Xavier Tedó | Actualitzat el 10/10/2010 a les 17:58h

Mitja Tarragona sense col·legi electoral el dia de la consulta

Els organitzadors hauran d'utilitzar una urna mòbil davant els preus que reclama l'ajuntament per la cessió d'espais públics

Vot anticipat a Tarragona. Foto: Xavier Tedó

Per molts ciutadans de Tarragona anar a votar el proper diumenge es pot convertir en un autèntic viacrucis. A una setmana de la celebració de la consulta sobre la independència, els organitzadors denuncien que a la meitat dels barris de la ciutat no hi haurà col·legis electorals.

Els preus que demana l'ajuntament per la cessió d'escoles i centres cívics, que va dels 500 als 800 euros, fan inviable que la plataforma organitzadora pugui assumir les despeses del seu lloguer.  A hores d'ara tan sols hi ha col·legis electorals, tots ells cedits per entitats, al casc antic, a la part alta, a l'Eixample, al centre de la ciutat, a la zona de ponent (Bonavista, La Floresta i Torreforta), a llevant i al Serrallo. En total, només una vintena de col·legis electorals en una jornada  on estan cridades a votar de més de 118.000 persones.  D'aquesta manera, els habitants de barris com Sant Pere i Sant Pau, Sant Salvador, La Granja, Campclar, Riu Clar, Icomar o l'Arrabassada hauran de desplaçar-se uns quants quilòmetres si volen exercir el seu dret a vot.

L'organització té previst muntar una urna mòbil que recorri aquest barris durant tot el dia per mirar de contrarestar mínimament la manca de col·legis electorals i incrementar la participació. La portaveu de Tarragona Decideix, Lorda Marauri, remarca que "no ens esperàvem no comptar amb el suport de l'ajuntament després que aprovés una moció on es comprometia a cedir espais públics sense concretar aquests costos".

La representant de l'entitat lamenta que el consistori no hagi modificat les tarifes normals (42,85 euros l'hora) "sent com som una entitat sense ànim de lucre" i recorda que a Sabadell, on també governa el PSC, "l'ajuntament va demanar 1200 euros per la cessió de tots els locals". El resultat és que la consulta no es farà en cap espai de titularitat pública. Marauri deixa clar que l'objectiu de l'equip de govern és "posar totes les traves possibles per desmobilitzar la ciutadania". De fet, el PSC, juntament amb el PP, és l'unica formació que ha rebutjat participar en un debat polític a la Universitat Rovira i Virgili dijous vinent en què hi prendran part representants de CiU, ERC, ICV, la CUP, Reagrupament i Solidaritat.

Navega per les etiquetes

IndependènciaTarragona

COMENTARIS

+0
-0
Ataquen
Francesc (Menorca), 11/10/2010 a les 17:43
Trols dependentistes i colons diversos fent spam contra la llibertat.

Els partits dependentistes lluitant frontalment contra l\\\'autodeterminació. Açò ja no és dependentisme, sinó antidemòcrates. Cosa lletja, vaja.

Pot ser que tots plegats vegin que el procés ha començat i que estiguin cagats?
+2
-0
Ajuntament Corrupte
ferran2, 11/10/2010 a les 13:02
Unes declaracions fetes per un alt càrrec feixista de l'època i que no recordo el nom, deia en public que li agradava Tarragona perquè “era la ciutat menys Catalana de les quatre capitals provincials”
Lo que van ser unes declaracions fetes per insultar, tenen en l'actualitat tota la seva validesa literal, gracies a la desgraciada política municipal feta en les ultimes dècades.
Una política dedicada en exclusiva a la corrupció per la especulació urbanística, la despersonalització de la ciutat és absoluta, han eradicat la classe mitjana de la ciutat al permetre dos grans superfícies Eroski i Corte Ingles que ha fet fugir el comerç tradicional per ser substituït per gent de tots els continents amb els Todo a Cien i pels galliners turístics que infecten tota la ciutat.
Una ciutat on ni tan sols te un cinema a menys que la gent s'en vagui cap un polígon industrial on hi ha unes altres superfícies a varis kilòmetres de la ciutat.
Aquest criminal model econòmic basat en la especulació, els polítics ens ho venen embolcallat amb la gran mentida dels beneficis que dona el creixement econòmic i que ningú discuteix, perquè la gent ho te interioritzat com una nova religió que no és pot discutir.
Mentre ERC i els anomenats ecologistes de ICV fent de tontos útils quan els del PSC-SOE els necessiten.
Amb aquest panorama un servidor anirà a votar per la INDEPENDENCIA encara que sigui en una furgoneta el mig del carrer i plovent
+0
-0
Es posen la corda al coll
Anònim, 11/10/2010 a les 10:29
Ells mateixos s'estan posant la corda al coll i ells mateixos acabaran donant la patadeta al taburet. Els locals públics els ha pagat la gent, sobretot la gent que ha pagat, i amb els de Tarragona diuen que també s'han pagat els d'Extremadura, per exemple i per dir un cas sonat. S'entén que s'hagi de pagar el cost (llum, aigua, Wifii o connexió a Internet, personal que es desplaçarà potser només per obrir i tancar la porta i la llum) però d'aixó a fer-ne un petit negoci (500/800 euro per 1 dia)...
+1
-0
associats a RCat o SCI
Anònim, 11/10/2010 a les 09:09
voteu per la coaliciò RCat+SCI


http://www.cxi.cat/
+3
-1
Com pot-ser?
Anònim, 11/10/2010 a les 03:17
No son les escoles publiques per l'us de tots?
No paguem per elles amb els nostres impostos?
Si el poble paguem amb els nostres impostos, qui es el govern per demanar mes despesses?
Les escoles publiques, els edificis publics son de tots els ciutadans, no son del govern.
Si som democratics a on es pensa l'ajuntament que exercim el dret a votar que tots els ciutadans tenim?
Que en pense-ho?
+5
-0
TGN mai ha estat un feu independentista
carlos, 10/10/2010 a les 20:56
Tarragona mai ha estat un feu independentista! La particpació serà baixa, però vaja l'important és que el debat surti al carrer!
+4
-0
Què la gent es desplaci a votar
Anònim Barcelona, 10/10/2010 a les 20:29
Què la gent es desplaci a votar. Si cal que contractin un servei de transport.
+0
-0
veniu a Reus
ernest , 10/10/2010 a les 20:09
Tarragona... patrimoni de politics poca vergonyes amb tics antidemocratics!!!!!.
+4
-0
PSC de las JONS
Anònim, 10/10/2010 a les 19:59
Aixo es el que enten el PSC per democracia. Partit de sectaris anticatalans
+3
-0
No marxaran
Torsimany, 10/10/2010 a les 19:58
Judas Priest, no marxaran. Es quedaran i alguns predicaran que sempre han volgut tenir una estat. Altres també es quedaran i faran veure que no passa res o es ficaran amb altres grups per divertir-se que és realment el que fa aquest del JA JA JA.
+7
-0
i ERC no fa res?
Anònim, 10/10/2010 a les 19:41
i ERC no fa res? si governa amb el psc!
+7
-0
I ERC
MalPensat, 10/10/2010 a les 19:14
La pregunta és: on són els regidors de govern d'ERC de Tarragona?
+7
-19
A VER CUANTO DURA ESTE
JUA JUA JUA JUA JUA JUA, 10/10/2010 a les 19:13
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+5
-0
Psc-PsoE anti catalans i anti demòcrates
Anònim, 10/10/2010 a les 19:09
Com no el PsoE-Psc jugant brut per evitar la Llibertat de Catalunya.
+9
-23
JUA JUA JUA JUA JUA
Anònim, 10/10/2010 a les 18:55
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+13
-1
al PSC li passarà factura
josé luis, 10/10/2010 a les 18:49
al PSC li passarà factura haver-se allunyat del catalanisme de Maragall perquè ara ja ni respecten la voluntat popular!
+12
-3
JA JA JA JA JA JA.. JO TAMBE
gironi, 10/10/2010 a les 18:46
No cal fer cas d´els cuatre retresats mentals espanyols, parlen aixi nomes per la rabia i la por. Mai com ara, des que varen venir a CATALUNYA , s´els habia parlat tant de le nostre futura INDEPENDENCIA . Fotran molts de pals al carro, pero tart o d´hora la tindrem. Ells nomes es veuen impotents i saben que ho tenen tot perdut. Nomes tindran dos camins, integrarse o fotre el camp a les espanyas , amb una ma al devant i un altre al darrera , tal com varen vindre.
+13
-4
Els partits unionistes són ja el passat!
Vicenç Ramoneda i Ullar, 10/10/2010 a les 18:42
Els avantatges de la llibertat i independència ja les sabem.


http://www.youtube.com/watch?v=o0OpgAmW8k8



http://www.youtube.com/watch?v=D6FCN1sfCbI



http://www.youtube.com/watch?v=M9U7lV3giR8&feature=player_embedded


Perquè els unionistes no ens diuen les avantatges que te el continuar sent espoliats amb 22.000.000.000 d’€uros per Espanya ?
Voler estatutets, concerts o federalismes no és voler-nos esclaus a Espanya?

A qui volen enganyar els unionistes? Als catalans? Au, va!

Els partits unionistes són ja el passat!
Els futur és Llibertat!
Els futur és ser Estat!
+11
-25
JA JA JA JA JA JA JA JA
Anònim, 10/10/2010 a les 18:23
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+27
-7
PSC=PP.
Judas Priest, 10/10/2010 a les 18:16
Veig que no podem desfer-nos d´espanyols limitats, com el del comentari anterior. És igual, quan siguem independents ja marxaran tots de Catalunya cagats de por.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: