Redacció | Actualitzat el 11/10/2010 a les 09:28h

5,2 milions de catalans estan cridats a les urnes el 28-N

Aquest dilluns s'inicia el procés d'exposició pública del cens electoral als ajuntaments

Més de 5,2 milions de catalans estan cridats a les urnes. Foto: Adrià Costa

Aquest dilluns s'inicia el procés d'exposició pública del cens i de rectificació de les dades per a les eleccions al Parlament del 28-N. Les dades estaran exposades a les seus dels ajuntaments i consolats fins al proper 18 d'octubre. També, a partir d'aquest dilluns, es poden presentar les reclamacions per modificar les dades i sobre inclusió o exclusió del cens. Per a aquestes eleccions al Parlament de Catalunya, hi ha un cens electoral provisional de 5.229.651 persones, 17.865 persones més que a les eleccions del 2006.

Del total de persones cridades a les urnes, 3.900.952 persones són de la circumscripció de Barcelona; 486.679 persones, de la circumscripció de Girona; 301.186 persones, de la circumscripció de Lleida; i 540.834 persones, de la circumscripció de Tarragona. Coincidint amb aquest inici d'exposició pública del cens, el Govern comença la campanya informativa sobre la comprovació del cens en període electoral. Aquesta campanya està adreçada a tota la ciutadania, es podrà seguir des del web especial de les eleccions .

133.437 electors catalans a l'estranger


Els catalans que viuen o treballen a l'estranger podran votar des del seu lloc de residència a les eleccions al Parlament del proper 28 de novembre. Per fer-ho, cal que estiguin inscrits en el Cens d'Electors Residents Absents (CERA) i adscrits a algun municipi català.

Entre els dies 11 i 18 d'octubre, els electors del CERA poden comprovar les seves dades censals a les respectives oficines consulars. Actualment, hi ha 133.437 electors catalans inscrits al CERA, dels quals 102.363 corresponen a la demarcació de Barcelona; 9.710, a la de Girona; 11.407, a la de Lleida, i 9.957, a la de Tarragona. El nombre d'electors catalans del CERA ha augmentat sensiblement des de les eleccions al Parlament del 2006, en què la xifra total d'inscrits era de 108.851.



D'altra banda, i per primera vegada en unes eleccions al Parlament de Catalunya, també podran votar des de l'exterior els electors catalans que es trobin temporalment a l'estranger. Per fer-ho, cal que sol·licitin personalment la documentació electoral en una oficina consular abans del 30 d'octubre. L'imprès de sol·licitud està disponible a les oficines consulars i es pot descarregar, a més, des del web de Ministeri d'Assumptes Exteriors i Cooperació . Es tracta d'una modalitat més de vot per correu, però des de l'estranger, que es comptabilitza en el municipi on estan censats els electors.

Navega per les etiquetes

eleccions al Parlament

Referències a Internet

eleccions

COMENTARIS

+1
-0
Qui s'ha d'abstenir
Reagrupat, 12/10/2010 a les 07:17
Abstencionisme el Novembre pot ser igual a espanyolisme
+1
-0
Per Urnes
Anònim, 11/10/2010 a les 21:46
Per Urnes,
Tots els vots son importants, no els hi regalis el teu vot.
Ara es el nostre turn de no perdra temps com fan els
politics. Deixal's-hi saber que estas decabuda de ells.
Fes us del teu dret, vota es la teva veu. Perdra el temps es si no vas a votar. No els hi donguis el teu dret a votar.
Engrescat, parla amb els amics, els veins...
Vota per Catalunya.
+1
-0
Agitadors contra el vot: per que i per qui?
Cartanya, 11/10/2010 a les 17:58
Quin interes te dir que no votare, per que treballes?
+2
-0
SI NO VAS O ANEU A VOTAR NO TENS DRET NI HA OPINAR
Monràs, 11/10/2010 a les 14:11
No votar o dir que ho facin els altres es amagar el cap sota l´ala, aixó fa que no tinguis dret a opinar, eTs com un zero a l´esquerra,no facis perdre el temps a la gent que te interès i vol participar, llegeix www cnn.cat, si vols asebentar de l´espoliació que pateix CAT. i que cal sol.lucionar hem el vot per els partits independ. reagrupament i sol catalanya per aconseguir amb tots dos el 68 diputats que es necessiten per treuren´s els momios actuals que governen CAT I ESPANYA.UN MOTOR PER CAT. SI NO VOLS VOTAR FES SILENCI, COM SI FOSSIS MORT.
+0
-0
coalició per la independència
SCI + RCAT, 11/10/2010 a les 12:05
L'Assemblea de solidaris i reagrupats per una coalició conjunta ha iniciat una CONSULTA ONLINE per recollir l'opinió d'adherits, associats i simpatitzants.

www.cxi.cat

La pregunta és:
"Esteu a favor que Ragrupament i Solidaritat formin una coalició en aquestes eleccions?"
VOTA !!
+6
-0
NO VOTARA DIU
Anònim, 11/10/2010 a les 11:13
Es que a aquestes altures encara no saps que si no VOTES t´assegures el VOT als GUANYADORS? o bé per al PP o bé per al PsoE..no et dic CiU, perque és el mateix que el PP, no obstant més....
Com és ben palés VOSTES diran les mil i una "chorrada" però els ciutadans ho tenen ja claríssim, hi molts més que voran la LLUM, que encara que vostés diguin que és fosc, JA NO ELS CREURAN....i la INDEPENDENCIA està al tocar,i...encara que ningú ho sàpiga el MON tindrà que donar les gràcies, perque es podrà SALVAR...perquè la fissolofia actual HA TOCAT SOSTRE!! i aquests que, encara no ho saben...voran la LLUM, BOBOS JA NO HO SON A. D. G.
+2
-5
Urnes
Anònim, 11/10/2010 a les 10:36
No cal perdre el temps anar a vota,el ciutadans votan, i ELLS foten el que els i dona la gana, NO Votare!!!!

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: