Quico Sallés/Barcelona | Actualitzat el 07/10/2010 a les 12:43h

Requejo: «Si el PSC aplica el seu programa, Catalunya desapareix»

En una conferència a la seu nacional de Reagrupament titlla els líder independentistes “d'aficionats”. “La paradoxa del 29 de novembre és que hi haurà menys independentistes al Parlament que al carrer” afirma el catedràtic de ciència política

Ferran Requejo va carregar contra els partits tradicionals, especialment el PSC, i els nous independentistes. Foto: QS/ND

Dura anàlisi del catedràtic de Ciència Política, Ferran Requejo, pronunciada ahir a la seu nacional de Reagrupament. Requejo va desgranar l'actual moment polític de manera “empírica” sentenciant agres crítiques al format de l'actual independentisme i als partits polítics tradicionals. Àcida i contundent va ser la crítica al programa federalista del PSC. “Els socialistes tenen un discurs trist, és un partit sense expectativa, la seva proposta federalista és pura retòrica; és més, si apliquen el que diuen Catalunya desapareixerà en dècades” va sentenciar el politòleg.

Per Requejo, que es va definir com “independentista instrumental i estratègic”, després de la sentència de l'Estatut només queden tres sortides: autonomisme, recentralització de l'estat o independència. “Si bé l'única sortida que quedaria és la independència falten polítics professionals que siguin capaços d'elaborar un discurs; el problema actual és que l'independentisme està escorat cap els aficionats a la política i marcat per un minifundisme organitzatiu: això no és seriós” va afirmar.

El catedràtic de Ciència Política va afegir que “avui per avui no hi ha cap líder visible que ens porti cap a la independència”. “Encara està tot per fer: travar aliances internacionals i internes,  i establir un com i un ritme temporal clar; posar un nou color al mapa és una de les accions més radicals que es poden fer per la que cal una inèrcia d'elaboració prèvia i veure si així ens en sortim, que ja veurem”. “El referèndum és un mitjà no un objectiu i declarar unilateralment la independència per part del Parlament sense una elaboració prèvia provocarà riallades a Madrid que s'escoltaran fins a Vladivostock” va ironitzar.

“La fragmentació de plataformes i els polítics independentistes aficionats només ens pot portar a una paradoxa: que hi hagi menys diputats independentistes al Parlament que independentistes al carrer” va augurar.  Les cent persones que omplien la sala de conferències de Reagrupament a Barcelona rebien les paraules de Requejo com anar a casa dels pintors a dir que no saben pintar ni el rebedor de casa seva.

COMENTARIS

+2
-0
Votacions
Anònim, 08/10/2010 a les 16:37
El sistema aquest de votacions és tan inútil que he fet un petit invent i m'he posat més de 1.100 votacions positives en un minut. Us prego que l'arregleu o el treieu, que només despista.

Una altra cosa. Senyores i senyors del departament de premsa de Solidaritat, us faria res deixar de banda les campanyes victimistes, parar d'acusar Reagrupament de coses que no fa i sortir al carrer a buscar el vot sobiranista?
+0
-1
A pastar fang
Anònim, 08/10/2010 a les 15:59
Tots aquests de Rcat que esteu tot el dia desbarrant contra el Laporta no us olvideu que el 28-N toca anar a votar! és que ja ho estec veient venir, el 28-N encara estareu donant-li a les tecles de l'ordinador i no pensereu en passar pel col.legi electoral
+1
-7
En Laporta té tot el dret
Prats verds, 08/10/2010 a les 15:28
En les hemeroteques es pot consultar que en Carretero oferia a en Laporta ser cap de llista per Barcelona. Si al final, en Laporta no ho vol, està en tot el seu dret en crear Solidaritat,però no de la següent manera:

Muntant unes primàries que eren una farsa, ja que els primers llocs de la llista s'han autoproclamat candidats sense que cap assamblea els hagi escollit.........

A més, exigint a Reagrupament que "si s'hi vol unir que es dissolgui", creieu que això ho haguès exigit també a Convergència i a Esquerra a l'inici de Solidaritat?

+2
-9
Solidaritat
Anònim, 08/10/2010 a les 13:48
Espero que Solidaritat no sigui una repetició d'aquell PI,ja que sabem sabem qui hi havia darrera aquell partit, curiosament un dels seus militants era un tal Joan Laporta. SCI acabarà com el PI.
Que els grans beneficiats de l'aparició d'aquesa formació NO sigui CiU i ERC........

+0
-0
Netegem Catalunya
de traïdors, 08/10/2010 a les 13:46
Els sociates han enganyat molts catalans durant més de 30 anys. Han estat autèntics talps contra els interessos nacionals del nostre país i punta de llança dels ocupants de l'oest. Avui és clar que el "atado y bien atado" de Franco, inclou la trama socialista, pepera i d'altres partits minoritaris. Fins i tot hi ha infiltrats a CiU. Com us expliqueu, sinó, que Catalunya no sols no avanci, sinó que retrocedeixi en tots els aspectes? Ens estan enfonsant premeditament. Cal que fem neteja a fons.
+1
-0
Sectarisme a les 00:00
Antoni Puig, 08/10/2010 a les 13:43
Aquells que diuen que Reagrupament és sectari i critiquen el tema llistes: RCat ha sumat al seu projecte El Bloc Sobiranista Català i Suma Independencia ,fent una coalició respectant la seva identitat,en canvi SI.....? prometent molt a Alternativa Verda per després acabar dissolent-los.

+1
-2
Pel be de Catalunya
Anònim, 08/10/2010 a les 12:23
AQUI NOMES VAL ERC PER TIRAR ENDAVENT CAP A L'INDEPENDENCIA. COMPROVAT
+1
-1
Calma i serenitat
salvador.T, 08/10/2010 a les 11:14
Bon dia a tots.vivim temps molt delicats,crec que la feina de formigueta ès mes valuosa,per ordenada i caute,que la feina que fa un hipopotam,molt visible,peró a la vegada bestia i matusera.Penseu que tot el proces de les eleccions es molt complexe i a la vegada,molt facil de corrompre,qui te diners te mes poder,qui en te menys,menys poder.Fins aquí res de nou.El que es nou en aquestes eleccions,es que la ciutadania tenim mes informació,i la informació ens ha obert els ulls,ens ha donat consciencia del nostre pais,del mon politic,economic,cultural,etc
Penso que a Rca.t s\\\'esta fent molta feina de formigueta,i ben feta,peró no tenim diners.
També penso que solidaritat,té diners peró no etá fent feina de formigueta,ja que l\\\'hipopotam quan trepitja,deixa una forta petxada,peró també es cert que s\\\'ho emporta tot pel davant.
Calma i serenitat.El que si que demano es que anem totsitotes a votar.
+1155
-0
Votacions
Anònim, 08/10/2010 a les 10:50
Demano a qui s'encarregui del fòrum que retiri les votacions o que cada cop s'apunti la IP i no deixi repetir-les. Tal i com estan ara són tan fàcils de manipular que no tenen cap sentit. Per fer el joc als departaments de premsa de qui podeu veure si analitzeu les votacions millor no tenir res.
+0
-0
Al·lucinacions
Anònim, 08/10/2010 a les 10:47
Nen de la bassa, no sé què prens, però et produeix al·lucinacions, veus coses que no passen.
+0
-0
SALVAR EL PAIS
REAGRUPAT, 08/10/2010 a les 08:29
NOMES UNA PRECISIÓ: CATALUNYA HA COMENÇAT A DESAPARÈXER AMB EL PSC TRIPARTIT AMB UNA ESPANYOLITZACIÓ RAMPANT QUE ALGU FA DE POLI BUENO I L'ALTRE DE DUR...EL DARRER PAS SERIA REEDITAR EL PACTE COM EUSKADI SI SUMESSIN, COSA IMPROBABLE. COM BON REAGRUPAT ESPERO QUE SIGUEN A TEMPS A PARA-HO. L'ABSTENCIO CATALANA SERÀ IMPERDONABLE
+5
-2
No fotem que ERC és el PSOE
Anònim, 08/10/2010 a les 01:56
I a les properes eleccions tindreu menys vots que en Laporta per traïdors.
+4
-1
Madurem: depenem d'ERC
Anònim, 08/10/2010 a les 01:07
Que es posi les piles ERC,sisplau.Que convencin a Mascarell a ser el candidat a l'alcaldia de Barcelona, i que obrin el partit a la societat. ERC ha d'obrir-se a les classes mitges i als sectors intel.lectuals,professionals,econòmics,i fer el camí per a ser el referent de l'esquerra catalana. Rcat i Laporta,no cal perdre-hi el temps,ja que és -com diu Requejo- polítics amateurs.Infantilisme polític en plena febrada,enlloc d'adonar-se que el seu lloc és fer de CiU el centre-dreta independentista.Això ho sap tothom menys els afectats...
+17
-5
Força minvant, sectarisme pujant
Nen de la bassa, 08/10/2010 a les 00:00
A mesura que les expectatives polítiques del profeta Carretero minven, el sectarisme cec dels seus irreductibles augmenta. D'aquí la crida a la unitat dels carresectaristes: no tenen altra sortida.
+22
-20
En Lopez-Tena
Albert Ramos, 07/10/2010 a les 23:48
L'actitud den Lopez-Tena , al club Daily Telegraph de Barcelona al mes d'agost en que se'l va veure en un acte organitzat per Reagrupament, obert a tothom,el senyor Baeta ,valencià i dirigent de Reagrupament,li va preguntar sobre una possible coalició i en Tena va respondre “no”. Baeta va insistí “no a què?” el que va obligar al dirigent de SC a concretar aquest “no”.Va dir; “Reagrupament no compta i no hi ha res a parlar de la candidatura de RI.Si ,realment va ser així, (no crec que el senyor Baeta i els que estaven allà s'ho ineventessin,donat que s'han guanyat la confiança i respecte amb el sacrifici i la constància en organitzar xerrades i conferències per tot el País amb destades personalitats de tots els àmbits,entre altres coses)),al menys ,fins que demostrin el contrari,aq uesta persona i Bertran NO TENEN com a prioritat Catalunya. Aquesta resposta només beneficia la divisió de tots plegats i beneficia sobretot CiU.Aixó pot molt ben se Això pot molt ben ser un indici.SC,de moment, no és una eina per ampliar i engrandir l'independentis me sinó que serveix per dividir el que ja existia amb esforçs, sacrificis personals, i treball seriós i amb rigor com el de RCat.
+3
-8
Força
Anònim, 07/10/2010 a les 23:40
Ser capaç de convidar algú que probablement et criticarà requereix tenir-los ben posats. Pocs partits serien capaços de convidar algú que no fos 'adicto al régimen'. De fet només en conec un, el que ho ha demostrat.
+3
-9
Líders
Anònim, 07/10/2010 a les 23:37
Heu pensat que potser a Reagrupament ja ens agrada que en Carretro no sigui massa 'líder', per la senzilla raó que sabem pensar per nosaltres mateixos i no necessitem que ningú vingui a dir-nos què hem de pensar.

Entenc que per a molts dels col·laboradors d'aquest fòrum això de pensar és una proposta massa atrevida, però si feu l'esforç jo crec que fins i tot vosaltres podeu fer-ho.
+3
-3
Cap de trons
Anònim, 07/10/2010 a les 23:34
Pep Plana, ets un cap de trons, la seu de passeig de Gràcia ens la cedeix un patriota, de franc. Saps què vol dir generositat, o sempre prefereixes les tonteries de les teories conspiratives?
+5
-4
Carretero ha fugit
Nen de la bassa, 07/10/2010 a les 23:26
Hagués estat bé que Carretero hagués estat present per sentir que és un bluf. Quina foto t'has perdut, Quico.
+3
-4
Finançaments
Pep Plana, 07/10/2010 a les 22:46
Com pot ser que un partit com reagrupament no pari d'obrir seus, que en tingui una a Passeig de Gràcia, que no pari de treure propaganda,.... d'on surten els diners? Dels militants? va home no fotem que pagen 5000 euros al mes? i els diners de Solidaritat? de les mafies amb qui Laòrta va pactar anar a jugar un partit amistós? tot aixó que és regeneració democràtica o més embolica que fa fort.
Són uns venuts a corrupCIU i a les mafies internacionals, en Laporta és un aprenent d'en Berlusconi.
Visca la terra lliure, de capsigranys i de gent que mira unicament per ells
+6
-0
Esverats
Anònim, 07/10/2010 a les 21:34
Que no sabeu fer res més que insultar? Que necessiteu un líder per anar a fer pipi? La independència serà el fruit d'un moviment social transversal, cal anar llaurant. Penseu que el camí és llarg i costerut.
+3
-6
el Laporta un "pinxo" de barri chino.
Alex Figueres, 07/10/2010 a les 21:17
Albert Ramos, 07/10/2010 a les 16:06.... el que dius no només es de cert i evident, sinó que de domini public. I qui ho negui es sencillament que no ho vol veure o no li convé.
Jo no estaba ben segur... però se que la gent de Reagrupament son honestos i uns patriotes. Segur que els hi donaré el meu vot... i certament, cada cop que surt el tema amb els coneguts, ells em diuen el mateix... que també els votarà... i molts perque veuen el Laporta un "pinxo" de barri chino.
+5
-9
ERC endavant!!!!!
Antoni Terra Lliure//*//, 07/10/2010 a les 21:09
Tot el independentísme recent és plé de psicòpates, cal.laveres, lladres, corruptes, drogadictes, alcoholics i de delinqüents sexuals. ERC és l'únic partit independentísta de debó i sense púrria analfabeta entre les seves files.
+0
-0
Ejjjjpaña
Anònim, 07/10/2010 a les 20:09
Españolazos descerebrados,catetos...... si Catalunya y Euskal Herria fueran independientes a quien ibaís a robar??? a Extremadura, o Castilla la Mancha jejejeje muertos de hambre. Que se os ve el plumero desgraciados
+0
-2
Para el de las 16:35
Anònim, 07/10/2010 a les 20:05
Ojalà fuéramos unos putos nazis de verdad,ya haría mucho tiempo que habríamos podido elimanar a esta basura española, que a todas partes existe y donde va crea problemas.
Habría que meterlos todos en unos crematorios y incinerarlos comos los judíos..con la diferencia que esta mierda y residuos humanos no llevan las joyas que llevaban los judíos....
+13
-6
que bo
Anònim, 07/10/2010 a les 19:17
que bons aquests escindits, porten en tio a fer una conferencia i els hi diu a la cara el que tothom ja sap: que en carretero no es lider ni es res!
+5
-21
Sí, són com el PI
Anònim, 07/10/2010 a les 19:02
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+0
-0
PENSO QUE S ´HA DE RESPIRAR MÉS OPTIMISME I SER FORT, JA VINDRAN A INTENTAR DESTRÜIR-NOS
monràs, 07/10/2010 a les 18:42
HEM LA VOLUNTAD, L´ESPOLIACIO CONTINUADA I CREIXENT, EL ESTATUET QUE DEIXA EN NO RES PER CATALUNYA, PASAREM DE AFICIONATS A EXPERTS EN UN NO RES, PER FORÇA PERQUE SINO ENS ESBORRARAN DEL MAPA, NO RECENTRALITZACIONS, NI AUTNOMISMES , NI HISTÒRIES, NO PERDEN MÉS EL TEMPS, INDEPENDÈNCIA A DOJO HEM EL QUE TENIM, TOTHOM A VOTAR-HI PER RCAT I SOL CATALANA, QUE ALMENYS, TENEN LA VOLUNTAT DE FER CAMÍ SEMBLA HEM PROU HONESTITAT I DECISSIÓ. ESBORRAR DE LES VOTACIONS, NO VOTAR-LOS A TOTS ELS ALTRES PARTITS , TOTS ANCLATS EN LA INEFICÀCIA, CORRUPCIÓ, FER NETEJA JA, AQUESTS JA HAM TINGUT LA SEVA OPORTUNITAT QUE NO HAN SABUT APROFITAR-HO. EL VOT INDEPENDESTISTA POR SUMAR LA MITAT O MÉS DEL TOTAL DE VOTS, ARA TOCA GUANYAR, DEIXEU ELS DUBTES, LA POR, PERQUE SI ANEU BADAN ENS ARRUINARAN ELS GOVERNANTS ACTUALS I L ÉSTAT ESPANYOL DE TORN. CONSULTEU CERCLE CATALÀ DE NEGOCIS. PASEU A ALTRES LES SEVES DADES SON CLARIVIDENTS PER VEURE L´ABÚS ECONÒMIC QUE ENS FAN PER ACONSEGUIR FER-NOS DESAPAREIXER. LA INDPENDÈNCIA ES POSSIBLE DEPEN DEL NOSTRA VOT EL 28 NOV. UN MOTOR PER CATALUNYA. NO DEIXAR-SE ENREDAR PER LES ENQUESTES QUE SON A CONVENIÈNCIA DE CADA PARTIT. S´HA DE ACONSEGUIR QUE EL VOT SIGUI PER L ´INDEPENDÈNCIA O PER CONTINUAR A PITJOR (EL CAMÍ DELS PARTITS GOVERNANTS INCLÓS C I U ), NO DUBTEU ES POT TRENCAR EL PLANEJAMENT INMOBILISTE ACTUAL, CAL FER CAMÍ ADECUAT AMB ELS LÍDERS QUE TENIM QUE SEGUR NO SERAN TAN INEPTES COM ELS QUE ESTAN GOVERNAN. ADÉU ESPANYA
+2
-0
me gusta
Josep Tarrdellas, 07/10/2010 a les 18:36
Me lo paso muy muy bien en esta web...estos polonesos entran a todas...son tan facilones.......hacéis que un día d etrabajo se haga más llevadero..Entras les pones dos comentarios con un ar de verdades y al armas, además te votan como que no les gusta, ¿hay algo más simple?....GRACIAS DE CORAZON
+2
-0
Tots al parlament
Mateu, 07/10/2010 a les 18:05
HOme, potser sí que són uns aficionats. Els partits polítics que estan al parlament mai haurien convidat a algú per que els hi cantés les vergonyes. Tot i així, la ingenuïtat es pot perdre, i amb esforç es pot passar de ser un simple aficionat a un especialista. I aquest és el camí. Rcat o Si, crec que tindrant un gran recolçament. Si en aquestes eleccions ens fem nosa en les pròximes ja serem un sol grup. Tampoc crec que ningú espera que treguem majoria absoluta ni Rcat, ni Si. Així que deixem de tirar-nos els trastos pel cap, que encara podrem entrar tots dos partirs al parlament!
+1
-0
Demà te'l diré
Miquèlius, 07/10/2010 a les 17:53
Tot el que està passant és necessari. El temps posarà al seu lloc els oportunistes i els ingenus. Sabeu què passa quan corres i el cap s'embala més que les cames?
+2
-1
El PSC ens surt molt car
Anònim, 07/10/2010 a les 17:33

http://www.youtube.com/watch?v=W6pLX4FYtAU


Reagrupament sí a la regeneració que necessita el país
+0
-0
Bon discurs
Serenor, 07/10/2010 a les 17:32
Doncs en Requejo tenía tota la raó.
+3
-1
Etnicistas?
Anònim, 07/10/2010 a les 16:44
Españoles fachas no teneis nada que hacer con el rollo este de acusar a los catalnes de tenicistas etc. Nosotros creemos en la democracia y en los votos.
No se lo cree nadie, ni vosotros.

Sois vosotros y vuestro país, España, que ha sido aliado de los nazis, que ha sido imperio genocida y criminal en los cinco continents y que ahora nos amenazáis con la violencia.
Nadie os va hacer caso en Europa, con la ojeriza y las ganas que los paises europeos le tienen a este imperio español moribundo.
+1
-9
Que se ahostien!!
Anònim, 07/10/2010 a les 16:38
ero que espectáculo que dan estos etnicistas de mierda, son tan de lo suyo que no sportan a quien les tose en lo suyos, gilipollas así os ahorqueis en la misma cuerda.
+1
-11
He dicho
Anònim, 07/10/2010 a les 16:35
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+3
-6
Esperança
Anònim, 07/10/2010 a les 16:18
Espero que Solidaritat no sigui una repetició d'aquell PI,ja que sabem sabem qui hi havia darrera aquell partit, curiosament un dels seus militants era un tal Joan Laporta. SCI acabarà com el PI.
Que els grans beneficiats de l'aparició d'aquesa formació NO sigui CiU i ERC........

+1
-3
Resposta a Requejo
Font Paulus, 07/10/2010 a les 16:18
Tu tranquil Requejo, que les forces nacional-sobiranistes comanades per Arthur Mas i Durant impediran que les forces nacional-unionistes-espanyolíssimes, PSC i companyia, intententin fer desaparèixer la Nostra Nació del Mapa del Món Mundial. Són durs de pelar el catalans.
+5
-0
Requejo, i tu què fas per la independència?
Anònim, 07/10/2010 a les 16:16

El que és trist és que un teòric que veu les coses tan clares no estigui en cap d'aquests moviments independentistes per aporta-hi el seu assessorament i coneixements.
Jo el convido que vingui a Reagrupament, que som gent seriosa i l'escoltarem, com vam fer ahir al vespre. Hi serà benvingut.

Jo votaré REAGRUPAMENT!
+4
-2
Solidaritat......
Anònim, 07/10/2010 a les 16:15
Espero que Solidaritat no sigui una repetició d'aquell PI,ja que sabem sabem qui hi havia darrera aquell partit, curiosament un dels seus militants era un tal Joan Laporta. SCI acabarà com el PI.
Que els grans beneficiats de l'aparició d'aquesa formació NO sigui CiU i ERC........

+8
-1
Quin pal!
Anònim, 07/10/2010 a les 16:13
Albert Ramos tú ets de Reagrupament o vols que tots els que llegim els comentaris acabem fins els dellonsis de Rcat?
+7
-6
En lopez-Tena
Albert Ramos, 07/10/2010 a les 16:06
L'actitud den Lopez-Tena , al club Daily Telegraph de Barcelona al mes d'agost en que se'l va veure en un acte organitzat per Reagrupament, obert a tothom,el senyor Baeta ,valencià i dirigent de Reagrupament,li va preguntar sobre una possible coalició i en Tena va respondre “no”. Baeta va insistí “no a què?” el que va obligar al dirigent de SC a concretar aquest “no”.Va dir; “Reagrupament no compta i no hi ha res a parlar de la candidatura de RI.Si ,realment va ser així, (no crec que el senyor Baeta i els que estaven allà s'ho ineventessin,donat que s'han guanyat la confiança i respecte amb el sacrifici i la constància en organitzar xerrades i conferències per tot el País amb destades personalitats de tots els àmbits,entre altres coses)),al menys ,fins que demostrin el contrari,aq uesta persona i Bertran NO TENEN com a prioritat Catalunya. Aquesta resposta només beneficia la divisió de tots plegats i beneficia sobretot CiU.Aixó pot molt ben se Això pot molt ben ser un indici.SC,de moment, no és una eina per ampliar i engrandir l'independentis me sinó que serveix per dividir el que ja existia amb esforçs, sacrificis personals, i treball seriós i amb rigor com el de RCat.
+1
-0
analfabetisme+corrupció+espanyolisme=P$OE
Anònim, 07/10/2010 a les 15:50
els sociates cada dia s'assemblen més als comissaris polítics de la Gestapo i en Ferran al Goebbels. Si depengúes d'aquesta gent serien capaços de fer sortir els tancs el dia de les eleccions tot recordant que ells tenen les armes . I aquestos són els aliats d'esquerra !
+9
-11
Fins els collons de Reagrupament
Associat cansat, 07/10/2010 a les 15:38
Després d'un any associat a Reagrupament i per culpa dels energúmens que es dediquen a tirar merda sobre SI i en Laporta, he acabat fins els collons de Reagrupament. Definitivament, els altres són més intel.ligents i menys biliosos: ignoren a Reagrupament i se'n van a fer campanya a la Boqueria. Per cert, molt bé en Requejo: aficionats, sí malauradament això és el que encara són els líders independentistes.
+1
-5
Jua jua jua jua jua jua jua jua
Ambrosio, el del Ferrero Rocher, 07/10/2010 a les 15:37
Es una compiración judeo-masónica de los cañis y de su jefa, la Belén Esteban (su princesa barriobajera de la telemierda), que cuando no están colocaos de fumar porros y de meterse...., como vuestros hijos en el "Casal de Joves" cuando se juntan con los jippies perro flautas y okupas, luchan para que no hableís catalán en vuestra casa, os quieren prohibir los correbous y la crema catalana. Y conspiran y realizan contubernios para que los moros de Vich se casen con vuestras hijas; así vuestros nietos se llamarán Jordi Mustafá, Oriol Zamofahë, Alí Canyes o Omar Pérez Al-Jazzira.
+3
-10
Enhorabona, Requejo
Roger de Llúria, 07/10/2010 a les 15:33
Molt bé això d'anar a explicar política seriosa als aficionats i minifundistes de Reagrupament, que bona falta els hi fa. Ara, em temo que no t'hauran entés molla.
+1
-1
Penós
Anònim, 07/10/2010 a les 15:30
Senyors de Nacio digital això dels comentaris comença a fer pena.
+4
-0
Relaxeu-vos nois, si us plau
Carles Just, 07/10/2010 a les 15:22
Nanos, tranquilitzeu-vos, morirem tard o d'aviat, i la vida es per a ser feliços, no vos barelleu, pau i escolteu aquesta cançò:



http://www.youtube.com/watch?v=DWg5vKYpbD0


+36
-8
SC Traïdors
Josep Maria Solans, 07/10/2010 a les 15:07
No voteu Solidaritat Catalana, Joan Laporta està per a dividir el vot independetísta, ell tenía com a gendre a un membre de la "Fundación Francisco Franco", al qui va endollar a la junta directiva del barça; a les últimes vacances de Setmana santa va estar a Eivissa a una enbarcació recreativa junt a la filla de la Duquesa de Alba, "Grande de España", la Eugenia Martínez de Irujo, entre somriures i bromes amb altre púrriasa espanyola. I també s'ho pasava molt bé a les llotges junt al Rey amb les final que va jugar el Barça, a les que ell no es va oposar. Joan "Lapuerta", es una Caball de Troia. Amb la pija i la mare que els va parir a tots plegats, per això avui sortirà a Ràdio Teletaxi. Voteu R.cat:



http://www.reagrupament.cat/
+11
-3
Reagrupament és el camí
Robert R., 07/10/2010 a les 14:58
Si volem la independència hem de votar Reagrupament, no la farsa de partit que s'ha inventat el senyor Lopez Tena. Per cert... sabeu que el CNI treballa per dividir l'independentisme català? sabeu que Lopez Tena és molt amic de Maria Teresa Fernandez de la Vega? (tots dos són de València i han viscut molts anys a Madrid)
+5
-1
¿Es que ya no me quereís catalanes?
Francisco Franco, 07/10/2010 a les 14:55
Aún me acuerdo con qué enfasis me llebavaís bajo palio hasta Montserrat, como si mi persona se tratase de Cristo uncido, y aún recuerdo con añoranza como se pegaban de mamporrazos vuestros papás para ser recepcionados por mi cuando me dejaba caer por el Palacio de Pedralbes; saludos también a Félix Millet, su padre era un gran franquísta, y en 1960 le dí permiso para que fundara "Omniun Cultural".



+2
-0
Espanya ens roba
Espanya ens roba, 07/10/2010 a les 14:48
+24
-1
aquest es el cami
Anònim, 07/10/2010 a les 14:33
Molt be collons! Declarar la independencia no es un rot en una calsotada. Cal preparar el cami, a nivell economic, politic, suports internacionals en definitivam, un roadmap. Que es del que tothom parla i encara no he vist enlloc. Celebro la incorporacio a l'independentisme de gent seriosa i competent com el sr. Requejo.
+27
-6
reagrupat del Pla de l'Estany
Anònim, 07/10/2010 a les 14:13
Per fi llegeixo un article seriós d'un independentista que exposa la situació real del moviment polític independentista. Tot just estem en un procés embrionari, han de sortir professionals polítics que sàpiguen fer bé la seva feina. Professionals que viuen de la política, però que saben fer bé la seva feina, com a qualsevol professió. Algú pot ser molt bon metge però esser un polític mediocre, tot i que tingui bones intencions.
geonsen
+64
-4
EL " lider".....si..si....i molta serietat
Anònim, 07/10/2010 a les 14:03
A poc a poc, la realitat posa les coses en el seu lloc. SC havia promès assemblea el 4 de setembre, havia anunciat una gran assemblea per l'11 i no l'ha feta. Avui s'havia de poder comptabilitzar els milers i milers d'adherits i la realitat ha posat les coses en el seu lloc. El poble català no esperava que els vingués cap mesies redemptor, sinó que els processos segueixen el seu ritme. Per cert, he estat a la mani de Girona i no hi havia ni UN SOL indepdententista sofisticat. Quants deien que eren? quants milers van votar el dia 4? Amb tanta supèrbia no aniran enlloc.

+24
-1
precissions
un senyor antic, 07/10/2010 a les 14:01
El desenvoluppament industrial de Catalunya va començar abans del segle XIX, cosa que no va fer España perque vivia de les colonies , Cuba , Puerto Rico i Filipines, les ultimes, els hi que da Catalunya , abans de la guerra civil la situacio, segons es pot consulta en els llibres , era molt mes avançada industrialment que la d'España, Franco va obligar a centralitzar el capital a Madrid, moltes industries catalanes, Hispano Suiza, i altres van haver de plegar per la situacio d'aïllament internacional d'España i la seva col.laboracio amb el nazisme , la Seguretat Social va ser, com molts altres un projecte de laII Republica i a Catalunya prtecisdament estaven molt extesas les mutues i montepio de previsio, de fet va ser pionera, el franquisme va ser una ruina fisica , moral i esperitual per Catlunya, tambe es cert que una part de la burguesia catalana es va beneficiar molt, i mo0ltes emprese extrangeres van escollir establirse a Catalunya per la tradicio industrial, la Siemens es va establir al 1895 a Cornella, i podriem seguir, Catalunya no te res quer agraïr al franquisme , ni a España, perque per una moneda que ha possat s'en ha endut 20 o mes, i els que van venir d'altres indrets o van fer fugin de la gana de la gana d'España i aqui s'han fet un lloc i tambbe sel's'hi ha de agraïr el seu esforç, llegueixi mes sr.Libertad de Expresion.
+119
-115
Per a l'anònim de les 13,44
Observador, 07/10/2010 a les 14:00
Encara que no coincideixi amb tu en l'anàlisi de la realitat política és positiu parlar-ne.

Corren molts convergents disfressats de pseudoindependentistes que des de les primeres eleccions en que no van poder formar govern, fustiguen ERC com a culpable de tots els mals del país

Després de 23 anys de pujolisme, encallats en el seu regionalisme del 'peix al cove' (el cove devia ser foradat!)que podia fer ERC? Podia donar un xec en blanc al pujolisme per continuar la mateixa política?

Crec que ERC va optar per una solució realista en clau de país, propiciar un canvi i participar-hi activament. Després de set anys, s'ha aconseguit posar en evidència els límits d'Espanya, però això no hauria estat possible amb un govern de CiU.

ERC ha tingut dos problemes d'imatge,el primer la lluita pel poder que va acabar amb la defenestració d'en Carod de la presidència i el segon simplement derivat del seu exercici de responsabilitat en el govern.

Carod continua essent la veu més clarivident i objectiva del panorama polític català.
+26
-0
Aquesta es la veritat
Espanya ens roba, 07/10/2010 a les 13:59
+3
-6
A ver si es verdad
Josep Tarradellas, 07/10/2010 a les 13:56
Pues eso..a ver si lo aplica y dejáis de hacer el ridículo que lleváis haciendo siglo tras siglo
+116
-49
Per l'observador
Anònim, 07/10/2010 a les 13:44
No vol entendre perquè la gent en massa deixarà de votar ERC ,i a donat peu,en Carod,a crear altres partits independentistes, si és molt fàcil:

Quan vostès van fer president al Sr Montilla o sigui a un partit espanyolista van perdre una part dels seus recolçaments, aquells que tenen l'independència per sobre de la ideologia.

Quan vostès no van destituir al Sr Montilla quan Zapatero ens va enganyar amb l'estatut van demostrar que a ERC l'interesaven mes les poltrones i els tonellats que la dignitat del pais i amb això van tornar a perdre mes votants.

Ara han perdut tant que no teniu ni dignitat per pactat amb SCI o Rcat, aixó si.... el que no es pot fer es dedicar-se a administrar els nostres pensaments fent afirmacions com si no fossin persones prou madures que no pensem per nosaltres mateixos. I amb aquesta dosi de paternalisme tornen a perdre una miqueta mes de vots.

Anèu cada vegada pitxor
+59
-4
Al menys RCat escolta les veus autoritzades
Anònim, 07/10/2010 a les 13:18
cosa que no fan d'altres.
En Requejo , igual que el Cardús o el Ferran Zàez o el Boix, possen al dir a la xarfra per veure si reaccionem.
Aquesta és la seva funció.
Reagrupament els invita, els escolta i amb el temps que tenim del nostre temps lliure, mirem de trobar solucions als problemes que molt bé, aquests intelectuals troben.
Endavant Reagrupament
+96
-93
Carod, president, Catalunya independent
Anònim, 07/10/2010 a les 13:18
Aquesta hauria de ser la frase corejada pels assistents a tots els mítings independentistes per tal que els 'salvadors' de torn s'adonessin del seu error.

Jo sóc dels que crec que Laporta està finançat per CiU, però tenint en compte la greu divisió que està portant a l'independentisme, no m'estranyaria tampoc que fos un agent del CESID.
+3
-2
Qui ho entengui que ho digui.
Gerard 1410, 07/10/2010 a les 13:10
Tot plegat fa plorar.
+172
-127
Bona anàlisi de la situació
Observador, 07/10/2010 a les 13:08
Totalment d'acord amb l'anàlisi de Requejo. L'independentisme social no es veurà representat al Parlament en una proporció adequada gràcies a les marques blanques i als líders il·luminats que les presideixen.

Tot plegat a major glòria i poder dels seus inventors: El carlisme-regionalista-pujolista de CiU.

Pel que fa a líders, discrepo de Requejo. A Catalunya, l'independentisme té un líder indiscutible: Josep-Lluís Carod-Rovira.

Carod va introduir l'independentisme a la vida política catalana. Si avui parlem d'independentisme d'una manera normal és gràcies a Carod. Després del seu defenestrament d'ERC, crec que ha adoptat una actitud molt prudent, per tal de no erosionar més l'independentisme: restar al marge de la contesa electoral. Després de l'ensulsiada que previsiblement provocaran les properes eleccions, crec que estarà en condicions d'encapçalar un procés d'unió de l'independentisme d'esquerres amb un full de ruta clar. Llàstima del temps perdut.
+8
-7
Ara surt
A,nònim, 07/10/2010 a les 12:59
A Reagrupament hi havia gent que tenia visió política per construir la independència. Ara ja no hi són. Han estat foragitats acusats de poltronisme (pel mateixos ques ocuparan), obstaculitzadors, infiltrats del CESID, agents de CiU o simplement fets callar.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: