Quico Sallés | Actualitzat el 20/09/2010 a les 00:48h

Menys Doraemon

Dissortadament els ciutadans ens hem convertit en clients. Un bon amic meu ho explica amb molta facilitat: ho volem tot bé, ràpid i bo, com l'eslògan d'una cadena d'entrepans amb segell català. Això ha pervertit el sistema de debat ideològic en un joc d'ofertes i demandes perillós que abusa de la publicitat enganyosa. Cap oferta electoral passaria un examen de primer de Dret, fet que provoca esgarrifances per la seva inconsciència, desídia i mala llet.

Molts veuen en el federalisme i altres en la independència la butxaca màgica del Doraemon; la butxaca del gat còsmic d'on sortia tot allò imaginable i desitjat. Tot és dogma, tot problema té solució amb una altra opció. Els polítics i els seus filòsofs no venen veritat, sinó conceptes; han matat Plató. La política ha perdut poder explicatiu i força de convicció.

Balanç de la pèrdua: crits de mort al musulmà en un míting; García Albiol enyorant els “guetos”; Zapatero afirmant-se com el català més seriós del tot; Rajoy parlant d'una llengua que ni entén; i els altres afirmant que amb la independència els cecs hi veuran. Quina feina se'ls gira, als historiadors!

Navega per les etiquetes

eleccions al parlament

COMENTARIS

+0
-0
doncs a mi m'ha agradat, l'article
victor, 20/09/2010 a les 21:26
tot i que no estic d'acord amb tu, sobre el mantra que els independentistes estem cantant tot el dia, que malgrat que és cert que ho fem, crec que l'articulació del discurs es el que està més ben travat.

falla tot el sistema polític? és cert. potser és que no és més que un reflex de la mediocritat en general de la nostra societat.
+0
-0
innisfree
Mal Jan, 20/09/2010 a les 17:00
Tu si que ets de pèssim gust, borinot!
+0
-0
Cecs
Anònim, 20/09/2010 a les 12:28
Seguint amb la metàfora dels cecs, no hi ha pitjor cec que el qui no vol veure. Per veure que els favorables a la independència no som un grapat d'il·luminats, només cal que et donis una volta pel CCN o RCat (per posar-te pocs deures) o llegir "La proclamació unilateral de la independència" d'en Pinyol i Balasch.
+0
-0
Gat blau.
A. Nònim, 20/09/2010 a les 11:00
En Doraemon és un bon animal extraterrestre que sap parlar japonès. És un personatge que forma part de la cultura general pop i de la cultura popular gen.

CATALÀ SEMPRE.

DORMIR NO ÉS LA SOLUCIÓ.

EL PECAT NO FA VACANCES.

LA FELICITAT ÉS UN MITE.

VOTAR ERC ÉS VOTAR.

EL DOLOR FA MAL.

CONFLICTE A FONS.

RESPECTE!
+0
-0
ceguesa
innisfree, 20/09/2010 a les 09:10
De pèssim gust, la referència a la ceguesa.
+0
-0
Alçada d'objectius
Marcel, 20/09/2010 a les 07:30
És un problema d'alçada d'objectius: seure a la cadira o transformar el país que l'autonomisme ha deixat en l'estat actual. Aquesta és l'alternativa. Ni un vot per als que amaguen la seva voluntat de seguir igual oferint impossibles (concert econòmic, federalisme o reforma de la Constitució espanyola) (vegeu el bloc http.//perabonspatricis.blogspot.com)
+0
-0
Doraemon?
Anònim, 20/09/2010 a les 01:44
Ei, que els que no tenim fills no tenim ni idea de qui és el Doraemon. El problema dels pares d'avui és aquest, que no se'n recorden que hi ha una vida que també funciona sense nens. No cal que els nanos estiguin presents a totes les converses, a tots els esdeveniments i fins i tot als articles dels diaris digitals.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: