones en -nada menos que- dos detritos, dónde, a ver? ¿En algún tebeo de la sala de espera de tu pediatra, so necio? Tú no tienes ni puta idea de lo que hablas, pero ni puta idea. Te he pegado los artículos y la normativa, y a pesar de eso, tú ahí, haciéndote pajas con la estelada.

Y pones idioteces tipo: "seguiríamos siendo europeos". ¡Hombre, pues claro!, como que Europa es un continente y nadia iba a empujar a Cataluña hasta Asia, pedazo de ruc. Ruc català, que ahora sé porqué os ponéis ese bicho en los coches. Pero Cataluña quedaría fuera de la Unión Europea en el acto, que es una organización, tío memo, una organización. Como lo es la OTAN, la OPEP, o el NAFTA.

Venga, demuestra lo que dices.

Es sorprendente cómo paletos como tú, que no habéis cogido un libro en la vida, pontificáis sobre asuntos legales. Venga, lumbrera, pega las leyes, artículos o normativas internacionales que corroboren las gilipolleces que dices. Yo he demostrado lo que he escrito, ahora te toca a ti.
+1
-1
Convenció de Viena - 2ª Resposta
Anònim Barcelona, 09/11/2010 a les 14:03
Pels gossos mastins que necessiten rosegar un os per parar de bordar i per no seguir fent de "sparrings", fora bo que llegissin l'article de la Convenció de Viena referent a la succesió d'estats,que significa la successió d'un estat per un altre en la responsabilitat de les relacions internacionals del territori (diplomàcia fructífera i intel.ligent)(ni tampoc no cal oblidar que Espanya forma part de la Convenció de Viena agradi o no agradi, i per tant podria ser un estat que podria desmembrar-se al poder variar el seu territori)...I que és clar, que una situació política d'aquest tipus,naixeria d'una declaració unilateral d'independència.
+2
-0
Convenció de Viena - 1ª Resposta
Anònim Barcelona, 09/11/2010 a les 13:39
Els gossos ronyosos i carronyaires, o també anomenats de forma rasa i curta: els gossos feixistes de l'estat que no paren de bordar, esperant que l'amo els hi llenci les croquetes o el pinso...Sempre que ensumen que se'ls hi escapa la presa, o en aquest cas: la vaca que alleta a la resta de l'estat espanyol, perquè reclama els seus drets legítims, intenten enganyar només llegint els articles que els hi interessen. Crec que molts sabran que els catalans pel simple fets de ser ciutadans dins la Unió europea, mai deixarem de ser europeus, sigui dins de l'estat espanyol, sigui dins un futur estat català ( que depèn dels resultats que esdevinguin al parlament).L'euro o la moneda europea, obviament dins d'un estat català declarat unilaterlament, no deixaria de circular, doncs ja formem de l'Europa amb la seva economia lliberalitzada, i de l'Europa on circulen lliurement les mercaderies. Òbviament, estats com Macedònia.Kososvo o Montenegro han de fer cua per entrar a la UE, doncs mai n'han format part, ni com nous estats independents, ni tampoc els estats als quals pertanyien.
+7
-2
N'estic cansat
minònA, 09/11/2010 a les 11:36
Els d'ERC me l'han fet tan grossa que passaran anys i panys fins que no els torni fer confiança. Igual que els de CiU. Xerrameca, xerrameca i més xerrameca. I per si no n'hi ha prou, més xerrameca encara. Mai ni un sol pas endavant d'ençà 30 anys. Menteixen a consciència. Malaguanyat Tresserras, que en quatre dies serà un altre panxacontent.
+5
-2
N'estic cansat
minònA, 09/11/2010 a les 11:31
Els d'ERC me l'han fet tan grossa que passaran anys i panys fins que no els torni fer confiança. Igual que els de CiU. Xerrameca, xerrameca i més xerrameca. I per si no n'hi ha prou, més xerrameca encara. Mai ni un sol pas endavant d'ençà 30 anys. Menteixen a consciència. Malaguanyat Tresserras, que en quatre dies serà un altre panxacontent.
+6
-2
Els millors líders no són els més gestos, si no aquells que se saben rodejar dels millors consellers
Joan de la Bota Gran, 09/11/2010 a les 10:53
Sí, realment té un curriculum espectacular, i tots aquells que l\\\'han tingut de profe a la Uni estan encantats.. I realment seria un gran conseller d\\\'una Catalunya independent, si ERC no hagués renunciat a les seves arrels i s\\\'hagués venut al poder. Ja sabem que tant en Carretero com en Laporta tenen un excés de protagonisme, però al menys han sabut donar un missatge clar i simple què fins fa poc era com propietat de ERC, i aquest no és ni més ni menys que: Independència. Això demostra, precisament, que la gent els percep més a prop de la sociovergència que no pas de la independència, i per això, molts, us deixarem de votar.
+4
-0
Tornem-hi
Anònim, 09/11/2010 a les 10:53
Joan Vaine, un altre cop???, mire que t,ho tinc dit, eh!. No surtis més que fas pena. Pena i ridícul. Au vinga, agafa la llibreta i el llàpis i ves-ten cap a casa i que la mama et moqui home.
+2
-5
fets, i no paraules
Trucafort, 09/11/2010 a les 10:32
El Currículum de Joan Manuel Tresserras

És doctor en Ciències de la Informació. Professor del Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació de la UAB, especialitzat en història de la comunicació, l'anàlisi de la societat de la informació, i l'estudi de les indústries culturals i la cultura de masses. També ha impartit docència sobre gestió cultural, comunicació política, polítiques de comunicació i anàlisi de mitjans.

Va rebre el premi extraordinari de Doctorat en Ciències de la Informació (1988-89), el premi d'investigació sobre Comunicació de Masses de la Generalitat de Catalunya (1989), i el premi d'assaig Joan Fuster (1994). Autor, entre d'altres, de 'El Regne del Subjecte' (1987) i 'Cultura de masses i postmodernitat' (1994), conjuntament amb Enric Marín, de 'D'Ací i D'Allà, aparador de la modernitat' (1993), i de 'La gènesi de la societat de masses a Catalunya' 1888-1939 (1999), amb Francesc Espinet. Ha estat autor d'una cinquantena de textos i articles acadèmics sobre comunicació social i coautor dels informes sobre 'Seguiment de l'impacte social de les noves tecnologies de la informació i la comunicació', patrocinats per la Fundació Bofill, i de 'Un segle de recerca sobre comunicació a Catalunya'. Va coordinar el bloc "Cultura" de l'Informe per a la Catalunya del 2000 (1999).

Ha estat director del Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació de la UAB (1991-1993) i coordinador de la llicenciatura de Periodisme de la UAB (1997-1999). Membre de la Comissió Assessora sobre Publicitat Institucional de la Generalitat (1998-1999), conseller de la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió (2000), conseller del Consell de l'Audiovisual de Catalunya, responsable de recerca, estudis i publicacions (2000-2006), president de la Mesa per a la Diversitat en l'Audiovisual (2005-2006) i membre de la Comissió Mixta de Transferències Estat-Generalitat (2004-2006).

Des del punt de vista acadèmic, ni en Laporta ni en Carretero li arriben a la sola de la sabata. Una mica de respecte, si us plau.
+0
-1
INMIGRANTES ESPAÑOLES
Félix López Alarte, 09/11/2010 a les 10:25
Los más listos e inteligentes son los españoles que nos rectifican siempre de aquello que queremos hacer, porque lo haríamos mal. ¿No os dais cuenta que los necesitamos?, sobre todo a los que saben de leyes y normas que nadie cumple, pero como son tan inteligentes, nos dirían que camino coger para ahorrarnos sorpresas desagradables,como hasta ahora están haciendo, después de ser colonizados.
De todas formas, portaros bien porque de lo contrario les jode mucho que no entendamos que lo hacer por nuestro bien.
Tengamos paciencia otros 500 años más, para nuestro beneficio y no el de ellos; tened en cuenta que son ellos los que nos comunican donde tenemos la corrupción, gastos superfluos vividores, etc., ya que ellos hace mucho tiempo que erradicaron esas prácticas, por lo que nos irá muy bien su experiencia y llegar a lo más alto del prestigio internacional como ellos. Debemos ser más transigentes con nuestro idioma, dejarlo desaparecer, ya que ellos no lo entienden y podrían perder la importancia del de ellos, hecho que nos acarrearía mala conciencia.
Hablaba de los españoles que viven en España, pero aún son más inteligentes los que viven en Catalunya, superan en todo a los otros.
Tendríamos que ponernos a la cola de los países que quieren ingresar en la UE, ¿qué UE es ésa?, igual es que no podríamos esperar y por eso nos advierten en el supuesto de tomar una mala decisión.
Seguiría pero, como lo dice un catalán de origen castellano como yo...
Repito una vez más: con este "universo" no "cal" pensar en la independencia, pero sí joder, joder y joder...quiero decir que hay que expresar siempre que no queremos ser parte de lo suyo en nada.
+2
-3
Tal per a qual
Beneita, 09/11/2010 a les 09:53
Això que diu el sr Tresserras tindria sentit si ho haguès dit l'any 77, però a hores d'ara, amb l'experiència del que ha passat i com estem, la cosa és bastant patètica i fa riure si és que fa plorar. Amés aquest senyor sembla un cosa i n'és una altra. Gasta un discurs molt polit i acolorit però és un inútil total, no n'encerta ni una. De fet no te res d'estrany el que diu. Tresserras i Esquerra tal per a qual.
+4
-1
Here we go again
Llull Bedoll, 09/11/2010 a les 09:50
Òndia, tú, ja tornem a tenir la joia del Wayne, el funcionari de nivell mig-altet que aprofita les instruccions dels seus caps, el seu temps de feina que li paguem nosaltres per alliçonarnos amb mentides disfressades de falsa erudició. Ets un figura, alló que tot gendre voldria com a sogre!
+2
-3
Chery Montilla, Chery Puigcercos, i tots a l'Atur tripartidista!
Anònim, 09/11/2010 a les 09:22
El tripartit del incults s'agafava al ferro roent de la Chery, la querida del Montilla i la seva colla de golfos, golfes, xorissos i xorisses; la querida Chery va a Turquia i el Montilla continua progressant; gracies ERC per haver instal.lat al poder a aquest golfo!!! erc, partit per la imbecilitat, la golferia i l'atur!ª!! i de la independencia, que es aixó? Chery Montilla, querido Puigcercos del Paro!
+3
-3
La complexitat es demostra amb fets
Reagrupat, 09/11/2010 a les 09:07
Us donem gràcies Senyuor per la COMPLEXITAT que van demostrar els d'Esquerra en acceptar un corrent d'opinió diferent del de l'Executiva sortida del Congrés amb l'encàrrec d'unitat. Per cert, on heu endreççat la reforma d'estatuts que al juliol s'havia d'aprovar en un Congrés nou ?
+5
-2
Abans mort que senzill
petrus, 09/11/2010 a les 09:01
En Tresserres ho diu clar:
Usar una lògica simple, lògica i efectiva, no és correcte. S'ha de ser rebuscat i complicat per assegurar la inviabilitat de les solucions.
+4
-5
Simple-ment socialista Tresserras del Montilla
Anònim, 09/11/2010 a les 08:44
Tresserras, tu si que ets simple-ment un psoe-espanyolista!!! cap vot a la sucursal del PSOE!!!
+6
-3
endevant Tresseras
xirau palau, 09/11/2010 a les 08:41
Tresserras junt a Max Cahner, els millor consellers de Cultura que ha tingut aquest pais.
+5
-4
un altre equivocat...
Alfred, 09/11/2010 a les 08:27
Un altre beneit que es confon d'enemic...
I de mètode.
Efectivament: "simple is the best".
Aneu buscant solucions complexes i acabareu com sempre, pactant amb un unionista, del color que sigui. I assegurant la poltrona; aquí o allà, és igual...
Laporta President.
+0
-8
Para el pobrecito ignorante de la 01:38
John Wayne contra los indios, 09/11/2010 a les 08:02
...que se pone a mencionar la Convención de Viena sin tener ni puta idea:


"Cataluña NO podría acogerse a la Convención de Viena, de 1978, sobre la sucesión de Estados (procesos de descolonización) para conservar la responsabilidad de los acuerdos internacionales firmados por el Estado predecesor (España), y evitar así su salida de la Unión Europea. La Convención de Viena sólo es aplicable a tratados internacionales sobre derecho, medio ambiente, diplomacia, comercio, etc. En 1986 se redactó un anexo que complementara el articulado de la anterior Convención y donde se regulasen las relaciones entre Estados y organizaciones internacionales, con el siguiente resultado:

1º Sólo es aplicable a tratados entre Estados, no entre Estados y organizaciones internacionales que no estén listadas en el texto.

2º No está vigente porque sólo lo han firmado 28 de los 35 Estados que, según su artículo 85, deben ratificarlo.

El Tratado de la Unión Europea establece en su artículo 49 que el ingreso de cada candidato, una vez sea sometido a estudio, cumpla todos los requisitos o criterios de convergencia y exista informe favorable de la Comisión, se aprueba por unanimidad de los Estados miembros. Si cualquiera de éstos (por ejemplo, lo que quedara de España) vetase la entrada de la recién surgida Cataluña independiente, quedaría fuera a perpetuidad.

Cataluña, una vez independiente, debería ponerse en la larguísima cola de los países que aspiran formalmente a ingresar en la Unión Europea: Croacia (en negociaciones desde 2003), Albania (desde 2003), República de Macedonia (2003), Serbia (2005), Turquía (2005), Montenegro (2006), Islandia (2009), y candidatos potenciales que están manteniendo contactos con la Unión para tal fin, como Bosnia-Herzegovina, Georgia y Kosovo".


Por qué te gusta/os gusta hacer tanto el ridículo y exhibir el paletismo, por qué?
+5
-0
Maltractar el català
Anònim, 09/11/2010 a les 07:10
A tots aquells que parlen tan malament el català dins d'aquest fòrum i que se senten forçats a introduir alguna castellanada en cada simple linia, els hi recomano de tot cor que llegeixin i estudiïn el llibre: "Diccionari de frases fetes" de Joan Raspall i Joan Martí. Col·lecció Proa (Edicions 62). Potser si alguns ho fan maltractarem una mica menys el català.
També poden entrar a l'Optimot i cercar la traducció a la seva castellanada i de pas comprovar quina és l'ortografia catalana. A aquestes alçades és trist veure la manca tan gran de coneixements de català en molts del col·laboradors d'aquesta secció.
Moltes gràcies
+5
-4
Incultura i erc-montilla!
Anònim, 09/11/2010 a les 06:55
Tresserres amb tu la cultura no ha existit; realment, pitjor era impossible fer-ho; col.locant amics i amigues, i Cultura fa pena; pero que es pot esperar d'un partidet de xicots elementals, primaris i grassets? Votar ERC es votar la barroeria montilla!!!
+5
-4
Esquerra està acabada després de dos tripartits
Anònim, 09/11/2010 a les 03:32
A casa votarem al Hector Lopez Bofill per Tarragona
+1
-0
Al anònim 22:29
Anònim, 09/11/2010 a les 01:40
Your comment is the best
+4
-0
La Convenció de Viena
Anònim Barcelona, 09/11/2010 a les 01:38
Tal com apunta molt encertadament un opinant d'un número recent de la revista EL TEMPS, tenim com a tractat del dret internacional que ens afecta molt directament en temes d'independència i de sobirania nacional: la Convenció de Viena que, preveu que si una nació sense estat s'independitza pot decidir lliurement sobre els drets i deures subscrits pel seu ex-estat, com per exemple la pertinença a la UE i a l'euro...D'una altra banda, el problema català va molt més enllà de la nostra nació i de l'estat espanyol: és una qúestió europea, preconstitucional, de naturalesa jurídica internacional. Per aquesta raó, cap tribunal espanyol no pot dictar els límits de Catalunya. A la vegada, ens obliga a disposar, des de la societat civil, d'una diplomàcia fructífera i intel.ligent...Conclusió: si hem de fer un referèndum sempre l'haurem de fer en un marc institucional català i internacional; mai dins un marc institucional espanyol( i molt més sabent que la sentència del TC prohibeix fer referèndums d'autodeterminació). Per tant, no és pas una quimera la declaració unilateral d'independència dins uns marc parlamentari català gracies a una majoria que hi dongui suport, per tal de fer un refèndum que ho ratifiqui a l'ampara de la Convenció de Viena.
+12
-6
ERC=TRIPARTIT
Anònim, 09/11/2010 a les 00:46
El que és simple és que si PSC ERC i ICV sumen, el Montilla serà president i el Corbacho conseller en cap!!!
+7
-5
Tresserras, coherent i valent!
Rosó, 09/11/2010 a les 00:40
Clar i català: quan en Tresserras parla tothom l'escolta. Penso que en Tresserras ha fet una gran feina i dels polítics que he vist, és dels que té el discurs més coherent. Sinó el que més.
+8
-2
teleCAT
Anònim, 09/11/2010 a les 00:01
amb lo simple que era aconseguir mantenir la tevetres a valencia.....
+15
-2
la simplicidad de lo simple
ANTON, 08/11/2010 a les 23:27
Simplemente decirle que el tema es asi de simple, INDEPENDENCIA YA, es tan simple que los "poltroneros profesionales" lo ven complicado.
+3
-10
Jo m'ho guis i jo m'ho com
Joan Palom, 08/11/2010 a les 23:11
Aquest mitjà em sembla exemplar: el fan carreteristes convençuts amb noms i cognoms, i vol passar per equànime. Ànims, que diu que el doctor en traurà 80 o 90. O una cosa així.
+10
-5
Seguiu lladrant mentides, que és de franc!
Quant de lladruc sento per ací!, 08/11/2010 a les 23:08
Fa molt temps que Tresserras diu que quatre anys de conseller són suficients per a ell, independentment de si ERC segueix al govern o no. Malgrat tot, encara hi ha ignorants, malintencionats, o totes dues coses alhora, que segueixen amb la cançoneta de les poltrones.

Per poltronero, l'Uriel Bertran, que s'inventa un partit per seguir cobrant del Parlament, cos que ERC, vista la seva gosseria com a parlamentari, li ha vedat.
+17
-3
"SIMPLES" CARRETERO I LAPORTA ? SI¡¡ SIMPLEMENT ACONSEGUIRAN L ´INDEPENÈNCIA.
MONRÀS, 08/11/2010 a les 22:58
QUE VOSALTRES SALTIMBANQUIS I EQUILIBRISTES DEL TRIPARTIT NO SOU CAPAÇOS NI SABEU TROBAR EL CAMÍ, ELL SÓN EL FUTUR, A VOSALTRES JA ÓS HA PASSAT EL TEMPS, ESTEU ENQUISTATS, ENDARRERITS I PARALITZATS, NOMÉS ÓS ENRECORDEU DEL POBLE VOTAN ARA, SORT QUE ELS VOTANS TENIM MEMÒRIA I ÓS DEIXAREN A L ÓPOSICIÓ, COM ELS VOSTRES SOCIS, EL FUTURÉS EUROPA, QUART PAÌS PER CATALUNYA, MILLORS PENSIONS DELS NOSTRES DINERS, ESPOLIACIÓ 0 EUROS, DIGNITAT I LLIBERTAD, NO SUBMISSIÓ I ESCLAVITUD, ANEU A LES VISITES QUE FAN CERCLE CATALA DE NEGOCIS, (PORTAN MÉS DE DUES-CENTES, PER TOT ARREU
), APENDREU AMB HUMILITAT EL QUE NO SABEU,NI PRACTIQUEU QUE ÉS :GOVERNAR PEL PAÌS PER ACONSEGUIR L ÍNDEPENDÈNCIA, ESTAT PROPI, GESTIONAR EL NOSTRES PROPIS RECURSOS I NO SER OCUPAT PER CAP PARLAMENT ALIÈ A LES SEVES FUNCIONS DEMOCRÀTIQUES AL SERVEI DEL PODER ESPANYOL, REAGRUPAMENT I SOLI CATALANA FARAN NETEJA, TREURAN LA CORRUPCIÓ UN MOTOR DEL CENT DE MILERS PER L INDEPENDÉNCIA DE CATALUNYA.adéu espanya.
+5
-3
Poltrones exprés
Observador, 08/11/2010 a les 22:48
Al comentari anterior sobre poltrones: aquí el que ha perdut la poltrona s'ha muntat a una de les dues opcions de l'independetisme exprés.
+15
-3
La de bestieses que es diuen
Vinyet, 08/11/2010 a les 22:42
La de bestieses que es diuen quan es veu perillar la poltrona eh Sr. Tresserras?
A veure si argumentem una mica millor que encara que ens hagueu enganyat una vegada (a alguns dues) la tercera costarà una mica més que comentaris tan "elaborats"
+6
-2
Res
Doctor , 08/11/2010 a les 22:34
Tresserras VA LENT
+5
-5
MES SIMPLES?
Anònim, 08/11/2010 a les 22:30
Més simple que interpretar la política com una poltrona d'on no us desenganxa ni Déu?
De fet Laporta és com vosaltres, ja s'ho preprar per amanar amb en Mas (...quan els feixistes s'ajunten...)
+26
-4
Simple is the best
Anònim, 08/11/2010 a les 22:29
La simplicitat és efectiva, exemple: la independència.

La complexitat ens porta a les més absurdes de les situacions de ridícul: per exemple l'estatut.

Simple is the best, diuen els americans.
+7
-3
És obvi
Observador, 08/11/2010 a les 22:23
No cal ser un crack per comprendre el que diu el conseller Tresserras. És obvi. I que ningú posi el crit al cel, que les crítiques són normals en democràcia, tot i que de vegades molesten, sobretot si són veritats com a punys.
+14
-5
Tresserras saltimbanqui
Anònima, 08/11/2010 a les 21:55
Díuen que han fet creixer l'independentime? Quina Barra! El que han fet cèixer és la indignació! Ha caigut la llei de normalització lingüística, els mitjans publics estan plens de paparres sociates, tv3 no es veu al país valencià, creix desbocat l'espoli: això sí que és mèrit seu.
+14
-4
ex erc
Anònim, 08/11/2010 a les 21:46
preferim ser simples a ser els palanganeros del PSOE i del nefast Montilla. Al menys nosaltres no trairiem Catalunya per un plat de llenties i unes quantes poltrones
+6
-7
no estic d'acord
Anònim, 08/11/2010 a les 21:14
i l'apegament a la poltrona d'ERC Sr Tresseres....això sí que és simple( vendre's la ideologia per càrrecs). A casa , aquest cop votarem Solidaritat
+6
-7
conseller
Anònim, 08/11/2010 a les 20:43
Mai Catalunya havia tingut un conseller de cultura de l'alçada d'en Tresserres, mai. Pel sol fet d'haver-se afiliat a ERC, penso votar aquest partit. No em va agradar gens que fessin fora en Carod-Rovira, ja que havia estat el seu principal actiu. El seu discurs no l'ha superat cap dels seus dirigents actuals, ja que, a excepció d'en Ridao, els altres no li arriben a la sola de la sabata. Amb Tresserres ja se m'obre l'orella una altra vegada.....repeteixo: votaré per ERC, un cop més!
+13
-3
FLOQUET DE NEU
Anònim, 08/11/2010 a les 20:16
JA, JA, ARA SI QUE L' HA DIT GROSSA. SI HI HA ALGU SIMPLE, SÓN EN PUIGCERCÓS I EN BENACH, QUE VAN MES PERDUTS QUE UN CARGOL A LES ILLES MEDES. EN LAPORTA I EN CARRETERO ELS HI DONEN 1000 VOLTES, I NO PARLEM D'EN LOPEZ TENA, AMB UN DISCURS ARGUMENTATIU INCREIBLE. L' ÚNIC D'ERC QUE TENIA DISCURS ERA EN CAROD, I L' HEU TANCAT AL REBOST.
+7
-2
PAÍS VALENCIÀ ?
Carme - Baix Llobregat, 08/11/2010 a les 19:59
Culpar en Tresserras del desacord amb el govern corrupte del País Valencià és una mica kafkià : aquells simplement no volen que es vegi TV3, sinó van tancar repetidors abans va ser pel suport de ciu al josemari o ens falla la memo ??. D' altra banda ha fet aprovar pel psc i icv una llei del cinema que el pp porta als tribunals i ciu..diu que no té pebrots per fer aplicar i una del català pels profes mimets de les uni que idem...i que ciu no va gosar fer en 23 anys..etc.
PS : anònims anti ERC : càstig ..amb 2G" final i quan una paraula comença per "i" en català també posem "i" al davant...exemple : ets un poibre conergent i illetrat , i no ... pobre convergent e iiletrat, Ok pobres convergents i illetrats ? El càstig serà la somia que us fotrà en zp aquest propers anys..hahaha!
+12
-9
ERC prepotent
Anònim, 08/11/2010 a les 19:45
Els d'ERC, sempre tan prepotents: ells són els únics independentistes seriosos, els únics que saben fer bé la feina, els únics professionals, els grans setciències de la política... ara tots s'espanten perquè ningú els pugui prendre la cadira. Com es nota que els agrada tocar cuixa!

Jo votaré SI, igual que haurien de fer tots els independentistes que vulguin enviar un càstic a tots els empoltronats d'ERC.
+19
-9
Jo votaré SIMPLEment SI
Kaplan, 08/11/2010 a les 19:37
La independència no la farem si no la podem explicar simplement. En Laporta va per bon camí. En Tresseres va a que li convalidin el carnet, ara que haurà de buscar-se feina.
+9
-9
Militant
Anònim, 08/11/2010 a les 19:26
Benvingut Conseller!
+6
-13
Qui és que ataca?
Anònim, 08/11/2010 a les 19:25
Jordi V,

no oblidis que la majoria dels "líders" de RCat i SI no deixen de ser rebotats d'Esquerra, alguns dels quals han estat arrapats a les faldilles de la mama (en aquest cas del papa Puigcercós) fins que han tingut una altra cosa segura. Potser que hi penseu, de tant en tant!
+8
-4
com s'atreveix?
Selrac, 08/11/2010 a les 19:25
Tresserras no ha criticat als votants d'aquests partits, ha criticat el discurs d'aquests partits que, a criteri seu -i meu- és simplista. S'hi pot estar o no d'acord, però la crítica, si s'expressa amb respecte, és perfectament legítima.
+6
-5
orgull
Anònim, 08/11/2010 a les 19:22
Avi Macià, res de vergonya; tot al contrari: orgull, perquè d'entrada, ERC ha tret la independència de la marginalitat política, i la conselleria de Tresserras ha aconseguit que el govern aprovés una llei que dignifica l'ús de la llengua catalana al cinema, cosa que fins ara cap altre govern s'havia atrevit a fer, a part de planificar, estructurar i millorar la cultura en tots els seus àmbits, cosa que ha merescut el reconeixement de polítics de tots els colors.
+21
-6
El pitjor conseller de cultura que hi ha hagut
Anònim, 08/11/2010 a les 19:20
No ha aconseguit gaire bé res:
- El Català retrocedeix com mai
- TV3 no es veu al País Valencià
- Catalunya Nord i les Illes, només es veu TV3Internacionals, com si fossin a l'estranger
- El teatre que abans el 90% era en català , ara ja han aconseguit ser majoritari en espanyol

Aquest home, serà molt bon catedràtic però de política cultural i sobretot a favor del català, ha estat tot un fracàs
+17
-5
Bon conseller, pèssim independentista
Jordi V., 08/11/2010 a les 19:15
Tresserras possiblement ha estat el millor conseller si òbviem el seu fracàs al País Valencià malgrat multiples promeses d'acord.
Però amb aquests atacs contra els qui votarem SI o els qui votaran Rcat demostra que seria (serà) un mal polític i un pèssim independentista.
L'adversari és al davant, no al costat.
+23
-7
vergonya
Avi Macià, 08/11/2010 a les 19:10
Com s´atreveix a criticar a ningú, aquest home que ha estat còmplice del pitjor President de la Generalitat? Què heu fet els d´ERC per la independència en els últims anys? Jo us ho diré: res. Si els "històrics militants" aixequéssin el cap, s´avergonyirien de vosaltres!

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: