La base es rebel·la i clama «sentit d'estat» a Laporta i Carretero

| 05/10/2010 a les 21:40h
Arxivat a: Política, eleccions parlament, eleccions al parlament, solidaritat catalana, reagrupament
Uns 300 adscrits a Reagrupament i Solidaritat els collen perquè facin una coalició electoral per la independència. Rut Carandell participa a l'acte i assegura que “encara treballem per la unitat”, cap membre del politburó de SI hi participa | - Galeria de fotos
Aquesta notícia es va publicar originalment el 05/10/2010 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Carandell es dirigeix als assistents i escolta les peticions d'unitat. Foto: Adrià Costa 

Vespre gairebé de rauxa romàntica el d'aquest dimarts. Uns tres-cents associats i adscrits a Reagrupament i Solidaritat Catalana per la Independència s'han sollevat i han respost a la crida emesa per 12 ciutadans militants de les dues formacions que han organitzat una assemblea de "reagrupament i solidaris per la unitat".

L'escenari escollit per celebrar-la, el Memorial 1714 del Fossar de les Moreres de Barcelona, ha quedat petit, no sense sorpresa dels organitzadors. Suports dels membres Manifest 12 d'abril, d'Armand de Fluvià, l'impulsor de les consultes sobiranistes, Josep Ximenis, l'actor Joel Joan, l'historiador Jordi Bilbeny, la plana major de la Crida per la Terra, i la número u per Barcelona de Rcat, Rut Carandell, a una demanda de militants “de base, de gent normal” - segons els organitzadors- que demanen unitat de les dues formacions per concórrer junts a les eleccions del proper 28 de novembre.

La base del moviment, atesos els encesos parlaments que s'hi han pogut escoltar és que “és més el que ens uneix del que ens separa”. En paraules d'un dels portaveus, Lluís Bosch: “tant fa el procediment d'escollir les llistes; reuniu-vos, pacteu-les i us donarem suport”. Per acabar l'arenga amb un directe: “Carretero i Laporta tingueu sentit d'estat, perquè sense sentit d'estat no en tindrem mai cap” ha emfatitzat Bosch.

Després una vintena d'assistents han agafat torn de paraula en abrandats discursos en pro de la unitat, no sense alguna baralla inclosa. Per una banda, un dirigent de Crida per la Terra s'ha queixat perquè hi faltava una estelada d'estel vermell, un reagrupat ha acusat a Laporta de poc menys que “corrupte” i altres han acusat de personalismes als dirigents. Rut Carandell ha mostrat el suport a la petició d'unitat i ha afirmat que “encara estem treballant per assolir-la”, tot definint-se com una legítima representant de la gent normal.  Però llevat de les tensions, ja habituals en aquest tipus d'assemblea, el missatge ha estat contundent: “Unitat, unitat i unitat com l'única esperança que els independentistes entrin al Parlament el proper 28 de novembre”.

Les referències històriques i mitològiques tampoc han faltat: Michael Collins, Peter Pan, Ghandi, Jesucrist i Macià han estat citats com a base ideològica del moviment unitari. Mossèn Josep Dalmau ha intervingut per avisar a la concurrència tot citant el Quijote: “Dios ayuda a los malos porque son mas”. Frase que ha despertat els aplaudiments més abraonats dels participants a l'assemblea.

L'avís als dirigents de Reagrupament i Solidaritat Catalana per part de les seves bases ha estat evident. Caldrà veure què hi diuen, sobretot a la formació de Laporta que no ha enviat cap membre del seu politburó, Reagrupament sí. Roger Granados,de la Junta Directiva, David VInyals coordinador de Gràcia, o Carles Mora, número dos de Rcat per Barcelona, que ha enviat un manifest d'adhesió, i Rut Carandell ha apostat per la fórmula. El manifest unitari aprovat, ara toca esperar resposta. 
 
L'assemblea també compta amb un lloc web on es pot trobar el manifest aprovat.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Som romàntics
Manifestat, 05/10/2010 a les 22:00
+8
-5
El romanticisme serà total si aconseguim unir totes les forces catalanistes, CiU i EexRC inclosos...

És un somni, però a vegades la realitat supera els somnis...
a veure
Anònim, 05/10/2010 a les 22:05
+33
-20
Qui no ho vol veure és que és cec o actua amb mala fe. Tant en Móra com la Carandell aposten obertament per una llista conjunta. En Carretero manté l'oferta de pactar una coalició. Els que no volen són els altres, que amb el procès de primàries que han fet (i que s'hauria de revisar!) descarten cap coalició. Sobre Solidaritat el que és inconcebible és que en la primera hora d'oferta unitària haguèssin exigit el mateix a ERC si aquesta s'hi haguès sumat: dissoldre's en unes primàries organitzades i consumades en... deu dies? El menyspreu de'n Laporta i de l'Alfons López Tena als reagrupats i a la resta d'independentistes que no han participat en les primàries és colossal. Qui no vol la unitat són els dirigents de Solidaritat.
endavant
Anònim, 05/10/2010 a les 22:08
+17
-19
Jo penso que ja no és possible. Ara toca que cadascú treballi o voti el que consideri oportú. Jo inicialmet volia votar Rcat, però finalment Solidaritat ( crec que entraran al parlament i Rcat no )
Sandra Lomas-Reus
Anònim, 05/10/2010 a les 22:19
+20
-17
Quan més se'n parli d'això pitjor. Carretero i la Sra. Lomas la van pifiar i punt. Millor no parlar més i treballar cadascú per la independència.
Descaro
Anònim, 05/10/2010 a les 22:31
+23
-14
La presència de Carandel destapa la jugada, tot era un parany.
les coses clares
Anònim, 05/10/2010 a les 22:32
+27
-14
Per què Rcat no accepta pactar amb la crida per la terra demostrant la seva ferma aposta per la unitat de tot l'independentisme,o es que en Pep Riera no aportaria més vots que una tal Sandra Lomas o una tal Montserrat Tudela que no les coneix ningú.Crec que entre tots(Rcat,ERC i CDC)voleu cargar-vos SI fent creure a tothom que son els culpables de la No UNITAT,aixó es ben visible amb la presència de la Rut Carandell a l'acte d'unitat.En Carretero a destrossat Rcat i ara volen conseguir vots amb malas arts penjant-se de SI.
Molt bé, Rcat
Anònim, 05/10/2010 a les 22:36
+23
-28
Molt bé, Rcat per haver assistit a l'acte, chapeau! Molt bé que hagi anat la Carandell. Així queda clar que a qui s'ha de presionar és als tres tenors de SCI, no a Rcat.
una mica espess
Anònim, 05/10/2010 a les 22:42
+22
-19
Sincerament opino que Rcat en aquests moments RESTA VOTS,jo m'inclinaría per intentar sumar amb La Crida per la Terra,però les primarias va ser una oportunitat perduda i ara no crec que SI s'hi avingui.Si fòren veritat els 3500 associats a Rcat, per què no es van presentar a les primàrias haguessin arrasat, ningú va treure ni la meitat.Rcat no tè res i vol fer creure que te molt, ara quan venen els de la Crida i demanen unitat, res de res.Opino que es millor deixar treballar SI i deixem-nos d'intoxicar,farem bé pel pais.
El Notari
Anònim, 05/10/2010 a les 22:44
+12
-48
La fallera major no vol unitat, el que vol és enfonsar l'independentisme
la bona noticia
Rogerdeflor, 05/10/2010 a les 22:48
+7
-6
Perdoneu l'atreviment, però tots aquests de la foto fan pinta de ex votants de convergència i unió. No tindràn la majoria. I això és una molt bona noticia, docs tindrem un president amb collons per declarar la independència.
Sempre insultant o difamant
Anònim, 05/10/2010 a les 22:49
+13
-11
Quan no hi ha argument es comença a llençar merda. Molt bé solidaris. Cada dia que passa se us veu més el llautó de que vosaltres us importa ben poc la unitat, només voleu que guanyi els vostres.
laporta
pere lluis, 05/10/2010 a les 23:02
+19
-10
Laporta, com a catalans et demanem que et retiris de la cursa electoral pel bé de Catalunya. Podries haver estat el líder que necessitàvem, però has demostrat que no tens prou capacitats per representar-nos. Has dividit l\\\'independentisme, has faltat al respecte a molts catalans, i has passat de ser un actiu a ser el principal obstacle per fer el nostre somni realitat. Si encara estimes Catalunya més que a tu mateix, retira’t”
Al loro
Observador, 05/10/2010 a les 23:03
+7
-5
Des de quan SI és un partit comunista? No sabia que tingués un politburó?
Vergonya
Furt, 05/10/2010 a les 23:05
+12
-3
N'estic fins als ous de llegir els comentaris de les notícies sobre la unitat de l'independentisme. Quina unitat demanem, si l'únic que sabeu fer és tirar-vos merda els uns sobre els altres? Si en comptes d'empènyer als dirigents a pactar, us foteu a tibar encara més la corda!
Amb llistes separades farem el pena: ERC traurà com a molt 12 diputats, i entre RCat i SI en trauran 4 o 5 més. Després de tot el què ha passat, acabarem traient 11 diputats menys que fa 7 anys?
Sincerament, quina vergonya!
PI 2
Anònim, 05/10/2010 a les 23:11
+55
-16
Hores d'ara tothom ja hauria de tenir clar que SI és una segona marca de CiU (la marca blanca) creada amb la finalitat de dividir el vot independentista.

Com a premi si surt elegit diputat, donaran a Laporta la presidència del Parlament.

Us en recorden del PI del Colom? Laporta ja hi era. Colom,ara, amb els deutes pagats ja viu al recer de la Casa Gran.
sentit del ridícul
Anònim, 05/10/2010 a les 23:19
+5
-12
Sentit d'estat i sentit del ridícul per part de Laporta. Que s'aparti

Serietat
General Moragues, 05/10/2010 a les 23:20
+11
-23
Prou infantilismes. El moment de la unitat ja ha passat. Després que SCI hagi fet les seves primàries ja no hi ha volta enrera. Siguem seriosos si us plau. Anar a un acte demanant la unitat és com dir que el teu país no ha de tenir exèrcit perque estàs en contra de les guerres. Infantil. No va dir el Sr. Carretero que si Laporta no anava a Reagrupament, Reagrupament aniria a Laporta? Doncs perque no es van presentar a les primàries? Ara ja és massa tard. A treballar seriosament i cadascú a defensar el seu projecte, que entre els 2 (si Reagrupament no es retira abans) hem d'arribar als 68 diputats.
Mare meva!!
Joan Josep, 05/10/2010 a les 23:27
+5
-9
Mare meva, però quina colla de freaks!!!
Moragues i els seus somnis
Anònim, 05/10/2010 a les 23:29
+14
-8
El General que és un visionari i un il·luminat parla dels 68 diputats.
No sé si sap matemàtiques ni tan sols si sap sumar, però entre els independentistes dividits (gràcies a CiU i als babaus que creuen en les seves marques blanques) no en trauran ni una vintena (ERC + Reagrupamemt + Al loro).
Josep Guia
Reagrupament es va desagrupant, 05/10/2010 a les 23:34
+23
-28
perden el temps demanant la unitat... en carretero no pot veure l'Uriel perquè és un ressentit! També veig que la Rut ha anat a esgarrapar alguns vots! Quina tristor, la de RCat... avui els de la Crida per la Terra els han deixat ben sols, i ha quedat demostrat que l'Enric Canela ha pactat amb Reagrupament perquè tenia un lloc a les llistes, quan amb Solidaritat no tenia cap cadireta assegurada. No sé a qui votar, però RCat segur que no
A treballar!!
General Moragues, 05/10/2010 a les 23:44
+104
-67
Insisteixo que el temps de la unitat s'ha acabat. Ara ja és impossible, i com més continueu amb aquesta història més desgast tindrà l'independentisme en general. Reagrupats: o treballeu a mort per la vostra candidatura o retireu-vos. Això sí, com continueu amb aquests deliris de freakis (difamant a SCI dient-nos que som submarinos de CiU quan nosaltres ja hem dit que no votarem al Mas i vosaltres ja heu dit que sí) no arribareu ni al dia de les eleccions. Vosaltres mateixos.
Pel loro, vull dir pel Moragues de torn
Anònim, 05/10/2010 a les 23:49
+33
-14
A qualsevol que tingui una mica de capacitat d'anàlisi no se li escapa que que Solidaritat Catalana (el mateix nom que té el partit encara registrat del franquista exsogre de Laporta)és un invent de la cuina convergent del Madí.

Quina credibilitat té un personatge com el Laporta? Diu que no votarà CiU? A qui votarà doncs al PSC? En definitiva un parany per a independentistes babaus o incauts.
Aquest no es l'enemic.
Joan Pere, 05/10/2010 a les 23:55
+14
-6
Tots plegats os equivoqueu d'enemic. L'enemic no es ni Rcat. ni SI.
L'important es que tots plegats votem independència, sigui a qui sigui.
Per la meva part votare Reagrupament, m'agrada el rigor i la serietat.
Quin titular més groc
Anònim, 05/10/2010 a les 23:57
+7
-3
Com es poden rebel·lar la Rut Carandell i Roger Granados contra Carretero?
Qui no hi eren a l'assemblea?
Aquest titular hi sobra un nom.
Patriotisme
^accvs, 06/10/2010 a les 00:04
+4
-3
Aquests dies que a casa nostra s'entaulen tantes discussions inútils...L'independentisme és trencar amb Espanya i trencar només es pot fer trencant! No hi ha altre camí. Estendre el projecte, el sentiment i la determinació per a la construcció d'una nova Catalunya, d'un nou Estat Català, és la primera tasca dels Patriotes Catalans i sigui Laporta o Carretero que mes dóna?. Cal, per a evitar el desànim entre la nostra gent, que la veu de l'independentisme autèntic s'organitzi d'una vegada per a entrar a combatre els que, descaradament, ens volen aniquilar. Sí, nosaltres som els veritables perdedors! ERC ha perdut las cadires i CIU les ha recuperades, però nosaltres perdem la nostra pàtria! No volem perdre la pàtria, no volem perdre la catalanitat, no volem perdre la dignitat!
Ara és l'hora catalans!
Vergonya
Aleix, 06/10/2010 a les 00:07
+4
-3
En aquets comentaris es mostra la divisió de l'independentisme. Tothom tira merda a tothom, quan es pot parlar amb tranquilitat sense insultar. Ningú pot ser objectiu si forma part de RCat, SCI o ERC, i creu tenir la raó i per això despotrica sense miraments. Si sou racionals haurieu de deixar ja aquesta guerra fraticida que no porta enlloc més que al desert.
Necessitem la unitat per aconseguir majoria, per tant cal fer cedir a la part que la rebutja. La proposta de entrar en un procés de primaries és com qui et ve a demanar que firmis un contracte de treball sense poder negociar les condicions, en canvi la proposta de coalició les dues parts cedeixen i es negocia per arribar a un acord.
Independència
Pep Plana, 06/10/2010 a les 00:15
+10
-2
Ja estic fart de que les enquestes del nostre país donin clars vencedors a corrupCIU, catalans obriu els ulls i voteu per la independència !!!
Framaru
Framaru, 06/10/2010 a les 00:22
+7
-2
Jo hi he anat, a l'acte del fossar. S'hi han dit coses interessants.

1)Que la ideologia és pràcticament la mateixa. Unitat de tots els ndependentistes per fer una proclamació unilateral per la independència

2)Que l'únic problema de fons és la qüestió de les llistes electorals.

3)Que així com estem de dividits, fin i tot Ciutadans ens pot passar al davant.

4)Que units podríem arribar a treure entre 13 i 14 diputats. O més i tot.

5)Que en un moment en què l'independentisme sociològic està creixent, els partits més dsacomplexadament independentistes no recolliran aquesta embranzida social a causa de la seva desunió i que, per tant, no ajudaran a portar el país a la independència. I això en un moment en què la sentència del TC demana una contestació forta cap a l'únic camí que ens resta: la independència.

6)Que els dirigents de tots dos partits no tenen cap mena de sentit d'estat.

7)Que l'independentisme més desacomplexat no reflectirà les més d'un milió de persones la majoria de les quals, a la manifestació del 10 de juliol, cridaven independència a causa de les misèries personals -com aquí mateix s'està veient.

8)Que amb les noves tecnologies com el facebook és factible poder aconseguir doblegar els líders de cara a fer possible una coalició si la gent ens hi posem forts.

Salutacions
Que us voti la Rita
Jo no sóc la Rita, 06/10/2010 a les 00:23
+5
-17
Quina pena esteu fotent entre els uns i els altres. Tant els bolivarians de l'Hugo Chávez de Puigcerdà com els hooligans del Berlusconi del Nou Camp.

Què us voti la Rita.
Poltrona de fluvia
Anònim, 06/10/2010 a les 00:25
+3
-7
Armand de Fluvià és assessor del president Montilla, poltrones!!!
Framaru
Framaru, 06/10/2010 a les 00:28
+3
-1
9) Que per uns motius semblants l'any 1980 no va entrar l'independentisme al primer parlament de Catalunya després de la dictadura franquista. Aleshores hi va haver dues llistes: BEAN i Nacionalistes d'Esquerra. Si haguesin anat unides ja haurien tret dos o tres diputats i, al final es van quedar a l'escapça i es va haver de començar de cap i de nou vuit o nou any després.
En positiu
Framaru, 06/10/2010 a les 00:31
+3
-2
Em sembla que hi ha molts comentaris negatius. Massa, a parer meu. Caldria que penséssim més en positiu. D'aquesta manera ens seria més fàcil poder sortir d'aquest mal pas.
Carretero = degeneració democràtica
Bord de Sacirera, 06/10/2010 a les 00:36
+7
-19
Carretero va provocar la crisi a Reagrupament intentant col·locar, per pebrots, la seva parella com a cap de llista... i això és molt fort, Quico. I ara, el mateix Carretero és incapaç de portar Reagrupament amb Laporta, tal com havia dit.

Amb Carretero, degeneració democràtica.
sortir de l'atzucac
Anònim, 06/10/2010 a les 00:42
+5
-1
Per al Sr. Bord... Per patriotisme, per la independència, per Catalunya em fa l'efecte que hem de deixar les coses personals al recambró. Com que vós sou patriota, us estimeu Catalunya,sou ben nascut i voleu la independència, estic segur que mirareu més amunt i ens ajudareu a sortir de l'atzucac.

Salutacions
Tots units fem força
Marcel, 06/10/2010 a les 00:46
+6
-5
Senyors Laporta i Carretero si voleu els 4 vots de casa meva presenteuvos units a les eleccions.

Si no sou capaços ni d'unir-vos entre vosaltres, dos partits amb la mateixa ideologia independentista, com voleu que us prenguem seriosament i creguem que ens guiareu cap a l'alliberament?

Unitat per la llibertat
A cagar a la Vía
Pepé le Mokó, 06/10/2010 a les 00:48
+1
-25
La foto es francamente expresiva de la Jet Set catalanista de los años 50. Los buenos tiempos han pasado, las viejas glórias del poder catalanista, los manipuladores, los que nos trataron machacar durante tantos años. Pero el momio se les termina, haber si se atreven con Corbacho y los suyos, y con los Ciudadanos. Que van a por ellos con la Sentencia del Constitucional.
Mala educació no, si us plau
Framaru, 06/10/2010 a les 00:58
+9
-1
Sr. Pepé,

Em voleu dir perquè s'ha de ser tan mal educat i irrespectuós?
Jo també hi era
Montserrat, 06/10/2010 a les 01:11
+9
-3
Avui, al Fossar, algú ha dit el que he recordat tantes vegades: a començaments dels 80 el BEAN i Nacionalistes d'Esquerra no van aconseguir ni un sol diputat al Parlament. Dividits no vam aconseguir res. Ara pot passar el mateix.

Laporta, López-Tena, Uriel, de què servirà al país que d'aquí a uns anys digueu que us vau equivocar?

No es pot desaprofitar un moment dolç com aquest. No serveix d'excusa un reglament que SI va fer quan els d'Rcat ja tenien tot el procés endegat.

Laporta, desperta, no entris en el paradís dels il·luminats ni et deixis enganyar per reglaments fets a posta.

No hi ha manera que aprenguem del que ens diu la història?
Jo també hi era
Montserrat, 06/10/2010 a les 01:19
+6
-5
Avui, al Fossar, algú ha dit el que he recordat tantes vegades: a començaments dels 80 el BEAN i Nacionalistes d'Esquerra no van aconseguir ni un sol diputat al Parlament. Dividits no vam aconseguir res. Ara pot passar el mateix.

Laporta, López-Tena, Uriel, de què servirà al país que d'aquí a uns anys digueu que us vau equivocar?

No es pot desaprofitar un moment dolç com aquest. No serveix d'excusa un reglament que SI va fer quan els d'Rcat ja tenien tot el procés endegat.

Laporta, desperta, no entris en el paradís dels il·luminats ni et deixis enganyar per reglaments fets a posta.

No hi ha manera que aprenguem del que ens diu la història?
Unitat?
Francesc Serra, 06/10/2010 a les 03:14
+6
-7
Com a ciutadà anònim, voldria donar la meva humil opinió sobre la “confrontació” que actualment entreté partidaris que dues candidatures concretes facin una de sola en ares de la “unitat”. Bé, inicialment sembla raonable. Però ¿no se’ls està convertint això en una mena d’obsessió? Jo intento veure les dues candidatures des de certa objectivitat. Així, he assistit a actes de totes dues. I en trec la següent conclusió: una fa sensación de segle XIX. I l’altra al XXI. Una traspua desil.lusió, jerarquia i allò que Martí Pol nomenà “displicent malenconia”. I l’altra modernitat, il.lusió i la lectura del moment polític actual. Una s’està constantment referint a l’altra -fins al punt d’haver adorat durant mesos el lider de la segona- mentre aquesta va omplint teatres amb públics entusiastes arreu. Oi que m’entenen? No deu ser que hi ha d’altres interessos darrera tot això? Si s’acabés fent una candidatura “unitària”, ¿és segur que tots els qui tant vociferen a favor de la unitat la votarien? Permeteu-me que ho dubti.

Que no l'he llegit enlloc
exterior, 06/10/2010 a les 06:13
+11
-3
DUES cosetes clares i comprobables:

1 fins al darrer moment s'intentarà (per part d'uns segur), UNITAT, sinò s'aconsegueix, tanmateix NO FEM el ridicul: tots a votar amb encara més determinació de no doblegar, acatar, per un vot ou una abstenció derrotistes!

2
- l’òrgan màxim sobirà de l’associació Reagrupament, la seua assemblea general, va aprovar que la junta té l’ordre de cercar la coalició entre els independentistes i que la candidatura de Rcat està oberta per incorporar noves persones per poder fer aquesta coalició.

- SCI no ha fet cap assemblea per aprovar res semblant i de fet la tenen pel 24 d’Octubre quan ja serà massa tard per poder inscriure cap coalició (data límit per candidatures de coalició: 15 d'ocubre). Per tant és Laporta i Cia que han de fer els deures, o no ho han fet -per ara en tots casos- fins aquest punt. Nosaltres ja ho hem fet.

COALICIO respectant els decisions votades (i candidats ja escollits per uns i altres): amb la proposta de R és possible, no amb l'altra (noves designacions i votacions de llista junta = no respecte d'una designacio ja -parcialment- feta); i ni tan sols han escollir una data que ho pugui fer possible al darrer moment.
O malament escric?
Que collons
Pep Plana, 06/10/2010 a les 08:20
+7
-14
Que collons esteu divagant, que si reagrupament diu en l'assemblea, que si solidaritat, que si unitat, que si no dividir el vot, que si ... Voteu Esquerra home que és el principal "culpable" de haber arribat a asssolir el nivell actual de l'independentisme i tant reagrupament com SI els hi agradi o no estan formats per la inmensa majoria dels perdedors a les eleccions d'esquerra ... bonica manera de anar parlant de regeneració democràtica, no accceptar uns resultats, o algú és creu que si el doctor encara fos conseller existiria reagrupament i SI hauria anat l'Uriel, l'Anento, l'Orri i companyia si el nen hagués estat escollit entre els 6 primers de la llista d'Esquerra.
Visca la terra lliure !!!
Carretero és una excrescència d'ERC
Anònima, 06/10/2010 a les 08:29
+8
-9
Tot això són maniobres per aigualir Solidaritat, l'unica força autènticament regeneradora i independentista, sense rèmores del passat. No us deixeu entabanar. L'exconseller tripartitero ja va tenir la seva oportunitat: i va fracassar. No volem fracassats, no volem drets adquirits, no volem hipòteques, volem foc nou. Volem sumar, sí però factors sumables i a partir de zero, no elements implicats en altres aritmètiques. Una força com el PSAN s'ha unit adaptant el seu discurs particular (ben perticular) a unes premises que no admeten contestació ni negociació: independència i democràcia. Autonomistes, ex-autonomistes i liants abstenir-se. No cal gent per fer bulto, sinò ciutadans lliures disposats a sumar-se a aquest moviment soimple i radical amb les mans lliures.
diaris Avui i el Punt
Anònim, 06/10/2010 a les 08:41
+11
-2
M'ha sobtat llegir la notícia als diaris Avui i el Punt: he trobat a faltar la informació (prou important) que ningú de la direcció de Solidaritat Catalana per la Independència no havia assistit a la reunió, per contra posa dubtes sobre les intencions de la Rut Carandell (de Reagrupament), que si que va anar-hi i va exposar les seves opinions. A més a més, m'estranya que no es puguin fer comentaris en aquesta noticia. Quo vadis, Avui?
Pros i Contra per un Unionsme necessari però potser postís
Reagrupat, 06/10/2010 a les 09:06
+9
-4
El matrimoni només és possible quan els que s'estiment pensen més en el projecte que en la pròpia persona. Fins ara Carretero és l'iniciador del projecte i l'impulsor del mètode que els altres encara no han reconegut i li han copiat. Ells tenen presència mediàtica. Haurien de fer un exercici d'humilitat. Per altra banda què passa si no hi ha MAJORIA ABSOLUTA ?.Es necessita un equip cohesionat que durant 4 anys convenci els tebis. Hi ha a més a més un programa preparat i unes lleis per presentar que R. Cat fa temps que treballa. Aquí no podem fracassar amb un guirigall...Es el que es veu de R. Cat que ha estat patejant el pais 2 anys i mig per preparar l'ocasió.
Crítiques
Jaume Simon, 06/10/2010 a les 09:16
+7
-4
Les crítiques de la majoria de comentaristes em recorden aquella foto d'en Carretero i en Laporta donant-se la ma. Mentre el de RCat mirava l'altre amb franquesa l'altre abaixava els ulls avergonyit. Potser els de Reagrupament critiquem els mètodes dels líders de SCxI, però ho fet obertament, explicant el que fa al cas i mirant als ulls. Les crítiques de SCxI acostumen a ser indefinides, fent afirmacions basades en fets inexistents i sempre amb aquell tuf homogeni d'oficina de premsa.

No ens barallem ni ens dediquem a esgarrapar vots al company, els vots els hem de treure dels no sobiranistes.
Més equanimitat senyors
Anònim, 06/10/2010 a les 09:32
+10
-8
Trobo que a nació digital us passeu amb Solidaritat "cap membre del politburó de SI hi participa". Definició de Politburó: órgan directiu i de govern del Partit comunista a l'antiga Unió Soviètica. Potser que us ho feu mirar si els periodistes redacten així les notícies.
JAJAJAJAJA
Republicà, 06/10/2010 a les 09:51
+1
-6
Això del politburò va pel pacte amb el PSAN ?? TE GRACIA !!!!
INDEPENDÈNCIA
Boi, 06/10/2010 a les 09:54
+9
-2
No ens enganyem, no siguem hipócrites (i pels que siguin altra cosa), no utilitzem més la manca d'unitat per no votar, o per abstindrems. Aquest any no votar independència serveix a Espanya. Tothom te prou dades per triar l'opció, si al final ni ha més d'una, però aquest any no votar és trair Catalunya, hem de fer de la nostre rao i força una trasllació al Parlament i això només és possible votant. Si no votem, la força del carrer i les consultes no auran servit de res i Espanya al final ens tindrà la mida presa, "tranquilos compañeros estos catalanes mucha dinamita i poca mecha". Per rabia, per amor propi votem i votem independència. Un reagrupat.
diginitat i patriotisme?
^accvs, 06/10/2010 a les 09:59
+4
-2
El poble català és la hòstia!. No sé com ens ho fem, però sembla que sigui a propòsit que cerquem qualsevol tema, sobre tot d'assumptes interns, per barallar-nos, i així alienar-nos per acabar enemistats i sense ganes de trobar el que ens uneix. Els nostres enemics s'estan petant. No m'amagaré, el que mai faré és entrar en un carreró en que ens aboquem a l'enemistat, al menys per part meva. M'agradaria que tots plegats ho entenguéssim.
Martí T.
Anònim, 06/10/2010 a les 10:01
+1
-5
No ho veieu que els quan han organitzat tots aquests sidrals (em refereixo als que manen dins a cada xiringuito) són majoritàriament gent que no els van oferir el protagonisme que el seu ego considerava just en altres organitzacions i per aquest motiu han creat noves organitzacions i així poder figurar a primera fila, encegats per la possibilitat d'un dia sortir en una foto en els llibres d'història?? Que no veieu que són gent que no accepta són capaços de posar els interessos col·lectius per sobre dels individuals? Que no ho veieu? Que no veieu que parlen per parlar? Que no veieu que no ens diuen com aconseguirem els 68 diputats més enllà de repetir la mateixa lletania una vegada i una altra? Que no ho veieu que són uns irresponsables que no es posaran d'acord ni a la de tres? Com voleu que es posin d'acord ara, cedeixin part de la notorietat aconseguida, amb la de cops de colze que han hagut de repartir per arribar fins aquí.
Drets d'autor
Joan M., 06/10/2010 a les 10:07
+11
-10
Solidaritat es un clon de Reagrupament: Regeneració i declaració unilateral. Jo ewntenc que hi hagi més d'un poartit independentista però no 2 que diuen exactament el mateix!!! A més crec que en tots els partits catalans que tenen representació al parlament hi ha moltes més diferencis i divergencies o "ànimes" que les que hi pugui haver entre Reagrupament i SCI i fins i tot ERC i no per això s'atomitzen
Els 3 són partits independetistes i crec que els 3 seguint a Reagrupament ara estan també per la regeneració i la tranparencia de la política.
Com que tothom opina el que vol, jo també ho fare i crec que el gran culpable de tot aqust fracàs (es a dir que no es pugui plasmar al parlament de Catalunya el sentit majoriari de la polació catalana: entre 30 i 40% es indepententista) té noms i cognoms.
Uriel Bertran, llegiu el seguent enllaç





Si l'Uriel a instancies del Puigcercós no s'hagués inventat la corrent esquerraindependentista només per afavorir que guanyés el Puigcercós, ara a ERC estaria controlada per Carretero i tan el Lapota com el Puigcercós hi romandrien, i estariem parlant de poder aconseguir entre 40 i 60 diputats.
L'Uriel, segurament és molt bon professor d'economia, però això no t'ho perdonarem mai. Mai Mai.
¿VOTARÉ?
Félix López Alarte, 06/10/2010 a les 10:41
+1
-12
Si van juntos les votaré, de lo contrario me abstendré como siempre.
Participants
AliBay, 06/10/2010 a les 10:56
+6
-4
Afiliats i simpatitzants d'ambdues participacions i la número dos de RCat, hi participen. Qui trobeu que falta? Cada dia es posen més en evidència els de SCI.

Nota per als que diuen que s'abstindran: mai de la vida no ens podem abstindre, si no anem junts, tria. Cada vot a l'abstenció és un triomf dels partits antics.
Ens equivoquem
Subirats, 06/10/2010 a les 10:57
+4
-1
Tot plegat no hem de pensar si uns són més macos o més lletjos. No hem de fer de tot un ball de bastons. El que realment és necessari es donar un vot a la independència.
Votar independentisme
Marina, 06/10/2010 a les 11:03
+6
-3
Tant si hi ha unitat (és cosa de dos no ho oblidem) com si no, hem de votar els partits independentistes. Jo, si finalment no hi ha coalició, votaré Reagrupament, em sembla un projecte més seriòs i més treballat i el seu lider ja va demostrar quan era conseller que no es ven per una cadira.
Talps! De bona fe?
Kefes, 06/10/2010 a les 11:03
+9
-9
Sigui per voluntat propia o induida, el Sr. Laporta està fent molt bé la seva feina.
Quant es tractava de perjudicar Erc es va deixar estimar per en Carretero.
Però quant Reagrupament podia començar a perjudicar a Ciu s'ha canviat l'estrategia per passar a dividir el vot.
Amb en Carretero se li podra recriminar una mica d'inocencia al apostar tant cegament en un altre (ja m'ho deia mon pare que no em refies ni de mon pare), i mes quan ja li havien fet la mateixa jugada abans. Quan estava a Erc el seu corrent (Reagrupament) va intentar fer-se amb el control del partit, però va apareixer un tal Uriel que li va dividir el vot critic.
Aixó de l'independencia serà mes dificil del que ens pensavem, sobretot quan els pals a les rodes venen de les propies files sobiranistes.
A veure si en començem a aprendre una mica.
unió
anton, 06/10/2010 a les 11:33
+3
-1
tots unit per l'independencia, i despres ja farem, ara toca NOMES que votar junts l'independencia. VISCA LA TERRA LLIURA, VISCA EL ESTAT CATALA, VISCA CATALUNYA!!!!
Full de Ruta per la Unitat
Anònim Barcelona, 06/10/2010 a les 11:44
+6
-7
Com ja vaig comentar farà uns dies quan va sortit a ND l'anunci d'aquest acte,i a persones que ahir van assis-
tir a l'acte; torno a repetir el full de ruta a seguir
per la unitat,que a mi em sembla més adient:

1)Cal fer unes votacions dels adherits de Reagrupament i de
Solidaritat ( ja siguin per correu electrònic o amb la
recollida de signatures "in situ"), per saber quants
realment volen la unitat.Si no som majoria, millor
deixar-ho estar.Si som majoria, aleshores cal presentar-ho
als líders d'ambdós partits, com resultat que ens legitimi
per portar a terme la unitat de les dues formacions
polítiques; i demostrar que és prioritària la unitat
abans que la manera de confeccionar les llistes.

2) Si no es porta a terme "in facto"la unitat de les dues
formacions, perquè els líders no ho troben convenient
per la diferent manera de confeccionar les llistes;
ni tampoc ho veuen factible donada la proximitat de les
eleccions, i el termini tan proper per presentar les
llistes; aleshores cal portar a terme el Plà B :
insistir després del dia 15 d'Octubre ( termini en que
finalitza la presentació de les llistes i en la qual ja
no seria possible la unitat "in facto" d'una nova
formació política que aglutinés Reagrupament i
Solidaritat) als nostres
líders, que en les diferents circumscripcions o
províncies: una de les dues formacions retiri les
butlletes per poder votar només una opció, i eliminar la
possibilitat que un votant independentista que dubti
entre votar Reagrupament o Solidaritat, es trobi amb
dues paperetes o bulletes, i s'ho hagi de jugar a "cara
o creu". Una alternativa podria ser : que Reagrupament
només es presenti a Girona i a Lleida; i que Solidaritat
només ho faci a Barcelona i Tarragona. Perquè cal tenir
en compte, que en
circumscripcions tan petites com Lleida, Tarragona o
Girona; per qüestió de 1000 o 2000 vots es pot perdre un
escó.

NOTA1: Iniciativa per Catalunya en anteriors eleccions, en algunes circumscripcions o províncies havia retirat les seves bulletes i demanava el vot pels socialistes, veient que no treuria representació, i que la seva ideologia i programa polític era molt proper al dels socialistes.

NOTA2: Afortunadament, en l'acte d'ahir es va proposar
la votació dels adherits d'ambdues formacions per saber el suport real a la unitat.

NOTA3: en l'acte d'ahir,afortunadament un senyor va
batejar el Plà B, però diferent al que jo proposo. Ell deia que tots els reagrupats i adherits ens posèssim d'acord per votar una formació en cada circunscripció.Jo proposo,una acció més efectiva eliminar una de les bulletes, i així eliminar totalment la possibilitat que es divideixi el vot.
Marejeu la perdiu,
Anònim, 06/10/2010 a les 12:02
+12
-6
A veure, no van fer una reunió líders de reagrupament i solidaritat a l'agost i no van fer un comunicat conjunt en que dèien que no hi hauria unitat i que es respectarien mútuament? Doncs home potser que ho deixem córrer i treballem per les eleccions.
PENA
Jofre, 06/10/2010 a les 12:07
+3
-9
Us haurieu de llegir els comentaris i vosaltres mateixos veurieu fins a quin punt de ridiculesa i patetisme heu caigut. Esteu abduïts per un ramats de vedets i salvadors de la pàtria que només volen protagonisme a qualsevol preu i que us vendran als sociates -tal com ja van fer molts d'ells quan eren a ERC- a la primera ocasió que tinguin. Si aquest espectacle vergonyós és l'independentisme català, quin fart de riure es deuen estar foten els sociates i españolistes en general!
Poc rigor informatiu
Anònim, 06/10/2010 a les 13:16
+6
-5
La base no es va rebel.lar contra res ni contra ningú, ho van repetir mil vegades. La base treballa amb bona sintonia amb els seus partits i no tenim cap problema, només demanem que es faci tot el possible per intentar formar una coalició independentista RCAT + SCI. D'altra banda, membres de REAGRUPAMENT van ser presents a l'acte i van dir que estaven oberts a fer coalició. Crec que això és molt significatiu. On eren els representants de la junta de Solidaritat?
UNITAT PRE O POST ELECTORALA (AUTONOMICA HISPANIOLA)?
Anònim, 06/10/2010 a les 14:47
+2
-0
ES FACIL DESTABILISAR L'OPINION DE LA GENT?

CAL MIRAR QUÈ FAN LOS ALTRES? O CAL DONAR ÇO MELIOR?

VOLEM L'AUTO DETERMINACION.

LAS REGLAS DEL JOC (ELECTORAL) SONT HISPANIOLAS
ARA, EN TEORIA, I HA MAJORIA DE PARLAMENTARIS "CATALANS" PER PROCLAMAR UN ESTAT. QUÈ ESPERAN?

PER QUÈ CYU VOL ARGENT POST SENTENCIA CONSTITUCIONALA, QUAND 1 MILION DE MANIFESTANTS VOLIAN L'AUTO DETERMINACION?

CYU = AUTONOMISME (HISPANIOL)
ESQUER = AUTONOMISME (HISPANIOL)

PP + PSOE = PPSOE = NATIONAL-BORBONISME (IMPERIALISME HISPANIOL)
Vaig anar-hi
Mir Geribert, 06/10/2010 a les 15:35
+5
-0
Salut!
Com a "simpatizant", per amor a les causes perdudes i perquè m'havien convidat amablement... i vaig veure que el sentiment de la gent corrent era sincer, voler la coalició i deixar-se -uns i altres- de disbarats. Potser és impossible, a mi mateix m'ho sembla pel que he llegit per aquí i per allà, però penso que l'acte no va ser de cap manera una pèrdua de temps. Si en aquestes eleccions no hi ha una bona candidatura independentista, serà d'aquí a quatre anys.
Vull precisar també que la gent més jove va deixar els seients de la sala als qui ho necessitaven més; la foto de fora i dels passadissos serien diferents.
Salut, força, seny i alegria!!!
Carretero a on està la Regeneració Democràtica?
Regeneració Democràtica., 06/10/2010 a les 17:13
+8
-16
Reagrupats el Espartà Carretero amb la seva "Regeneració Democràtica" de aquí mando yo amb ma de ferro fa impossible fer un partit Independentista Integrador a tothom. "No vui l'eneimc a casa" i fa fora de la cúpula als que volien que les bases fessin les llistes no el rei Espartà Carretero UUhhh UUUhhh UUUhhh!!!

En Canvi el Laporta monta el partit conviada a tothom a sumar-s'hi fa primàries on voten les bases que confeccionen les llistes (no ho decideix un 2 o 3 tancats en una habitació) i ja tenim la tant buscada Regeneració Democràtica i lo problemàtic de les llistes resolt (ho decideixen les bases i no es fa per favors, enxufes, amiguismes etc...

Si voleu aspirar a potencials càrrecs o llistes a llepar-li el cul i dir a si a tot a l'amo. Els solidaris en canvi s'han de guanyar les bases demostrar que són més vàlids que l'altre etc...no li hauran de llepar el cul al Laporta si volen aspirar a algo.
¡Joder, vaya pintas!
John Wayne contra los indios, 06/10/2010 a les 17:20
+1
-4
¿Y éstos son quienes van a encaminar a Cataluña hacia la modernidad, el progreso y la regeneración? ¡Madre mía! Bueno, es de agradecer que al menos dejaron el tractor en la puerta.
Sandra Lomas la novia a a lo més alt de les llistes....
¿Regeneració Democràtica o Esparta?, 06/10/2010 a les 17:40
+16
-8
Els 3 tenors els han votat les bases. Al Mora l'ha posat de nº2 de Bcn el Carretero. Uns s'acosten bastant a la Regeneració Democràtica (no al 100% ja que no se'ls podia tatxar) i els altres semblen més Esparta o CiU on manen 4 i els altres diuen BBBEEEEEHHHHHH!!!!!


Si el Carretero vol entra a Solidaritat paga 20 Euros es presenta a les pròximes primaries on les bases confeccionen les llistes i si les bases ho volen el fan el nº1 2,3,....últim.

Si el Laporta vol entrar a Reagrupament paga la quota i espera a que el Carretero li doni destí. nº1 per Bcn, 2, 3....o que no entra a les llistes directament.

Quina de les 2 fórmules trobeu més adequada per ser el partit integrador de TOTS partidaris de L'ESTAT CATALÀ????
S.XIX vs S.XXI
¿Regeneració Democràtica o Esparta?, 06/10/2010 a les 17:44
+8
-7
Com a ciutadà anònim, voldria donar la meva humil opinió sobre la “confrontació” que actualment entreté partidaris que dues candidatures concretes facin una de sola en ares de la “unitat”. Bé, inicialment sembla raonable. Però ¿no se’ls està convertint això en una mena d’obsessió? Jo intento veure les dues candidatures des de certa objectivitat. Així, he assistit a actes de totes dues. I en trec la següent conclusió: una fa sensación de segle XIX. I l’altra al XXI. Una traspua desil.lusió, jerarquia i allò que Martí Pol nomenà “displicent malenconia”. I l’altra modernitat, il.lusió i la lectura del moment polític actual. Una s’està constantment referint a l’altra -fins al punt d’haver adorat durant mesos el lider de la segona- mentre aquesta va omplint teatres amb públics entusiastes arreu. Oi que m’entenen? No deu ser que hi ha d’altres interessos darrera tot això? Si s’acabés fent una candidatura “unitària”, ¿és segur que tots els qui tant vociferen a favor de la unitat la votarien? Permeteu-me que ho dubti.

Solidari.....què?
Anònim, 06/10/2010 a les 18:20
+22
-14
Això de Solidaritat em recorda al PI dels trànsfufgues Colom i Rahola, que va acabar com el rosari de l'Aurora... Fixeu-vos que -Laporta a part-, SCI més aviat sembla un camió escombra d'un munt de jaqueters rebotats que en altres partits han perdut eleccions internes o no van a les llistes. Qui vulgui col·locar-se i viure de la política, ja ho sap, a Solidaritat el rebran amb els braços oberts
Què us sembla
Alt Emoprdà, 06/10/2010 a les 18:26
+21
-11
Aquesta és l'opinió de fa uns dies d'en Josep Garcia Costa i diu: "Crec que no és de rebut que ell ( Laporta) ens hagi festejat, que ens hagi donat a entendre que faria llista unitària amb Carretero i RCat, i que després de mesos i mesos sense desmentir-ho i deixant-se estimar, en el pitjor moment (és a dir, a última hora) ell decideixi dividir el vot indepedentista creant una 2a candidatura... El cert és que, ben mirat, això no es fa.. No es pot donar unes esperances, no només a la gent de RCat, sinó també a molts catalans independentiste s de fora de RCat, que confien en la unió de forces, que esperen liders altruistes, i després Laporta no compleix la seva paraula d'unitat... No tinc res personal en contra de Laporta, però em plantejo els motius del perquè ha actuat així, i a consciència. I no passa res, per la unitat independentista, tenim Reagrupament"
En Lopez-Tena i Laporta ho fan per Catalunya......
Anònim, 06/10/2010 a les 18:33
+26
-19
En les hemeroteques es pot consultar que en Carretero oferia a en Laporta ser cap de llista per Barcelona. Si al final, en Laporta no ho vol, està en tot el seu dret en crear Solidaritat,però no de la següent manera:

Muntant unes primàries que eren una farsa, ja que els primers llocs de la llista s'han autoproclamat candidats sense que cap assamblea els hagi escollit.........

A més, exigint a Reagrupament que "si s'hi vol unir que es dissolgui", creieu que això ho haguès exigit també a Convergència i a Esquerra a l'inici de Solidaritat?

El sistema de votació elaborat per en Valdero lia de manera intencionada els punts per vots, de manera que les xifres es multipliquen per 3.

Aprofintant-se ,Solidaritat, il·legalment de dades personals de les Coordinadores de les Consultes de molta gent que ja fa un temps que reb correu "spam" sense haver donat a Solidaritat cap dada personal

Ja n'hi ha prou
Anònim, 06/10/2010 a les 21:38
+11
-1
Bona nit a tothom:

Primerament no crec que ninguna base es rebel·les amb ningú.
Crec que les persones que es van reunir tot i ser molt poquetes, ho van fer de bona fe.

Pero crec que ja n'hi ha prou de demanar la unitat, jo la volia pero veient que no va ser possible, vaig triar, i ara em dedico a treballar per portar la opcio triada el mes alt possible, crec que tothom ha de triar el que vulgui i treballar per l'opcio triada, i que guanyi el millor.

I puc donar fe que aixo es pot fer sense insults als altres companys independentistes, que si be podem ser momentaneament rivals, sempre serem companys.

Salut i independencia
Unitat
Oriol-x, 06/10/2010 a les 23:58
+1
-1
SI NO SOM CAPAÇOS D'UNIR-NOS PER LA INDEPENDÈNCIA, ÉS QUE ENCARA NO ENS LA MEREIXEM.

Unió per què? Per entrar a Bcn, cal un 3%; per entrar a G-L-T, aproximadament un 5%. Si cadascun dels partits arriba a aquests percentatges, la unitat fa menys falta; si els partits no hi arriben cadascú per la seva banda, la unió és absolutament imprescindible.