Quico Sallés | Actualitzat el 30/10/2010 a les 23:59h

La importància de dir-se ERC

“Ja sé que odies ser lletja, però algú ha de fer que els altres siguin guapos”
Pollastre a Vaca
Vaca & Pollo, TV sèrie (1997)

La política no és pas més complicada que la vida i la vida respon als principis de la biologia: no hi ha matèria sense forma. I això ho sabien en Carod, en Puigcercós i un bon grapat  més quan van comprar les sigles d'ERC responent a la crida de nacionalisme o independentisme d'esquerres a finals del segle passat – sí, segle passat; la història és així de dura-.

La dinàmica era bona, magnífica: posada al dia de l'independentisme, bany de democràcia moderna, i una fresca insolència que despertava la curiositat d'aquells que n'estaven fins allò que no sona del pacte de la gana, el pacte de la pau amb Espanya del 1978. Quan l'electorat va decidir convertir l'independentisme en alguna cosa més que un irreductible grup parlamentari al Parlament, els dirigents d'Esquerra no havien llegit Burke. Aquest teòric del conservadorisme brandava que no cal canviar allò que ja funciona. Ai la filosofia...

L'estratègia era precisa però el pes de la ideologia pràctica va guanyar la partida. L'aplicació del principi “no arribarem cap a la independència des de l'oposició” - apotegma intel·ligent i cert- no era vàlid per la circumstància. A la independència no s'hi arriba des de l'oposició sempre i quan tinguis majoria per governar, seria l'apotegma sencer i coherent.

Sia com sia es va estimar més anar a la tàctica que a l'estratègia i els fruits no han estat els esperats. Ja se sap, les decisions en política més que sovint tenen costos i no s'obtenen beneficis. Potser ERC ha estat un boc expiatori – aquells bocs que enviaven a morir al desert amb els pecats escrits per a ser expiats en el cadàver de la pròpia bèstia- quan la culpa potser ha estat de tots. Tant se val, en el temps de la immediatesa, els darrers set anys, més que història són prehistòria.

Les sigles d'ERC tenen un fons de comerç, un feed-back, una ànima que no permeten pensar en el futur de Catalunya sense elles. Algú s'imagina la Catalunya del futur sense ERC? És difícil. Viu potser un moment nebulós, sense estratègia, i un rumb difícil, però queda la marca. Esquerra no pot continuar essent un místic cristià que està i no està alhora, presència i essència harmònica. Serà hora de tornar a la insolència agosarada? Serà hora  de tornar als contorns imprecisos de la política bel·ligerant? Serà l'hora de fer de crossa i taba pels temes nacionals al partit que governi? No ho sabem, això ho decidiran els ciutadans el 28 de novembre.

En tot cas, ser d'esquerres però independentista implica una doble obligació: lluitar per la llibertat d'un poble i per la igualtat social. Però per la igualtat hi ha altres que hi lluiten i ho fan millor, per la independència només ho fan aquells que diuen defensar-la. I qualsevol patriotisme és social, sinó no seria patriotisme.

Si els resultats d'ERC són com apunten les enquestes, es poden fer els tres passos de Saül Alinsky. Primer: buscar un mur de les contemplacions i autocompadir-se. Segon: embogir i alimentar les files dels espanyolistes. I tercer: aprendre la lliçó, tornar a casa, organitzar-se com una base de poder, i en la següent oportunitat avisar que només hi haurà un missatge. Algú haurà de ser el lleig. I algú amb nom, amb sigles, s'ho pot permetre. És la importància de dir-se ERC.

Navega per les etiquetes

eleccions al parlamenterc

COMENTARIS

+0
-0
A sang i fetxe, mateuse
Anònim, 31/10/2010 a les 23:43
tots vosaltres independentistes de baratillo. Mateuse si us plau i deixeu viure a la gent normal.

Gràcies.
+0
-0
29n
AnònimUs, 31/10/2010 a les 22:10
El 29n tothom exigirà a ERC que defensi catalunya perquè ningú més ho farà
+3
-0
ERC..........
Anònim, 31/10/2010 a les 20:50
En el 2003 vaig trobar encertat que en Carod-Rovira fes president Pasqual Maragall ,per tal de donar a Maragall i el PSC l'oportunitat de demostrar que sabríen optar per Catalunya quan entréssin en dissonància amb elPSOE.
Quan en Carod va ser substituït per una ordre de Zapatero, i la posterior expulsió de Carretero per dir que Zapatero és un mentider compulsiu, van ser la demostració que l'experiment havía fracassat i s'havia de posar fi a l'intent.

Per si això no fos suficient amb tota aquesta història, Maragall va ser també destituït al seu torn per Zapatero, el seu " amic ".
QUE L'HAGIN MANTINGUT EN EL CARREC durant quatre interminables anys explica l'enfonsament electoral d'ERC i que l'independentisme, que el 2004 va arribar fins als de 635.000 seguidors.

L'independentisme no ha crecut GRÀCIES a ERC, sinó MALGRAT erc.......Que és molt diferent, oi?
Les coses clares i al seu lloc.ERC té el que s'ha guanyat a pols, una altre cosa és, que no ho volguin reconèixer
+1
-0
Marcant paquet!!!
Pepa Plana, 31/10/2010 a les 20:14
Sí, sí... gent valenta. El cementiri n'és ple de valents sense cervell.
+1
-0
Marcant paquet!!!
Pepa Plana, 31/10/2010 a les 20:07
Sí, sí... gent valenta. El cementiri n'és ple de valents sense cervell.
+0
-1
La importància del projecte
Pep Plana, 31/10/2010 a les 19:53
El que ens bé a dir l'article és la importància i la solvència del projecte, és més important ser conegut per el projecte que no pas ser conegut com a persona, els projectes queden i les persones passen. Em sap greu per tots aquest que ara esteu en un núbol amb en laporta, Carretero, López Tena,... aquestes persones avui tenen tirada, són conegudes i segurament treurant representació al Parlament, la llàstima és que a 10 anys vista desapareixeran del primer pla i com no tenen projecte també desapareixerà el partit. Per tant no cal que tireu pedres damunt del teulat independentista, ja podeu deixar de banda projectes que a curt termini tenen sortida però que a llarg termini no tenen futur, per desgràcia nostre el camí cap la independència és llarg i el recorregut està fet per a gent que tingui fons i no per a esprinters, que a l'hora de la sortida lluitant però que perdran les energies per el camí.
Per exemple un botó, fa tres mesos enrera en laporta deia que el proper mes de Gener podiem ser independents ara ja comença a parlar que d'aquí a 4 anys i d'aquí a 4 anys parlarà per d'aqui a 4 més i així anar fent fins que perdi influència i carisma, cosa que esquerrra no perdrà portem molts anys sent qui a fet pujar i avançar aquest país i continuarem fent-ho, des de la honestedat, amb les mans netes i sense cap tipus de lligam, per què som gent valenta
+0
-1
La importància del projecte
Pep Plana, 31/10/2010 a les 19:51
El que ens bé a dir l'article és la importància i la solvència del projecte, és més important ser conegut per el projecte que no pas ser conegut com a persona, els projectes queden i les persones passen. Em sap greu per tots aquest que ara esteu en un núbol amb en laporta, Carretero, López Tena,... aquestes persones avui tenen tirada, són conegudes i segurament treurant representació al Parlament, la llàstima és que a 10 anys vista desapareixeran del primer pla i com no tenen projecte també desapareixerà el partit. Per tant no cal que tireu pedres damunt del teulat independentista, ja podeu deixar de banda projectes que a curt termini tenen sortida però que a llarg termini no tenen futur, per desgràcia nostre el camí cap la independència és llarg i el recorregut està fet per a gent que tingui fons i no per a esprinters, que a l'hora de la sortida lluitant però que perdran les energies per el camí.
Per exemple un botó, fa tres mesos enrera en laporta deia que el proper mes de Gener podiem ser independents ara ja comença a parlar que d'aquí a 4 anys i d'aquí a 4 anys parlarà per d'aqui a 4 més i així anar fent fins que perdi influència i carisma, cosa que esquerrra no perdrà portem molts anys sent qui a fet pujar i avançar aquest país i continuarem fent-ho, des de la honestedat, amb les mans netes i sense cap tipus de lligam, per què som gent valenta
+1
-0
ja em perdonaràs Pepita
Pepitu, 31/10/2010 a les 18:54
Que exigeixis als comentaris de la noticia al que mai li heu exigit al analfabet i espanyolàs del Montilla, però és clar!!! en Montilla us donava menjar calent i Rcat i SCI us envien al atur, a tu i a tota la colla de progres esquerranosos menjamerda pseudointelectualillos i militants d'esquerra. Ai Pepita que dolenta és la soberbia en els afamats, però que t'he d'esplicar que no sapigues, tu, llúdriga avantatjada... A l'Oposició per traïdors!!!!
+3
-1
Qui la fa...
Anònim, 31/10/2010 a les 18:15
Les sigles no volen dir RES els partits són purs instruments i quan no serveixen se'ls deixa de votar és axí de senzill, cap partit té patent de corso per fer i desfer, els votants decidim i NO volem ser enganyats.
+2
-2
erc
carme, 31/10/2010 a les 15:27
Des del meu punt de vista, E.R.C. va morir a finals del segle XX. R.I.P.

Ens cal, un nou partit esquerrà, independentista, valent, treballador,sense divisme personal, i sobre tot HONRAT amb el electorar, i que no camvii de camisa.
+10
-0
AL MONRAS
Pepita, 31/10/2010 a les 12:28
Perdona que et molesti, Sòcrates, però algú hauria de dir-te que no cal que cridis quan apareixes pels fòrums. Fa temps que es van inventar les minúscules i francament faries bé en intentar buscar la tecla de l'ordinador que les activa. Entre les faltes d'ortografia, els missatges repetitius, incomprensibles i avorrits fins el capdemunt, ets garantia d'ensopiment majúscul allà on et fiques.
Intueixo també, pel nombre de recolzaments dels teus missatges,o bé que tens tots els seguidors de Ventdelplà xalant amb les teves etzegaiades, o que tens més nicks que disfresses en Mortadelo...el preocupant seria que hi hagi molta gent més que sigui tan "sopes" com tu mateix, la qual cosa tampoc sembla descartable en absolut, ja que tots els reagrupats solidaris que apareixeu per aquí amb "pallisses" de venedor d'enciclopèdia, sembleu tallats pel mateix patró. Esteu programats per repetir i repetir el mateix. Que pesats!! Aprèn del veritable Monràs fictici, que era bastant més llarg. PD Amb prou feina, arribareu a mig escó ;)
+3
-2
votar i unitat
Clarà, 31/10/2010 a les 12:11
Ara és hora de votar independència, però després de les eleccions de treballar per la independència.
Jo votaré ERC, perquè torna a ser ERC i, sobretot, i em sap greu, perquè serà la única força independentista al Parlament.
Després reclamo que tots els independentistes, com als 90 entrin a ERC i aconseguim el 2014 ser la principal força al Parlament
+3
-4
La merda de les sigles
JBalius, 31/10/2010 a les 09:26
Donar importància a les sigles és el veritable problema. Els que s'agafen al seu partit com si es tractés d'un club de futbol i no l'abandonen mai faci el que faci, aquests són el problema. Naturalment que ens imaginem un futur sense ERC. Els pecats no són de tots, són només d'aquells que els cometen.
+2
-2
La merda de les sigles
JBalius, 31/10/2010 a les 09:22
Donar importància a les sigles és el veritable problema. Els que s'agafen al seu partit com si es tractés d'un club de futbol i no l'abandonen mai faci el que faci, aquests són el problema. Naturalment que ens imaginem un futur sense ERC. Els pecats no són de tots, són només d'aquells que els cometen.
+4
-4
ERC? Disculpi, per \\\
Miquel44, 31/10/2010 a les 08:51
Fa temps que Puigcercós i Carod van decidir renunciar a les sigles. O oblides que el logo actual del partit és "ESQUERRA" i no apareix "ERC" per enlloc?
+14
-9
ARA TOCA VOTAR PER L´INDEPENDÈNCIA, ÉS LA SOL.UCIÓ
MONRAS, 31/10/2010 a les 07:20
VOTAR A REAGRUPAMENT. I SOLI CATALANA PER FER EL FER CAMÍ , ACONSEGUIR ESTAT PROPI, ENVIAR CONSECUENMENT ELS PARTITS GOVERNANS A L ÓPOSICIÓ, ALLÀ, ERC, PER EXEMPLE, TAMBÉ PODRÀ AJUDAR I "APENDRE" NOVAMENT QUIN ES EL CAMÍ A SEGUIR AJUDANT ELS PARTITS INDEPEND.EL VOT ÙTIL ÉS AQUEST, I PERSONES VOTANS D CIU, PSC, ICV, TAMBÉ ESTEUDECEBUDES AMB EL VOSTRE PARTIT ACTUAL, TENIU L´OPORTUNITAT DE REDREÇAR-HO, FEU VOT ÙTIL, CONFIEU ELS PARTITS INDPENDENSTITES QUE FAN CAMÍ I NO DECEBRAN, HEM D ÁCONSEGUIR 68 DIPUTATS. UN MOTOR PER CAT . adéu espanya
+3
-1
La felicitat dels infantils
Empordanès, 31/10/2010 a les 07:15
Tot el patriostisme és social? Díga-li a en Franco, díga-li a l'Ansar, digal's-hi als de El Mundo, al Losantos, als de El País, als de l'ABC... i bona part de la caverna, als de CIU i La Vanguardia, al Carretero... díga-t'ho a tu mateix.

Aquesta estratègia de posar només en valor l'eix independentista i apartar-se del problemes del dia a dia, compartida per Sallés amb els de la caverna mediàtica i algun pollastre català es defensa a gust a l'hora de criticar ERC, pels darrers resultats. Però una altra cosa és quan aquesta estratègia no només és un arma crítica sinó que competeix a l'arena, com és ara el cas, i les enquestes de moment diuen que aquesta estratègia és perdedora des de bon principi, que no aconsegueix el que precisament criticava a ERC, els resultats.

I si no fos que l'altra estratègia independetista, la "bona", la de independènia o res disposés d'una persona famosa, en Laporta, aquesta no es faria visible enlloc. Però el famós, en Laporta, es farà visible i aquest... serà un gran èxit i una garantia per a l'independentisme? Relativament, ja que de la mateixa manera que tenir un famós i basar-te en ell et proporciona un grapat de vots important, per les seves simpaties, et frena en una cursa de fons perquè el mateix famós té moltes antipaties i limitacions. I per tant, un sostre petit.

Continua llegint l'Alinsky, Sallés, i si pot ser alguna cosa més, i continua amb l'infantilisme perquè d'aquesta manera ja ho tens tot fet, mai tindràs responsabilitat i així la culpa sempre serà dels altres (del CNI, d'en Madí...).

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: