COMENTARIS

+
1

-
2
No, quin canvi PSC!Llorenç, 17/10/2010 a les 10:51
Catalunya és l'únic lloc del món amb dues llengües oficials on et multen si nomès rotules el teu negoci privat en una d'elles.

+
1

-
1
Quin canvi PSC!Anònim, 17/10/2010 a les 07:22
De sobte sembla que el PSC s'ha tret la careta i s'ha fet plenament espanyolista. Pensa que li pot esgarrapar potser algun vot als seus amics del PP?.
Catalunya és l´unic país del món en el que els que vénen a guanyar-se les garrofes, perquè no se les han pogut guanyar al seu lloc de naixement, poden imposar la seva llengua i els seus costums als que els hi han permès millorar la seva posició.
Quines penques!

+
1

-
0
Si fos de veres aixíAnònim Barcelona, 17/10/2010 a les 02:27
És clar que tenim gent castellano-parlant que sap parlar el català, però opta per no parlar-lo; i que el socialistes, opten per fer una política de bones maneres i de pedagogia que oculta un clar bilingüisme que escombra cap ala castellà...Tot i aquestes evidències,les multes per no retolar en català, no em sembla una bona mesura per la forma com s'aplica. Només cal veure, com aquesta llei la utilitza la caverna mediàtica espanyola, per demonitzar-nos i qualificar-nos de "nazis". Jo crec que de la mateixa manera que a Catalunya trobem rètols d'establiments en xinès, àrab, català, castellà, anglès, etc...Fora millor que permetèsim que s'identifiquin els patrons o els amos dels establiments, en la seva veritable identitat. Però obliguem-los amb una nova llei a que t'obliguin a atendre't en català. Una denúncia o un inspector obligarien als qui t'han d'atendre, a fer cursos en català sense haver de pagar multes, però si a apendre'l i a utilitzar-lo.El client és qui paga i qui mana.

+
3

-
0
Visca la pedagogiaSebastià, 16/10/2010 a les 14:19
Jo també vull que m'apliquin la pedagogia quan aparqui en zona verda o blava sense tíquet.

+
5

-
0
Gir escanyolistaAliBay, 16/10/2010 a les 11:44
Pobrets, es pensen que la catàstrofe electoral que els espera la podran evitar virant cap a l'electorat tradicional escanyolista del Baix Llobregat i no s'adonen que ja fa vint anys que no existeix.

+
5

-
2
Qui no comlliex una llei ha de ser sancionatAnònim, 16/10/2010 a les 09:37
Entenc que avui dia, qui es nega a retolar en català, no ho fa per manca de pedagogia, sinó per odi i despreci i voluntat de destruir la nostra llengua. No es pot alegar ignorància. Som al 2010.
Si hi ha una llei que diu que per garantir els drets de la poblacio autòctona a entendre els retols, el que cal es fer-la complir, i com totes les lleis del mon en tots els paisos del mon, qui no la compleix, resulta sancionat. En major o en menor mesura, però resulta sancionat.
Mai no he trobat que els Mossos d'Esquadra em perdonessin una multa i m'expliquessin de bon rotllo que calia anar a menys de 120 km/h. per exemple.
Fer el plantejament que fa el PSC es d'una demagogia total, és un insult als qui s'han sacrificat durant segles per defensar la llengua, i una forma de disputar el vot als grups parafeixistes espanyols com el PP o Ciutadans o PxC, acostant-se vergonyantment cap als seus postulats neofranquistes.
Com ha acabat el PSC. Tant treballar per a res.

+
6

-
1
alehopAnònim, 16/10/2010 a les 09:28
El programa electoral aposta per una política lingüística "en positiu", treballant "des del foment, no des de la coacció ni l'enfrontament". Per això els debats electorals s'han de fer en castellà. D'això se'n diu coherència!!!