Osona.com | Actualitzat el 13/09/2010 a les 14:49h

Un regidor del PSC de Vic carrega contra Pilar Rahola

"La Belén Esteban ho hagués fet millor que la Rahola" afirma Josep Burgaya. La periodista va pronunciar una conferència per la Diada a la ciutat que no va agradar als socialistes

Pilar Rahola parla amb Josep Maria Matas, Xavier Solà, Josep Burgaya i Gràcia Ferrer, aquest divendres en arribar a Vic. Foto: Adrià Costa

La decisió d’escollir la  filòloga, periodista i escriptora Pilar Rahola, com a conferenciant de la Diada Nacional a Vic no va deixar gairebé indiferent a ningú. En el mateix ple municipal celebrat el dimecres passat, alguns dels partits de l’oposició ja van criticar Rahola, de qui posaven en dubte el seu “prestigi”. L’alcalde Josep Maria Vila d’Abadal va capejar el temporal i la sang no va arribar el riu. Ara, però, sí que hi ha arribat. I en el mateix sí de l’equip de govern.

Pilar Rahola, en la seva xerrada celebrada a la sala de la Columna, va ser molt crítica amb el president José Montilla. També va fer un diagnòstic més aviat pessimista sobre la situació actual de Catalunya.

Les paraules de Rahola no van agradar massa al regidor socialista Josep Burgaya, a l’equip de govern de l’Ajuntament de Vic. Burgaya ha carregat amb contundència contra la conferència, al seu Facebook. Els dos posts que ha escrit Burgaya no necessiten cap tipus de comentari:

Burgaya, 1 (Facebook): “Estic astorat per l'actitud impresentable de Pilar Rahola, ahir a Vic, en l'acte institucional de la Diada. Discurs més propi de la barra d'un bar i dels programes de teleescombraries als que assisteix que no pas d'una acte formal. la Belén Esteban no ho hauria fet pitjor!”

Burgaya, 2 (Facebook):
“Esperava una mica més de d’essència. No es pot tractar els assistents com si fossin estúpids i amb encefalograma pla, no es pot aprofitar un acte més o menys solemne per publicitar la seva intervenció a La Noria del dia següent i no es pot insultar, pels seus orígens geogràfics, els presidents de la Generalitat”

La comissió executiva del PSC de Vic també hi ha volgut dir la seva i ha emès un comunicat on qualifica el discurs de Rahola d'"improvisat, simplista i banalitzador". També li recrimina el poc tacte que va tenir amb el president Montilla.

-----------------
NOTA DE PREMSA
PSC VIC

COMUNICAT DE PREMSA DEL PSC DE VIC A PROPÒSIT DE LA INTERVENCIÓ DE PILAR RAHOLA A VIC


L’Agrupació de Vic del Partit dels Socialistes de Catalunya, en relació a la desafortunada intervenció de la periodista Pilar Rahola en l’acte institucional de la ciutat arrel de l’Onze de Setembre, vol fer constar el seu malestar sobre el fons i la forma emprats en la seva, diguem-ne, conferència.
Recriminem la falta de consideració al caràcter institucional de l’acte com al seu auditori, amb un discurs improvisat, simplista i banalitzador, més d’acord amb una conversa de barra de bar que no pas de la seriositat i dignitat que requereix la diada nacional de Catalunya i d’una intervenció a la Sala de la Columna de l’Ajuntament de Vic. Els actes de l’Onze de Setembre han comptat a Vic al llarg dels anys amb reputats conferenciats, amb plantejaments i punts de vista polítics ben diversos i plurals, tal com ha de ser en una societat diversa i democràtica. Per tant, no blasmem el seu punt de vista independentista, ben lícit, sinó el seu to simplista i desconsiderat cap a un auditori que és digne d’intervencions de major calat. No es pot desqualificar la política i els polítics amb quatre anècdotes i acudits, i menys per part d’algú que té una trajectòria política grotesca que va acabar amb un fracàs els deutes del qual es varen passar a sufragar a casa d’en Fèlix Millet, com tampoc es pot aprofitar la intervenció per fer promoció de les seves intervencions en programes de teleescombraries.

Però, sobretot, d’algú que reclama pel país política en majúscules, és inacceptable la desconsideració i els judicis insultants cap a l’actual President de la Generalitat. Dir que el President Montilla “no s’entén a ell mateix perquè no sap quina llengua parla”, és un argument moralment indecent. El catalanisme sempre ha estat plural i integrador i malament quan cert nacionalisme s’erigeix en una falsa elit que creu tenir el dret de qualificar els catalans en primera i en segona categoria i que pensa tenir més raó només per que crida més alt i no té el més mínim sentit del ridícul.

Per la Comissió Executiva del PSC de Vic

Josep Burgaya

Vic, 11 de setembre de 2010

Pilar Rahola, en la xerrada de la Diada Nacional a Vic, el passat divendres a la Sala de la Columna. Al seu costat, l'alcalde, Josep Maria Vila d'Abadal. Foto: Adrià Costa

Navega per les etiquetes

Diada NacionalJosep BurgayaPilar Rahola

Referències a Internet

Pilar Rahola

COMENTARIS

+1
-0
No s´en saben avenir
Joan de Ripoll, 14/09/2010 a les 23:25
Com és possible que una persona pensi diferent d´ells (els socialistes)? Guerra contra ella! Ridiculitzem-la! Cremem-la a la foguera! Què s´ha cregut!.
+1
-0
Molt bé
Roderic, 14/09/2010 a les 18:57
RAHOLA M´ENCANTES!!!!!
+1
-0
Un que en sap d´això
Antoni T., 14/09/2010 a les 18:56
JJ, no facis cas als pijoprogres, tot el diu obsessionats amb Israel. No en tenen ni p. idea, però vingue dir bestieses. I com que són incapaços de guanyar a la Rahola amb arguments (en sap massa del tema), només saben insultar-la. Diu el pobre que és un \\\"observador de la realitat social\\\", ja, ja, ja. El que és és un ignorant que parla d´un conflicte difícil d´oïdes. Però ja sabem que la pijoprogresia no necessita tenir coneixement. En té prou amb les prejudicis
+1
-0
sociates
Anònim, 14/09/2010 a les 18:08
Pels sociates, o estàs amb ells al cent per cent o ets un ressentit absolut. Quan Catalunya sigui lliure, com qualsevol estat, què defensarà aquesta gentussa....tornar als braços de l'Espanya Eterna? BOTIFLERS!!!
+0
-1
Quina creu!
Anònim, 14/09/2010 a les 12:30
No us queixeu perquè la Rajola hagi anat a Vic a donar la tabarra per uns quants calerons. El seu marit aragonés ho té bastant més fotut quan li cauen els taps de les orelles.
+0
-1
Ignorants (Per a JJ)
Observador, 14/09/2010 a les 10:20
El qui ha parlat del sionisme internacional, no és ni un pagat de' l'islamisme internacional' ni un 'pijopogre desinformat'.

És un observador de la realitat social, que procura ser imparcial, que s'informa, que analitza i que treu conclusions i procura no deixar-se influir per cap dels mitjans d'opinió que responen a interessos partidistes. En qualsevol cas, potser al capdavall, només és un ignorant que intenta orientar-se i tenir criteri propi a diferència de molts altres ignorants que s'estimen més menjar-se l'opinió que els donen ja cuinada.

No sóc 'sociata' ni penso que estigui 'histèric' ni em va dir res la Rahola 'directe al clatell', perquè coneixent la seva trajectòria no perdria ni un minut en anar escoltar es bajanades que diu, moltes de les quals no se sustenten en la més mínima argumentació raonada, pensant només en titulars de premsa sensacionalistes.
+0
-0
Benvinguda
JJ, 14/09/2010 a les 07:10
El que ha dit això del "sionisme internacional" què és? Un ignorant, un pagat de l´islamisme internacional o el típic pijoprogre desinformat que pulula per Catalunya? quina creu! JO CREC QUE VA SER UN GRAN ENCERT PORTA LA RAHOLA, QUE NO SE´N CALLA NI UNA. I per això mateix està histèric el sociata, perquè les va dir directe al clatell. Benvinguda!
+1
-0
fàstic
Anònim, 14/09/2010 a les 00:04
Com borden els socialistes! Ells poden insultar tothom--23 anys dient que CiU era les restes del franquisme! I que ningú piulés, que també li deien reaccionari i franquista ... I ells són incapaços d'aguantar cap crítica, i sempre insulten, sempre. Que si la crosta, que si malfollada, que si la Belén, que ai critiques el Montilla ets un racista, que si no ets sumís com ells al PSOE ets un separatista violent, ... Quin fàstic els socialistes!
+0
-0
i en Mas
Anònim, 13/09/2010 a les 22:08
Només hi haria faltat la Belén, la Camacho i l'inseparable Mas
+0
-0
Sense partidismes
Observador, 13/09/2010 a les 17:21
No seré jo qui surti ara a defensar la postura dels socialistes de Vic. Ja s'ho faran i en qualsevol cas, com que formen part de l'equip de govern hauran d'ajustar comptes internament, perquè l'acte era organitzat per l'ajuntament de Vic.

En qualsevol cas, si que cal deixar clar que anar a buscar la Rahola va ser un error, a no ser que es tractés de fer campanya pel Mas o pel sionisme internacional, que sembla que són els dos temes que més atrauen a aquesta impresentable mediàtica.
+0
-0
Molt bé per la Rahola
Josepp, 13/09/2010 a les 17:19
Jo hi vaig ser. LA RAHOLA VA ESTAR MAGNÍFICA. Incisiva, clavant l´ullal, divertida. Aquests sociates devien posar-se dels nervis. Es de les vegades que més m´ha agradat la Rahola. Què bo, que es posin així d´histèrics! els nervis que tenen!
+0
-0
Chacón Esteban
Anònim, 13/09/2010 a les 17:19
Doncs que presentin a la Belén Esteban de candidata a l'alcaldia i la Generalitat. De fet no estaria pas per sota del nivell de l'Hereu o del Montilla. Fins i tot cal remarcar la gran semblança física que té amb la Chacón.
+0
-0
venan
venan, 13/09/2010 a les 17:06
que no diguin que no sèsperaben que la raola fos incisiva
es bonisima, critica,y sempre diu el que pense.
si volien mes seriositst podien ve cridad al aznar per dir algu que tambe es molt clar a part de tonto,
o al corbacho,etc,etc
visca catalunya lliure.
tambe es pot cridar a algu d'operacion triunfo,
o algu de gran hermano
+0
-0
Interviu
Francesc Franc, 13/09/2010 a les 16:31
yo creo que este alcalde quiere salir en interviu haciendo un montaje con al rahola..esa periodista a la altura de la patiño.....
+0
-0
manipuladors sociates
Anònim, 13/09/2010 a les 16:29
això anava a dir. Devia ser un bon discurs quan comencen a bordar els $ociates , els mestres de la manipulació i la censura com es va demostrar amb l'acte de Rafael Casanovas.
Per cert , fa temps que no surt a escena el Zaragoza. Ja deu estar maquinant la seva propera jugada bruta de cara a les eleccions
+0
-0
Si no va agradar
Moisès, 13/09/2010 a les 15:00
Si no va agradar als socialistes vol dir que segurament va fer una bona conferència.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: