Nació Digital | Actualitzat el 10/10/2010 a les 10:20h

Catalans dels EUA voten sí a la independència

Una vegada tancat el període de votació de la consulta sobre la Independència entre els catalans i catalanes dels Països Catalans residents als Estats Units d'Amèrica, el resultat ha sigut d'un 95% (217 vots) favorable a la independència, un 4% (9 vots) en contra, i un 1% (2 vots) en blanc.

La comissió "Els EUA Decideixen" ha comptabilitzat un total de 279 vots, dels quals 228 han estat vàlids. Un total de 45 van ser emesos a la Taula de San Diego (Califòrnia), 40 a la de Nova York, i 194 van arribar anticipadament per correu. La propera setmana se'n contaran aproximadament uns 25 enviats abans de la consulta, però que arribaran massa tard per a ser contabilitzats ara.

La comissió organitzadora valora la jornada. La participació ha estat comparable a la que s'ha realitzat en altres països malgrat les dificultats pròpies de tractar-se d'un país de dimensions molt superiors i on la penetració de la campanya era, a priori, molt més complicada. A tall d'exemple, és l'única vegada que s'ha organitzat a un territori amb una diferència horària de tres hores entre los dues costes. "També ens omple de satisfacció el fet que han arribat vots de gent originaria del Principat, el País Valencià i les Illes, sense tenir en compte els vots dels organitzadors que també provenen d'arreu els Països Catalans. No era casualitat tampoc que la consulta coincidira amb la Diada Nacional del País Valencià".
 
La comissió “Els EUA Decideixen”, està formada majoritariament per joves professionals d’arreu els PPCC sense cap vincle polític. L’esdeveniment s’ha donat a conèixer de boca a orella i amb medis online com ara Facebook, Twitter o Google.

Durant la votació, un gran nombre d’americans i simpatitzants d’altres nacionalitats, així com turistes, s’han interessat pel significat del referèndum i per la lluita per l’autodeterminació. La jornada ha transcorregut sense incidents en un dels llocs més emblemàtics de San Diego (el Balboa Park) i de Nova York (Manhattan).

La consulta ha seguit directrius estrictes per a garantir la integritat del procés, amb la presència d’observadors internacionals i un notari. Han pogut votar els majors de 16 anys, nascuts o vinculats a qualsevol territori dels Països Catalans, residents als EUA. Entre les anècdotes de la jornada a San Diego hi ha la d’un votant que ha viatjat des de Phoenix   (570 km), mentre que un organitzador i dues observadores han viatjat des de Standford (770 km). A la taula de Nova York hi ha acudit des d'una dona que porta més de 40 anys a la ciutat fins a una estudiant que hi acabava d'aterrar. També cal destacar que han votat per correu dos germans de 91 i 88 anys residents a Nova York.
 

Navega per les etiquetes

Estats UnitsConsultes

COMENTARIS

+3
-9
Anexionaros
Francesc Franc, 10/10/2010 a les 17:40
Podeis anexionaros a ohio...puestos a hacer chorradas...De todos modos visto el número de nulos, se ve quien es indepenentista...aquel que no sabe leer..
+2
-2
Morts de gana
Anònim, 10/10/2010 a les 17:03
Veig que els analfabets d'espanyolets que escriuen aquí no han anat de pont a robar en algun hort del país. Morts de gana.
+4
-3
qui vol ser espanyol?
españolmuertodehambre, 10/10/2010 a les 15:55
Ningú no vol ser espanyol, ni els gibraltarenys, ni els andorrans ni els portuguesos, per no parlar de tota l'Amèrica hispana que es va independitzar sencera, un país rere un altre.
+11
-2
Respuesta
Anònim, 10/10/2010 a les 15:50
No, porque no es catalán. Pero yo sí.
+3
-9
JUAS JUAS JUAS JUAS
Anònim, 10/10/2010 a les 14:48
¿Y Obama a votado?
+1
-1
Nuls
AliBay, 10/10/2010 a les 12:21
51 vots nuls de 279 és un 18% de paperetes errònies.

O la cosa era molt i molt complicada, o no s'ha explicat bé, o el (poc) nivell intel·lectual s'encomana.

M'agradaria que algú expliqués com ha sigut possible.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: