Tià Torras/Barcelona | Actualitzat el 27/10/2010 a les 00:09h

Rivera: «L’independentisme ha crescut mediàticament, però els catalans no han canviat tant»

Albert Rivera, candidat de C's alerta que “Mas és el candidat preferit pel PSOE i el PP”

Salvador Cot, Albert Rivera i Rafael del Ribot.

El president de Ciutadans, Albert Rivera, va iniciar ahir el cicle d’entrevistes als candidats a la presidència de la Generalitat que publiquen conjuntament El Singular Digital i Nació Digital. En una sala de l’Ateneu Barcelonès, els directors de les dues capçaleres, Rafael de Ribot i Salvador Cot, respectivament, van estar acompanyats per participar en l’entrevista pels periodistes Jaume Clotet, Josep Martí, Xevi Tedó i Xavier Borràs.

- Molts catalans vinculen C’s amb un discurs centrat en qüestions identitàries. Com poden evitar ser percebuts com una “formació monotemàtica”?

- Som un partit novell i estem treballant per superar aquest handicap, sobretot, a través de la nostra activitat al Parlament. De mica en mica, anem desenvolupant la nostra doctrina i desgranant propostes en diversos aspectes, com la relació entre ciutadania i partits, la corrupció o el model país. Tot i això, comprenc que l’interès mediàtic fixi el nostre discurs en uns àmbits determinats.

- Exceptuant l’eix nacional, com defineixen la seva posició ideològica?

- Formem part del liberalisme social. Partint de la llibertat, tenim una forta sensibilitat social. No és incompatible. Hi ha un espai liberal i progressista, amb l’Estatut i la Constitució que donen un marc de referència social, en qüestions cabdals com l’educació o la sanitat. Són dos àmbits en què la llibertat ha d’estar molt condicionada per l’equitat i cal trobar fórmules que garanteixin un equilibri raonable.

- El PPC torna a centrar part del seu en enfortir la relació amb la resta de l’Estat. En aquest àmbit, quines són les diferències amb els populars?

- Sempre hem defensat aquest discurs. En canvi, el Partit Popular a Catalunya està fent un gir, com fa el PSC, perquè arriben les eleccions. Després, si poden, pactaran amb CiU. El candidat preferit pel PSOE i el PP és Artur Mas per aconseguir estabilitat durant la pròxima legislatura espanyola. Per contra, C’s vol donar veu a aquells catalans que es rebel·len contra aquesta estratègia de pactes postelectorals.

- Li preocupa que alguns grups mediàtics que van donar més cobertura a Ciutadans en l’anterior companya ara apostin pel PPC?

- No. Un partit no pot estar supeditat a un mitjà de comunicació. Hem estat autònoms, malgrat coincidir en la línia editorial d’alguna ràdio o diari. Sent candidat d’un partit parlamentari i amb perspectives de créixer, no ens treu la son el suport que puguem rebre d’algun grup mediàtic. No obstant, sempre estaré agraït als mitjans que ens han donat veu. No en renegaré mai d’ells, però tampoc demanaré cap tracte favor.

- Per què no han format coalició amb amb UPyD?

Hem proposat fer una llista conjunta, però no han volgut. El partit presidit per Rosa Díez no ha acabat d’aterrar a Catalunya i és molt complicat fer una campanya amb una setantena de militants. L’espai polític d’UPyD ja està ocupat aquí per Ciutadans. No obstant, estàvem disposats a parlar.

- Després de la sentència de l’Estatut, són els “vencedors morals” del procés?

- Seria posar-nos medalles que no ens corresponen. De totes maneres, ja vam avisar de com acabaria la reforma. Vam defensar que encara quedaven competències per desenvolupar amb la Carta anterior. A més, hi havia un conjunt de qüestions que tenien un major consens dels catalans, com la reforma del finançament a través de la LOFCA o una millor gestió de les infraestructures. En canvi, l’Estatut tocava aspectes identitaris essencials que han polaritzat els partits i la societat.

- No obstant, les enquestes revelen que la societat catalana evoluciona sobre la seva ambició d’autogovern. Té la percepció de fer un cert “resistencialisme”?

- El debat estatutari ha posat de manifest que defensar un estat autonòmic, però descentralitzat i amb Catalunya com a motor d’Espanya, no està tan lluny del sentiment de la majoria dels catalans. En tot cas, és cert que Esquerra ha aconseguit marcar l’agenda del Govern i posar l’independentisme damunt la taula.

- I els partidaris de l’Estat propi cada vegada són més, segons els sondejos...

- Però també indiquen que els republicans baixen i els nous partits independentistes tampoc acaben de recollir aquesta dinàmica. L’independentisme ha augmentat mediàticament, però el perfil sociològic dels catalans no han canviat tant.

- Vostès han apostat en diverses ocasions per “radicalitat democràtica”. Aquest discurs no hauria de ser extrapolable pels qui volen un Estat propi?

- Aquest concepte es basa en democràcia i Estat de Dret, sinó això seria una república bananera. Respecto profundament qui vol la indepnedència i, de fet, hi ha mecanismes de canvi modificant la Constitució. El problema és que en termes estatals, els partidaris de l’Estat propi només representen entre un 2% i 3% de la població.

- Però és impossible...

- Caldria fer entendre aquesta necessitat al conjunt de l’Estat. Igual que un dia es pot obrir el debat sobre monarquia o república. Sóc partidari dels principis republicans, encara que la Corona no em molesta mentre sigui formal, innòcua i sense poders polítics. Tot i això, també espero que la societat espanyola plantegi  aquest dilema en algun moment.

- I en l’hipotètic cas que un 80% dels diputats del Parlament es declaressin independentistes?

Suposaria un pes social que el Congrés hauria de tenir en compte. Si pensés que la gran majoria dels catalans són independentistes, segurament no estaria fent polítca. No em considero una resistència social si realment existís un sentiment tan ampli. Al contrari, penso que molta gent està callada i no vota, especialment, en les eleccions autonòmiques. Estem donant veu a molta gent que fins ara no se sentia representada.

- En l’àmbit lingüístic, recorreran la llei de Consum. Com justifiquen la decisió si molts catalanoparlants no poden ser atesos en la seva llengua?

- Hem de fer compatible que el català sigui una llengua d’ús social amb respectar la llibertats individuals i d’empresa. Cal un canvi de model que fomenti la llengua catalana, però sense trepitjar la línia vermella de la imposició i la sanció. Seria més intel·ligent ajudar els empresaris que vulguin retolar en català, castellà, o en les dues llengües.

- Però, a nivell estatal, no han defensat la mateixa posició.

- Insisteixo, a no som partidaris de cap tipus d’imposició. Sóc diputat del Parlament de Catalunya i això correspon als partits que tenen representació al Congrés. La solució no pot ser una llengua imposada o una multa.

 

Navega per les etiquetes

eleccions al parlamentalbert riverac's

COMENTARIS

+0
-0
opinar es gratis
Ciudadana Bcn, 29/10/2010 a les 01:19
Es muy fácil hablar desde el desconocimiento, más de uno que crítica C's o Rivera no ha tenido ni la dignidad de entrar en su web, mirar el ideario, programa electoral etc, os quedais con lo superfluo, por ser catalanes no lo hacemos todo bien y parece que como se dice que el catalán y el castellano en Catalunya tienen que ser igualitarios para no vulnerar los derechos de nadie ya C's y sus votantes somos anticatalanes, menudo argumento si señor. En cuanto a los que decís lo de la stc os pediría que primero os la leais y luego opineis xq no se pueden decir más barbaridades. Yo podré críticar el discurso de los otros políticos, pero me he dignado a ver sus entrevistas, mirarmes sus programas, etc. Me podrá gustar más o menos la STC del TC pero al menos me la he mirado para saber lo que pone, de verdad la información no ocupa lugar y mejor que os informeis vosotros mismos x fuentes directas que de lo que vais oyendo por ahí xq la información os llega distorsionada.
+0
-0
opinar es gratis
Ciudadana Bcn, 29/10/2010 a les 01:00
Es muy fácil hablar desde el desconocimiento, más de uno que crítica C's o Rivera no ha tenido ni la dignidad de entrar en su web, mirar el ideario, programa electoral etc, os quedais con lo superfluo, por ser catalanes no lo hacemos todo bien y parece que como se dice que el catalán y el castellano en Catalunya tienen que ser igualitarios para no vulnerar los derechos de nadie ya C's y sus votantes somos anticatalanes, menudo argumento si señor. En cuanto a los que decís lo de la stc os pediría que primero os la leais y luego opineis xq no se pueden decir más barbaridades. Yo podré críticar el discurso de los otros políticos, pero me he dignado a ver sus entrevistas, mirarmes sus programas, etc. Me podrá gustar más o menos la STC del TC pero al menos me la he mirado para saber lo que pone, de verdad la información no ocupa lugar y mejor que os informeis vosotros mismos x fuentes directas que de lo que vais oyendo por ahí xq la información os llega distorsionada.
+1
-0
Les llibertats individuals dels privilegiats
Anònim, 28/10/2010 a les 01:56
Al senyor Rivera i els seus " entusiastes", els faria una pregunta, ¿on s' és vist que l' estat espanyol garanteixi millor les llibertats de l'individu que un futur estat català?.Em poden respondre o vostès o, ¿el que volen és que es respectin els drets d'una minoria contra els d'una majoria?, només heu de mirar tots aquells que no els voten a vostès ni a partit similars.
+1
-0
L'INDEPENDENTISTE
JORDI SABI, 27/10/2010 a les 22:23
Al Sro Rivera als que son com tu i als que t'envolten sou de pinyo fix no cambiarue.No intenteu de cambia aquells que com yo SOC CATALA t'agradi o no i. AY PERDO POTSE HO VOLEU AMB CASTELLA
+4
-0
68 Diputats al Parlament
Anònim, 27/10/2010 a les 21:08
Tots TOTS si vivim a Catalunya, som expoliats 3000¿ l'any.Per que no ho voleu entendre si viviu i treballeu aquí??.Els vostres fills son esclaus de Madrid i ho seran mentre visqueu aqui per que Madrid os tracta tan si sou nascuts a Catalunya com no com esclaus. Part dels vostres sous s'els emporten i els disfruten alli, que us cal per donar-vos compte?.Ens cal al Parlament 68 Diputats amb allo que han de tenir per proclamar l'Independencia i poder gaudir de l'esforç del nostre treball.Esta clar?.Que podeu esperar dels que hi ha al govern???.PSC,PP,C's,CIU,E,ICV. Cal nova gent cal Reagrupament!!!
+5
-1
MINORIA.
Judas Priest, 27/10/2010 a les 20:55
Aquest Alberto "Riviera" i els seus "ciudadANUS", són la minoria de la minoria a Catalunya. Les seves declaracions són profundament contradictòries, ja que ens nega a Catalunya el que ell vol per a Espanya. De totes maneres el dia 28 de novembre, se sabrà que pensa realment Catalunya. LAPORTA PRESIDENT.
+3
-12
ganador por ko en los debates: albert rivera
Anònim, 27/10/2010 a les 19:53
rivera eres el mejor y en los debates en los medios de comunicacion no podran silenciar tu racional voz. os vais a salir de votos en mi familia os votaran un monton
+6
-2
Alliberament
Anònim, 27/10/2010 a les 19:36
Aquest partit, Cs, és fruit de la reacció unionista al independentisme creixent del nostre país.

Si els espanyols ja ens haguessin assimilat del tot, el Sr Rivera faria part d'un altre partit o es dedicaria a una altra cosa. Quan un país ocupat comença a moure's cap al seu alliberament nacional els ocupants o els que es troben bé amb l'ocupant reaccionen.

Si d'ençà el 1977 els catalans no haguessim optat per la normalització, més o menys activa del nostre país, ningú ho haguès fet per nosaltres i menys els unionistes que al capdavall el seu interès és la assimilació en tots els àmbits amb Espanya.
+3
-2
representacio
un senyor antic, 27/10/2010 a les 19:05
En tot cas som molts mes que els que voten "ciudadanos" i en canvi a nosaltres no ens deixen sortir per la tele com ells, aquesta es la seva democracia, imagineu que fossin mes!, primos de rivera , petits hitlers, ...
+7
-2
DISLÈXIA?
GENERAL MORAGUES, 27/10/2010 a les 18:26


Voldrà dir que l´independentisme creix però no als mitjans de comunicació, que s´esforcen en minimitzar-lo, amagar-lo, dissimular-lo, silenciar-lo, ridiculitzar-lo, criminalitzar-lo, i en definitiva, tot allò que sigui possible, per a DESTRUIR LA REAL VOLUNTAT CATALANA. (Dels Catalans, no dels Colons i demés immigrants inadaptats sovint castellanoparlants i pro-españols, per ser castellans, o per ser sudamericans, o simplement per preferir la billetera més gran i daurada, ignorant tota empatia vers els Catalans, i oblidant la seva pròpia historia en cas de ser ex-colònies castellanes).

Tot el que és públic pertany al estado= metropoli. Per tant, no pertany al poble català, encara que s´escarrassin en fer-nos-ho creure, enganyant només als que es deixen, als bonifacis´...


+4
-2
Jo votaré Rcat, i tu?
Anònim, 27/10/2010 a les 17:31
Al comentarista Eduardo González. Tens raó en moltes coses de les que dius. Som molt variats i cadascú pensa i/o se sent diferent. El problema, quan venen les eleccions és que hem d'escollir uns polítics que ens representin i en això estem; posant damunt la taula les diverses propostes que ens ofereixen. Algunes ja no són creïbles, perquè ja ens les van prometre i ens van enganyar. I doncs, a qui hem de votar, segons tu?. Jo que visc, treballo i m'estimo aquest païs, em sento català i espanyol, però quan els interessos de Catalunya i Espanya estan enfrontats, la meva prioritat i fidelitat és Catalunya. I quina és la teva fidelitat?. La de C's ja ho sabem: Espanya. Però, i la teva?. Es per això que jo penso que en la situació que ens trobem cal votar cares noves que regenerin l'acció política, pel bé del nostre païs: Catalunya, sense desmerèixer per res a Espanya. Per això, jo votaré Reagrupament, perquè no va contra Espanya, perquè va a favor de Catalunya, i sobretot perquè no té voluntat de permanència a l'escena política, com la resta de partits, ja que quan hagi complert la seva funció es disoldrà.
+2
-2
OBRE EL PARAIGUES
GENERAL MORAGUES, 27/10/2010 a les 16:54

QUE VÉ VOLANT "EL CAGANER", COLO DE MERDA!

www.youtube.com/watch?v=fLTEIfzVrEg

+4
-2
EL QUÈ VOLEM ELS CATALANS
GENERAL MORAGUES, 27/10/2010 a les 16:34

LA OPINIÓ DELS COLONS I DEMÉS ESTRANGERS INADAPTATS, ENS IMPORTA UNA M...A.


33



+5
-3
què sabrà ell del que volen els catalans ??
Anònim, 27/10/2010 a les 16:05
en tot cas què sabrà ell de què volen els catalans ??? Em fa ràbia aquesta gent com en Rivera o la Sanchez Camacho que sempre parlen en nom de Catalunya i són 4 gats. Pel bé de la llengua i cultura catalanes espero que aquests impresentables no treguin ni un escó
+4
-3
PAssant dels
espanyols, 27/10/2010 a les 13:58
I a qui l'importa el que diguin els espanyols? Si volem ésser lliures hem de passar olímpicament d'ells. Tenen la mateixa autoritat moral sobre Catalunya com els mongols. CAP.
+8
-4
VENANCI
VENAN, 27/10/2010 a les 12:32
ADEU PER SEMPRE MES Y NO TORNIS JHON LA TEVA RETORICA TORTICERA
NO ENS FA FALTA LA RESTA DE FOREROS AGREIREM NO HAVER DE LLEGIR LAS TEVAS BRETOLADAS FORA DE TO
HASTA NUNCA.
VISCA CATALUNYA HARA MES LLIURE

+5
-4
Ciudadanos + PP + PSOE + Tribunal Constitucional
Anònim Barcelona, 27/10/2010 a les 12:27
Ara que Ciudadanos, el PP, el PSOE i el Tribunal Constitucional ens neguen 4 misaerables competències de competència autonòmica, ara reclamarem gestionar plenament els nostres recursos i els nostres impostos. I no ens cansarem de fer-ho fins aconseguir-ho!
+7
-4
encar no t`has a donat que estàs a CATALAUNYA
MONRÁS, 27/10/2010 a les 12:14
ETS EL TIU QUE MENYS ACONSEGEIXES L´ATENCIÓ AMB POLITÌCA, I MIRA QUE SURTS PER TOT , I TI ESFORÇES, PERÒ NO HI HA MANERA, EL TEU DISCURS ÉS FANÀTIC, MENTIDER, CARAGIRAT I INEFICIENT. PROBA DE MANOBRA AGAFA PIC I PALA POTSER TEN SORTIRÀS. NO FACIS PERDRE MÉS EL TEMPS PERQUE NO TENS PERVINDRE A CATALUNYA., SI NO ET RECICLES HORES D ´ARA CREC JA IMPOSSIBLE) DEIXA EL PAÌS PER HIGIENE DEMOCRÀTICA. VOTEU EL DIA 28 NOVEMBRE A RCAT I SOLI CATA, FAN CAMÍ CAP L ´INDEPENDÈNCIA QUE SERVIRÀ PER TREURE´S MORTS DE SOBRE COM AQUEST PERSONATGE. adéu espanya. un motor per catalunya.
+4
-7
AVISO A LOS FOREROS NORMALES
John Wayne contra los indios, 27/10/2010 a les 12:11
O sea, dos o tres, nada más: me marcho. Como estos tíos gustan de falsearlo todo (la Historia de España, la biografía de Rafael Casanova, la bandera de Cuba, los mapas antiguos, los territorios de la Corona de Aragón... TO-DO), y últimamente se dedican a suplantar mi identidad atribuyéndome mensajes que yo no he escrito debido a que para razonar y argumentar limpiamente no sirven, que sepáis que si aparece algún mensaje con mi nombre antes de la 7:00 horas de mañana, no es mío; lo habrá excretado algún "gracioso" de éstos otra vez.

Saludos en este día más en que Cataluña sigue siendo una región española, y ellos rabian y braman y se retuercen y sueñan con nacioncitas de pitiminí.

;)
+4
-2
Ciudadanos + PP + PSOE + Tribunal Constitucional
Anònim Barcelona, 27/10/2010 a les 11:57
Ara que Ciudadanos + PP + PSOE + Tribunal Constitucional, ens neguen la plena normalització de la llengua catalana al nostre país, ara reclamarem que la llengua catalana sigui
l'única llengua oficial al nostre país.I no ens cansarem de fer-ho fins aconseguir-ho!...I sabem que finalment arrivarà!
+5
-8
Ya verás cómo sí
John Wayne contra los indios, 27/10/2010 a les 11:51
Sí, Anònim Barcelona, 27/10/2010 a les 11:48, te aseguro que sí "us cansareu de fer-ho".
+6
-4
Ciudadanos + PP + PSOE + Tribunal Constitucional
Anònim Barcelona, 27/10/2010 a les 11:48
Ara que Ciudadanos, el PP, el PSOE i el Tribunal Constitucional ens neguen ésser una miserable autonomia, ara reclamarem el màxim autogovern per a Catalunya, és a dir: tenir un Estat Propi.I no ens cansarem de fer-ho fins aconseguir-ho!
+8
-5
quina barra aquest espanyolot
Anònim, 27/10/2010 a les 11:46
Albertito, els que no us menjaríeu un torrat sense el suport mediàtic que teniu seríeu vosaltres, acaparant portades, entrevistes, articles, etc...abans fins i tot de tenir representació parlamentària, o és nque ja no te'n recordes?
+6
-5
Barre la nuera lo que ve la suegra
Eduardo González Palomar, 27/10/2010 a les 11:38
Venan, soy de Manlleu (Osona); esto es, lo que denominamos Catalunya profunda. ¿le parece que la ubicación en el mapa de Catalunya de mi villa natal está goegráficamente bien centrada?
Bajo los efectos de un paroxismo patriotero muchos se erigen en la voz de Catalunya (¡vaya usted a saber si es por ello que a mis 43 años aún no he acertado a discernir si Catalunya habla con voz gutural o nasal?) desde tribunas mediáticas, simples asociaciones privadas (debidamente subvencionadas con dinero público), instituciones gubernativas de rango menor o a mero título personal como sobradamente acaba de demostrar usted en su mensaje anterior. En el supuesto de que lo que pretendan fuere hacerlo en nombre de los catalanes, huelga decirles que somos de toda condición y pelaje. El “hecho diferencial” al que tanto gustan traer a colación desde el mundo soberanista a modo de extraordinario aglutinante catalanista se hace añicos con sólo darse un atracón de realidad a pie de calle y constatar lo mucho que nos aleja ideológicamente a unos de otros; la diversidad racial o lingüística de nuestros conciudadanos; el abismo que dista entre los que son creyentes religiosos y los que, como un servidor, se saben agnósticos por tolerancia y ateos por convicción y tantos otros hechos diferenciales “autóctonos” como el espacio, el tiempo y la capacidad de nuestras seseras nos permitiesen exponer. No obstante, todo lo expuesto anteriormente no debería ser obstáculo para que unos seres humanos fueren iguales en derechos y obligaciones en cualquier sociedad que como tal aspire a llamarse democrática.
+5
-4
Ciudadanos + PP + PSOE + Tribunal Constitucional
Anònim Barcelona, 27/10/2010 a les 11:35
Ara que Ciudadanos, el PP, el PSOE i el Tribunal Constitucional ens neguen les miserables engrunes, ara reclamarem la barra de pà sencera. I no ens cansarem de fer-ho fins aconseguir-ho !
+6
-10
Venancio, ¿por qué mientes?
John Wayne contra los indios, 27/10/2010 a les 11:27
A la gente de Cataluña se la trae al pairo la independencia de las narices. Ni se sienten oprimidos ni leches, eso es una trola de las vuestras, que vivís de mentiras, falsedades, mitos y bulos alimentados por tontos útiles a los millets y prenafetas de turno.

La prueba de cuanto digo es que en los agroreferéndums habéis hecho un ridículo espantoso: la población ha pasado de vosotros los separatistas y se ha quedado en casa viendo Telecinco, tío, que no te enteras y prefieres vivir de fantasías.

Y a la Diada de este año han ido muchísmos menos miles de personas que a la del 2009.

Aterriza ya.
+11
-4
AL SR EDUARDO GONZALEZ PALOMAR
venan, 27/10/2010 a les 11:07
Me parece un escrito elocuente con recurrencia y muy bien expuesto se noa que sabe escribir no como yo que como no me dejaron escribir en mi idioma el suyo lo aprendi mal per eso de joder como dicende los catalanes, pero su discurso no tiene fundamento ninguno.
a ud le falta darse un paseo por la catalunya real
pasearse por las comarcas tomarse algo en los bares de los barrios de las ciudades del centro y norte de catalunya hablar con la gente y vera que el sentimiento que se ve en la gente no es decreciente sino todo lo contrario por que tambien desde hace varios años se suma el sentimiento de rrabia y rechazo a todo lo que venga de espanya,cosa que ellos se lo han ganado a pulso, por su contnua falta de respeto hacia catalunya y no solo por ser catalanes si no que interfieren en la identidad propia menosprecian nuestra
cultura y cuando a un pueblo se le toca la identidad y la lengua si no reacciona no es un pueblo.y por suerte el mio ya ha dicho basta.
un saludo y le aconsejo que haga turismo por catalunya
visca catalunya lliure
+5
-13
A quien de bailar tiene ganas, poco son le basta
Eduardo González Palomar, 27/10/2010 a les 10:46
Hoy por hoy, desde el mundo independentista en Catalunya se sostiene una reñida competición por colgarse la acreditativa medalla del esperpento. Su cohorte de voceros políticos y mediáticos no pierden oportunidad de repetirnos mensajes de esta estofa: "crece el número de independentistas en Catalunya"; sin embargo, el único partido político con representación parlamentaria que se define inequívocamente independentista cosecha reveses electorales de modo acusado desde hace una pila de años. A mayor abundamiento, hasta las encuestas sobre intención de voto son con ERC, a escasas semanas de las próximas elecciones autonómicas, enormemente contundentes al interpretar la enésima caída en número de sufragios. El singular atenuante lo establece una incógnita sobre cuántos de ellos pasarán a engrosar los resultados de otras formaciones políticas de nuevo cuño y reciente fundación dentro del orbe "soberanista". Otro de los característicos mensajes, a modo de advertencia, utilizado como pretendido instrumento disuasorio, deja un rastro de pueril trasparencia que se revela ineficaz a leguas: "si hacéis aquello que perjudica al movimiento independentista, este aumentará"... vaya, si lo beneficia para qué lo advierten, ¿para que lo perjudique?
Pasada la "Diada", incluso esa costumbre de colgar "senyeres" y "estelades", se ha vuelto a constatar que decrece de manera significativa por parte del conjunto de la ciudadanía año tras año, pese al vano intento de aguerridos partidarios de la causa de apiñar gran número de banderas en lugares visibles de una misma vivienda (ya por supuestas premisas desde partidos políticos, ya por iniciativa propia). La manifestación del 10 de julio de 2010 también nos la han tratado de magnificar, desde las huestes independentistas, como una muestra más del incremento de incondicionales y un "hecho sin precedentes en la Historia de Catalunya"; obviando la mayor distancia del recorrido y cifras ofrecidas por la organización convocante de la celebrada el 18 de febrero de 2006 por motivos semejantes y con mismo afán de desprestigiar el cómputo desinteresado de asistentes.
En resolución, los datos objetivos hacen prescindir de ociosas matizaciones para sostener que en Catalunya hay "menos" independentistas, hoy por hoy.
+7
-3
Punt per Punt
Anònim Barcelona, 27/10/2010 a les 10:42
1) Molts Catalans i catalanes hem canviat amb la sentència
del TC.Se'ns neguen les miserables engrunes, doncs
aleshores reclamarem la barra sencera de pà.
2) El concepte de liberalisme i de progressisme és dubtós,
perquè avantposen la lliberalitat de l'Estat davant la
lliberalitat del poble.
3) Posen per davant la decisió d'Espanya(resta de l'estat)
per sobre la voluntat de Catalunya : de tal manera que
ens veiem supeditats a la voluntat d'uns estranys al
nostre país. És que el poble de Catalunya ha votat
supeditar-se a la voluntat de l'Estat espanyol? S'ha
preguntat realment a tots els catalans si volen
supeditar-se a l'Estat de Dret. Pregunti-ho Sr Rivera a
tots els catalans, i veuran que li responen...Potser amb
el dret de conquesta, i a base de càstigs, Espanya
finalment ho acabarà aconseguint.Perquè la història no
cal oblidar-la, per molt que vulguin mirar a una altra
banda
4) El seu partit nega el dret a decidir dels catalans...Per
por a què Espanya esdevingui una república bananera...
Quan realment es tracta d'escollir democràticament el
que es vol (suposo que, si esmenta les repúbliques
bananeres, és per la seva manca de democràcia)
5) Quan arrivi al Parlament, està clar que Ciutadans farà
l'olla grossa a PPC, a CiU ni els "burxarà"(tranquils
"Ciudadanos"són autonomistes), i en canvi si ho farà amb
els partits independentistes.Sou clarament
una eina política de l'Estat Espanyol, l'eina de la
imposició i amb clars intents col.lonitzadors.Moltes
vegades, fregant el terrorisme polític incendiari i de
dividir la nostra societat...Ademés el partit
"Ciudadanos" demostra una gran manca de respecte al
Parlament Català i al poble català, quan us adreceu
parlant en castellà en el faristol (quan sabeu parlar
perfectament la nostra llengua).


+1
-2
Liberalisme - Viquipèdia
Perdoneu, però algú ho havia de dir, 27/10/2010 a les 10:15
A tìtol informatiu: extracte liberalisme viquipèdia:
[1]CORPUS IDEOLÒGIC LIBERALISME
...Per a una ideologia tan madura com el liberalisme, els anys han suposat la creació d'un esquema d'idees radicalment coherent, o més ben dit, diversos esquemes. Això no vol dir, òbviament, que tots els liberals ho siguin: de fet es comú trobar-se amb gent d'ideologia no-liberal (auto)identificada com a "liberal" pel simple fet de compartir petits punts amb el liberalisme. Al món anglosaxó l'escola americana ha propiciat una identificació amb corrent de pensament socialistes, mentre que a l'Europa continental la influència austríaca l'ha emmarcat dins moviments reaccionaris i conservadors. Per exemple, a l'Estat espanyol és comú trobar-se amb post-franquistes intentant fer-se passar per liberals, pel simple fet de sentir afinitat pel sistema capitalista i oposició al progressisme polític...
[2]LIBERALISME AUTORITARI
...El liberalisme autoritari considera l'Estat com a un mal necessari per a garantir un ordre liberal, és a dir, el règim de propietat privada, l'espai de seguretat, etc. Però en cap moment ha de sortir d'aquests àmbits, i per tant cal restringir fortament les llibertats polítiques d'aquells que defensen un major intervencionisme. Els més moderats es limiten a prohibir constitucionalment la política social del govern, mentre que els més radicals defensen l'abolició del règim democràtic i la instauració d'una dictadura liberal i un estat policíac...


http://ca.wikipedia.org/wiki/Liberalisme



+12
-5
Creixement
AliBay, 27/10/2010 a les 10:08
Sí, la gent no és independentista. I la prova és que jo mateix vaig veure el 10J com tot de funcionaris de l'ajuntament de Barcelona anaven amunt i avall amb miralls perquè fes l'efecte que érem un milió i mig.
+12
-2
aquest payo no s'entera
venan, 27/10/2010 a les 09:44
Sr river els catalans no hem cambiat masa per que fa 300 anys que volem el mateix recuperar el nostre pais.
que hara es fa mes soroll y tant estem fards de que gent com tu ens falti al respecte ens vulgui treure derets y
a mes es vol creure poseidor de la raó.
els catalans fem mes soroll per que estem fards de ser
expoliats economicament y que desde madrid esn diguin que som uns quejicas.
els catalans fem mes soroll per que ya n'ia prou y farem un pas endavant os agradi o no y gent com tu y els del pp haureu de callar.
adeu sr rivera, adeu sras y srs del pp,adeu espanya,bon
vent y barca nova.
visca catalunya lliure
+3
-2
hmm
Tomppa, 27/10/2010 a les 09:42
Més a prop media calla de realitats a Espanya perquè es un de països amb més corrupció i més feixista que existeix a Europa. Això és informació que té la gent a fora però no tant a Espanya perquè majoria la gent a Espanya poden només comunicar amb persones com Hugo Chavez etc. perquè no saben parlar cap idioma internacional.
+4
-15
dACORD
Anònim, 27/10/2010 a les 09:36
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+13
-2
Fuerza Nueva-Ciudadanos!!!
Anònim, 27/10/2010 a les 09:17
Aquest carca o pajaro espanyol es un esquizofrenic amb tota la seva colla de exaltats espanyolistes; sense FUERZA NUEVA es normal que hi hagi CIUDADANOS-ESQUIZOFRENICOS; Feixime i Ciudadanos, la mateixa porqueria espanyola!
+7
-3
Facebook-Expulssió Duran i Lleida de CiU
Facebook-Fora Duran i Lleida de CiU, 27/10/2010 a les 09:03
La veritat:
- La forquilla d´edat dels 55 als 85 anys ,encara queda lluny de l´accés a les noves tecnologies,majoritàriament.
-Existeix una dictadura televisivament parlant,del que en Rivera forma part,peró també TV3.
-És,per aixó ,feina del jovent,que parlin amb els seus pares i avis....i els si facin saber que CiU ja s´ha convertit en el nou P.P a la nostra nació.

Si no és així,l´Abert Rivera tindrà raó en els seus plantejaments.
Visca Solidaritat Catalana per la Independència!
+14
-3
No val la pena
llegir el que diuen els enemics de Catalunya, 27/10/2010 a les 09:00
No m'he molestar a llegir-la. Crec que ja faig prou esforç escrivint això.
+9
-5
Ja us queda menus, Albert
El tontu de la web, 27/10/2010 a les 07:24
Aquets ejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjpanyols fastigossus de Ciumarrans aviat surtirán del Parlament, sen turnaràn a Ejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjpanya i el deixaràn per els pulitics de vritat, com Carreteru i com l'honrat i cast Laporta, dos pulitics ejemplars i hunestus, que es el que la Gran Naciò Catalana necessita el pruper 28 de nuvembre, GÑÉ.

VISCA CATALUNLLA LLLLLIURE!!!! GLGLGLGLGLGLGLGLGLGLGLGLGLGLGL
+9
-4
Miquel Macià l'editor
Antoni Gomis Oller, 27/10/2010 a les 06:14
Macià,t'hauría de caure la cara de vergonya. Plantificar en portada aquesta pestilència anticatalana!
+17
-4
Ho veurem el 28-N
Anònim, 27/10/2010 a les 01:26
Ho veurem el 28-N
De Fora vingueren que de Casa Nostre ens tregueren. Never!

Independencia

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: