Ús de cookies
Nació Digital utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Carandell: «Fem política per ser lliures»

Especial: Eleccions al Parlament 2010

| Actualitzat el 05/11/2010 a les 16:09h

"Som lliures per fer política i fem política per a ser lliures". Així defineix la cap de llista de Reagrupament per Barcelona, Rut Carandell, les propostes de la seva formació de cara el 28 de novembre. Carandell en la inauguració del local de la formació a Vilafranca del Penedès el passat dimecres al vespre va remarcar que "la força de Reagrupament és precisament la il·lusió de la gent per això ens distingim d’altres formacions en fer coses obertes a la gent, de cara enfora i a disposició dels ciutadans".

La número per Barcelona de Rcat va voler emfatitzar les diferències entre la resta de formacions que concorren als comicis: "són conscients que no es creuen el missatge que estan donant, no creuen en el seu propi projecte".

Aprofitant l'avinentesa, Carandell es va vantar de formar part "d'un grup de fet, no de paraules". "L’oferta, el nostre projecte, és un compromís amb el país i ho és perquè ens el creiem" va reblar la mà dreta de Joan Carretero.

Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

+5
-39
FETS?
JA, 05/11/2010 a les 16:50
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+35
-10
Un vot de confiança
Jaume M, 05/11/2010 a les 16:50
Si no es presentés Reagrupament, seria la primera vegada que no votaria. Esquerra m'ha enganyat i d'en Laporta no me n'en fio gens.
+35
-6
Quina tonteria!!!
Anònim, 05/11/2010 a les 16:54
Quina bajanada que dius, JA. Inventat una altra perquè els altres tenim memòria i sabem que en Maragall fa fotre fora del govern en Carretero per dir les veritats. Els d'Esquerra el van deixar sol i a l'estacada, tan "valents" com són
+48
-8
Força Rut i companyia !!!
Victor Cunill, 05/11/2010 a les 16:54
Endavant amb la campanya Rut !! Seguiu treballant en aquesta linia, ciutat a ciutat, poble a poble, barri a barri, i el dia 28 hi haurà sorpresa agradable per Reagrupament. Esperem que en els dies que encara hi ha per davant, siguin molts mes els que s'ilusionin amb el projecte d'aconseguir un Estat propi lo abans possible i votin RCat. Aquells que voleu que Catalunya sigui el proper Estat de la UE, voteu Reagrupament !!!
+17
-28
Fusió
Fusió, 05/11/2010 a les 16:57
Uniu-vos a Solidaritat Catalana, sou bons, però no teniu calés, i això en política és indispensable.
+30
-2
Paral·lel amb Lluís Llach
Anònim, 05/11/2010 a les 17:24
"Som lliures per fer política i fem política per a ser lliures", diu la Rut Carandell..
Aquest encertat resum de la mentalitat de Reagrupament, em recorda al "Venim del Nord, venim del Sud", d'en Lluís Llach, quan diu:
"que caminem per poder ser, i volem ser per caminar".

Com que sóc lliure i vull el mateix per al meu poble (que ara no ho és), faig costat a Reagrupament.
+31
-2
Trencar amb l'autonomisme
Anònim, 05/11/2010 a les 17:34
Carretero és l'únic candidat que, en el camp més difícil, que és el de la política, ha sabut trencar amb l'establishment autonòmic, sòciovergent o regional , allò que en Salvador Cardús ha definit com "la ratera" (sabent renunciar a la "cadira" del govern).

Si m'equivoco, que algú em digui quin altre candidat o candidats ha sigut capaç de fer-ho -ull viu!-, des de l'àmbit més difícil, el de la política.

Opció honesta, la de Reagrupament.
+22
-0
La memòria del JA (Fets?)
xescus, 05/11/2010 a les 17:47
JA, estàs més emprenyat que el propi Mas amb el 1er tripartit. Talment com si t’haguessis quedat sense butaca. Bé, potser hauries de saber que diu Carretero del 1er tripartit:
“Vostè va fer el tripartit 1.
Jo vaig ser al tripartit 1. Em va semblar que calia per higiene democràtica.”

Ara et toca fer memòria a tu. Perque va ser destituït Carretero de conseller? Que opinava de l’Estatut (molt abans de la sentencia del TC)? Quines conclusions en treu del tripartit? Que li passa quan planteja la DUI en l’article de l’Avui?

Espero la teva resposta.
+34
-4
Resposta a Fusió.
xescus, 05/11/2010 a les 17:58
Jo no soc reagrupat, però tenen el meu vot, ja que crec que és l’ètica que ha d’importar en política i no el mercat. Si Catalunya és democràticament prou madura no caldran grans quantitats de diners, que acaben per hipotecar els programes electorals.

Aconsello llegir aquesta pàg.:
http://www.reagrupament.cat/opinio/la_independencia_financera_base_de_la_independencia_politica

+19
-33
ES UNA LLASTIMA
David S, 05/11/2010 a les 18:05
És una llàstima que no veieu les possibilitats que té SCI de formar grup parlamentari independentista propi, mentre que RI no passarà en el millor dels casos de compartir amb C'S el grup mixt. És una llàstima que no veieu la capacitat de les persones que formen part de SCI més enllà de Joan Laporta. És una llàstima que no valoreu que SCI ha instaurat les primàries per fer les llistes per primera vegada en la història. Si de veritat no us importen els càrrecs sinó únicament el país, és una llàstima que no pugeu al vaixell d'SCI que us portarà al mateix lloc on vol anar, amb poques possibilitats d'èxit, la vostra vella barca.
+26
-5
...l'alternativa mes vàlida
Josep-Lluís., 05/11/2010 a les 18:28
Reagrupament es l'alternativa mes vàlida i fiable per una Catalunya amb Estat propi i sobirà. Es el vot de qualitat, madurat i compromès. Jo ho tinc ben clar, votaré a Reagrupament. Ara sí, ara es l'hora de votar INDEPENDÈNCIA. Jo votaré REAGRUPAMENT.
+25
-4
Fets reals
Albert Vilà i Vilar, 05/11/2010 a les 18:52
Confio plenament amb Reagrupament, per ser els primers en defensar la independència per proclamació unilateral. També perquè en Carretero va deixar d'estar a dalt en la política per començar des de baix un nou projecte, sense saber si algú el seguiria. Va ser fidel als seus principis. Avui molts li donem suport. Respecto altres opinions, però valorant lo positiu i lo negatiu de cadascuna, jo em quedo amb REAGRUPAMENT. Espero i desitjo que les altres formacions purament independentistes el 28N també obtinguin bons resultats. Endavant Reagrupament, donarem la sorpresa !!!
+26
-3
Tots els polítics NO són iguals
Albert Vilà i Vilar, 05/11/2010 a les 18:56
respecto altres opinions, però jo confio amb el que veig :


http://www.diaridegirona.cat/secciones/noticia.jsp?pRef=2008103000_6_295342__CATALUNYA-Carretero-dormia-annex-despatx-menjava-menu


Jo votaré REAGRUPAMENT, i respecto TOTES les altres opinions. Votaré amb un gran plaer i segur serem la sorpresa !!!
+25
-4
La opció més ferma
Albert Vilà i Vilar, 05/11/2010 a les 19:07
Per a mi són la opció més ferma (respecto altres opcions). S'ha de reconèixer que les consultes populars han ajudat moltíssim a despertar el sentiment independèntista, i evidentment també la sentència del TC, però molt abans d'aquets dos fets, ja va sorgir REAGRUPAMENT, amb una idea molt nova llavors, proclamar unilateralment la independència i alhora apostant per una regeneració política. D'això ja fa dos anys. Avui un full de ruta de 131 planes i centenars de voluntaris i intelectuals treballant per la nostra Nova Catalunya dins de REAGRUPAMENT !!!. Reagrupats, vareu encertar el camí, endavant amb empenta, seny i respecte al demés!!! Visca Catalunya LLiure //*//
Que tothom voti la opció que vulgui, però que sigui Independència amics.
+28
-5
Jo també votaré Reagrupament
Anònim, 05/11/2010 a les 19:41
Admiro i comparteixo la fortalesa i la il·lusió de Reagrupament. Com s'ha s'ha mantingut fidel als seus principis malgrat tots els torpedes que ha hagut de suportar.Quan arribin al Parlament seran la nostra veu.No defalliran
+24
-3
Tenacitat
Josep Fourier, 05/11/2010 a les 19:49
Alguns creuen que la independència és una carrera de 100m. Els reagrupats sabem que és una marató. Cal aconseguir el suport intern de la majoria i un bon suport extern. Es una feinada impressionant, però com tots els grans viatges comença per un pas, el pas de posar els primers diputats independentistes al parlament. Crec que només Reagrupament té la independència com a objectiu prioritari. Hem fet molts experiments en el passat i ens hem fotut de cap prou cops com per saber què és el que cal fer i ho estem fent. Entenc que podeu no estar-hi d'acord però jo ho veig així. Com que demostrar aquest punt pot ser ofensiu per les altres formacions m'ho callo.

No us creieu les enquestes, qui paga mana.

Independència, Reagrupament.
+26
-4
Qui es qui..........
Santfeliuenc, 05/11/2010 a les 20:24
Al David S, 05/11/2010 a les 18:05

No m’agrada ser negatiu, mes aviat al inrevés, però no em puc estar de comentar les afirmacions que fas David.
Deixant a banda que SCI pugui formar grup parlamentari propi, dius que Reagrupament no te persones amb prou capacitat, en canvi els de Solidaritat van sobrats, be, suposo que vols dir......sobrats de egoisme i totalitarisme, esgarrapant llocs per poder seure a la cadira del parlament, cobrant una bona “pasta”, aquests si que son “mas de lo mismo” .......... “mismos perros con distintos collares”.......

Saps com va entrar el Laporta a la política?
Saps qui li va dir que no encapçales Reagrupament per Barcelona?
Saps perquè el Strubell i la Clara Simó es varen afegir a SCI?
Saps quina ètica ha fet servir l’Uriel Bertran?
Saps que son unes primàries?
Saps qui es qui dels primers llocs de SCI?
Saps com va anar la lapidació d’en Carner al CCN?

Hi ha tantes incògnites amb aquesta Solidaritat............ah !!!, tots els de Reagrupament sabem les respostes, abans però volem esmerçar energies amb la nostra precampanya, si us plau no ens tracteu de “els pobrets de la política”, a lo millor trèiem uns resultats molt minses, però a la fi, crec que serem la solidesa del independentisme, amb l’esperit de la regeneració política, tant de persones, com d’aptituds.

+19
-3
El baròmetre..us l'heu llegit
Anònim, 05/11/2010 a les 20:58
He llegit el baròmetre d'aquesta tardor i a la pregunta de a quina formació votaries no hi surt escrit Reagrupament, nómés i surt "altres", en canvi si que hi surt escrit Solidaritat Independentista, per això el resultat és tant baix per a Reagrupament...
+2
-31
Una retirada a temps.....
Anònim, 05/11/2010 a les 21:10
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+12
-3
la letal plaga de polls catalana
Josep-Lluís, 05/11/2010 a les 21:55
"El doctor Joan Carretero ha acabat el seu periple de precampanya per terres gironines, on ha continuat exposant infatigablement el seu diagnòstic per acabar d'una vegada amb la letal plaga de polls catalana. I és que no és veritat, tal com corre la brama, que el doctor pretengui trepitjar ulls de poll: el seu objectiu és eliminar els polls directament. En general, els assistents a les seves conferències han expressat la seva inquietud per les espècies parasitàries ja conegudes, tals com els individus CiU, PSC, la bactèria verda IC o el paranormal virus PP. Per això, a l'hora de trobar possibles solucions, li han proposat un còctel medicinal a base de SI. El doctor, però, amb una barreja d'estupefacció i diplomàcia, ha intentat fer-los entendre que d'entrada seria interessant, i sobretot prudent, no confondre el remei amb la malaltia, cosa que ha deixat indiferents els autors de la curiosa proposta coctelera, més que res perquè si a aquestes altures de la pel·lícula encara no han entès res, res no fa pensar que ara hagin d'entendre res. Res de res."

Llegiu més a:

http://in.directe.cat/ricard-biel/blog/4513/el-doctor-carretero-recepta

+15
-3
...més polls.
Josep-Lluís, 05/11/2010 a les 21:57
...I segueix:

"Per què l'organisme Reagrupament no s'ha avingut a conviure amb el poll SI? Malgrat que en la pregunta ja hi ha la resposta, el doctor, amb paciència infinita no s'ha cansat de repetir que amb els polls no s'hi conviu, se'ls combat, però que, concretament, amb el poll SI no cal preocupar-se gaire, atès que caduca a final d'aquest mes de novembre, quan ja haurà donat pel sac tot el que haurà pogut. Mentrestant, per anar tirant, el conferenciant no ha receptat als pacients cap medicina, ni tan sols Carreterina, sinó paciència i vida seriosa, a base de treball honest i reducció d'ingesta d'alcohol, ja que el poll SI provoca marejos neuronals a les seves víctimes i ara només els faltaria el JB per acabar d'adobar-los el garbuix mental. Tanmateix, per tranquil·litzar un sector de la població, el doctor Carretero ha assegurat que l'individu SI només afecta les persones amb edat mental inferior als tres anys d'edat. La notícia, com és natural, ha provocat un sospir d'alleujament entre els assistents majors de tres anys, que val a dir que eren la majoria dels presents a les conferències del doctor. En aquest punt, el cronista ha observat que el doctor Carretero estrafeia la cara, talment com si es mossegués dolorosament la llengua.

A tall anecdòtic, el cronista destaca que en una de les conferències del doctor, quan un assistent curiosament el va acusar de ser més conegut el "doctor SI" (?) que ell, el doctor Carretero, prou educat, li va recordar que un poll no és un metge, i que les malalties sempre són més populars que els científics anònims que les combaten. I tot per no haver de dir a l'imbècil que quan sortís de casa faria bé de no fer-ho sense el xumet, que sempre evita la temptació d'obrir la boca. Admirable."

Extret de:

http://in.directe.cat/ricard-biel/blog/4513/el-doctor-carretero-recepta
+11
-0
La "marca" de la casa...
Anònim, 05/11/2010 a les 22:04
+19
-1
A l’anònim de les 21:10 (Una retirada a temps.....)
xescus, 05/11/2010 a les 23:21
Ja no hi ha temps per retirar-se. Ja s’ha intentat masses cops l’encaix dins Espanya. Ara toca explorar noves vies. Toca poder fer ús del dret a decidir. Toca Reagrupament.
+19
-1
Reagrupament serà la sorpresa
Anònim, 05/11/2010 a les 23:38
Reagrupament serà la sorpresa del 28N, temps al temps.
+10
-1
QUE FER EL 28
REAGRUPAT, 06/11/2010 a les 09:42
DESPRES DEL 10j NO ENS CREIEU PROU POTETNS PER TENIR DUES MARQUES D'INDEPENDENTISME ?. SOM CAPAÇOS DE COLABORAR DESPRES EN LA COSNTRUCCIÓ D'UN NOU PAIS. nO US ABSTINGUEU. vOTEU iNDEPENDENTISME. vOTEU REAGRUPAMENT